Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä mieltä? kuuluuko miehen bussissa...

Vierailija
28.05.2015 |

Antaa paikkansa viimeisillään raskaana olevalle, jos muita paikkoja ei ole? Näin eilen tilanteen bussissa, kun mies oli rattaiden kanssa bussin keskiosassa istumassa, ja raskaana oleva nainen tuli myös rattaiden kanssa. Mies ei tehnyt elettäkään siirtyäkseen edes, että nainen olisi kunnolla saanut rattaat niille tarkoitettuun tilaan. Mies näyttikin ylimieliseltä. Nainen pääsi lopulta istumaan, kun vanhus siirtyi...

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:25"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:10"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:07"]Outoa jos bussi täynnä akkoja ja yks mies.. [/quote] kuinka niin bussi täynnä akkoja? [/quote] Koska muita paikkoja ei ollut. Oletin että ne olivat täynnä naisia joiden ei tarvii nousta.... [/quote] rattaiden kanssa ei pääse kuin bussin keskiosaan. Itse en ainakaan viitsi jättää 1-vuotiasta itkemään yksin siihen keskiosaan jos vaikka takapenkiltä löytyisi paikka

[/quote]

Rattaat voi jättää mutta lasta ei ole pakko jättää rattaisiin.

[/quote]

Ja sitten kellahtaa lapsen kanssa yhdessä kumoon? Tai saa lapsen huutamaan kuin raivottu, kun kaivaa rattaista? Rattaat kaatuvat, kun kaivaa lapsen niistä? Joku varastaa rattaat, eikä jonkin vamman takia jaksa kantaa lasta, eikä lapsi vielä kävele. Ja jos kävelee, säntäilee autojen alle. lapsella saattaa olla pissa tai kakka housuissa/vaipassa, minkä vuoksi istuminen rattaissa on ainoa vaihtoehto. En ruuhkabussissa ole mahtunut ja uskaöltanut kaivaa lasta rattaista pois ja olen pitänyt rattaista lujaa kiinni, etteivät kaadu tai vieri.

Vierailija
2/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:05"]

Antaa paikkansa viimeisillään raskaana olevalle, jos muita paikkoja ei ole?

[/quote]

Mielellään, mutta kerran kävi nolosti, kun luulin että hieman mahakas nainen oli raskaana ja kysin haluuko hän istua. No kävi ilmi ettei hän ollutkaan raskaana, vaan muuten vain lihava ja hänhän sitten suuttui tästä asiasta.

Mutta itse ainakin annan tilaa jos kuvittelen naisen olevan raskaaja ja tyhjiä paikkoja ei ole.

M35

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:33"]

Pakko sanoa tähän väliin että raskausmahan kanssa tungosbussissa istumaan könyäminen (ja nouseminen!) on erittäin vaivalloista. Mieluummin seison.

[/quote]

Niin se mieskin ehkä oletti. Niillä insinööriputkiaivoillaan :D

Vierailija
4/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:00"]Eiks sellasesta puujalasta ole hyvää ottaa tukea seistessä?
[/quote]
Haha, no en tiedä omakohtaisesti. Mutta kyllä mun kaveri aika epävarmasti seisoo heiluvassa bussissa sen reisiproteesinsa kanssa.

Vierailija
5/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:04"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:10"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:07"]Outoa jos bussi täynnä akkoja ja yks mies.. [/quote] kuinka niin bussi täynnä akkoja? [/quote] Koska muita paikkoja ei ollut. Oletin että ne olivat täynnä naisia joiden ei tarvii nousta.... [/quote] rattaiden kanssa ei pääse kuin bussin keskiosaan. Itse en ainakaan viitsi jättää 1-vuotiasta itkemään yksin siihen keskiosaan jos vaikka takapenkiltä löytyisi paikka

[/quote]

[/quote]

Ja sitten kellahtaa lapsen kanssa yhdessä kumoon? Tai saa lapsen huutamaan kuin raivottu, kun kaivaa rattaista? Rattaat kaatuvat, kun kaivaa lapsen niistä? Joku varastaa rattaat, eikä jonkin vamman takia jaksa kantaa lasta, eikä lapsi vielä kävele. Ja jos kävelee, säntäilee autojen alle. lapsella saattaa olla pissa tai kakka housuissa/vaipassa, minkä vuoksi istuminen rattaissa on ainoa vaihtoehto. En ruuhkabussissa ole mahtunut ja uskaöltanut kaivaa lasta rattaista pois ja olen pitänyt rattaista lujaa kiinni, etteivät kaadu tai vieri.

[/quote]

Jos olet noin hysteerinen, niin vältä niitä julkisia, ainakin siis ruuhkaaikaan. Lastasi käy sääliksi jos äiti on noin hermoheikko.

Vierailija
6/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:05"]

Antaa paikkansa viimeisillään raskaana olevalle, jos muita paikkoja ei ole? Näin eilen tilanteen bussissa, kun mies oli rattaiden kanssa bussin keskiosassa istumassa, ja raskaana oleva nainen tuli myös rattaiden kanssa. Mies ei tehnyt elettäkään siirtyäkseen edes, että nainen olisi kunnolla saanut rattaat niille tarkoitettuun tilaan. Mies näyttikin ylimieliseltä. Nainen pääsi lopulta istumaan, kun vanhus siirtyi...

[/quote]

Miehellä saattoi olla jokin syy, joka pakotti istumaan. Pelkäsi ehkä, ettei löydä vaunuille (lapsellensa) turvallista paikkaa (raskaana olevahan voi vaikka jäädä pysäkille seuraavaa odottamaan, jos huomaa huonon tilanteen). Sattoi olla niin heikko olo, jalka kipeä tai mitä vain.

Muutoin tietysti pitäisi tuossa tilanteessa antaa paikka.

[/quote]

Mutta siis lähellä istuva vaikka parikymppinen nainen ei voi nousta penkiltään sukupuolielimensä takia?

Noin esimerkkinä ja ajatusleikkinä?

Ennemmin lapsen kanssa matkaava mies, koska sukupuolielin?

Vierailija
7/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:04"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tarkoitus oli mennä sinne vapaalle paikalle takapenkille istumaan. Ja melkoinen bussi saa olla jos siellä sisällä liikkuu muita autojakin!

Vierailija
8/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstavat puuttuvat. Itsestään selvää että vanhuksille, sairaille, pienille lapsille ja raskaana oleville kaikkien kuuluu tarjota istumapaikkaa, mutta eihän täällä junttilassa osata. Asialla ei ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa. Kyseisessä tapauksessa myös naisten kuuluu tarjota paikkaa raskaana olevalle. Ja AP olisit sanonut jotakin etkä jälkiviisaana päivittele täällä.

Vierailija
9/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:14"]

Käytöstavat puuttuvat. Itsestään selvää että vanhuksille, sairaille, pienille lapsille ja raskaana oleville kaikkien kuuluu tarjota istumapaikkaa, mutta eihän täällä junttilassa osata. Asialla ei ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa. Kyseisessä tapauksessa myös naisten kuuluu tarjota paikkaa raskaana olevalle. Ja AP olisit sanonut jotakin etkä jälkiviisaana päivittele täällä.

[/quote]

Jos vastakkain on vanhus ja raskaana oleva, kummalla on etuajo-oikeus?

Vierailija
10/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin istumassa bussissa, kun iäkäs nainen tuli pätemään miten minun kuuluisi antaa paikka n. 60v naiselle. Tämä nainen itse, jolle paikkaa olisi pitänyt tarjota, sanoi että pärjää kyllä hienosti seisten. Huomauttaja sanoi vielä että hänellä on lonkkakipuja tms. jonka takia ei pysty antamaan paikkaansa. Itsehän istuin alkuraskauden pahoinvoinnin ja huimauksen takia... Ei siis kannata aina tuomita kaikkia joilla ei ole selvästi näkyvää syytä!

Vierailija
11/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuoli. Raskaanaoleva, vanhus ja kipsijalka. Kuka saa istua?

Vierailija
12/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:47"]

Yksi tuoli. Raskaanaoleva, vanhus ja kipsijalka. Kuka saa istua?

[/quote]

Vanhus. Ja kipsijalalle se parikymppinen pissis antaa paikkansa. Raskaus ei ole vamma, sairaus tai rappeutuminen.

Vierailija
13/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulipa tästä sukupuolien taistelu. Ihan sama nyt vaikka minut miesvihaajaksi leimattaisiinkin, niin kyllä , varsinkin MIEHEN pitäisi nousta ja antaa paikkansa raskaana olevalle. Tietysti jos itse olisin istumassa, vaikka nainen olenkin, niin antaisin ehdottomasti paikkani raskaana olevalle! Täällä palstalla ei näköjään enää saa sanoa mies tai nainen, vaan kannattaa sanoa henkilö. Ettei ne pienimunaiset putkiaivot kuvittele taas, että kylvetään miesvihaa

Vierailija
14/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielensäpahoittajien puolesta muotoilen alkukysymyksen uudelleen;
Pitäisikö nuoren terveen HENKILÖN antaa paikka raskaana olevalle HENKILÖLLE, jos muita paikkoja ei ole tarjolla?

Vierailija
15/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:22"]Mielensäpahoittajien puolesta muotoilen alkukysymyksen uudelleen;
Pitäisikö nuoren terveen HENKILÖN antaa paikka raskaana olevalle HENKILÖLLE, jos muita paikkoja ei ole tarjolla?
[/quote]
tämä siis ap

Vierailija
16/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:19"]

No tulipa tästä sukupuolien taistelu. Ihan sama nyt vaikka minut miesvihaajaksi leimattaisiinkin, niin kyllä , varsinkin MIEHEN pitäisi nousta ja antaa paikkansa raskaana olevalle. Tietysti jos itse olisin istumassa, vaikka nainen olenkin, niin antaisin ehdottomasti paikkani raskaana olevalle! Täällä palstalla ei näköjään enää saa sanoa mies tai nainen, vaan kannattaa sanoa henkilö. Ettei ne pienimunaiset putkiaivot kuvittele taas, että kylvetään miesvihaa

[/quote]

Niin, terve nuori nainen saa hautoa sukupuolielintään? Ennemmin kuin pitkän  raskaan työvuoron tehnyt mies? Säälittävää vedota sukupuoleen, tilanteessa kuin tilanteessa. Koet olevasi aina uhri elimesi perusteella?

Vierailija
17/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:19"]

[/quote]

Niin just saatana. Tasa-arvo kunniaan. Vai miten se nyt menikään :)

Sinä siis asetat miehet ja naiset eriarvoiseen asemaan. Tässähän menee putkiaivo ihan sekaisin. Siis pitääkö sitä tasa-arvoa kannattaa vai ei?

Vierailija
18/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:22"]

Mielensäpahoittajien puolesta muotoilen alkukysymyksen uudelleen; Pitäisikö nuoren terveen HENKILÖN antaa paikka raskaana olevalle HENKILÖLLE, jos muita paikkoja ei ole tarjolla?

[/quote]

Onko raskaus sairaus?

Vierailija
19/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:19"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:17"]Mistäs sä sen tiiät, kuinka sairas se mies oli? Ei se välttämättä päälle päin näy. Mikset itse antanut paikkaasi? [/quote] sanoin jo aikaisemmin, että normaalilta terveeltä mieheltä näytti, ja bussipysäkiltäkin käveli reippaasti pois. Minulla on kepit ja istuin vähän kauempana, tuskin olisi edes halunnut rattaita jättää yksin ja viedä minun paikkaani. Ap

[/quote]

Sitähän se tarkoittaa kun sanotaan etteii sairaus välttämättä näy päällepäin.

Minäkin näytän normaalilta, terveeltä, hyväkuntoiselta vaikka sairaus (ms-tauti) rajoittaa elämää kovastikin.

Vierailija
20/87 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:22"]

Mielensäpahoittajien puolesta muotoilen alkukysymyksen uudelleen; Pitäisikö nuoren terveen HENKILÖN antaa paikka raskaana olevalle HENKILÖLLE, jos muita paikkoja ei ole tarjolla?

[/quote]

Onko raskaus sairaus?
[/quote]
ei, mutta loppuraskaus on erittäin uuvuttavaa, ainakin minulle oli. Olenko väittänyt raskautta sairaudeksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä