Eikö ne koulujen tartuntamäärät nyt räjähtäneetkään käsistä?
Kouluissahan piti olla valtavasti poissaolojakin sairastumisien vuoksi, niin että olisi jouduttu väkisin etäkouluun? Kyllä taas tyhmää kansaa kusetettiin ja peloteltiin aivan turhaan 😂
Kommentit (130)
Koulujen todellisesta tilanteesta ei raportoida. Poliittinen valinta…
Räjähti mutta ei niistä saa puhua julkisesti. Se olisi vastoin agendaa. Täälläkin kouluja mistä puolet luokasta koronassa.
Lue Aamulehti. Sijainen ja pari oppilasta paikalla, 290 lasta koronassa.
Eli kun uutisissa ei lue, ei sitä asiaa ole.
Kun jotain valehdellaan, on se sitten faktaa.
Joku lehtihän se oli jo tänään kirjoittanut kuitenkin. 2 oppilasta luokassa...
Ei testata virallisesti: ei virallista koronaa!
Luokista on isosti poissa väkeä kotitesteissä plussattuja.
Useissa kouluissa ja työpaikoissa nyt hirveästi poissaoloja, kun ihmiset on kotona koronassa. Ketään ei vaan enää testata ja hoitoonkin taitaa päästä vain sinnikkäimmät.
Niin niissä onkin valtavasti poissaoloja. Niistä ei vaan raportoida. Ja koululaisten perheissä ihan hemmetisti koronaa, jota pääasiassa testataan nyt kotitesteillä niin ei näy tilastoissa.
Näen tämän omassa perheessä ja ympärillä, viime ja tämä viikko levinnyt hurjasti
Tartunnat nimenomaan räjähti. Siksi on turha enää yrittää mitään rajoittaa.
Taisi räjähtää. Tartuntamäärät tuplaantui loman jälkeen eikä siinä ole edes kaikki. Ei minuakaan ole testattu vaikka minut on määrätty eristykseen.
Olen töissä 400 oppilaan yläkoulussa. Aivan normaalisti meidän arki sujuu. Jokunen oppilas on poissa. Tiedän kyllä, että jostain syystä monet eivät halua tätä kuulla. Ikään kuin olisi parempi, että meneillään olisi kauhea katastrofi. Olisi ollut ihan turhaa panna kaikkia etäkouluun varmuuden vuoksi. Nythän ollaan muutenkin purkamassa rajoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei testata virallisesti: ei virallista koronaa!
Luokista on isosti poissa väkeä kotitesteissä plussattuja.
Jos heillä on oireita, eli ovat kipeitä eli kotona.
Kuka muka jää enää ”potemaan” oireetonta koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä 400 oppilaan yläkoulussa. Aivan normaalisti meidän arki sujuu. Jokunen oppilas on poissa. Tiedän kyllä, että jostain syystä monet eivät halua tätä kuulla. Ikään kuin olisi parempi, että meneillään olisi kauhea katastrofi. Olisi ollut ihan turhaa panna kaikkia etäkouluun varmuuden vuoksi. Nythän ollaan muutenkin purkamassa rajoituksia.
Minäkin olen töissä vastaavankokoisessa yläkoulussa. Meillä on joka luokasta noin 10-25 prosenttia oppilaista pois. Tilanne on meille opettajille tosi raskas, sillä esim. alkuviikosta meillä oli yli kymmenen opettajaa sairaana, mutta ei yhtään sijaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen töissä vastaavankokoisessa yläkoulussa. Meillä on joka luokasta noin 10-25 prosenttia oppilaista pois. Tilanne on meille opettajille tosi raskas, sillä esim. alkuviikosta meillä oli yli kymmenen opettajaa sairaana, mutta ei yhtään sijaista.
Ikävää. Mutta kuitenkin: mitä sitten? Omikron läpäisee koko kansan joka tapauksessa. Viivytystaistelulla on pidetty huoli sairaalapaikkojen riittävyydestä. Nyt hoidon tarpeen kasvu on jo taittunut. Tämäkin vaihe epidemiasta on vain elettävä.
Meillä pidetään erittäin hyvin maskeja. Kenties siksi meillä on pysytty terveenä. Hämmästyneenä olen lukenut juttuja siitä, että muissa kouluissa oppilaat eivät suostu pitämään maskeja. Meillä ei ole tällaisia ongelmaa.
Omassa koulussa räjähdys on vielä edessä. Joka luokalta on 10-15% oppilaita pois. Opettajia muutama. Ensiviikolla voi tilanne olla ihan toinen.
Hassua, että yhdessä lehtijutussa kehuttiin, miten lähiopetus on saatu säilytettyä. Luokassa oli 4 oppilasta saamassa opetusta. Loput olivat kotonaan ilman mitään.
Työkaverin teini on luokalla puolet porukasta on saikulla ja joitakin virallisesti tai kotitestillä todettuja koronatapauksia. Oma teini on luokalla jossa kenelläkään ei ole todettu koronaa, muutama on oireiden vuoksi saikulla. Kouluilla välimatkaa ehkä 50km.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mutta jossakin vaiheessa tämä olisi kuitenkin ollut edessä. Ja kohta ne yli kymmenen opettajaa on taas takaisin riveissä. Varmasti monelle tämä aika on ollut raskasta, hoitohenkilökunnalle todennäköisesti vielä raskaampaa kuin opettajille.
Vierailija kirjoitti:
Näin on isoista kaupungeista jo uutisoitukin. Normaalin talven määrä poissaoloja. Ei siis mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Omassa koulussa räjähdys on vielä edessä. Joka luokalta on 10-15% oppilaita pois. Opettajia muutama. Ensiviikolla voi tilanne olla ihan toinen.
Hassua, että yhdessä lehtijutussa kehuttiin, miten lähiopetus on saatu säilytettyä. Luokassa oli 4 oppilasta saamassa opetusta. Loput olivat kotonaan ilman mitään.
Tätä minäkin jaksan ihmetellä, etäkoulu oli saatanasta vaikka silloin toipilaatkin olisi voineet osallistua opetukseen jaksamisen mukaan. Nyt ollaan tilanteessa että huolilapset on sairaina herran hallussa, kukaan ei saa opetusta ja ne pari koulussa olijaa joutuu kertaamaan samat asiat kun muu luokka palailee arkeen.
Räjähti ne. Ketään ei vaan enää testata, eikä apuja ole tulossa, joten se siitä.