Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua mikä mun hampaan alla/ikenessä on :(

Vierailija
28.05.2015 |

Kirvellyt/kipuillut pari päivää hampaita harjatessa ja nyt huomasin kun katsoin suuhun taskulampulla hampaiden harjauksen jälkeen, että siellä on jotain punaisia pisteitä tms.. Mitä ihmeitä noi on??

Itse hammas ei oireile, on juurihoidettu ja olen menossa muutaman viikon kuluttua korjauttamaan tuon kruunun.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin kuva..

http://aijaa.com/tptV1s

Vierailija
2/26 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä toi keltanen on tossa hampaan alla?
Näyttää tosi huonokuntoisilta. Kipinkapin hammaslääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppykuppa tai luumätä?

Vierailija
4/26 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta viikko sitten hammaslääkäri sanoi, että se kruunu pitää korjata/vaihtaa.. 

ap

Vierailija
5/26 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pikkunen ientulehdus, hammasmätä ja sensellaista. Odottele vaan pari viikkoa, mikäs tossa.

Vierailija
6/26 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri 5päivää sitten kävin hammaslääkärissä, jossa tehtiin suun tutkimus.. Mutta tämä ongelma ilmaantui vasta sen jälkeen..

ap

Vierailija
7/26 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvan perusteella en juurikaan olisi punaisista täplistä huolissani, vaan tuosta keltaisesta mädän näköisestä hampaasta! Hui... Pitääkin tästä mennä pesemään hampaita...

Vierailija
8/26 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat hammaslääkäriin.

Vierailija
9/26 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihan noin keltainen luonnossa ole :) Itse en ole huolissani siitä, koska ei hammaslääkärikään ollut, totesi vaan, että se kruunu on vaihdettava/uusittava. Minua huolestuttaa nuo punaiset pisteet niin etten saa nukutuksi :(

ap

Vierailija
10/26 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on soitettava sitten hammaslääkäriin

Vierailija
11/26 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne pisteet on siitä hoidosta tulleita. Tyyliin mustelmia. Älä huoli :)

Vierailija
12/26 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai hammasharjan painamisesta tulleita?

Vierailija
13/26 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä mistä kruunusta sä puhut mut toi keltanen ei näytä hyvältä. Punasista pilkuista viis...!

Vierailija
14/26 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kai normaaliin ikenee hammasharjasta tule kun ei muuallakaan ole, tarkistin koko suun ? Voi että kun vaivaa tämä asia :(

ap

Vierailija
15/26 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:17"]Mä en tiedä mistä kruunusta sä puhut mut toi keltanen ei näytä hyvältä. Punasista pilkuista viis...!
[/quote]

Ehkä se kruunu on lohjennut ja tuo keltainen tullut sieltä alta esiin.

Vierailija
16/26 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jännä juttu, tuo keltainen on matalampi kuin tuo vaaleampi kohta, siinä tuntuu oikein terävä raja.

ap

Vierailija
17/26 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette käytä 35% vetyperoksidia? Tuosta kuvasta näkee että koko vaalea hammasliha on infektoitunut ja sitä kautta on tiettyihin hampaisiin muodostunut jo isompia tulehduspesäkkeitä. Tuonne kun laittaa vetyperoksidia, niin taitaa höyryt ihan nousta ja suhina käydä :DD Hammaslangan ja hammastahnan käyttäminen on TÄYSIN RIITTÄMÄTÖNTÄ, kukaan ei tällaisia paskoja vinkkejä jakele paitsi hammaslääkärit. No saavat kyllä enemmän asiakkaita kun hampaat mätänevät suuhun, mutta oma terveys aina EDELLE hammaslääkärien bisneksille. Toinen asia on että hammaydinkin kalsifikoituu, kun dentiinitubuluksiin menee bakteerien muodostamaa biofilmiä. Se tarkoittaa että ennenpitkään teillä on solidi hammas, jolla ei ole hammasydintä - nollan veroinen uudistumiskyky.

Vierailija
18/26 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tolla pystyy edes syömään :o
Onko tuolla takimmaisessa hampaassa reikä?

Vierailija
19/26 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistähän tulee vastaajan 18 tietämys tai lähinnä vastauksesi vaikutti keksityltä ja sekopäiseltä? Toivottavasti toi vastaus oli vitsi, vetyperoksidilla ja hampaiden hoidolla ei varmaan ole mitään tekemistä keskenään

Vierailija
20/26 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko lohjennut sitä paikkaa pois, tulehtunut se ien/hammas? Koska on seuraava aika hammaslääkärille? Käy asap hoidattamassa kuntoon.