Apua mikä mun hampaan alla/ikenessä on :(
Kirvellyt/kipuillut pari päivää hampaita harjatessa ja nyt huomasin kun katsoin suuhun taskulampulla hampaiden harjauksen jälkeen, että siellä on jotain punaisia pisteitä tms.. Mitä ihmeitä noi on??
Itse hammas ei oireile, on juurihoidettu ja olen menossa muutaman viikon kuluttua korjauttamaan tuon kruunun.
Kommentit (26)
Näyttää siltä että kruunu on joko lohjennut tai "noussut" jotenkin vinoon paljastaen osan sisuksesta (tuo keltainen). Ei m iusta näytä mädältä vaan joltakin "täytteeltä". En ois noista pilkuista huolissani, varmaan tullut siitä "ronkkimisesta".
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:48"]
Ihan hyvin olen pystynyt. Tämä mestariteos (hammas) maksoi minulle muutaman vuosi sitten helsingin keskustassa eräällä yksityisellä lääkärillä 800e ja viikko juurihoidon päättymisen jälkeen se mureni kesken lentomatkan ja seuraava hoitava lääkäri pyöritteli päätään eli ilmiesesti sitä ei ole ihan parhaalla mahdollisella tavalla tehty. Se seuraava on viisaudenhammas, en tiedä onko se reikä vai joku tummentuma, mutta sitä ei olla poistamassa ainakaan toistaiseksi, koska mahtuu hyvin suuhun, eikä oireile.
ap
[/quote]
Hammaslääkäreillä pitäisi olla vuoden takuu tekeleissään, käytännössä se ei läheskään aina toteudu. Jos nykyinen hammaslääkäri ei vaikuta pätevältä, vaihda taas rohkeasti hammaslääkäriä! Onko hampaassa nyt siis kruunu (posliininen paikka) vai onko se muovailtu muovipaikasta? Taaimmainen hammas ei välttämättä ole purennan kannalta elintärkeä (näin ainakin minulle on sanottu) ja voidaan myös poistaa, jos hoito ei onnistu. Viisaudenhammas vaikuttaa maallikon silmiin kyllä karieksen turmelemalta, mutta sen poisto ei ole iso juttu. Sen sijaan nuo seuraavat hampaat kahden taaimmaisen edessä näyttävät hyvältä. Tsemppiä!
Ei ainakaan hammaslääkäri ilmaissut huoltaan tuosta hampaasta värin perusteella, sanoi, että kannattaa lähikuukausina korjauttaa, koska on kuitenkin tärkeä purupinnan takia. Uskoisin, että jos siinä olisi mätää niin olisihan hammaslääkäri sen kait minulle sanonut?
ap
Nuuskaa siellä näkyy olevan aikas satsi
En polta, enkä käytä nuuskaa :)
ap
Ihan hyvin olen pystynyt. Tämä mestariteos (hammas) maksoi minulle muutaman vuosi sitten helsingin keskustassa eräällä yksityisellä lääkärillä 800e ja viikko juurihoidon päättymisen jälkeen se mureni kesken lentomatkan ja seuraava hoitava lääkäri pyöritteli päätään eli ilmiesesti sitä ei ole ihan parhaalla mahdollisella tavalla tehty. Se seuraava on viisaudenhammas, en tiedä onko se reikä vai joku tummentuma, mutta sitä ei olla poistamassa ainakaan toistaiseksi, koska mahtuu hyvin suuhun, eikä oireile.
ap