Olen uskomattoman pettynyt miehiin
Nyt se on tapahtunut minullekin, ikää 29 vuotta ja olen löytänyt itsestäni katkeran miehiin pettyneen naisen.
Jokainen mies, kenet olen tuntenut elämäni aikana, on pettänyt joko kerran, useasti tai on suhde. Kukaan näistä miehistä ei ole rehellinen omalle puolisolleen. Tunnen paljon miehiä ja suurin osa ystäväsitäni on miehiä, joten olen usein mukana näillä miestenreissuilla ja näen sen kaiken. Ja ei, en sekaannu näihin kuvioihin, joten en ole osallisena tässä pettämisessä. Mukana on siis normaaleja, naimisissa olevia perheen isiä(kin), jotka tekevät poissa kotoaan ja humalassa aivan mitä mieleen tulee. Hyvin monella miehellä on myös suhde oman suhteen ulkopuolella. Tarkoituksena ei ole sitä omaa vaimoaan jättää, mutta ne pidetäänkin kotona äitiroolissa hoitamassa kotityöt ja lapset.
Olen myös itse omissa suhteissani tullut jokaisessa petetyksi. Olen jopa ollut avoimissa suhteissa, joissa on luvan kanssa saanut olla muita, mutta jopa nämä tapaukset on jätetty kertomatta minulle, vaikka näin on sovittu. Miksi? Onko valehteli osa pettämisen jännitystä, jota se ei tuntuisi samalta?
Onko todella LIIKAA pyydetty, että edes JOKU mies puhuisi joskus totta?
Olen omasta mielestäni kaunis, olen hoikka ja olen urallani menestynyt. Olen rento ja hauska, tykkään seksistä hyvin paljon eikä minulla ole estoja sängyssä. Tykkään kaikesta peppuhommista kolmenkimppaan. En silti löydä miestä edes avoimeen suhteeseen, joka puhuisi minulle totta.
Lisäksi olen jo turtunut naimisissa oleviin miehiin, jotka minua yrittävät lähestyä. En halua koskaan naimisiin, koska en halua näiden vaimojen osiin, mutta ei tämäkään "puoli" tee hyvää mielenterveydelle. Mikä avuksi? Missä ihmeessä on vika?
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:40"]
Ehkä et itsekään mieti liikaa (tarpeeksi) sitoutumista ja miehet vaistoavat sen? Pitää uskaltaa olla ihan tosissaan sydänsurujenkin uhalla, jos haluaa tosissaan olevan puolison.
[/quote
Kyllä mulla se sitoutumisen halu vie aikaa eikä tule ihan heti. En ole varsinaisesti haluamassa naimisiin, mutta olisi ihana, kun olisi joku johon luottaa ja rakastaa.
Ap
[/quote]
Eli onko se sitoutumishalu sulla tullut kuitenkin? Vai oletko sen "odottamisvaiheesssa", kun mies pettää tai jättää?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:42"]
Peilistä se vika löytyy, usko pois. Suomi on täynnä rehellisiä ja mukavia miehiä. Mieti miksi et törmää heihin.
[/quote]
Luulen, että törmään nimenomaan näihin, joiden LUULLAAN olevan rehellisiä. Sitten kuitenkin tulee se hetki ja hetket, kun sitä ei olla. Monta tällaista tapausta olen nähnyt.
Ap
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:49"]
Ehkä et itsekään mieti liikaa (tarpeeksi) sitoutumista ja miehet vaistoavat sen? Pitää uskaltaa olla ihan tosissaan sydänsurujenkin uhalla, jos haluaa tosissaan olevan puolison.
[/quote
Kyllä mulla se sitoutumisen halu vie aikaa eikä tule ihan heti. En ole varsinaisesti haluamassa naimisiin, mutta olisi ihana, kun olisi joku johon luottaa ja rakastaa.
Ap
[/quote]
Eli onko se sitoutumishalu sulla tullut kuitenkin? Vai oletko sen "odottamisvaiheesssa", kun mies pettää tai jättää?
[/quote]
Riippuu mihin pitää sitoutua. Olen kuitenkin ollut uskollinen ja sitoutunut suhteeseen. Avioliitto ei kuulu haaveisiin, mutta ei ole ehdoton ei. Mielestäni ei kuitenkaan ole hyvä mennä naimisiin ennen 3-4 vuoden yhdessäoloa, kun toisen tuntee jo hyvin. Usein ongelmia tulee 6-36kk suhteen aloituksesta.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:48"]
Taidat etsiä näitä miehiä, jotka pyörittää puolta kaupungin naisista. Niitä ei kiinnosta sitoutua kun aina on seuraava jonossa. Laske tasoa niin löytyy uskollisempia kumppaneita.
[/quote]
Ja mikähän vaatimuksen taso? Minulla ei ole muita vaatimuksia kuin, että miehen olisi hyvä pystyä elättämään itsensä (minun menojani ei tartte maksaa), olisi huumorintajuinen ja rento. Pitäisi tykätä seksistä. Eipä oikein muuta sellaista tule mieleen. Ihmiset ovat niin erilaiisa persoonia.
Ap
[/quote]
Ehkä sinut on helppo iskeä tai tapaat miehiä, joiden on helppo iskeä (itsevarmoja jne)? Tai siis tasolla voidaan ajatella sitä, että sellainen mies, jonka ei edes tarvitse nähdä vaivaa "saadakseen" sinut ei tasoltaan ehkä hae pysyvää suhdetta. Varsinkaan sellainen mies, jonka on helppo lähestyä naisia. Mahdollinen "helppoutesi" ei tietenkään olisi ongelma miehelle, joka ei ole koskaan lähestynyt naista torjunnan pelossa ja sitten saisi sinut. Hän saattaisi halutakin pysyä siinä.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:49"]
[/quote
Ap
[/quote]
[/quote]
Riippuu mihin pitää sitoutua. Olen kuitenkin ollut uskollinen ja sitoutunut suhteeseen. Avioliitto ei kuulu haaveisiin, mutta ei ole ehdoton ei. Mielestäni ei kuitenkaan ole hyvä mennä naimisiin ennen 3-4 vuoden yhdessäoloa, kun toisen tuntee jo hyvin. Usein ongelmia tulee 6-36kk suhteen aloituksesta.
[/quote]
Etsitkö siis elämänkumppania?
En itsekään halunnut naimisiin, mutta mulle "ei riittänyt", että mies haluaa pysyä vain mun kanssani, vaan halusin ihmisen, josta välittäisin syvästi, eli olisi elämäni tärkein henkilö ja mielellään toisin päin. Ja siksi halusin heistä ihan pysyvän elämänkumppanin kyllä ja toin sen esille. Aina ei kuitenkaan natsannut enää jonkin ajan kuluttua (just 1-2 vuoden päästä, vaikkapa) ja suhde päättyi. Mutta etsin sitä elämänkumppania, ei sitä vaan voi valittaa, jos kukaan ei tunnu niin kivalle tai mä en heistä. Löysin sellaisen sit kuitenkin.
minä olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Minullakin oli maailman hellin ja rakastavin mies! Meillä oli sitä romanttista rakkautta. Oli ihanaa helliä miestä ja tehdä molempien olo onnelliseksi. Seksissä aktiivisempi olin minä ja olen vielä hyvä siinä SILTI mies petti kännissä!! Vaikka olen ihan 100% varma, että mies oli enemmän kun tyytyväinen suhteessamme. (Turha tulla siis sanomaan, että kaikki ei ollut hyvin suhteessa) kyllä oli! Ainut ongelma oli miehen itsetunto! Sen takia hän pettikin sen kerran, halusi pönkittää itsetuntoansa. Hyvää Seksiä sai niin paljon kun halusi, joten känniseksin takia ei todellakaan pettänyt....
Taidat etsiä näitä miehiä, jotka pyörittää puolta kaupungin naisista. Niitä ei kiinnosta sitoutua kun aina on seuraava jonossa. Laske tasoa niin löytyy uskollisempia kumppaneita.
[/quote]
Haluaisin puuttua tuohon tason laskemiseen. Oletko sitä mieltä että joku huoripukki on siis tasokas mies? Ja vähemmän paneva olisi tasottomampi?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:59"]
minä olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Minullakin oli maailman hellin ja rakastavin mies! Meillä oli sitä romanttista rakkautta. Oli ihanaa helliä miestä ja tehdä molempien olo onnelliseksi. Seksissä aktiivisempi olin minä ja olen vielä hyvä siinä SILTI mies petti kännissä!! Vaikka olen ihan 100% varma, että mies oli enemmän kun tyytyväinen suhteessamme. (Turha tulla siis sanomaan, että kaikki ei ollut hyvin suhteessa) kyllä oli! Ainut ongelma oli miehen itsetunto! Sen takia hän pettikin sen kerran, halusi pönkittää itsetuntoansa. Hyvää Seksiä sai niin paljon kun halusi, joten känniseksin takia ei todellakaan pettänyt....
[/quote]
Ehkä halusit tehdä itsesi onnelliseksi miehen kautta. Mies varmaan antoi merkkejä halustaan pettää, mutta suljit silmiäsi niiltä? En siis sano, että pettää saa.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 20:00"]
[/quote]
Haluaisin puuttua tuohon tason laskemiseen. Oletko sitä mieltä että joku huoripukki on siis tasokas mies? Ja vähemmän paneva olisi tasottomampi?
[/quote] naisten silmissä usein näin, koska ne eivät voi tietää montaa sataa mies on pannut. Yleensä komeita itsevarmoja supliikkeja ja sosiaalisia.
[/quote]
[/quote]
Itse ajattelisin, että mitä itsevarmemmin (mutta ei toki limaisesti) mies iskee, ja on sellainen, jolla on annettavaa kelle tahansa naiselle, sen tasokkaampi, koska naisen ei tarvitse tehdä mitään ja saa tuntea vielä itsensä prinsessaksi ja todella haluttavaksi sekä löytäneensä todellisen aarteen.
Sen sijaan mies, jolla ei ole niin iskutekniikka hallussa ja sopii vain osan naisista "pirtaan", (mutta ehkä juuri sinulle erinomaisesti) on muka vähemmän tasokas, mutta paikallaan pysyvämpää laatua.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 20:02"]
[/quote]
Ehkä halusit tehdä itsesi onnelliseksi miehen kautta. Mies varmaan antoi merkkejä halustaan pettää, mutta suljit silmiäsi niiltä? En siis sano, että pettää saa.
[/quote] no ei aivan ollut näin. Mies itki perääni vuoden. Eikä kuulemma vieläkään ole päässyt yli mitä teki...joten ei halunnut erota. Olin onnellinen ja niin oli mieskin. Sen näki päivittäin. Rakastimme olla toistemme seurassa. En vain minä...viina teki vaan tepposet.
[/quote]
Juuri näin on käynyt minullekin! heikko itsetunto on sitten ehkä ollut yhdistävä tekijä aina näillä miehillä. ehkä hakevat sitten hyväksyntää muilta?
Ap
[/quote]
[/quote]
Ei mulla nyt mitenkää uskomattomat vaatimukset ole, jos saa kerran vieraissakin käydä, jos siitä vaan kertoo.
ja ittensä pitäisi elättää. Varmaan itsestäänselvää myös, ettei saa olla väkivalttainen tai alkoholisti.
Ap
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 20:17"]
[/quote]
Juuri näin on käynyt minullekin! heikko itsetunto on sitten ehkä ollut yhdistävä tekijä aina näillä miehillä. ehkä hakevat sitten hyväksyntää muilta?
Ap
[/quote] no hyväksyntää sai kyllä minulta joka päivä. Mutta yleensä nuo kännisekoilut johtuvat huonosta itsetunnosta, ei seksin ouutteesta.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 20:02"]
[/quote]
[/quote] no ei aivan ollut näin. Mies itki perääni vuoden. Eikä kuulemma vieläkään ole päässyt yli mitä teki...joten ei halunnut erota. Olin onnellinen ja niin oli mieskin. Sen näki päivittäin. Rakastimme olla toistemme seurassa. En vain minä...viina teki vaan tepposet.
[/quote] ja pitää vielä lisätä, että mies kosi minua noin kk jälkeen siitä kun erosimme. Ennen pettämistä ja eroa mies antoi minulle hellyyttä joka päivä, silitteli ja halaili, kertoi kuinka kaunis olen ja kuinka onnellinen hän on minun kanssa. Hän teki melkein päivittäin pieniä yllätyksiä mistä tulin iloiseksi. En usko että mies tekisi kaikkea tätä, jos olisi halunnut erota.
Minusta on tullut tyhjä ihminen. Panen vaan vakipanoja ja en kysele mitään. Ja olen siis nainen!
Siinä taas joku nainen ulisee ja projisoi ittensä miehiin... se kun on sellainen juttu että et oo osannut valita kilttiä miestä, hyvää. Ja siinä ois se peiliin katsomisen paikka. Oot ollut ehkä ymmärtämätön, epäkypsä, naiivi, huonoilla elämänarvoilla varustettu, bilehile, huonot miesihanteet omaava jnejne.
Omaa syytäsi siis mies pettymyksesi pääosiltaan, niin vakka kantensa valitsee ja vanhat sanonnat ja viisaudet pitää kutinsa tänä päivänäkin.
"kaikki naiset" = 200 alapeukkua
"Kaikki miehet" = 200 yläpeukkua
[/quote]
Ja mikähän vaatimuksen taso? Minulla ei ole muita vaatimuksia kuin, että miehen olisi hyvä pystyä elättämään itsensä (minun menojani ei tartte maksaa), olisi huumorintajuinen ja rento. Pitäisi tykätä seksistä. Eipä oikein muuta sellaista tule mieleen. Ihmiset ovat niin erilaiisa persoonia.
Ap