Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä mieltä? kuuluuko miehen bussissa...

Vierailija
28.05.2015 |

Antaa paikkansa viimeisillään raskaana olevalle, jos muita paikkoja ei ole? Näin eilen tilanteen bussissa, kun mies oli rattaiden kanssa bussin keskiosassa istumassa, ja raskaana oleva nainen tuli myös rattaiden kanssa. Mies ei tehnyt elettäkään siirtyäkseen edes, että nainen olisi kunnolla saanut rattaat niille tarkoitettuun tilaan. Mies näyttikin ylimieliseltä. Nainen pääsi lopulta istumaan, kun vanhus siirtyi...

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sä sen tiiät, kuinka sairas se mies oli? Ei se välttämättä päälle päin näy. Mikset itse antanut paikkaasi?

Vierailija
62/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:07"]Outoa jos bussi täynnä akkoja ja yks mies.. [/quote] kuinka niin bussi täynnä akkoja?

[/quote]

Koska muita paikkoja ei ollut. Oletin että ne olivat täynnä naisia joiden ei tarvii nousta....
[/quote]
rattaiden kanssa ei pääse kuin bussin keskiosaan. Itse en ainakaan viitsi jättää 1-vuotiasta itkemään yksin siihen keskiosaan jos vaikka takapenkiltä löytyisi paikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:17"]Mistäs sä sen tiiät, kuinka sairas se mies oli? Ei se välttämättä päälle päin näy. Mikset itse antanut paikkaasi?
[/quote]
sanoin jo aikaisemmin, että normaalilta terveeltä mieheltä näytti, ja bussipysäkiltäkin käveli reippaasti pois. Minulla on kepit ja istuin vähän kauempana, tuskin olisi edes halunnut rattaita jättää yksin ja viedä minun paikkaani. Ap

Vierailija
64/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain miehellä on siis velvollisuus antaa paikkansa? Itse olen nähnyt sen tuhannen kertaa kuinka teinilissut ja -jonnet istuu perse homeessa sen muutaman pysäkinvälin julkisissa, vaikka vieressä olisi jalaton ihminen.

Mutta miesvihapalstalla on miesvihapalstan jutut.

Vierailija
65/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:19"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:17"]Mistäs sä sen tiiät, kuinka sairas se mies oli? Ei se välttämättä päälle päin näy. Mikset itse antanut paikkaasi? [/quote] sanoin jo aikaisemmin, että normaalilta terveeltä mieheltä näytti, ja bussipysäkiltäkin käveli reippaasti pois. Minulla on kepit ja istuin vähän kauempana, tuskin olisi edes halunnut rattaita jättää yksin ja viedä minun paikkaani. Ap

[/quote]

Ei tullut kovin suurena yllätyksenä tämä...

Vierailija
66/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:10"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:07"]Outoa jos bussi täynnä akkoja ja yks mies.. [/quote] kuinka niin bussi täynnä akkoja? [/quote] Koska muita paikkoja ei ollut. Oletin että ne olivat täynnä naisia joiden ei tarvii nousta.... [/quote] rattaiden kanssa ei pääse kuin bussin keskiosaan. Itse en ainakaan viitsi jättää 1-vuotiasta itkemään yksin siihen keskiosaan jos vaikka takapenkiltä löytyisi paikka

[/quote]

Rattaat voi jättää mutta lasta ei ole pakko jättää rattaisiin.

Vierailija
67/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta sä varmaan vaadit, että läskeillekin on annettava paikka, sillä onhan niillä vastaava etureppu kuin raskaillakin? Samoin vammaset voi mennä taksilla, koska onhan niillä niitä kaupunkikortteja. En ikinä anna tilaa raskaana oleville, vammaisille enkä läskeille.

Vierailija
68/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa tähän väliin että raskausmahan kanssa tungosbussissa istumaan könyäminen (ja nouseminen!) on erittäin vaivalloista. Mieluummin seison.

Vierailija
69/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:07"]

Kaikkien kuuluu antaa istumapaikka raskaanaoleville, vanhuksille, keppien kanssa käveleville yms. Mutta jos itsekin kuuluu tähän kategoriaan, ei tarvitse siirtyä. Joku nuorempi ja terveempi voi silloin siirtyä.

[/quote]

Juurkin näin =) Ei ole sukupuolisidonnaista.

Vierailija
70/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan oleta, että minulle tulisi antaa bussissa paikka, vaikka raskaana tai keppien kanssa olisinkin.

Vierailija
71/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen ratikassa pikkuinen koira sylissä. Iloinen nuorimies tarjosi paikkansa. Ai kun tuli hyvä mieli! Pienillä teoilla saa paljon aikaan.

Vierailija
72/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muualla euroopassa miehet antavat paikkansa ihan jo sen takia jos nainen joutuisi muuten seisomaan, vaikka terve nainen olisikin.

Vierailija
73/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäön, iän tai edes sen kävelyn reippauden mukaan et voi tehdä syväanalyysiä kenenkään todellisesta terveydentilasta ja/tai kykeneväisyydestä seisomaan liikkuvassa bussissa.

Vierailija
74/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä sitä tasa-arvoa, jossa toinen sukupuoli on hieman enemmän tasa-arvoinen kuin se toinen? Jos ei, niin miksi MIEHEN velvollisuus on antaa paikkansa raskaana olevalle?

Vierailija
75/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:52"]

Onko tämä sitä tasa-arvoa, jossa toinen sukupuoli on hieman enemmän tasa-arvoinen kuin se toinen? Jos ei, niin miksi MIEHEN velvollisuus on antaa paikkansa raskaana olevalle?

[/quote]

Koska MIES on vastuussa naisen raskaudesta? Vaikka ei olisikaan juuri tämä mies..

Vierailija
76/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:48"]

ja muualla euroopassa miehet antavat paikkansa ihan jo sen takia jos nainen joutuisi muuten seisomaan, vaikka terve nainen olisikin.

[/quote]

Ja näissä maissa usein naisen paikka on kotona. Ei voi olettaa olevansa tasa-arvoinen ja samalla prinsessa, jota kaikkien pitäisi palvella.

Vierailija
77/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:52"]

[/quote]

Koska MIES on vastuussa naisen raskaudesta? Vaikka ei olisikaan juuri tämä mies..

[/quote]

Hieno perustelu! Erittäin validi!

Vierailija
78/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:05"]

Antaa paikkansa viimeisillään raskaana olevalle, jos muita paikkoja ei ole? Näin eilen tilanteen bussissa, kun mies oli rattaiden kanssa bussin keskiosassa istumassa, ja raskaana oleva nainen tuli myös rattaiden kanssa. Mies ei tehnyt elettäkään siirtyäkseen edes, että nainen olisi kunnolla saanut rattaat niille tarkoitettuun tilaan. Mies näyttikin ylimieliseltä. Nainen pääsi lopulta istumaan, kun vanhus siirtyi...

[/quote]

Miehellä saattoi olla jokin syy, joka pakotti istumaan. Pelkäsi ehkä, ettei löydä vaunuille (lapsellensa) turvallista paikkaa (raskaana olevahan voi vaikka jäädä pysäkille seuraavaa odottamaan, jos huomaa huonon tilanteen). Sattoi olla niin heikko olo, jalka kipeä tai mitä vain.

Muutoin tietysti pitäisi tuossa tilanteessa antaa paikka.

Vierailija
79/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:50"]Ulkonäön, iän tai edes sen kävelyn reippauden mukaan et voi tehdä syväanalyysiä kenenkään todellisesta terveydentilasta ja/tai kykeneväisyydestä seisomaan liikkuvassa bussissa.
[/quote]
Ystävällä on proteesi jalassa. Kävelee hienosti sen kanssa, mutta ansaitsee minusta kyllä bussissa istumapaikan. Hän on hyvä esimerkki tästä.

Vierailija
80/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:09"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:07"]Kaikkien kuuluu antaa istumapaikka raskaanaoleville, vanhuksille, keppien kanssa käveleville yms. Mutta jos itsekin kuuluu tähän kategoriaan, ei tarvitse siirtyä. Joku nuorempi ja terveempi voi silloin siirtyä. [/quote] ihan normaalilta ja hyvinvoivalta tämä n 30 mies vaikutti. Ja poistuessaan käveli myös ihan hyvin. Rupesi ärsyttämään tosi paljon, tuollainen huomaamattomuus ;( Ap

[/quote]

Tietääkö ap, miten vaunujen kanssa pystyy bussissa toimimaan? Tottakai isä ajatteli myös oman lapsensa turvallisuutta, eikä taatusti jätä vaunuja eri paikkaan yksin (lapsi hätääntyy, voivat kaatua, joku voi viedä) jos huomaa, ettei niitä pysty siirtämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan