Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuja nyt hei! Pitää tehdä täytekakku ja irtopohjavuoan pohja hukassa!

Vierailija
26.01.2022 |

Voinko tehdä sen piirakkavuokaan?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foliota en laita enää ikinä kiinni ruokaan, sillä se liukenee ja aiheutta alzhaimeria.

Aikaisemmin käytin sitä joka paikkaan kunnes huomasin kerran, että folio oli täynnä pieniä reikiä.

Olin tehnyt lohta ja vetässyt folion päälle ja jää kaappiin, en tiedä oliko suola vai pippuri sulattanut reiät, mekaanisesti ne eivöt tulleet

Nykyään laitan ensin leivinpaperia sitten folion, niin ettei koske suoraa ruokaan esim. Grillatessa

Vierailija
22/29 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhäyksinkertaisuus voit käyttää ihan mitä vain astiaa joka kestää uunissa käytön kunhan voitelet ja vaikka korppujauho pintaan käy myös mannasuurimot ja moni muu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa etsisit sen pohjan....?

Vierailija
24/29 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vuoka uunipellin päälle ja vuoraa leivinpaperilla.

Olen vähän paniikissa. Voiko onnistua? Leivon niin harvoin. Siis mulla on vain se ympärys ilman pohjaa, kai se valuu sieltä pellille?

Mun kokemus on että ei onnistu. Oon kokeillut sellaisella irtopohjavuoalla, jossa ei kuulukaan olla pohjaa, vaan laitetaan pellille. Tulos: ei mene niin tiivisti peltiä vasten, joten levisi pellille.

Mutta voit tehdä sen täytekakun niin, että teet kaksi kakkupohjaa uunipellille, ja leikkaat siitä sitten lautasta apuna käyttäen kaksi pyöreää pohjaa.

Vierailija
25/29 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhäyksinkertaisuus voit käyttää ihan mitä vain astiaa joka kestää uunissa käytön kunhan voitelet ja vaikka korppujauho pintaan käy myös mannasuurimot ja moni muu

No kyllä käytetty vuoka aina vähän vaikuttaa siihen miten kakku paistuu, aloittelevalle ei välttämättä  ole niin yksinkertaista. Itsekin tein viimeksi runeberginkakkua lasivuoassa, kun ei ollut kakkuvuokaa, ja paistoaika olikin moninkertainen. Ei kaikki voi osata kaikkea ja on ihan ok kysyä neuvoa.

Vierailija
26/29 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.fazer.fi/reseptit-ja-ideat/leivonta/suklaa/suklaakakku/

Voisko joku vielä katsoa tuon ohjeen mun kanssa? Voinko laittaa tummaa kaakaojauhetta puolet ja toinen puoli Oboyta? On mulla tummaa, mutta ettei ois liian kitkerä/tumma?

En laittaisi Oboyta. Kakku on kuitenkin muutenkin makea, ei kaakaojauheen pitäisi siitä tehdä kitkerää. Ainakin itse olen aina käyttänyt suklaakakuissa, mokkapaloissa jne vain tummaa kaakaojauhetta, ja tulee kyllä hyvää varmasti. Oboyn kanssa voi tulla ällömakeaa. Tuossa on kuitenkin 300g suklaatakin täytteessä, joten makeutta ei varmasti puutu.

Vierailija
27/29 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä yksinkertaisuus! Anna minun kaikki kestää!

Tässä ei nyt kaivattu sun mielipidettä, vaan kysyttiin neuvoa. Toivottavasti et vastaile omille lapsillesi samalla lailla.

Vierailija
28/29 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole koskaan tehnyt kääretorttua? Kyllä siinäkin voi epäonnistua, eli älä paista pohjaa liian pitkään ja kuivaksi. Se on oikeastaan suurin riski.

Teen tavalliselle uunipellille 4 munan pohjan yhteen kääretorttuun.  8 munan pohja kannattaa ehkä paistaa  kahdessa erässä, ettei tule liian paksu.

Ei suklaakakusta tule oikeaa millään oboylla, vaan tummaa kaakaota sen olla pitää. Oboyssa on myös sokeria, joten sitä pitäisi laittaa enemmän ja vastaavasti vähentää sokeria. Tarkista   päiväys paketista, kun kaakao tahtoo kitkeröityä vanhetessaan. 

Vierailija
29/29 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pohja onkin pikemminkin mokkapalapohja kuin sokerikakkupohja kääretorttuun. Todella suklainen tai ehkä peräti kitkerä tulee 2 dl kaakaolla. Jos olisin itse tekemässä tuota, laittaisin puolet vähemmän kaakaota, kun siihen tulee vahvaa kahviakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä