Miksi autosta ei lopu bensa? Vinkkejä?
Auto kuluttaa 6 litraa sadalla ja tankkaan 7 litraa sadan kilometrin välein. Bensa ei kulu, vaan sen määrä vain pikkuhiljaa lisääntyy tankissa! Auttakaa!
Siinä täytyy olla joku aineenvaihduntavika?
Kommentit (35)
Onko mun autossa joku paha vika kun sen mielestä bensaa menee 9.7l/100km ja tankki on jatkuvasti tyhjä?
lisäksi autohan on jatkuvasti humalassa kun 95e10 bensassa on 10%alkoholia,pitäisikö siirtyä tuohon 98e5 bensaan kun siinä on vain 5%alkoholia?
entäs uudet autot mitkä käyttä e85 bensaa? Se on melkein pelkästään viinaa?
mitä jos kytät puhalluttaa auton?
kun katsastuksessa laitetaan letku putkeen niin mitataanko silloin kuinka humalassa auto on?
Minulla on samanlainen tilanne. Tankki sen kuin läikkyy yli, vaikka kuinka olen yrittänyt tankata aiina ABC:llä ja ihan mielestäni taulukon mukaisia määriä. Joskus on pitemmällä reissulla bensan pinta vähän laskenut, mutta sitten on tullut joku retkahdus ja tankki alkanut valua yli.
En kestä enää toisten ihmisten katseita bensatahroineni, ja olenkin jonossa tankkileikkaukseen. Siinä täyttöputkeen laitetaan kuristin, minkä jälkeen tankkia ei voi enää täyttää bensapumpulta suoraan, vaan pienemmän kannun avulla vähän kerrallaan. Se kuulostaa hurjalta, mutta erään tuttavani autossa se on auttanut. Tankki on yleensä hänellä enää puolillaan eikä bensatahroja näy luukun ympärillä.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:33"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:11"]
Auto kuluttaa 6 litraa sadalla ja tankkaan 7 litraa sadan kilometrin välein. Bensa ei kulu, vaan sen määrä vain pikkuhiljaa lisääntyy tankissa! Auttakaa!
Siinä täytyy olla joku aineenvaihduntavika?
[/quote]
Sun pitää ehdottomasti siirtyä tankkaamaan tavallisen 95:n sijaan 98:ia. Se toimii moottorissa ihan eri tavalla ja bensan kertyminen tankkiin lakkaa. Pian on tankki ihan tyhjillään kun vain pysyt siinä.
[/quote]
Tietoisku: 98:lla tankkiin kertyy entistä enemmän bensaa, koska moni auto kuluttaa 98:lla vähemmän kuin 95:lla.
Tämä ei nyt sovi tähän aiheeseen, mutta tiedätkö mistä voisi hankkia koon 36 jarrukenkiä? Tahdon vähän sirommat.
Nykyiset on edellisen omistajan hankkimia ja ilmeisesti oli aika suurijalkainen matami.
Ota huomioon myös ilman lämpötila. Lämpimällä ilmalla neste on laajempaa eli litraan mahtuu vähemmän palavia molekyylejä, kylmällä sitten taas päinvastoin.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:45"]
Sinulla on siis 1000 kilometriä ajettuasi tankissa 700 litraa bensaa. Älä tankkaa liikaa.
[/quote]
Osaatko kertoa paljonko neliovinen auto kuluttaa parkkipaikalla seisoessaan. Taulukon mukaan mun auton pitäisi kuluttaa 7,5 litraa sadalla, mutta mittari on silti melkein aina tapissa vaikka saman määrän ole yrittänyt aina tankata ja suhteuttaa normikulutukseen. Mutta oonkohan arvioinut tuon lepokulutuksen jotenkin väärin?
Ei! kun 70 litraa. Olen katsonut taulukoista, että autot kuluttavat keskimäärin 7 litraa sadalla, joten ihan normimäärän sitä bensaa laitan!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:24"]Tämä ei nyt sovi tähän aiheeseen, mutta tiedätkö mistä voisi hankkia koon 36 jarrukenkiä? Tahdon vähän sirommat.
Nykyiset on edellisen omistajan hankkimia ja ilmeisesti oli aika suurijalkainen matami.
[/quote]
Kengän koko riippuu rummun halkaisijasta ja melkein kaikissa uudemmissa autoissa on palat ei kenkiä, pala on vähän kuin bootsien kantalappu.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:58"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:54"]
Sinulla on siis 1000 kilometriä ajettuasi tankissa 700 litraa bensaa. Älä tankkaa liikaa.
[/quote] Laskutaitoa kaivataan tänne, pliis!
[/quote]
Se paljonko bensaa kertyy, riippuu ihan siitä, millä huoltoasemalla on tankattu, ja mihin aikaan päivästä on tankattu, onko kylmäasema vaiko täyden palvelun paikka ja onko tuulilasi pesty samalla.
[/quote] Miten sitä siltikään voisi kertyä 700 litraa, kun autolla ajettiin 600 litran edestä?
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:24"]
Tämä ei nyt sovi tähän aiheeseen, mutta tiedätkö mistä voisi hankkia koon 36 jarrukenkiä? Tahdon vähän sirommat.
[/quote] Tuon takia mulla on jarrupalat.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:24"]Tämä ei nyt sovi tähän aiheeseen, mutta tiedätkö mistä voisi hankkia koon 36 jarrukenkiä? Tahdon vähän sirommat. Nykyiset on edellisen omistajan hankkimia ja ilmeisesti oli aika suurijalkainen matami. [/quote] Kengän koko riippuu rummun halkaisijasta ja melkein kaikissa uudemmissa autoissa on palat ei kenkiä, pala on vähän kuin bootsien kantalappu.
[/quote]
No pöh. Minä jo haaveilin pinkeistä jarrukengistä jotka kävisi auton värin ja uuden käsilaukun kanssa.
Mutta ne jarrupalat voisi varmaan kynsilakalla ja glitteritarroilla stailata asuun sopivaksi.
[/quote]En osaa sanoa, mutta minun autooni pitäisi vaihtaa kardinaaliakseli, muttei täälläpäin ole yhtään katolista autokorjaamoa. :(
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 09:49"]
[/quote]En osaa sanoa, mutta minun autooni pitäisi vaihtaa kardinaaliakseli, muttei täälläpäin ole yhtään katolista autokorjaamoa. :(
[/quote]Huono juttu :( Kysäise kävisikö siihen arkkipiispa-akseli? Helluntalais-kanki voisi ehkä myös käydä, tekstaa Toimille.
Jos kurkit amiscorollien jarruja on ne usein maalattu huoranpunaisella.
Onko WT-perheiden autoissa crocsit jarrukenkinä?
[/quote]
Ei! kun 70 litraa. Olen katsonut taulukoista, että autot kuluttavat keskimäärin 7 litraa sadalla, joten ihan normimäärän sitä bensaa laitan!