Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä jos 18-vuotias ottaa jatkuvasti pikavippejä?

Vierailija
25.01.2022 |

Ei hän niitä saa maksettua pois koululaisena

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ne rahat käytetään? Pelaamiseen? On aika nostaa kissa pöydälle.

Vierailija
22/33 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aikuinen ei ymmärrä touhujensa typeryyttä, siihen on hankala puuttua. Äkkiä summat on todella isoja ja kk-lyhennykset sellaisia, ettei niistä selviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet kakkostöihin, että pystyt antamaan isomman taskurahan tai annat mukulan oppia elämää kantapään kautta? Valinta on sinun.

Vierailija
24/33 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisen vuotta menee. Sit loppuu. Kaikki tapissa

Paljonko on tappi tässä tapauksessa?

Sitä on vaikee sanoa, mut noin siinä ajassa menee luottotiedot jos ei maksa. Meillä kerkes rapiat 10 000€

Vierailija
25/33 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pannaan sille omaehtoinen luottokielto, jolloin niitä ei voi enää ottaa.

Käydään läpi kuinka typerää ja järjetöntä pikavippien ottaminen on.

Sitten mietitään miten ne saataisiin maksetuksi pois.

Tosi fiksua.Oma ehtoinen luotto kielto! Opiskelun lisäksi töihin illala,sivoja paikoja on ymm.Joten työtön ei tarvitse olla.maksaa palkalla velkansa pois. Sit jos 18v. pitääkin opetaa jos opiskellan,työtä ohella.Ilmaisiksi kotona ei asuta ja valmista pöytää odotella nenän eteen.Kaupoissa on paljon ilta ja vikonloppu tuntityöläisiä ,jotka päivät opiskelee.Töitä löytyy,jos haluaa .Heti kun ei johtajaksi pääse mihinkään alalle.

Vierailija
26/33 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoa asiasta kerran ja jos ei auta, niin antaa olla. Eikä ainakaa auttaa maksamaan. Oppiipahan olemaan jatkossa viisaampi. Oma on asiansa ja luottotietonsa. Oma tytär otti kans pikavippejä ja nyt on luottotiedot menneet. Ero kohta tulossa, koska avopuoliso ei jaksa, että mitään ei voi suunnitella, kun tyttären rahat menee velkoihin, luottotietoja ei ole eli ei voi ostaa edes omaa asuntoa ja avopuoliso maksaa ison osan elämästä. Koetti pyytää mua maksamaan lopun velan, kun mulla olis varaa, mutta en todellakaan maksa. Itse otti. Voi ottaa opintolainan ja maksaa sillä pikavipit.

Vierailija
27/33 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi lasta kadulle laittaa.

Ei tarviikaan. Mutta itse tehdyt velat maksetaan itse pois, muuten velan otto ei lopu ikinä. Jos on peli- tai huumeongelma, niin kananattaa piilottaa myös itselle merkityksellinen arvotavara.

Vierailija
28/33 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pystyt olemaan auttamatta lastasi?

Vierailija kirjoitti:

Sanoa asiasta kerran ja jos ei auta, niin antaa olla. Eikä ainakaa auttaa maksamaan. Oppiipahan olemaan jatkossa viisaampi. Oma on asiansa ja luottotietonsa. Oma tytär otti kans pikavippejä ja nyt on luottotiedot menneet. Ero kohta tulossa, koska avopuoliso ei jaksa, että mitään ei voi suunnitella, kun tyttären rahat menee velkoihin, luottotietoja ei ole eli ei voi ostaa edes omaa asuntoa ja avopuoliso maksaa ison osan elämästä. Koetti pyytää mua maksamaan lopun velan, kun mulla olis varaa, mutta en todellakaan maksa. Itse otti. Voi ottaa opintolainan ja maksaa sillä pikavipit.

Vierailija
29/33 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Holhoukseen ei kai tällä perusteella ketään saa?

Nimenomaan HOLHOTA ei kannata edes omien vanhempien.

Siperia opettaa.

Vierailija
30/33 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Holhoukseen ei kai tällä perusteella ketään saa?

Kai siitä voi ainakin tutkintapyynnön laittaa? Siis tutkintapyyntö edunvalvonnan tarpeesta. Syynä, että henkilö ei osaa hoitaa raha-asioitaan ja aiheuttaa itselleen taloudellista vahinkoa. Voi esittää epäilevänsä, että takana voi olla peliriippuvuutta tai muuta mielenterveysongelmaa, kun asianomainen ei suostu asiasta puhumaan eikä ota tarjottua apua vastaan. 

Ihminen voi erilaisista syistä olla kykenemätön hoitamaan omia raha-asioitaan ja silloin hänelle voidaan määrätä edunvalvoja. En tiedä miten helposti tuollaisen saa järjestettyä, itsellä kokemusta vain dementoituneen äidin kohdalla. Mutta kysymällä selvinnee, onko se viestintä ja digivirasto vai mikä se entinen maistraatti nykyisin on?

Jos lapsella ei ole lukio tai ammattikoulu kesken, kyllä hänet voi ohjata myös ovesta ulos. Ja neuvoa kääntymään vaikka sosiaalitoimiston puoleen. Eiköhän sieltä joku hätämajoitus järjesty ja muutakin ymmärrystä.

Vierailija
31/33 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun "auttaminen" ei oikeasti AUTA aikuista ihmistä, vaan MAHDOLLISTAA holtittoman käytöksen, kysytäänkin AIKUISUUTTA siltä vanhemmalta.

Vierailija
32/33 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan puhelimen. Voiko siihen siis laittaa eston pikavipeille?

No lakkaat tietysti maksamasta sen puhelimenkin.

Anna oppia kantapään kautta, jollei muuten mene perille.

Liittymä on varmaan ap:n nimissä. Tietenkin jos liittymä on ap:n ja laskut tulee hänen nimissään, ne laskut pitää maksaa. Mutta liittymän voi irtisanoa, niin lakkaa ne laskut tulemasta. Lapsi voi hankkia oman liittymän.

Vierailija
33/33 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karhunpalvelus olisi maksaa aikuisen lapsen itse ottamat lainat pois. Miten se lasta auttaisi? Puolen vuoden päästä sama uudestaan. Montako kertaa vanhempi joutuisi maksumieheksi?

Itse miettisin hyvin tarkoin antaisinko lapsen yhdistelylainalle edes vakuutta. Riippuu paljon kokonaistilanteesta.