Kuinka vaikeaa pakettiautoa on ajaa?
En ole koskaan kokeillut. Kuinka vaikeaa siihen on tottua? Jos ei tarvitse hirveästi peruutella tai pysäköidä pieniin paikkoihin, niin kuinkahan pärjäisi kylmiltään henkilöautoa normaalisti ajava?
Kommentit (30)
Helposti ja opit todennäkösesti nopsaan peruttaa peilien kautta.
Helppo ajaa. Sivupeilit on paremmat kuin henkilöautoissa. Korkeampi ohjaamo antaa paremmat näkymät liikenteessä. Pieni sisätila lämpenee talvella nopeasti ja kesällä ilmastointi viilentää sen muutamassa sekunnissa. Istuma-asentokin paljon parempi. Nehän on tehtykin se huomioiden, että autossa saatetaan istua 40 tuntia viikossa.
Eihän siinä ole vaikeampaa kuin peruuttelu. Talvikelissä muuten paljon turvallisemman tuntuinen kuin henkilöauto ja parempi ajaa.
Yhden kerran elämässäni olen ajanut pakua. Ihan helppoa oli heti sen jälkeen, kun alkoi hahmottaa auton mittasuhteet (eli että se oli jonniinverran leveämpi kuin oma silloinen pikkuautoni). Ja kuten jo edellä mainittu, niin sieltähän näkee hyvin ulos, kun istutaan niin korkealla. Ja sivupeilit ovat isommat kuin henkilöautossa, joten peruuttaminenkaan ei ole niin vaikeaa kuin voisi kuvitella.
Yleensä ottaen pakusta on parempi näkyvyys eteen ja sivuille kuin henkilöautosta, jo pystymmän istuma-asennon ja hieman korkemmalla olevan istuimen takia. Taakse ja takaviistoon näkyvyys saattaa todellakin olla pelkkien sivupeilien varassa, ja sen osalta kannattaa tietenkin olla varovainen.
Helppoa se on, kunhan et ota mallia jossa on kääntyvät takapyörät.
Pakuihin saa nykyään peruutuskameran, ja taustapeili toimii kameran näyttönä. Tämän kyllä laittaisin ehdottomaksi vaatimukseksi varustelistalla.
Ainoa selkeä ero on että takapeilistä ei näe juuri mitään, joten taakse tarkkailu sivupeilien kautta.
Sitten jos on täysi lasti päällä niin pitää huomioida ettei auto kiihdy ja pysähdy tuosta noin vain.
Vierailija kirjoitti:
Helppoa se on, kunhan et ota mallia jossa on kääntyvät takapyörät.
Tiukassa kurvissa ne olisi hyvät, ja krapu-moodi pehmeällä tiellä ajettaessa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä ole vaikeampaa kuin peruuttelu. Talvikelissä muuten paljon turvallisemman tuntuinen kuin henkilöauto ja parempi ajaa.
Ei ole turvallisempaa, kuin h-autolla ajo talvella. Hyvässä h-autossa on erilaisia turvallisuusvarusteita enemmän kuin tavallisissa pakuissa
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä ole vaikeampaa kuin peruuttelu. Talvikelissä muuten paljon turvallisemman tuntuinen kuin henkilöauto ja parempi ajaa.
Ei ole turvallisempaa, kuin h-autolla ajo talvella. Hyvässä h-autossa on erilaisia turvallisuusvarusteita enemmän kuin tavallisissa pakuissa
Tiukoissa käännöksissä perä sitten oikoo mikä pitää ottaa huomioon.
Mä näin lyhyenä eukkona tykkään ajaa pakua, nään paremmin ympärilleni :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä ole vaikeampaa kuin peruuttelu. Talvikelissä muuten paljon turvallisemman tuntuinen kuin henkilöauto ja parempi ajaa.
Ei ole turvallisempaa, kuin h-autolla ajo talvella. Hyvässä h-autossa on erilaisia turvallisuusvarusteita enemmän kuin tavallisissa pakuissa
Sulla ei ole selvästikään käsitystä mitä kaikkea nykyään "tavallisissa pakuissa" on.
Tein puolisen vuotta töitä pakukuskina, helposti tottui vaikkei takapeiliä ollutkaan. Ainoa mikä yllätti oli se miten tuuli ottaa kylkiin kun ajaa kuorma tyhjänä sillalla. :D
Sitten kun siirtyi taas henkilöautoon tuntui alkuun että istuu kaulaa myöten tien sisässä.
Helpompi ajaa kuin tavallisella henkilöautolla
Suurempi pituus huomioitava kaistanvaihdoissa ettei kiilaa naapuria. Takavedot tyhjänä jää mäkeen.
Näkyvyys on heti ihan erilainen kun silmäsi on lähes jokaisen hlöauton katon yläpuolella.
Helppoa ja totut varmasti nopeasti, pakussa hyvä näkyvyys kun istut korkeammalla kuin henkilöautoa ajaessa..