Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juon itkien olutta keskellä päivää

Vierailija
28.05.2015 |

Voi miksi?? Olin 8kk raittiina ja nyt ratkesin. Yhden oluen vasta juonut, mutta tiedän etten pysty jättämään tähän. Vihaan tätä elämää NIIN paljon!!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:03"]

Miks vihaat eämää? Vedätkö tunnekaljaa?

[/quote]

Olen ihan epäonnistunut ihmisenä, en jaksa sitä sen tarkemmin alkaa avaamaan. Kyllä, tunnekaljaa.

-ap.

Vierailija
2/36 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaah, no älä pode mitään syyllisyys sontaa siitä. itekki oon ollu juomatta ika pitkään silleen yleisesti, paitsi että oon ehkä 2 kertaa vetäny kännit parin vuoden sisään. ennen olin aika tuhti juoppo. ei se oikeesti maailmaa kaada jos ei jää siihen rypemään. vaikka olis kuinka alkoholisti niin älä uppoudu siihen leimaan, paremmin sitä jaksaa jatkaakkin selvinpäin sitten taas kun ei jää rypemään itsesäälis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllisyys on tunne, johtaa juomaan lisää. Kalja viemäriin ja lähde ulos katsomaan kevättä.

Vierailija
4/36 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös alkoholisti ja nyt raittiutta takana muutama kuukausi. Kertoisitko ap mikä sai sinut avaamaan oluen?

Vierailija
5/36 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä olen mässyholisti, joka avasi juuri äsken jääkaapin oven 5 minuutin tauon jälkeen, kun reeepeeesiiin!   :( Auttakkeeee! Kaapista löytyy vatelmakaakku (muka ylioppilaalle, vaikka itte olen amis-drop out), kääretorttuhalko, Suklaata lava, kevytkokista, rasvatonta maitoa, kun en halua ylimääräistä rasvaa ja yksi omena.

Kuivakaapissa on yön vanhoja sipsejä (aika hyvin! )

Kyllä niin ottaa päähän kaikki leikkaukset ja ministerit, että ulisen ja rääpin sormin vatelmakräämiä. Minkä sitä herkkä immeinen tunteilleen voip?

Vierailija
6/36 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:11"]

Minä olen myös alkoholisti ja nyt raittiutta takana muutama kuukausi. Kertoisitko ap mikä sai sinut avaamaan oluen?

[/quote]

Kuvittelin pystyväni elämään ilman Antabusta. Pystyinkin hyvin, hetken. Mutta tuli pieni, oikeasti pieni vastoinkäyminen aamulla ja heti kävin kaupan kautta olutta ostamassa. Olin suorastaan iloinen että nyt voin juoda kun Antabus-reaktiota ei tule. Ei ole mitään itsehillintää sitten kun kaljaa on jo ehtinyt käydä ostamassa. En voi heittää viemäriin, koska tuntuu että rahat menee hukkaan. En osaa ajatella että terveys on tärkeämpi kuin raha tässä asiassa. Nyt törppö joudun käymään koko sen lopettamisprosessin uudestaan.

Tsemppiä sulle raittiuteen, se on palkitsevaa kun siihen pystyy. Mun elämä näytti niin paljon paremmalta silloin kun en juonut, en olisi uskonut miten paljon se vaikuttaa.

-ap.

Vierailija
7/36 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljat viemäriin ja syyllisyys siinä samalla. Ole itsellesi lempeä, kukaan ei ole täydellinen. Valintoja voit tehdä vain tässä hetkessä etkä muuttaa mennyttä.
.
Joten tee nyt se itseäsi hyödyttävä valinta ja kaada loput alkot pois. Mene vaikka suihkuun tai mitä vaan. Ja ole sitten ylpeä ja tyytyväinen itseesi.
.
Hyvää kevättä :)

Vierailija
8/36 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ole tunnehössötykset niinkään kiinnostanut, kunnes...alkoi itseäni harmittamaan, kun vedin viiniä lääkkeenä. Halusin vähentää ja aloin kelaamaan mistä se lähtee, johtuu, mikä on syynä että lasi täyttyy. Mulla pyörii tuossa paskajuttuja, joihin itse en voi vaikuttaa, mutta ne vaikuttaa muhun ja paljon. Selvittelin asioita itsekseni ja tajusin lopulta, että olen ajatellut oikein, kärsinyt siitä ja mun pitää vain jättää pois elämästäni jotkut ihmiset. Ihmiset, jotka tekee pahaa. Samalla tavoittelin tunteideni hallintaa. Tunteita tarkkailin ja kun alkoi kiehumaan, mietin että se laukaisu tulee ulkopuolelta, paha luoti joka mun pitää kääntää pois musta. Haistatin mielessäni noille ja ymmärsin, mitä yrittivät taas tehdä. Tunteiden hallitsemisesta hain netistäkin tietoa ja kyllä ne ihan asiallista teitoa on. Auttoi mua, parempi olla ja elää. Kokeile säkin tuota, ota siitä pikku prosessi elämääsi. Viiniä otan kun huvittaa, paitsi ettei huvita oikein yhtään.

Vierailija
9/36 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy ei ole kalja, syy on se pieni vastoinkäyminen aamulla jota käsitteli päin peppua.

Vierailija
10/36 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljat viemäriin ja otat siitä opetuksen itsellesi miten älytöntä on käydä ostamassa sitä ja sitten kaataa se viemäriin. Samalla tavalla ne rahat menee hukkaan kaadoitpa kaljat kurkkuun tai viemäriin. Ja viemärissä ne aiheuttaa vähemmän tuhoa.

Vierailija
11/36 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:11"]

[/quote]

Kuvittelin pystyväni elämään ilman Antabusta. Pystyinkin hyvin, hetken. Mutta tuli pieni, oikeasti pieni vastoinkäyminen aamulla ja heti kävin kaupan kautta olutta ostamassa. Olin suorastaan iloinen että nyt voin juoda kun Antabus-reaktiota ei tule. Ei ole mitään itsehillintää sitten kun kaljaa on jo ehtinyt käydä ostamassa. En voi heittää viemäriin, koska tuntuu että rahat menee hukkaan. En osaa ajatella että terveys on tärkeämpi kuin raha tässä asiassa. Nyt törppö joudun käymään koko sen lopettamisprosessin uudestaan.

Tsemppiä sulle raittiuteen, se on palkitsevaa kun siihen pystyy. Mun elämä näytti niin paljon paremmalta silloin kun en juonut, en olisi uskonut miten paljon se vaikuttaa.

-ap.
[/quote]
Raittiudessahan on se juttu että se menee aina päivä kerrallaan. En oo vielä ainakaan repsahtanut mutta en pitäisi sitä maailmanloppuna. Kunhan ei mitään usean päivän putkea vedä. Monta oot jo juonut?

Vierailija
12/36 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mulla alkaa oleen jo niin hyvä olo pienestä hiprakasta, etten malttaisi millään kaataa pois...

-ap.

Vierailija
13/36 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaada pois. Kaada pois. Kaada pois.

Vierailija
14/36 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:11"] Minä olen myös alkoholisti ja nyt raittiutta takana muutama kuukausi. Kertoisitko ap mikä sai sinut avaamaan oluen? [/quote] Kuvittelin pystyväni elämään ilman Antabusta. Pystyinkin hyvin, hetken. Mutta tuli pieni, oikeasti pieni vastoinkäyminen aamulla ja heti kävin kaupan kautta olutta ostamassa. Olin suorastaan iloinen että nyt voin juoda kun Antabus-reaktiota ei tule. Ei ole mitään itsehillintää sitten kun kaljaa on jo ehtinyt käydä ostamassa. En voi heittää viemäriin, koska tuntuu että rahat menee hukkaan. En osaa ajatella että terveys on tärkeämpi kuin raha tässä asiassa. Nyt törppö joudun käymään koko sen lopettamisprosessin uudestaan. Tsemppiä sulle raittiuteen, se on palkitsevaa kun siihen pystyy. Mun elämä näytti niin paljon paremmalta silloin kun en juonut, en olisi uskonut miten paljon se vaikuttaa. -ap. [/quote] Raittiudessahan on se juttu että se menee aina päivä kerrallaan. En oo vielä ainakaan repsahtanut mutta en pitäisi sitä maailmanloppuna. Kunhan ei mitään usean päivän putkea vedä. Monta oot jo juonut?

[/quote]

Totta. Minäkin helposti suunnittelen liikaa eteenpäin enkä osaa keskittyä tähän hetkeen. Tällaisia vastoinkäymisiä ei ole ollut paljon, joten sikäli ollut helppoa. En tiedä miten toimia tällaisessa tilanteessa, ei pitäisi ainakaan niin kuin nyt tein. Ja kolme vasta juonut.

-ap.

Vierailija
15/36 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä se tilanne aamula oli?

Vierailija
16/36 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen juoppo ollut viikon ilman viinaa. Ens maanantaina saan antabus-kuurin. Tsemppiä!

Vierailija
17/36 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:52"]

[/quote]

Pelkään että tunnistetaan, niin en sen kummemmin halua kertoa. Mutta se oli todellakin sellainen tilanne josta normaali ihminen ei olisi hätkähtänyt, korkeintaan mielessään miettinyt että voihan harmi, tuleehan niitä uusia päiviä, toisella kertaa paremmalla onnella.

-ap.

Vierailija
18/36 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, i feel you! Se on niin pienestä kiinni. Mulle tekee tiukkaa ja alitajunta alkaa työskennellä juomisen puolesta jo silloin, kun näen tv:stä jossain ihan viattomassa ohjelmassa, että kaadetaan laseihin ja otetaan juomaa! Eli kaikki ruokaohjelmat, joita tietysti katson paljon, ja kaikki mahdolliset lifestyle-ohjelmat ynnämuut.

KAIKISSA puhutaan ja näytetään, kuinka nautitaan hyvän ruuan kanssa hyvää viiniä, tai juodaan skumppaa tai kauniissa ja rohkeissa otetaan drinkit.

Minä haluaisin uskotella itselleni, että juon hyviä viinejä hallitusti. Tämähän ei pidä paikkaansa. Juon yksin kotona, ostelen eri juomia ulkomailta ja kannan kaupasta eri viinejä. Kun olen pullollisen punkkua juonut, se mielestäni tunnu missään ja otan "yhden konjakin". Jossain vaiheesa menee muisti ja seuraavana päivävänä sitten etsin johtolankoja asunnolta, että mitä olen tehnyt ja kuinka paljon juonut...

Ja krapula on kaamea. Olen yleensä vielä humalassa kun herään puolenpäivän aikoihin. Ja siitä se alamäkiolo sitten alkaa.

Näinä känniiltoina mies on työmatkallla, minulla vapaata, ja vetäydyn mielestäni täysin "oikeutetusti" kotiin rentoutumaan eli juomaan.

Nyt kun tämän kirjoitan,niin eihän siinä ole mitään järkeä. Vapaasta menee karpulaan ja turvotukseen, olotiloihin ja morkkiksiin 3 päivää ja ylikin. Rahanmeno ei ole ongelma, että sikäli pystyy hyvinkin lukemaan viiniarvosteluja ja ostamaan sitä voittajaviiniä.

Nyt olen ollut vapusta asti ilman. Mikä on ensimmäinen kerta varmaan 20 vuoteen etten ole juonut viikkoihin siis mitään. Olo on rauhallinen, nukun hyvin, mieli on kirkas. Mutta koko ajan kyllä, varsinkin illan tullen se viinamörkö istuu olkapäällä. En tiedä ollenkaan että pystynkö olemaan ilman ja kuinka kauan.

Pítää mennä päivä ja jopa tunti kerrallaan. Tsemmpiä ap:lle, jos saat tuon nousun taittumaan ja laskun puolelle, niin illalla voit jo mennä selvästä päästä nukkumaan. Minkälaisia määriä sitä olutta sulla menee? Mä en pysty oluesta kännejä juomaan ollenkaan.

Vierailija
19/36 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:57"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:52"]

[/quote]

Pelkään että tunnistetaan, niin en sen kummemmin halua kertoa. Mutta se oli todellakin sellainen tilanne josta normaali ihminen ei olisi hätkähtänyt, korkeintaan mielessään miettinyt että voihan harmi, tuleehan niitä uusia päiviä, toisella kertaa paremmalla onnella.

-ap.

[/quote]

Jatkan vielä, että tällaisissa tilanteissa herkästi alan miettimään koko elämääni ja missä kaikessa olen epäonnistunut, siis kaikkea mikä ei ole siihen edeltävään tilanteeseen mitenkään sidoksissa.

-ap.

Vierailija
20/36 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kanssa alkoholisti. Vaikka en määrällisesti ota paljoa päivässä, voin olla pienessä hiprakassa kuusi päivää viikossa. Nyt olen ollut viikon juomatta, vaikka jääkaapissa on pari bisseä. Ei vain tee mieli. 

Tuskin onnistut kaatamaan pulloja lavuaariin. Huomenna kun krapula koettaa, voit valita olla ottamatta lisää. Hieno suoritus tuo 8 kk raittiina. Pystyt siihen vielä toisenkin kerran :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän