Saanko pitää kesäjuhlissa korkkarit jalassa sisällä?
Olen ollut useammissa juhlissa, joissa naiset ovat ottaneet korkkarit jalasta sisätiloihin tullessaan ja sitten hipsineet sukkiksilla tai paljain jaloin juhlien ajan. Musta toi on outoa, juhlakengät kuuluu asuun. Miksi niin tehdään ja olenko törppö jos olen kengät jalassa sisälläkin?
Kommentit (13)
Katsoisin, miten isäntäväki tekee ja tekisin samoin. Lähes kaikissa isommissa juhlissa, missä olen käynyt juhlakengät pidetään jalassa.
Juhlavaatteiden kanssa kengät aina, oli kesä tai talvi. Ei voi olla törpömmän näköistä kuin juhlapuku ja sukkajalat.
Parketteja säälien pitäisin matalia kenkiä. Korkokenkien aiheuttama tuho on karmea.
Sisäjuhliin otetaan mukaan sisäkengät, joissa voi olla korkoa, mutta se ei saa olla mikään piikkari tai muu lattioiden tuhoaja.
Meidän suku on aina ilman kenkiä sisällä, mutta miehen suku taas pitää kenkiä jalassaan juhlissa. Välillä tulee itselle vähän juntti olo, kun huomaa ottaneensa kengät 'turhaan' pois.
Ainakin meillä on aina perhejuhlissa, ylppäreissä ym. ollut sekä isäntäväellä että vierailla kengät jalassa. :)
Mun kotiini ei tule kukaan kengät jalassa. Jos ei kelpaa, saa jäädä kotiin. Tosin en järjestäkään siellä mitään hienopierujuhlia.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:01"]
Mun kotiini ei tule kukaan kengät jalassa. Jos ei kelpaa, saa jäädä kotiin. Tosin en järjestäkään siellä mitään hienopierujuhlia.
[/quote]
Mun kotiin ei tule kukaan juhlavaatteissa.
Kengät jalassa, mutta toivon, että jokainen huolehtii kengänpohjat ja korot siihen kuntoon, etteivät naarmuta tai jätä reikiä lattiaan. Suutarilla voi vaihdattaa korkolaput pehmeämpiin, mikäli kengässä on kova piikkikorko.
Jos on kyseessä julkinen tila ja kivi tms. betoni- tai tiililattia niin silloin ok., mutta sellaista prinsessaa ei olekaan ,jonka vaatimattoman asuntomme puulattiaa ja korkkimattoja laskisin ´korkkareilla´aiheuttamaan lattiaremonttia.
terv. Kahden, (... tässäkin asiassa) fiksun tyttären isä.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:24"]
Jos on kyseessä julkinen tila ja kivi tms. betoni- tai tiililattia niin silloin ok., mutta sellaista prinsessaa ei olekaan ,jonka vaatimattoman asuntomme puulattiaa ja korkkimattoja laskisin ´korkkareilla´aiheuttamaan lattiaremonttia.
terv. Kahden, (... tässäkin asiassa) fiksun tyttären isä.
[/quote]
Johan on taas valittu asiallinen lattiamateriaali, jos siinä kävelyä pitää välttää!
Et ole törppö. Juhlaetiketti nimenomaan sanoo, että kengät pidetään juhlissa jalassa myös sisällä. Mikään ole uunomman näköistä, kuin miehet puku päällä sukkasillaan!