Asioita, joita olet luullut KAIKKIEN tekevän
Kävinpä tuossa hetki sitten hyvin hämmentävän väittelyn äitini kanssa siitä, miten takapuoli kuuluu "oikeaoppisesti" pyyhkiä. En mene yksityiskohtiin, mutta huvitti se äitini vihastuminen siitä, että KAIKKI toimivat kuten hän, ja että minä olen jotenkin outo kun toimin eri tavalla. (Älkää kysykö, miten tähän väittelyyn ylipäätään päädyttiin...)
Joten tässä siis kysymys: mitkä ovat sellaisia - kenties vähän omituisiakin - asioita, joita olet joskus luullut "kaikkien" tekevän?
Kommentit (141)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 18:04"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 17:49"]
Luulin ennen, että kaikki laskevat vihannekset ja hedelmät ostaessaan niitä irtona. Ei olisi tullut mieleenkään lappaa pussiin satunnaismäärää vaikka perunoita, mutta ilmeisesti osa tekee niin. Itse olen aina laskenut kaiken tyylii 2 tai 3 kpl / nuppi sekä päälle pari ylimääräistä, jos joku ottaakin enemmän.
[/quote]
Eikö kaikki laskekaan? En ole ikinä aktiivisesti ajatellut asiaa, mutta nyt kuin luin tuon, huomasin että jossain taustalla on aina ollut oletus että kaikki laskevat. Tietysti pitää laskea, mistä sitä muuten tietää milloin on mättänyt tarpeeksi hedelmiä/kasviksia pussiin.
[/quote]
Outoa, jos joku ei laske  (vaikka varmasti niitäkin on, en epäile yhtään). Itse olen hyvin tarkka ja mietin aina, että miten paljon on järkevää ottaa että tulevat syödyksi.
[/quote]
Siis en mä laske niitä ikinä. Vaikka perunaa otan täyden pussin. Kyllä ne syötyä tulee. Eikä hedelmiäkään koskaan jää pilaantumaan. Meillä käydään n 2 kertaa vko kaupassa ja kerran kuussa ns isot ostot säilyvää kuiva ja pakastekamaa. Ruokaakin tehdään aina kahden aterian annos. 4 henkinen perhe. Mä en taas oo ikinä kuullu että jjoku laskis määrät. Onko teillä nimikoidut hedelmät vai häh?
Ei meilläkään mitään perunoita lasketa. Otetaan aina se pussillinen täyteen ja kun on vähenemään päin, ostetaan lisää ja siitä uudesta pussista sitten täydennetään jos edellinen ei mene tasan. Meillä syödään muutakin kuin keitettyä perunaa joten yhteen ruokaan tarvittava määrä ei ole vakio. Muusiin tarvitsee esim vähemmän, pyttipannuun taas enemmän per hlö.
Sama homma hedelmien kanssa, en osaa etukäteen ennustaa syödäänkö tällä viikolla enemmän banaania vai omenaa, jokainen kun saa syödä niitä meillä ihan vapaasti.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 07:17"]
Siis en mä laske niitä ikinä. Vaikka perunaa otan täyden pussin. Kyllä ne syötyä tulee. Eikä hedelmiäkään koskaan jää pilaantumaan. Meillä käydään n 2 kertaa vko kaupassa ja kerran kuussa ns isot ostot säilyvää kuiva ja pakastekamaa. Ruokaakin tehdään aina kahden aterian annos. 4 henkinen perhe. Mä en taas oo ikinä kuullu että jjoku laskis määrät. Onko teillä nimikoidut hedelmät vai häh?
[/quote]
Näissä perheissä varmaan lasketaan jokaisen perheenjäsenen jokainen suupalakin tarkkaan, ettei kukaan vain saa liikaa ruokaa.
Mä lasken kyllä hedelmät ja vaikka kurkut tai salaatinkerät tai avocadot. Sen sijaan perunoita otan "kattilanpohjallisen näköisen kasan" tai kaksi. Perunathan on eri kokoisia ja se vaikuttaa siihen, montako perunaa kolmen hengen perhe syö, mutta oli ne minkä kokosia tahansa, kolmen hengen perunst mahtuvat 2,5 litran kattilan pohjalle yhteen kerrokseen. Ja sen arvioiminen silmämääräisesti on hyvin helppoa.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:49"]
Kuulemma on olemassa joitakin ihmisiä, jotka eivät pyyhi persettään seisten vaan istuen!
[/quote]
Tämä oli itse asiassa se äitini ja minun väittelyn aihe :D Tuli siis vahingossa vessaan, kun olin siellä, ja oli ihan kauhuissaan, koska hänen mielestään se kuuluu tehdä ISTUEN. On kuulemma pöyristyttävää ja kammottavaa tehdä se seisten.
t: ap
[/quote]
Miten se tehdään seisten? Etukumarassa?
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:07"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:51"]
No tämä on ehkä vähän nolo tunnustus, mutta olkoon. Minä olen neitsyt, ja olen aina luullut, että melkein kaikki kuristavat itseään masturboidessaan. Ilmeisesti ei.
[/quote]
Miksi tätä miinustellaan?? Olen siis aina luullut, että se hetkellinen happivaje on se must-juttu koko orgasmissa.
[/quote]
Selittäkää nyt edes vähän näitä miinuspeukkuja :D Alkaa tulla vähän friikki olo, ei tuo minusta sen kummempi harhaluulo ollut kuin nämä perseenpyyhkimisjututkaan.
[/quote]Mistä ihmeestä olet siihen jonkin happivajeen keksinyt?? Olen ihan ymmälläni tästä aiheesta.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 07:47"]
Mistä ihmeestä olet siihen jonkin happivajeen keksinyt?? Olen ihan ymmälläni tästä aiheesta.
[/quote]
Ei tuo ole mikään keksitty juttu. Happivaje voi lisätä mielihyvää.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 07:45"]
Mä lasken kyllä hedelmät ja vaikka kurkut tai salaatinkerät tai avocadot. Sen sijaan perunoita otan "kattilanpohjallisen näköisen kasan" tai kaksi. Perunathan on eri kokoisia ja se vaikuttaa siihen, montako perunaa kolmen hengen perhe syö, mutta oli ne minkä kokosia tahansa, kolmen hengen perunst mahtuvat 2,5 litran kattilan pohjalle yhteen kerrokseen. Ja sen arvioiminen silmämääräisesti on hyvin helppoa.
[/quote]
mä lasken. Suunnilleen tiedän montako perunaa kukin syö eli yhden keittokerran perunat ostan kerrallaan ja pari huonojen varalle päälle tai vaihtoehtoisesti 5 kg säkki.
samoin hedelmät, lasken että jokaiselle riittää ja jos aioin mennä seuraavan kerran kauppaan 5 päivän kuluttua....mulla on mukana 1 hedelmä jokaiselle perheenjäsenelle jokaisekai päiväksi. Ei niitä sitten enään kotona lasketa kuka sä 2 banaania ja jäikö joku ilman omenaa....seuraavalla kauppareissulla tulee sitten lisää. Jos talossa olisi joku ajattelematon idioootti joka ei jätä muille mitään, niin hän sitten hakisi omilla rahoilla lisää.
oliko tässäkin tavassa nyt jotain outoa?
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:31"]Luulin vielä parikymppisenä että aina suihinottaessa mieheltä kuuluu niellä ja kaikki tekee niin.
En ollut koskaan kuullut muusta toimintatavasta ja se nyt oli loogisin. Koskaan ei missään Cosmopolitanin palstalla lukenut poissylkemisestä tai muualle tulemisesta ja ystävien kanssa ei tullut koskaan puhetta aiheesta.
En ole kyllä vieläkään ihan varma että miten te sylkijät sen teette etiketin mukaisesti? Paperiin? Vessaan räkimään? Vai ettekö ota suihin sitä ollenkaan?
[/quote]
 Kuulin kerran että kaveri sylkäisee ne mällit kädelle, ja sit vessaan peseen se käsi :D
[/quote]
Minä joko nielen tai lopetan samaan aikaan, kun mies alkaa tulla. Sitten vain siivoan siitä vatsalta ne spermat.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 06:11"]Luulin että ihmiset seisovat suihkun alla vain armeijassa, koulussa, uimahallissa, elokuvissa ja muissa missä yritetään näyttää "standardilta"... :D
[/quote]
Mitäs muut sit tekis? :D
Mä pyyhin ensin pimpsan etupuolelta, edestä taaksepäin, sitten pepun takapuolelta, edestä taaksepäin. Ennen pesin aina kakan jälkeen, mutta nykyisessä asuinmaassani ei ole bideesuihkuja, niin se on jäänyt - pesen sitten illalla. Mullakin on itse asiassa tulehdukset vähentyneet, kun liika peseminen on jäänyt.
Mitä seisaalteen pyyhkimiseen tulee, niin en ole koskaan ennen kuullut moisesta, mutta sanonpahan vaan, että jotkut (aikuiset ihmiset) eivät saa pyllyä puhtaaksi edes istualtaan...
Luulin että ihmiset eivät olisi kiinnostuneita toistensa vessatavoista. Myönnän erehtyneeni ja yritän unohtaa lukemani.
Nyt pitää kyllä sanoa, että olen pyyhinyt koko ikäni väärään suuntaa. Nykyään pesen ja pelkällä vedellä. Aöapää ulee pestyä 3 x päivässä. Saunassa tai suihkussa sitten käytän saippuaa. Lapsiakaan en pessyt saippualla kuin vasta n4-5 vuotiaina. Lapsien takapuolia ei pestä saippualla. Koskaan mulla ei ole ollut mitään tulehduksia alapäässä. Eikä limakalvojen kuivumista. Ei ole ollut kellään mitään iho-ongelmia ja sairastellaankin tosi harvoin. Emmekä edes haise :-)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 17:31"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:51"]No tämä on ehkä vähän nolo tunnustus, mutta olkoon. Minä olen neitsyt, ja olen aina luullut, että melkein kaikki kuristavat itseään masturboidessaan. Ilmeisesti ei. [/quote] No eipä niin. Siihen on moni kyllä kuollut... [/quote]Höpö höpö. Maailmasta ei löydy yhtään ihmistä joka olisi omin käsin kuristanut itsensä kuoliaaksi. [/quote] Eikun ne käyttää vöitä tai jotain apuvälineitä.
[/quote] Nippelitietoa: englanniksi tuo touhu on "autoerotic asphyxiation", ja jos siihen sattuu kuolemaan niin se on englanniksi "autoerotic fatality". Googlesta löytyy lisätietoa noilla hakusanoilla.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 17:36"]
Luulin, että on ihan yleistä pestä tyhjät leipäpussit muun tiskin mukana ja käyttää niitä uudelleen pakastepussien tapaan. Kotoa opittu tapa. Ei se niin yleistä taida ollakaan, kavereiden kummasteluista päätellen.
[/quote]
Ootko Laihialta kotoisin? :D
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:31"]Luulin vielä parikymppisenä että aina suihinottaessa mieheltä kuuluu niellä ja kaikki tekee niin.
En ollut koskaan kuullut muusta toimintatavasta ja se nyt oli loogisin. Koskaan ei missään Cosmopolitanin palstalla lukenut poissylkemisestä tai muualle tulemisesta ja ystävien kanssa ei tullut koskaan puhetta aiheesta.
En ole kyllä vieläkään ihan varma että miten te sylkijät sen teette etiketin mukaisesti? Paperiin? Vessaan räkimään? Vai ettekö ota suihin sitä ollenkaan?
[/quote] Mieheni ei koskaan laukea suuhuni, joten omalta osaltani vastaus on helppo. N21
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 18:21"]Luulin että kaikki ottavat margariinia tm. levitettä veitsellä purkista sörkkäämällä sen veitsen ihan surutta siihen levitteeseen ja kuopaisemalla sen verran kuin haluaa. Mutta olen todistanut myös sellaista, että sitä levitettä oikein nätti siivu kerrallaan kauniisti vuollaan. Onhan se siistimmän näköistä toki, minulla on vain aina tällaiset barbaarisemmat tavat ollut!
[/quote]
tuli ihan mieleen äitini kiukku: "kuka on taaas kaivanu margariinia?"
Noh äiti, minä se olin. Nyt omassa taloudessa kaivellaan voita koko perhe miten sattuu. Ei haittaa! 
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:12"]
Luulin, että muutkin pitävät automaattisesti kaikista ihmisistä, jotka eivät ole julmia tai ilkeitä.
Luulin, että kaikki olisivat tasapuolisia, eivätkä osa pelkän oman edun perässä.
Luulin, että kun tekee oikein, saat kiitosta, etkä joudu syrjityksi.
Luulin, että puolustaessasi muita oikeissa asioissa sinuakin puolustettaisiin.
Luulin ettei sytävällisistä pahaa puhumattomista puhuttaisi pahaa selän takana.
jne. paljon muuta.
[/quote]
Veit sanat suustani!! Juuri näitä ajattelin tänään omasta työyhteisöstäni! Pidän työstäni, mutta inhoan osaa työkavereistani, sillä he ovat kertakaikkisen epäreiluja/itsekkäitä ja sydämettömiä ja julmia ihmisiä! Mielin kielin ollaan tietyille ihmisille, ja toisille sitten petoja. Ja niin epäreilua, epätasa-arvoista kohtelua... Toisia alistetaan ja halveksitaan, toisia pelätään ja ihaillaan...
Kakan pyyhintä
Istuen otetaan vessapaperirullasta kaksi yksittäistä palaa ja pyyhitään ensin toiseen suuntaan ja sitten toisella palalla toiseen suuntaan. Tässä kohtaa tehdään arvio jatketaanko paperipaloilla pepun siistimistä istuen. Jos ei, niin seuuraava vaihde: Noustaan seisaalleen ja otetaan kerrallaan kahden palan yhtenäinen paperipala joka käännetään kaksinkerroin ja tällä pyyhitään. Tämä toistetaan kunnes on puhdas olo. Viimeistely yksittäisillä paperipaloilla.
Vessa vedetään ja katsotaan onko pönttö puhdas. Jos ei, niin käytetään vessaharjaa samalla, kun vedetään vessa uudestaan.
Käsien pesu ja poistuminen WC tiloista.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 05:56"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 05:30"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 19:12"]
Minä luulin, että kaikki pesevät kätensä vessakäynnin jälkeen, mutta valitettavasti totuus on toinen. Yäk!
[/quote]
Ukkoni on todennut tästä, että varsinkin ulkomaisten lentokenttien vessoissa useimmat miehistä jättää pesemättä...
[/quote]
Näin miehenä voin kertoa, että Suomessakin mm. ravintoloissa, baareissa, huoltoasemilla ja muissa julkisissa vessoissa yhdeksän miestä kymmenestä jättää kätensä pesemättä kusemisen jälkeen. Ja se on ihan vi*un oksettavaa. Kysyessäni tästä olen selitykseksi kuullut mm. "Enhän mä käsilleni kuse." Tämä kannattaa muistaa kun kättelette miehiä.
[/quote] Olet siis huutanut jollekin tuntemattomalle, hei sinä, mikset pessyt käsiäsi? No joo, onhan tuo kieltämättä oksettavaa toimintaa!