Oletteko vähentäneet telkkarin katselua korkea sähkön hinnan takia?
Tulee aika kalliiksi jos isoa telkkaria katselee sellaisena aikana, jolloin sähkön hinta on korkeimmillaan.
Kommentit (23)
En, mutta en ole koskaan pitänyt tv:tä auki kun silloin jos katson todella jotain ohjelmaa. Avaan yleensä sen klo 18.00 vasta.
Joo toki. Mekin ajateltiin lopetettaa kaikki sähkönkäyttö. Ladataan tabletit, kännyt, läppärit töissä ja koulussa. Ruuat säilytetään ulkona ja syödään kylminä, keitetään vettä töissä ja tuodaan termoksessa kotiin teetä/ pikakahvia/puuroa/nuudeleita varten. Valaistaan kynttilöillä.
Pakastin päältä pois ja heti laskee.Hellarinainen kyllä sorry mut venäläinen säästää niin että ostaa vaan veden mäggarillä siihen varastettua teepussia ja syö mitä muilta jää tarjottimelle tai ihan pyytää näin ; saako saako voiko saako ottaa. ( Sama joka kiertää syömässä ravintoloissa ilmaiseksi toisten lautaselta ja ottaa hanasta jäätelöt maksamatta. )
Vierailija kirjoitti:
Joo toki. Mekin ajateltiin lopetettaa kaikki sähkönkäyttö. Ladataan tabletit, kännyt, läppärit töissä ja koulussa. Ruuat säilytetään ulkona ja syödään kylminä, keitetään vettä töissä ja tuodaan termoksessa kotiin teetä/ pikakahvia/puuroa/nuudeleita varten. Valaistaan kynttilöillä.
Yöllä kannattaa ladata kännyt ja läppärit. Sähkö on silloin halpaa.
No en :D Eikös tuo maksa muutaman sentin tunnilta vaikka olisi kalliskin sähkö? Ei ole väliä onko kk-laskuni 10€ vai 13€.
Voi v*ttu olen kurkkua myöten täynnä kaikenmaailman "sähkönsäästäjiä"!
Mä oon lopettanu telkkarin katselun ihan vaan sen takia kun suoltaa pelkkää pskaa ja propaganda uutisia.
Netistä kattelen dokumentteja ym. mikä kiinnostaa itseä. Ei mikää vitu bigbroter :)
Vierailija kirjoitti:
No en :D Eikös tuo maksa muutaman sentin tunnilta vaikka olisi kalliskin sähkö? Ei ole väliä onko kk-laskuni 10€ vai 13€.
Yöllä sähkö maksaa noin 1.5c/Kwh ja klo 18.00-20.00 yli 30c/Kwh.
Sähköä kuluu moninkertaisesti telkkariin nähden, jos katsot netflixin kautta. Datakeskukset ovat älyttömiä sähkösyöppöja ja ihmettelenkin, ettei ympäristöverot koske niitä.
Kannattaa pestä pyykit vain viikonloppuisin, koska sähkö on silloin halvempaa. Lisäksi kannattaa välttää keittojen valmistamista ja perunoiden keittämistä, koska veden lämmittäminen kuluttaa paljon sähköä. Mikroaterian lämmittäminen vie vähemmän sähköä.
Alle 5 senttiä/kwh kellon ympäri. Tietokoneen näyttönä 65 tuuman telkkari, joka on auki melkein koko ajan, kun olen kotona.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pestä pyykit vain viikonloppuisin, koska sähkö on silloin halvempaa. Lisäksi kannattaa välttää keittojen valmistamista ja perunoiden keittämistä, koska veden lämmittäminen kuluttaa paljon sähköä. Mikroaterian lämmittäminen vie vähemmän sähköä.
Einespaska-annos maksaa 10 kertaa enemmän kuin ne perunat. Uuno!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Einespaska-annos maksaa 10 kertaa enemmän kuin ne perunat. Uuno!
Kuka nyt pelkkiä perunoita. Ne nakit perunan kyytipoikana maksaa maltaita.
Joo, nykyään istun saunassa kun ennen katsoin tvtä.
Kaikki sähkölaitteet on kiinni, vain minä viltin alla puhelin kourassa! Ruokana sipsejä ja kynttilät valaisee 💓
En sähkönhinnan vuoksi, mutta tvsta tuleen niin huonaja ohjelmia tai pelkkiä uusintoja. Se on tosi harvoin kun telkaria nykysin avaan.
Ei meillä ole katsonut tv:tä kukaan yli kymmeneen vuoteen. Turha kapistus.
En, vaan olen vetänyt illaksi/yöksi kun telkkari on päällä jatkoroikan postilaatikon läpi ja otan virran rappukäytävästä.
Pasilassa asui nainen jonka ruuat oli parvekkeella talven myös keräsi kahviloista sokeritankoja mukaan ja näpisteli kaikkea asuukin jonkun vanhuksen asunnossa joka sairaana.Toinen nainen taas asui jonkun palvelutalo asunnossa yksin 3 huonetta ja kävi ilmaisruualla kirkossa mutta oli hellarit itse. Joku Pirjo kaiken varastetun huonekalun keskellä. Livets ord . Mitä Espoossa nyt on lahkoja. Ruokajakelua ilmaista ruokaa.
Joo, katsomme tv:tä yösähköllä, jos pysymme hereillä!