Ensin hese ja sitten vielä musti ja mirrikin. Pitääkö tässä alkaa ostaa huonoa ruokaa koirille marketista?
https://www.iltalehti.fi/talous/a/ce4e3fa2-5de8-4876-ba5e-4b0cf6bf5de5
Voiko tässä maassa enää ostaa yhtään mitään ilman että tukee huonoja työoloja...
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Jos myyjän pitää laskea kassa ja siivota ja työaika loppuu esim klo 19, niin pulju kiinni 18.30.
Myynti loppuu silloin ja siivoilut sen päätteeksi ja ulos liikkeestä 19.
Näin minä tekisin. Jos asiakkaat ulisisi, niin toteaisin että en siivoa omalla ajallani palkatta. Sori.
Euroopassa tämä on normi. Jos huoltsikka menee kiinni klo 20, niin asiakkaalle todetaan hyvissä ajoin: "sänk minyt".
Eli myynti loppuu, koska pitää siivota jne.
Ei sieläkään jäädä tekemään hyväntekeväisyyttä ilmaiseksi.
Myynti loppuu jo hyvissä ajoin ennen sulkemisaikaa, jos on siivousta ja kassan laskemista.
Tämä pitäisi olla selvä.
Juuri näin. Jos tuosta tulee monoa nin ei ole suuri menetys. Näitä 9e tuntipaikoja löytyy pilvin pimein.
Suomessa on hyvä lähteä jos on huono paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos myyjän pitää laskea kassa ja siivota ja työaika loppuu esim klo 19, niin pulju kiinni 18.30.
Näin minä tekisin. Jos asiakkaat ulisisi, niin toteaisin että en siivoa omalla ajallani palkatta. Sori.
Euroopassa tämä on normi. Jos huoltsikka menee kiinni klo 20, niin asiakkaalle todetaan hyvissä ajoin: "sänk minyt".
Myynti loppuu jo hyvissä ajoin ennen sulkemisaikaa, jos on siivousta ja kassan laskemista.
Tämä pitäisi olla selvä.
Kannatan mieluummin oikeasti hyvää ratkaisua että ilmoitetut aukioloajat ovat aukioloaikoja ja sen jälkeen myymälän saa laittaa kiinni, hoitaa kassat ja siivouksen normaalisti. Ja toki saa siitä myös palkan.
Eli jos ilmoitetaan että myymälä on auki 8-18 niin vielä 17.55 voin maksaa ostokset ja 18.00 myyjälä tyhjenee ja hoidetaan tarpeelliset asiat ennen kuin itse poistutaan. Palkatta ei tehdä avausvalmisteluja eikä sulkemisvalmisteluja.
Mutqu silloin ei tule myyntiäkään kun ovet on kiinni..
Pitää olla sen verran hyvä bisnes ja kate että on varaa se puolisen tuntia per päivä maksaa myyjälle siitä että se tekee töitä ilman asiakkaalle myyntiäkin. Ja noillahan olisi.
Tai käydä ite omistajan laskemassa se kassa ja siivoilemassa.
Ei ole myyjän tehtävä omalla ajalla palkatta tehdä ORJANHOMMIA SAATANA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä pitäisi olla selvä.
Kannatan mieluummin oikeasti hyvää ratkaisua että ilmoitetut aukioloajat ovat aukioloaikoja ja sen jälkeen myymälän saa laittaa kiinni, hoitaa kassat ja siivouksen normaalisti. Ja toki saa siitä myös palkan.
Eli jos ilmoitetaan että myymälä on auki 8-18 niin vielä 17.55 voin maksaa ostokset ja 18.00 myyjälä tyhjenee ja hoidetaan tarpeelliset asiat ennen kuin itse poistutaan. Palkatta ei tehdä avausvalmisteluja eikä sulkemisvalmisteluja.
Ei tule silloinkaan, jos kauppa alkaa näyttää läävältä, koska siellä ei siivota. Kunnollinen yrittäjä ymmärtää tämän, eikä yritä olla maksamatta niistä hetkistä, kun putiikista pidetään huolta.
Siis ei pidä jäädä siivoomaan palkatta jos ylitöistä ei makseta.
Tämän kun saisi terotettua nuorille, niin yrittäjä kävisi itse siivoomassa tai maksaa siitä siivoojille.
Aikuinen ihminen kunnioittaa sen verran itseään ettei jää siivoilemaan tai laskemaan mitään kassoja kun työpäivä päättyy. Kapitalismissa maksetaan korvaus työstä rahassa.
Tämä pitäisi olla selvä johtajillekin.
Vierailija kirjoitti:
EK:n Häkämiehelle ja kumppaneille tulee kuulkaa nyt tästä todella surullinen mieli: jos aletaan boikotoimaan firmoja.
Juu, te ja teidän "boikottinne", hahhah! Kärkkäisellä on ruuhkaa, Hesellä on ruuhkaa ja myös Kärkkäisen yhteydessä olevalla Hesellä on ruuhkaa...
Nämä "kamalattyöolot" ja punainen huivi kuukautisten aikana jne ovat puhdasta paskapropagandaa.
Onneksi ne eivät vaikuta mitään vaikka joku MOT kuinka yrittäisi, ihmiset nimittäin äänestävät jaloillaan, mutta eri suuntaan kuin vasuripropagandistit haluaisivat. Get over it!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EK:n Häkämiehelle ja kumppaneille tulee kuulkaa nyt tästä todella surullinen mieli: jos aletaan boikotoimaan firmoja.
Juu, te ja teidän "boikottinne", hahhah! Kärkkäisellä on ruuhkaa, Hesellä on ruuhkaa ja myös Kärkkäisen yhteydessä olevalla Hesellä on ruuhkaa...
Nämä "kamalattyöolot" ja punainen huivi kuukautisten aikana jne ovat puhdasta paskapropagandaa.
Onneksi ne eivät vaikuta mitään vaikka joku MOT kuinka yrittäisi, ihmiset nimittäin äänestävät jaloillaan, mutta eri suuntaan kuin vasuripropagandistit haluaisivat. Get over it!
Eihän tuossa ole mitään vasemmistolaista. Enemmänkin kapitalismia.
Liitto toimii työntekijöille maksusta ja parantaa oikeutta ja työoloja.
Siitä maksetaan kapitaistinen korvaus että hoidetaan työntekijöiden asemaa.
Pikemminkin kommunismissa työntekijät ovat samalla palkalla ilman vapautta lähteä ja päättää mihin seuraavaksi menevät töihin.
Meillä työnantajat odottaa työntekijöiltä sosialistista asennetta työntekoon.
Siihen ei pidä suostua koska elämme markkintaloudessa ja työstä maksetaan palkka ja työaika on työaika.
Ylimääräistä ei tehdä ja markkinataloudessa voi valita mihin rahansa pistää. Eli ei tueta näitä työpaikkoja joissa ei pääse edes vessaan työajalla jos hätä yllättää.
Se on markkinataloutta kun ostaja päättää minne rahansa kantaa.
Eikö noissa työpaikoissa voi laittaa ovia kiinni 15 min aikaisemmin, että kerkeää siivota ja laskea sen kanssan.
Nopea hutaisu ja pois sulkemisaikaan. Noin minä olen tehnyt kun ei oikeasti ole varaa jäädä yliajalle. Lapset pitää hakea hoidosta jne. Monesti lähden menemään viisi minuuttia ennen kuin työt loppuu, koska johtaja on käskenyt tulla töihin 5 min ennen varsinaista aloitusta, niin otan takaisin sen viisi minuuttisen.
Miksi ette käytä maalaisjärkeä?
Röyhkeys molempiin suuntiin on sallittavaa. Nollatuntisopimuksessa voitte suoraan sanoa milloin ette voi tulla duuniin. Laskette että pari kertaa viikossa voitte käydä ja sillä selvä. Nollatuntia molempiin suuntiin!
Meidän kissalle pitää olla viljatonta ruokaa ja täällä ruokakaupoissa lähinnä ruokia missä viljaa. Ne pari viljatonta jota olen löytänyt ei ole kelvanneet kissalle. Tilaan kissalle ruoat Peten koiratarvikkeesta. Halvemmat hinnat kuin Mustissa ja Mirrissä sekä ilmaiset toimituskulut.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kissalle pitää olla viljatonta ruokaa ja täällä ruokakaupoissa lähinnä ruokia missä viljaa. Ne pari viljatonta jota olen löytänyt ei ole kelvanneet kissalle. Tilaan kissalle ruoat Peten koiratarvikkeesta. Halvemmat hinnat kuin Mustissa ja Mirrissä sekä ilmaiset toimituskulut.
Niin monet kerrat tässäkin ketjussa kerrottu, että Peten koiratarvike on osa Musti&Mirri Groupia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tätä maata vaivaa? Huonot palkat ja huonot työolot niin monessa paikassa.
Rahanahneus tätä maata vaivaa. Osakkeita ostaneet asiakkaat saattaa jopa käydä myyjille kettuilemassa kun ei tule rahaa sijoituksista. Tämä on koettu henkilökohtaisesti!! Ylempi porras vain nauraa pilkallisesti kun epäkohdista kertoo. Niin koettu, nähty, eletty, kärsitty. Tiimari oli tällainen. Tokmanni taitaa olla seuraava kohun aiheuttaja, työolojen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö noissa työpaikoissa voi laittaa ovia kiinni 15 min aikaisemmin, että kerkeää siivota ja laskea sen kanssan.
Nopea hutaisu ja pois sulkemisaikaan. Noin minä olen tehnyt kun ei oikeasti ole varaa jäädä yliajalle. Lapset pitää hakea hoidosta jne. Monesti lähden menemään viisi minuuttia ennen kuin työt loppuu, koska johtaja on käskenyt tulla töihin 5 min ennen varsinaista aloitusta, niin otan takaisin sen viisi minuuttisen.
Miksi ette käytä maalaisjärkeä?
Röyhkeys molempiin suuntiin on sallittavaa. Nollatuntisopimuksessa voitte suoraan sanoa milloin ette voi tulla duuniin. Laskette että pari kertaa viikossa voitte käydä ja sillä selvä. Nollatuntia molempiin suuntiin!
Jos noin toimisi, ovella taatusti olisi useampi asiakas ripaa repimässä ja ikkunoihin koputtelemassa. Jos ei avaisi, aluepäällikkö tai myymäläpäällikkö saisi heti palautetta että myymälä on kiinni. Tauon ajaksi on mahdoton laittaa kauppaa kiinni, se karkottaa asiakkaita aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Milloinhan tulee Jysk kohu? Siellä ollut aikanoista kauhua.
Sitä odotellessa. Monesti miettinyt että niillä TV mainosrahoilla maksaisi helposti parempaa palkkaa myyjille tai palkkaisi lisäkäsipareja. Joka hemmetin ilta sama mainos sloganeineen kymmeniä kertoja, tuoteryhmä vain vaihtuu. Ja ettei vaan unohtuisi, paperimainos joka viikko postilaatikkoon. Kanava vaihtuu kiireellä ja mainos lentää paperinkeräykseen heti. Kaupan piha näyttää aina tyhjältä kun ohi ajaa enkä yhtään ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse otin yhdessä firmassa yhteen johdon kanssa kun omaan piikkiin olisi pitänyt tehdä vaatteiden vaihto, aamupyykistä huolehtiminen, kahvinkeitto ja koneiden käynnistys ja toimintaraporttien tsekkaus. Pidin pääni niin että sain lopulta kahdelta tunnilta enemmän palkkaa viikossa. Varmaan olisi voinut tapella myös jotain ylityökertoimia tai lomakertymisiä mutta tuohon oltiin sitten kaikki tyytyväisiä.
Tuo oli sitä kokkareiden haluamaa paikallista sopimista.
Jep. Jatkossa osa tap pe lee itselleen paremman palkan + muut edut, jotka sitten otetaan niiltä joilla ei ole voimia/rohkeutta alkaa tap pe le maan johtoa vastaan. Työntekijöiden hy väk si käyt tö ja p¤lkeminen tulee vain lisääntymään.
Eikä tarvitse jatkossa ainakaan odottaa työpaikkojen yhteishengen tai edes työilmapiirin parantuvan nykyisestä, kun ajetaan työntekijät oikein kunnolla toisiaan vastaan. Ei vaikuta muutenkaan tasa-arvoiselta ajatukselta, että jatkossa palkka määräytyy pärstäkertoimen ja itsevarmuuden mukaan. Etenkin kun usein näillä matalapalkka-aloilla on paljon juurikin heitä joita on t¤llottu jo muutenkin joka suunnasta ja jotka saattaa olla jopa tavallaan pakotettuja tekemään töitä millä tahansa palkkatasolla ja alistumaan siihen millä työehdoilla hyvänsä, koska toisella puolen on painostamassa työkkäri k¤rensseineen ja muine kyykytyksineen.
Sinänsä erikoista, että tässäkin asiassa kyllä nähdään se malka muiden silmässä mutta omassa olevan tukin kaveriksi ollaan työntämässä toista ja entistä isompaa. Se on ihan yksi ja sama onko se hal pa työ voi maa käyttävä, il mais työtä teettävä ja työoloja p¤lkeva sitten "marja-matti", närpiöläinen tomaatinkasvattaja, kau ko i dän hikipaja vaiko täällä toimiva ketjuliike/kansainvälinen jär jes tö. Silti samaan aikaan kun näiden muiden harjoittamaan ihmisk¤uppaan ja työntekijöiden palkkatas¤n p¤lkemiseen ja nykyajan orjuutt¤miseen ollaan (syystäkin) puuttumassa niin vastaavaa ollaan jopa vaatimassa suomalaiseen työelämään. Samaa psk¤a se on vaikka kuinka olisi kääritty kauniiseen kääreeseen.
Totta kai työnantajat lupaa kuorossa 10 hyvää ja 9 kaunista kuinka tässä ollaan ihan samalla puolen ja yhteistä hyvää ajamassa, mutta todellisuus tulee olemaan jotain ihan muuta. Etenkin juuri he, jotka jo muutenkin on siinä heikoimmassa asemassa tulevat olemaan niitä joiden työelämä muuttuu nykyistäkin kurjemmaksi jos tämä haave pai kal li ses ta sopimisesta run no taan läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä pitäisi olla selvä.
Ei tule silloinkaan, jos kauppa alkaa näyttää läävältä, koska siellä ei siivota. Kunnollinen yrittäjä ymmärtää tämän, eikä yritä olla maksamatta niistä hetkistä, kun putiikista pidetään huolta.
Niin kauan kun ihmisiä on työttömänä niin yrittäjällä on mahdollisuus potkia se oikeuksistaan kiinnipitävä työntekijä pihalle ja ottaa nöyrempi tilalle.
Se työttömyys kun ei suurimmalle osalle ole mitään herkkua niin aina löytyy heitä joille kelpaa työpaikka vaikka sen eteen joutuisi joustamaan ja tekemään ylimääräistä/ilmaista työtä.
Sekin kun on parempi kuin ilman työpaikkaa. Etenkin jos työttömyyttä on jo sen verran taustalla, että työkkäri ahdistelee ties millä kyykytyskursseilla, työkokeiluilla ja karensseilla.
Tehdäänkö Hesessä ruokaa lemmikeille vai lemmikeistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Itse boikotoin heseä mutta asioin jatkossakin kärkkäisellä. Ei käynyt edes mielessä, että pitäisi boikotoida kaikkia jos boikotoi yhtä.
Olisko tässä Mustille ja Mirrille kotimainen vaihtoehto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä pitäisi olla selvä.
Niin kauan kun ihmisiä on työttömänä niin yrittäjällä on mahdollisuus potkia se oikeuksistaan kiinnipitävä työntekijä pihalle ja ottaa nöyrempi tilalle.
Se työttömyys kun ei suurimmalle osalle ole mitään herkkua niin aina löytyy heitä joille kelpaa työpaikka vaikka sen eteen joutuisi joustamaan ja tekemään ylimääräistä/ilmaista työtä.
Sekin kun on parempi kuin ilman työpaikkaa. Etenkin jos työttömyyttä on jo sen verran taustalla, että työkkäri ahdistelee ties millä kyykytyskursseilla, työkokeiluilla ja karensseilla.
EI työnantajalla ole aikaa valvoa meneekö putiikki kiinni siivoukseen tai kassanöaskuun klo 18.30 ja työt loppuu sitten 19. Jos on aikaa valvoa niin tulkoon itse tekemään säästönsä. Ja antakoon monoa. Röyhkeyttä tarvittaisi enemmän. Itke olen käynyt röökillä etupihassa jos ei ole asiakkaita näkynyt. Ei kaikkea voi valvoa jaröyhkeyttä sekä rohkeutta pitää aikuisilta löytyä. Näin toimitaan muuallakin Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Olisko tässä Mustille ja Mirrille kotimainen vaihtoehto
Saman alaisuudessa ovat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä pitäisi olla selvä.
EI tarvitse potkuja pelätä tai riitelyä työnantajan kanssa. Kiltti ei pidä olla vaan aikuinen joka on töissä tilassa ja päättää itse miten tilassa toimitaan. Kukaan ei ole koskaan valittanut kun syön lounaan pihalla kesällä ja totean että myyn 30min päästä. Sii:hen rööki päälle 5min niin ollaan niskan päällä. Alistua ei pidä. Se missä aikuinen seisoo. Se maa on hänen maataan. Jos muuta väittää niin sopii tulla ottamaan mittaa. Vedän päihin. Tää on se asenne mikä tyttöjen pitäis löytää.
Te nuoret olette liian nössöjä ja kilttejä. Teidät on kotona kasvatettu liian hyvin ja kohteliaiksi.
Minä nelikymppisenä alan huutamaan työnantajalle ja paiskon tavaroita tuollaisesta vittuilusta.
Mulla on ikää tullen hermot menneet herkemmiksi.
Katsotte silmiin sitä hyväksikäyttäjää niin kauan että laskee katseensa lattiaan. Olette valmiina huutamaan päin naamaa kurkku suorna, jos käy päälle. Otatte asenteen että nyt on taistelu. Saatte katseeseen paljon enemmän uskottavuutta.
Jos pitää siivota ja laskea kassa, niin laskette ajan siihen miten kauan mene ja ovet kiinni hyvissä ajoin. Myynti loppuu kun pitää siivota jos ylimääräisestä ajasta ei makseta.
Sitten liitolla uhkailua myös päälle.
Muistakaa huutaa ja käyttäytyä vihaisesti, muuten ne ei usko.
Minua ei enää edes palkata mihinkään kun otan puheeksi nämä asiat työhaastattelussa. Totean että on lapsia ja perhettä sekä elämää työajan ulkopuolella. Kärsin myös herkästä suolentoiminnasta, joten vessassa on käytävä vähintään viisi minuuttia tunnissa.
Muuten on paskat housuissa.
Heti haastattelussa selväksi nämä asiat. Tää on valitettavaa koska ite lähtisin mieluusti haastamaan riitaa ja parantamaan teikäläisten työoloja tappelemalla näistä. Käyttävät teidän kohteliaisuutta ja kiltteyttä hyväksi vain. Kun mun ikäisiä ei enää palkata mihinkään. Pelkäävät meikäläisiä ja sitä mitä käy kun mulle käy vittuilemaan ja ei maksa palkkoja.
Tässä pätee sama kuin koulukiusaamisessa. Heti poikki se.
Tämä on työnantajan kiusantekoa jos ei makseta palkkoja ja ei päästetä syömään ja pistetään pidättämään kakkahätää.
KOVA EI TÄLLE.