Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi paino ei putoa, vinkkejä?

Vierailija
28.05.2015 |

Olen 27 vuotias nainen. Alunperin painoin 63kg ja pituutta on 167cm. Aloitin noin 3kk sitten pienen elämäntapamuutoksen, lisäsin liikuntaa ja luovuin perunasta, pastasta ym., vähensin leipää ja lisäsin paljon kasviksia ruokavaliooni. Myös herkkuja olen vähentänyt ja ravintolassa valitsen ranskalaisten tilalle salaatin tai vihannekset.

Nopeasti painoa tippui muutama kilo ja aamupaino oli noin 59kg.

Tässä normaalin päivän ruokavalio ja liikunnat 5-6:na päivänä viikossa (kerran tai kaksi viikossa pidän lepopäivän ja yleensä kerran viikossa syön jossain ravintolassa):

- klo:7.30 kauraleipäviipale ja puolikas rahka- ja ananaspurkki sekä vihreä tee (toisinaan rahka-ananassekoituksen tilalla elovena-puuro)

- klo:11 kauraleipäviipale ja puolikas rahka-ananaspurkki sekä vihreä tee (tämä siis sama kuin aamulla)

- klo:13.30 elovena proteiinipuuro-pussi tai sitten salaattia (jääsalaattia, kurkkua, tomaattia, mozzarellaa, salaatinkastiketta) sekä loput rahka-ananassekoituksesta

- klo:16 banaani tai muu hedelmä

- klo:18.30 noin 8,5km lenkille, jonka kesto 60-70min. Muuten kävelyä reippaalla vauhdilla, mutta ylämäkiin juoksuspurtti. Jonkun verran olen myös koittanut tasaisella juosta, mutta erilaisten selkävaivojen takia juoksua ei tällä hetkellä ole paljoa

- klo:20 ruokana salaattia (jääsalaattia, kurkkua, tomaattia, mozzarellaa, suolapähkinöitä ja salaatinkastiketta) ja esimerkiksi kanaa, kalaa tai lihaa. ja mahdollisesti kauraleipäviipale. Jälkiruoaksi otan usein muutaman palan suklaata tai keksin sekä mukillisen kahvia.

- klo:22 aikoihin saatan vielä syödä puolikkaan rahka-ja ananaspurkin

Näiden lisäksi treenaan noin 20min päivässä sisävatsalihaksia esim.lankuttamalla ja erilaisilla fysioterapeutin näyttämillä liikkeillä. Koitan myös juoda ainakin 1,5l vettä päivässä.

Nyt paino ei kuitenkaan ole pariin viikkoon laskenut ollenkaan. Oikeastaan paino on vain lisääntynyt, koska esimerkiksi tänään vaaka näytti 60,4kg. Toisaalta myös vatsaa turvottaa usein aamuisin, niin se voi osaltaan vaikuttaa.

Tavoite olisi tiputtaa paino noin 57kg:aan, eli muutama kilo saisi vielä lähteä.

Ihmetyttää siis miksi en laihdu nykyisillä kuntoilulla ja syömisillä.. Keksiikö joku ruokavaliostani tai muusta jotain fiksattavaa jolla voisi vauhdittaa laihtumista?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta syöt liikaa klo 20. Sen aterian pitäisin olla paljon aiemmin eikä enää mitään iltaruokaa kello 23. Itse syön joskus iltapalan kello 17-18 välillä enkä sen jälkeen mitään vaikka menisin nukkumaan 23.30. Siihen tottuu eikä kaipaa ruokaa enää. Iltasyöminen voi lihottaa

Vierailija
2/25 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 lisää sen, että eräs ihminen sanoi minulle, ettei kello 19.00 pitäisi syödä ja ainakin 3 tuntia ennen yöunta ei pitäisi syödä siis pitäisi olla iltapalan ja nukkumaan menon välissä 3 tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on joo liian myöhäinen ajankohta, mutta valitettavasti työaika määrittää tätä aika paljon. Kun lähden suoraan töistä lenkille, niin pääsen kotiin ehkä seitsemän aikoihin ja sitten alan valmistamaan ruokaa. Tämän aterian jälkeen voisi kyllä blokata kaikki vähätkin myöhemmät syömiset pois.

Vierailija
4/25 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:23"]

Aivan liian ykspuolinen ruokavalio. Syö normaalia kotiruokaa normaaleina ruoka-aikoina. Oman nyrkkisi kokoinen annos ei enempää.

[/quote]

Itselläni tuppaa annoskoot hiipimään aina isommiksi ja isommiksi. Tuon annoskoon hahmottamiseen jeesaa kummasti, kun katsoo jonkun valmisaterian kalorit ja länttää sen lautaselle. Melko pieni on normaali annos.

Samoin kannattaa laskea paljonko pistää kahviin sokeria ja maitoa ja laskea paljonko se tekee vuodessa. Voi määrä yllättää.

Vierailija
5/25 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeskelin tuossa niin päivittäinen energiansaanti on max 1800kcal.
Työni on kevyttä toimistotyötä ja töiden jälkeen se 60-70min reipastahtinen lenkki. Tällä hetkellä lenkki on aika rankka ylämäki-treenin takia ja sykkeen saa kunnolla nousemaan. Eli kulutus on aikalailla perusaineenvaihdunta plus tuo lenkki.. Menisiköhän yli 1800..?
Ehdottomasti paras vaikutus elämäntapamuutoksesta on kuitenkin tullut aika yllättäen; ennen järkyttävän kivuliaat menkat on muuttuneet lähes kivuttomiksi!
Siinä missä ennen joutui syömään levyn buranaa parissa päivässä ja välillä oksentamaan kivusta, niin nyt pärjään loistavasti yhdellä varmuudeksi otetulla. Tosi mahtava tunne näin teini-iästä asti karmeista kivuista kärsineelle.
Mikäköhän tuohon on voinut vaikuttaa: ruokavalio vai sisävatsalihastreeni? Olen tosin nyt 3kk ajan käynyt myös lähes viikottain fysioterapeutilla jossa on samalla hierottu auki esim.superjumissa olleet piriformikset (auts!!).

Vierailija
6/25 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa sokeria, liikaa leipää. Miksi sä syöt tuollaisia ananaspurkkeja ja rahkoja jatkuvasti? Syö kanaa, kalaa ja kasviksia.

Vierailija
7/25 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:13"]

Minusta syöt liikaa klo 20. Sen aterian pitäisin olla paljon aiemmin eikä enää mitään iltaruokaa kello 23. Itse syön joskus iltapalan kello 17-18 välillä enkä sen jälkeen mitään vaikka menisin nukkumaan 23.30. Siihen tottuu eikä kaipaa ruokaa enää. Iltasyöminen voi lihottaa

[/quote]

Ei aineenvaihdunta osaa katsoa kelloa. Ihan samantekevää mihin kellonaikaan se ravinto tulee.

Vierailija
8/25 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:13"]

[/quote]

Ei aineenvaihdunta osaa katsoa kelloa. Ihan samantekevää mihin kellonaikaan se ravinto tulee.

[/quote]

Näin juuri. Itse kun laihdutin, jätin aamupalan pois ja siirsin päivän tukevimman aterian illalle klo 20-21. Syystä että minulla oli ennen illalla kova nälkä johon napostelin. Kun veti kunnon aterian illalla, eipä tarvinnut naposteluja. Ja tosiaan sillä ei ole mitään väliä mihin kellonaikaan ne kalorit saa.

Vierailija
9/25 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rahka pitää itselläni nälkää hyvin (paremmin kuin jogurtti) eikä maistu oikein ilman lisukkeita ja sillä on muutenkin helppo aloittaa aamu. Toki marjat olisi sekaan parempi vaihtoehto. Jännä että tulee näinkin paljon kommenttia liiallisesta leipämäärästä, kun sitä tulee syötyä 2 viipaletta päivässä eli yksi "kokonainen" leipä.. Mutta ehkä porukka sitten karttaa leipää nykyään sen verran hyvin huonon ravintoarvon takia.
Millä aamu sitten kannattaisi aloittaa terveellisesti, kun ei kanat ja vihannekset oikein vielä aamulla uppoa.
Olo on kuitenkin onneksi nykyään parempi ja pirteämpi, niin vissiin jotain on ruuan suhteen tullut tehtyä oikeinkin :)

Vierailija
10/25 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:04"]

Olen 27 vuotias nainen. Alunperin painoin 63kg ja pituutta on 167cm. Aloitin noin 3kk sitten pienen elämäntapamuutoksen, lisäsin liikuntaa ja luovuin perunasta, pastasta ym., vähensin leipää ja lisäsin paljon kasviksia ruokavaliooni. Myös herkkuja olen vähentänyt ja ravintolassa valitsen ranskalaisten tilalle salaatin tai vihannekset.

Nopeasti painoa tippui muutama kilo ja aamupaino oli noin 59kg.

Tässä normaalin päivän ruokavalio ja liikunnat 5-6:na päivänä viikossa (kerran tai kaksi viikossa pidän lepopäivän ja yleensä kerran viikossa syön jossain ravintolassa):

- klo:7.30 kauraleipäviipale ja puolikas rahka- ja ananaspurkki sekä vihreä tee (toisinaan rahka-ananassekoituksen tilalla elovena-puuro)

- klo:11 kauraleipäviipale ja puolikas rahka-ananaspurkki sekä vihreä tee (tämä siis sama kuin aamulla)

- klo:13.30 elovena proteiinipuuro-pussi tai sitten salaattia (jääsalaattia, kurkkua, tomaattia, mozzarellaa, salaatinkastiketta) sekä loput rahka-ananassekoituksesta

- klo:16 banaani tai muu hedelmä

- klo:18.30 noin 8,5km lenkille, jonka kesto 60-70min. Muuten kävelyä reippaalla vauhdilla, mutta ylämäkiin juoksuspurtti. Jonkun verran olen myös koittanut tasaisella juosta, mutta erilaisten selkävaivojen takia juoksua ei tällä hetkellä ole paljoa

- klo:20 ruokana salaattia (jääsalaattia, kurkkua, tomaattia, mozzarellaa, suolapähkinöitä ja salaatinkastiketta) ja esimerkiksi kanaa, kalaa tai lihaa. ja mahdollisesti kauraleipäviipale. Jälkiruoaksi otan usein muutaman palan suklaata tai keksin sekä mukillisen kahvia.

- klo:22 aikoihin saatan vielä syödä puolikkaan rahka-ja ananaspurkin

Näiden lisäksi treenaan noin 20min päivässä sisävatsalihaksia esim.lankuttamalla ja erilaisilla fysioterapeutin näyttämillä liikkeillä. Koitan myös juoda ainakin 1,5l vettä päivässä.

Nyt paino ei kuitenkaan ole pariin viikkoon laskenut ollenkaan. Oikeastaan paino on vain lisääntynyt, koska esimerkiksi tänään vaaka näytti 60,4kg. Toisaalta myös vatsaa turvottaa usein aamuisin, niin se voi osaltaan vaikuttaa.

Tavoite olisi tiputtaa paino noin 57kg:aan, eli muutama kilo saisi vielä lähteä.

Ihmetyttää siis miksi en laihdu nykyisillä kuntoilulla ja syömisillä.. Keksiikö joku ruokavaliostani tai muusta jotain fiksattavaa jolla voisi vauhdittaa laihtumista?

[/quote]

Ei ihme, että turvottaa noilla ruuilla.

Vierailija
11/25 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ei tarvitse laihtua enempää.

Vierailija
12/25 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök, monta purkkia jotain rahkaa

Vierailija
13/25 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:08"]Yök, monta purkkia jotain rahkaa
[/quote]
1,5-2 purkkia päivässä maustamatonta rahkaa ei pitäisi olla liikaa kai..?

Vierailija
14/25 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aika lailla ihannepainossa. Ehkä kiinteytys riittäisi. Mutta muista että hedelmät myös ovat sokeria. Jos syöt paljon hedelmiä niin se on sama kun syöt sorkeria. Tuon ananaspurkin tilalle ottaisin sinuna marjoja. Ananas kyllä poistaa ylimääräistä  nestettä mutta liikunta tekee sen paremmin.

Älä lähde laihduttamaan liikaa, sillä sinun ihannepainoon on vain 3kg. Ja se on niin vähän että lähtee normaalilla liikunnalla.

Muista että jos et syö kunnolla niin kroppasi alkaa varastoimaan ravinteita ja alat lihoa. Syö hyvin, usein ja monipuolisesti. Liiku runsaasti ja nauti elämästä. Kun olet jo noin hoikka ei paino putoakkaan kovin nopeasti. Eikä tarvitsekkaan jotta muutos on pysyvä eikä jojoefekti.

Vierailija
15/25 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasket energiankulutuksesi tarkasti. Lasket ravinnosta saamasi energian tarkasti. Tarkistat, että syntyy energiavajetta, ts. kulutat enemmän kuin saat.

Jos et tästä riippumatta laihdu, suosittelen soittelemaan johonkin tiedetutkimuskeskukseen. Kehosi on silloin ns. ikiliikkuja, fyysinen mahdottomuus.

Näin helppoa se on, plus- ja miinusmerkkistä fysiikkaa.

Vierailija
16/25 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan pientä elämätaparemonttia tekemällä saanut painon alkuvuodesta tippumaan 5kg. (63->58) Mulla on ihan sama tilanne kuin sulla että nyt tuntuu kilot olevan tosi tiukassa.

Mä olen nyt alkuvuodesta saakka käynyt 3-4x salilla, lopettanut viikottaisen karkin mässäämisen ja alkanut kiinnittämään huomiota riittävän proteiinin saamiseen. Sinuna olisin ylpeä jo tuosta kilomäärästä. Olet kuitenkin normaalipainoinen ja jopa hoikka.

Itse lopettaisin laihduttamisen tähän, mutta ongelma-alueena on alavatsa josta toivon että sulaisi pois seuraavan 2 kilon tiputuksesta. Oon asettanut tavoitteen, että juhannuksena paino olisi 56,5kg. Toivon silloin olevani jo tyytyväinen :)

Vierailija
17/25 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makrot on perseellään ja todennäköisesti syöt liikaa. Ne ravintolat ja herkut voi vaikuttaa paljon. Kokeile jotain juttailua tms. oikeaa ruokavaliota.

Vierailija
18/25 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää hiilareita ellet halua, että elimistösi menee säästöliekille.

Vierailija
19/25 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liian ykspuolinen ruokavalio. Syö normaalia kotiruokaa normaaleina ruoka-aikoina. Oman nyrkkisi kokoinen annos ei enempää.

Vierailija
20/25 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitepainosi taitaa olla liian matala, toisaalta et ota huomioon että lihaskudos painaa enemmän kuin läski. Salilla käymällä siis lihaskudos lisääntyy ja dieetissä saattaa läski vähentyä. Mittaa myös ympärysmittaa ja rasvaprosenttia ja unohda parin kilon säätäminen. Huonoimmillaan tuo neuroottinen kilon viilaus johtaa syömishäiriöön.