MTV: Työpaikoille koronapassi? "Ehdotus tarkoitus saada valmiiksi helmikuussa"
Edellinen poistui jostain syystä.
"Hallitus aloitti viime vuoden lopulla valmistelemaan keinoja, joilla voitaisiin vahvistaa työelämän turvallisuutta koronaepidemian aikana.
Esiin nousi esimerkiksi työelämän koronapassi.
– Ennen joulua linjattiin, että lähdetään kolmikantaisesti valmistelemaan, miten työturvallisuutta voidaan vahvistaa, kertoo sosiaali- ja terveysministeri Hanna Sarkkinen Uutisaamussa.
– Odotus on, että helmikuussa saataisiin työ päätökseen ja ehdotus valmiiksi.
Sarkkisen mukaan lopputulos ei välttämättä ole se, että työpaikoilla olisi sama koronapassi käytössä kuin muualla.
– Lähdemme etsimään, voimmeko löytää lainsäädännöllisiä keinoja esimerkiksi työnantajille saada tietoa työntekijöiden rokotustilanteesta.
Sarkkisen sanoin työjärjestelyjen kautta voitaisiin pyrkiä estämään taudin leviäminen ja vakavat sairastumiset."
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tyopaikoille-koronapassi-ehdotus-on…
Eihän koronapassin pitänyt tulla työpaikoille?
Kommentit (993)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tämän helvetin keskustelun jo poistaa? Ihme folioita täynnä, mukaanlukien AP... Saatana!
No mene hyvä ihminen itse. Miksi täällä roikut itseäsi kiusaamassa? Ai joo.. Kännissä kuin käki, tonttukin sen näki
Ymmärrätte varmaan, että se koronapassin valmistelu työpaikoille on vähän niin kuin teidän folioden/qanonpellejen ansiota? Ja täysin teidän ansiota siis. Ette käyttäneet maskia, ette rokottautuneet, ja nyt pyydätte vapautta? Nyt pitää ottaa kovat keinot käyttöön, koska te ette muuten tottele. Ja tottelette näköjään vain poliiseja, jos siihen tulee. Ei mulla muuta, mutta toivottavasti opitte ajoissa.
Noniin joku seonnut löytyi taas. Täällä tuskin kukaan on folio tai qanonpelle, nyt keskustellaan asioista joita tapahtuu NYT ihan oikeasti, lainsäädännöstä joka on meneillään nyt. Sulle on varmaan turha edes yrittää selittää mutta ei ole mitään ”me vs te” ja se ettei halua passia työpaikoille ei tarkoita sitä ettei käytä maskia tai rokottautunut eivätkä nämäkään ole mitään pakollisia asioita. On maskisuositus ja rokote on VAPAAEHTOINEN. Tässä ei tarvitse ketään pakottaa eikä ottaa mitään kovia keinoja käyttää, vaikka selkeestikin tällaisia keskitysleirivartijapersooniakin on jotka ei sekunniksikaan pysähdy miettimään. Ei ole mitenkään absurdia kenenkään pyytää ”vapautta” päättää omasta kehosta ja oikeus työhön ei ole mikään vapaus joka ansaitaan vaan kun totteleetotteleetottelee ja hakee rokotteita joita ei halua. Tästä juuri on kyse. Meillä on syntymässä saatuja perusoikeuksia joita ei kukaan meille anna, ne ON. Sinulla myös. Ne voidaan luvatta yrittää toki ottaa.
Opitko sinä nyt ajoissa ja hoksasit että me saatiin rokotteet joiden suojateho tippuu kuukausissa, jotka ei alunperinkään luvanneet estää tartuntoja, eivätkä sitä myöskään tehneet ja joilla ei lähtökohtaisestikaan ollut mahdollista saavuttaa laumasuojaa tai päästä pandemiasta?
Me ollaan tässä tilanteessa siksi että rokotteet ei 80-90% kattavuudellakaan tuoneet normaalia (eikä tuo neljäskään) eikä siksi että täällä heiluu joku muutama viimeinen rokottamaton, jotka ei useassa maassa saa edes käydä yhtään missään.
Täällä on tehty ja ollaan tekemässä lisää järjettömiä mielivaltaisia päätöksiä ja sinulla ei ole muuta sanottavaa kun vaatia jotain kovempia keinoja. On vissiin tullut tarpeeksi tunteisiin vetoavaa pelkovihauutisointia luettua.Älä nyt viitsi, ei se kyllä ihan normaaliakaan ole, pelätä pientä testattua piikkiä !
Eikä ole normaalia pelätä yhtä pientä rokottamatonta henkilöä... Etkös sinä ole suojassa rokotteen ansiosta?
En minä pelkääkään, tehän minua pelkäätte kun minä kuulemma kylvän piikkiproteiinia :)
En tajua tätä koronapassijuttua, kun taas rokotetut saavat kulkea tuolla kouluissa, työpaikoissa, julkisissa ja pitkin kyliä, vaikka kotona on koronapotilas. Mutta rokotettu on kaikkeen syyllinen ja pandemian lähde ja ylläpitäjä ja taudin levittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tulee käyttöön mahdollisimman laajasti ja mahdollisimman nopeasti.
Elätkö jossain tynnyrissä vai psykoosissa? Meillä on variantti joka leviää kulovalkean tavoin ja jota edes se neljäs rokote ei estä. Ranskassa mennään puoli miljoonaa tartuntaa per päivä lukemissa vaikka siellä ei pääse ilman passia kuin ruokakauppaan ja apteekkiin ja vaaditaan boosteri 4kk välein.
Mitäs meinasit tehdä sille mittavalle kansanterveydelliselle ongelmalle kun terveitä ihmisiä syrjäytetään yhteiskunnasta ja töistään köyhyysrajalle masentumaan ties kuinka pitkäksi aikaa? Nämä rokotteet eivät ole mikään sellainen asia jota voi edellyttää kaikilta ihmisiltä itsestäänselvyytenä. Minä en tule ikinä tätä vaatimaan kanssaihmisiltäni enkä halua että kukaan muukaan vaatii.
Lisäksi jos joku haaveilee täällä pakkotoimenpiteistä sillä perusteella että haluaa jonkun 100% kattavuuden niin kai te nyt ymmärrätte ettei se ole mahdollista. Esim. Ranskassa vieläkin jumitetaan jossain 75% kattavuuden kohdalla vaikka kaikki olleet kesästä asti tiukilla.
Eikä se ole päättäjien tarkoituskaan. Edes Itävallan pakkorokotus ei ole mikään 100% kaikkien rokotus. Siitä voi ostaa itsensä ulos 15000 eurolla vuodessa. Samaten passi työpaikoille ei koske rikkaita.
Nämä pakkotoimet on TAVALLISTEN ihmisten kiristykseen. Saat kyllä edelleen valita jos vaan rahaa löytyy.
Mitään 100% kattavuutta ei tule. Meillä on aina se pieni etuoikeutettujen joukko jotka saavat tehdä päätöksensä itse ja sitten varmasti myös joitakin jotka vaan syrjäytyy yhteiskunnasta pärjäilemään siten kun yhteiskunnan ulkopuolella elävät nyt yleensä pärjäilee.
Kuulostaako terveeltä yhteiskunnalta tämä? Ihmiset vaatii raivona jotain pakkotoimia eivätkä käsitä että sahaavat omaa oksaa, kurjistavat omaa elämää, vaativat omia oikeuksia pois ja mitään 100% kattavuutta ei siltikään tule. Niin kuin se ylipäätänsä pitkällä tähtäimellä mitään auttaisi kun nämä rokotteet ei estä tartuntoja ja suojateho niin lyhyt kestoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tammikuussa 2022 JO 355 koronakuolemaa, pandemian kuukausiennätys tänään +25 yhteensä, kuolemia1919
Koko pandemian aikaiset kuukausikohtaiset koronakuolemaennätykset paukkuvat nyt tammikuussa
Kuolleita 27.1. mennessä tammikuussa 355. Koko pandemian ajan selvä ennätys jo nyt, ja kuukautta on vielä jäljellä.
Kolmas kuukausi peräkkäin kuukausikohtaisia ennätyksiä, neljäs sija niinkin kaukaa kuin huhtikuussa 2020, jolloin ei ollut edes koronarokotteita.
1.1. kuolemia +0, tammikuussa 0, yhteensä 1 564
2.1 kuolemia +0, tammikuussa 0, yhteensä 1 564
3.1 kuolemia +28, tammikuussa 28, yhteensä 1 592
4.1. kuolemia +7, tammikuussa 35, yhteensä 1 599
5.1. kuolemia +25, tammikuussa 60, yhteensä 1 624
6.1. kuolemia +8, tammikuussa 68, yhteensä 1 632
7.1. kuolemia +6, tammikuussa 74, yhteensä 1 638
8.1. kuolemia +0, tammikuussa 74, yhteensä 1 638
9.1. kuolemia +0, tammikuussa 74, yhteensä 1 638
10.1. kuolemia +18, tammikuussa 92, yhteensä 1 656
11.1. kuolemia +10, tammikuussa 102, yhteensä 1 666
12.1. kuolemia +22, tammikuussa 124, yhteensä 1688
13.1. kuolemia +12, tammikuussa 136, yhteensä 1 700
14.1. kuolemia +24, tammikuussa 160, yhteensä 1 724
15.1. kuolemia +0, tammikuussa 160, yhteensä 1 724
16.1. kuolemia +0, tammikuussa 160, yhteensä 1 724
17.1. kuolemia +29, tammikuussa 189, yhteensä 1 753
18.1. kuolemia +8 tammikuussa 197, yhteensä 1 761
19.1. kuolemia +1, tammikuussa 198, yhteensä 1 762
20.1. kuolemia +28, tammikuussa 226, yhteensä 1790
21.1. kuolemia +25, tammikuussa 251, yhteensä 1815
24.1. kuolemia +37, tammikuussa 288, yhteensä 1852
25.1. kuolemia +0, tammikuussa 288, yhteensä 1852
26.1. kuolemia+42, tammikuussa 330, yhteensä 1894
27.1. kuolemia +25, tammikuussa 355, yhteensä 1919.Koronatilastot.fi sivun https://www.koronatilastot.fi/fi/ luvut näyttävät erikoisesti eilistä, tämän päivän kokonaiskoronakuolemaluku vain vilahtaa(?).
Googlen haku https://www.google.com/search?client=firefox-b-e&q=covid+suomi ei edelleenkään näytä 15.1.2022 jälkeisiä tartunta- ja koronakuolemalukuja.
Tsempataanko tällä Suomea auki ;)
Koronaan kuolleet Suomessa 2020 = 558 henkilöä.
Muistisairauksiin eli dementiaan ja Alzheimerin tautiin kuoli samaan aikaan 2020 Suomessa 10 700 henkilöä, mikä on noin viidesosa kaikista kuolleista ko. vuonna (Suomessahan kuolee vuosittain noin 55000 henilöä).
Voitaisiinko siis kertoa miksi ko. tappaviin sairauksiin ei suhtauduta kuten koronaan joka rahastaa kaiken mahdollisen kun muistisauraudet taas tappavat 20 kertaa enemmän vuodessa Suomessa...
Lähde: Tilastokeskus.
Koronaan kuoli vain 558 ihmistä Suomessa 2020, koska täällä oli silloin terveysturvallisuuslähtöiset rajoitukset sekä suositukset käytössä. Muutenhan Ruotsin esimerkin mukaan Suomessa olisi kuollut koronaan ainakin noin 7 000 - 8 000 ihmistä. Nyt tammikuussa 2022 covid on vienyt vajaassa kuukaudessa ainakin 355 henkeä, tänään ja maanantaina luku täydentyy vielä useilla kymmenillä ja huhtikuun aikana vielä kymmenillä. Tammikuun koronakuolemasaldo tulee olemaan siis noin 400-450 covidkuolemaa ja yhtä pahat tai pahemmat covidkuukaudet helmi-maalis-huhtikuu ovat vielä edessä. Toukokuussa kausivaihtelevan hengitystieinfektion helpompi jakso kesäkausi alkaa, jolloin erityisesti sairaalahoidon, tehohoidon ja kuolemien määrä laskee, kuten muidenkin hengitystieinfektioiden kohdalla.
Ymmärtää nyt, että koronaan kuoleminen on eri asia kuin koronapositiivisena kuoleminen
Koska jokaiselle potilaalle tehdään testi ja useimmissa sairaaloissa omikron jyllää, liki kaikki sairaanhoidossa olevat ovat saaneet tartunnan.
Näin ollen kun kuolee, on kuolema koronaan liittyvä kuolema, ei koronan aiheuttama kuolema.
Ihan vaan että ymmärtäisitte, miten tilastoja luetaan.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas joku sekopää pesiytyi tänne palstalle ja se nimittelee kaikkia antifaxareiksi ketkä ei koronarokotetta ota 🤦♂️🤦♀️
Minä koronarokottamaton olen aivan varmasti ottanut elämäni aikana valtavasti enemmän rokotteita kuin mitä hän on ja sitten se väittää että minä olen antifaxari 🤦♀️🤦♂️
Voi hitto tätä ihmisten tyhmyyttä.
Minä olen työnipuolesta saannu ottaa rokotteita ja sairaalassa olin potilaana niin viikossa he rokottivat minua varmaankin 20 kertaa.
Sama homma kaikki ja ylinmääräisetkin rokotteet otettu. Mm. Olin siinä suomessa aloitetussa HPV rokote tutkimus ryhmässä jonka tulokset tulivat viime vuonna jotka eivät edes olleet hyvät tulokset koska hpv rokote nostaa syövän todennäköisyyttä 16%... Että joo kamalia antiwaxereita ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä yhteiskunta tulee romahtamaan. Mikään järjestelmä ei kestä sitä, että jätetään satoja tuhansia töistään tahtomattaan työelämän ulkopuolelle. Näitä rokotettuja, jotka eivät halua enää ottaa 1-2 rokotusta useampaa tulee koko ajan enemmän ja enemmän. Se tarkoittaa, että yhä useammalla ei ole töissä vaadittavaa koronapassia. Eli ei tule rahaa, ei makseta silloin verojakaan. Kun ei tule verotuloja, palvelujen kustantaminen nilkuttaa. Ei palveluja, et saa apua. Ei apua, ongelmat kärjistyvät jne. Mielenkiinnolla ja pelolla odotan suomen alasajoa.
Silloin tarvitaan yleislakko, niin varmasti lähtee passit helvettiin jossain vaiheessa. Tässä tarvitaan nyt ennen kaikkia yhtenäisyyttä ja sitkeyttä, ei saa taipua pakon edessä eikä pelätä. Poliitikot ovat MEILLÄ töissä, emmekä me heillä. Heidän pitäisi tehdä mitä ME sanomme, mutta he tuntuvat unohtaneen sen.
Niin että poliitikkojen pitäisi tehdä mitä TE (prosenttiliike) sanotte ? Ei yleislakkoa tehdä 4 000 tai edes 50 000 hengellä
Minun on todella vaikea ymmärtää enää ihmistä joka EI haluaisi passia pois. Jos ei nyt 0-2 kertaa rokotettujen tilanne kiinnosta niin kai nyt edes omat oikeudet ja oma tulevaisuus kiinnostaa?? Tämä koskee kaikkia. Passilla asetetaan meidän tavanomaiseen elämään kuuluvat toiminnot ja ihan perustuslailliset oikeudet ehdollisiksi määräaikaisiksi oikeuksiksi jotka tulee takas vain jos hakee uuden tehosteen. Ranskassa on nyt tilanne se että passi uusitaan 4kk välein uudella tehosteella tai ei pääse enää edes ruokakauppaan. Tämä on täysin epäinhimillistä ja rikkoo kaikkia vapaita oikeusvaltioperiaatteita, perustuslakia ja ihmisoikeuksia. Silti ranskassa mennään jo puoli miljoonaa testattua tartuntaa per päivä lukemissa eivätkä näytä pääsevän normaaliin.
Nyt ihan oikeasti. Minulla ei ole oikeutta vaatia ketään hakemaan ainuttakaan rokotetta mitä he eivät halua vaikka itse ottaisin kaikki. Nyt täytyy olla tasa-arvon ja IHMISTEN puolella. Miljoonat ja miljoonat ihmiset ovat menettäneet mahdollisuutensa elää normaalisti ihan mielivaltaisin perustein. Edes neljäs rokote ei estä omikronin tarttumista ja leviämistä. Maaliskuuksi tulossa uusi rokote jota on nyt huimat 1-2kk tutkittu ihmisillä. Taas pitäisi ottaa supernopealla aikataululla väsätty tehoste joka ei taaskaan lupaa mitään.
Me ei voida elää tällaisessa maailmassa.Ei minulla ole mitään väliä onko passi vai ei - olen kolmasti rokotettu. Mieluummin itse asiassa ei, koska sen hyöty on kyseenalainen uuden variantin kanssa.
Mutta kannattaa ihan oikeasti meuhkatessa huomioida että teitä antivaxxereita on tösi vähän, Saitte 4 000 ihmistä "suurmielenosoitukseen". Silloin ne vaatimukset on vähän samanlaisia kuin että Kärkölän tai Luumäen asukkaat vaatisivat kuntiensa valtionosuuksien tuplaamista
Ei kaikki ole antivaxxereita hyvä ystävä... Esim minulla on rokotukset mutta en halua pakkopiikkejä, rokotustodistuksia työpaikoille ym... Joten tuo 4000 ihmistä ei ole oikea suhdeluku pakkopiikkejä vastaan.... Kaikkein kiimaisimmat pakkopiikkejä haluavat tässä enemmän meuhkaavat... Ei rokottamattomat tässä halua teiltä "ihmisoikeuksia" pois suurin osa hyväksyy että jos joku ottaa rokotteen... siitä vain mutta pakkopiikkien vaatijoiden pitäisi myös kunnioittaa toisen mielipidettä...
Pakkopiikitystä vaativalta on turha odottaa kunnioitusta. Sama kuin pyytäisi raiskaajalta kunnioitusta ymmärtää raiskaamiaan ihmisiä.
Niin se taitaa joissain tapauksissa olevan... En yleistä mutta pahimmassa kiimassa olevien kanssa on aivan turha edes yrittää käydä "älyllistä" keskustelua... puolesta tai vastaan
Ne jotka puhuvat että rokotteessa on siruja, grafeenia etc. tai että se on suunniteltu tappamaan puhuvat keskustelun "älyllisyydestä" ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä yhteiskunta tulee romahtamaan. Mikään järjestelmä ei kestä sitä, että jätetään satoja tuhansia töistään tahtomattaan työelämän ulkopuolelle. Näitä rokotettuja, jotka eivät halua enää ottaa 1-2 rokotusta useampaa tulee koko ajan enemmän ja enemmän. Se tarkoittaa, että yhä useammalla ei ole töissä vaadittavaa koronapassia. Eli ei tule rahaa, ei makseta silloin verojakaan. Kun ei tule verotuloja, palvelujen kustantaminen nilkuttaa. Ei palveluja, et saa apua. Ei apua, ongelmat kärjistyvät jne. Mielenkiinnolla ja pelolla odotan suomen alasajoa.
Silloin tarvitaan yleislakko, niin varmasti lähtee passit helvettiin jossain vaiheessa. Tässä tarvitaan nyt ennen kaikkia yhtenäisyyttä ja sitkeyttä, ei saa taipua pakon edessä eikä pelätä. Poliitikot ovat MEILLÄ töissä, emmekä me heillä. Heidän pitäisi tehdä mitä ME sanomme, mutta he tuntuvat unohtaneen sen.
Niin että poliitikkojen pitäisi tehdä mitä TE (prosenttiliike) sanotte ? Ei yleislakkoa tehdä 4 000 tai edes 50 000 hengellä
Minun on todella vaikea ymmärtää enää ihmistä joka EI haluaisi passia pois. Jos ei nyt 0-2 kertaa rokotettujen tilanne kiinnosta niin kai nyt edes omat oikeudet ja oma tulevaisuus kiinnostaa?? Tämä koskee kaikkia. Passilla asetetaan meidän tavanomaiseen elämään kuuluvat toiminnot ja ihan perustuslailliset oikeudet ehdollisiksi määräaikaisiksi oikeuksiksi jotka tulee takas vain jos hakee uuden tehosteen. Ranskassa on nyt tilanne se että passi uusitaan 4kk välein uudella tehosteella tai ei pääse enää edes ruokakauppaan. Tämä on täysin epäinhimillistä ja rikkoo kaikkia vapaita oikeusvaltioperiaatteita, perustuslakia ja ihmisoikeuksia. Silti ranskassa mennään jo puoli miljoonaa testattua tartuntaa per päivä lukemissa eivätkä näytä pääsevän normaaliin.
Nyt ihan oikeasti. Minulla ei ole oikeutta vaatia ketään hakemaan ainuttakaan rokotetta mitä he eivät halua vaikka itse ottaisin kaikki. Nyt täytyy olla tasa-arvon ja IHMISTEN puolella. Miljoonat ja miljoonat ihmiset ovat menettäneet mahdollisuutensa elää normaalisti ihan mielivaltaisin perustein. Edes neljäs rokote ei estä omikronin tarttumista ja leviämistä. Maaliskuuksi tulossa uusi rokote jota on nyt huimat 1-2kk tutkittu ihmisillä. Taas pitäisi ottaa supernopealla aikataululla väsätty tehoste joka ei taaskaan lupaa mitään.
Me ei voida elää tällaisessa maailmassa.Ei minulla ole mitään väliä onko passi vai ei - olen kolmasti rokotettu. Mieluummin itse asiassa ei, koska sen hyöty on kyseenalainen uuden variantin kanssa.
Mutta kannattaa ihan oikeasti meuhkatessa huomioida että teitä antivaxxereita on tösi vähän, Saitte 4 000 ihmistä "suurmielenosoitukseen". Silloin ne vaatimukset on vähän samanlaisia kuin että Kärkölän tai Luumäen asukkaat vaatisivat kuntiensa valtionosuuksien tuplaamista
Mä olen eri kenelle vastasit mutta siis antivaxxariksi nimittely on varsin typerää, koronarokottamaton ei ole rokotevastainen jne.
Minä olen koronarokottamaton itse ja en minä rokotteita vastusta vaan olen rokotteet aina ottanut kun olen niitä tarvinnut ja eihän tästä montaa vuotta ole kun hain jäykkäkouristuksen työterveydestä.
On paljon myös koronarokotettuja ketkä vastustaa koronapassia ja tuo 4000 jossain mielenosoituksessa ei kerro oikeastaan mitään siitä kuinka moni vastustaa näitä rajoituksia.
Itse protestoin näitä järjettömyyksiä kuten koronapassia juuri sillä että koronarokotetta en ota.
Minä en halua että ketään syrjitään terveydellisin perustein enkä halua että osa ihmisistä pyritään sysäämään ulos tästä yhteiskunnasta.
Yhteiskunta voitaisiin jo avata kaikille ihmisille koska omikroni on lieväoireisempi ja nyt tutkijat sanoo että koronavirus muuntuu kausiflunssaksi.Eikös tuossa ole vähän selittelyn makua että tuo 4000 ei kerro mitään ? "juu, oli meillä siellä Tuomiokirkon takana vielä 10 000 hengen reservi. Make ja Riittakaan ei päässeet kun eivät saaneet lapselle hoitajaa".
Yhteiskunnan avaamisesta samaa mieltä
Olen sama kenne vastasit enkä nyt oikein tajua mitä ajat takaa.
Varmasti suomalaisia on monia ketkä vastustaa rajoituksia ja koronapassia, heidän lukumäärä voi olla jopa 5 miljoonaa tai sitten vain miljoona mutta mistäs tätä tietää.
Miten se liittyy mihinkään paljon jossain mielenosoituksessa on väkeä?Jos oikeasti vastustaa jotain, osallistuu myös siihen liittyvään toimintaan. Tuonne oli bussikuljetukset ja kaikki, silti väkimäärä jäi todella pieneksi.
On turhaa sanoa vastustavansa, jos ei tee mitään. Vähän niin kuin taistolaisten "sateen sattuessa vallankumous peruttu"
Oletko kuullut esimerkiksi sellaisesta asiasta kuin työpaikka? Olisin halunnut tulla mutta jos työvuoro on päällekkäin päivän päällä ja asun 600km päässä helsingistä niin?? Muutenkin eletään pandemia aikaa ja omikron leviää. Ei kaikki halua nyt liikkua julkisilla helsinkiin asti vaikka eivät haluaisikaan mitään pakkorokotuksia tai passia. Moni on varovainen ja haluaa vältellä ihmiskontakteja, voi olla riskiryhmäläheinen tai muuta. Se ei kuitenkaan edelleenkään poissulje sitä etteikö voisi vastustaa pakkorokotuksia ja mielivaltaista passia joka on jo todettu järjettömäksi ja tarpeettomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen eri kenelle vastasit mutta siis antivaxxariksi nimittely on varsin typerää, koronarokottamaton ei ole rokotevastainen jne.
Minä olen koronarokottamaton itse ja en minä rokotteita vastusta vaan olen rokotteet aina ottanut kun olen niitä tarvinnut ja eihän tästä montaa vuotta ole kun hain jäykkäkouristuksen työterveydestä.
On paljon myös koronarokotettuja ketkä vastustaa koronapassia ja tuo 4000 jossain mielenosoituksessa ei kerro oikeastaan mitään siitä kuinka moni vastustaa näitä rajoituksia.
Itse protestoin näitä järjettömyyksiä kuten koronapassia juuri sillä että koronarokotetta en ota.
Minä en halua että ketään syrjitään terveydellisin perustein enkä halua että osa ihmisistä pyritään sysäämään ulos tästä yhteiskunnasta.
Yhteiskunta voitaisiin jo avata kaikille ihmisille koska omikroni on lieväoireisempi ja nyt tutkijat sanoo että koronavirus muuntuu kausiflunssaksi.Eikös tuossa ole vähän selittelyn makua että tuo 4000 ei kerro mitään ? "juu, oli meillä siellä Tuomiokirkon takana vielä 10 000 hengen reservi. Make ja Riittakaan ei päässeet kun eivät saaneet lapselle hoitajaa".
Yhteiskunnan avaamisesta samaa mieltä
Olen sama kenne vastasit enkä nyt oikein tajua mitä ajat takaa.
Varmasti suomalaisia on monia ketkä vastustaa rajoituksia ja koronapassia, heidän lukumäärä voi olla jopa 5 miljoonaa tai sitten vain miljoona mutta mistäs tätä tietää.
Miten se liittyy mihinkään paljon jossain mielenosoituksessa on väkeä?Jos oikeasti vastustaa jotain, osallistuu myös siihen liittyvään toimintaan. Tuonne oli bussikuljetukset ja kaikki, silti väkimäärä jäi todella pieneksi.
On turhaa sanoa vastustavansa, jos ei tee mitään. Vähän niin kuin taistolaisten "sateen sattuessa vallankumous peruttu"
Oletko kuullut esimerkiksi sellaisesta asiasta kuin työpaikka? Olisin halunnut tulla mutta jos työvuoro on päällekkäin päivän päällä ja asun 600km päässä helsingistä niin?? Muutenkin eletään pandemia aikaa ja omikron leviää. Ei kaikki halua nyt liikkua julkisilla helsinkiin asti vaikka eivät haluaisikaan mitään pakkorokotuksia tai passia. Moni on varovainen ja haluaa vältellä ihmiskontakteja, voi olla riskiryhmäläheinen tai muuta. Se ei kuitenkaan edelleenkään poissulje sitä etteikö voisi vastustaa pakkorokotuksia ja mielivaltaista passia joka on jo todettu järjettömäksi ja tarpeettomaksi.
Selityksiä ja aatteen ohuutta, bussikuljetuksia oli
Vierailija kirjoitti:
Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, miten kukaan voi enää hyväksyä sitä että sua uhkaillaan,sua kiristetään ja sulle asetetaan ehtoja että saat käydä enää edes kaupassa??
Ei mulle mitään ehtoja ole
t. 2xAZ, 1xModerna
Vierailija kirjoitti:
Aivopestyjä on todella paljon, ei noi tietyn agendan kannattajat välitä ihmishengistä! Ymmärtäkää se jo! Ei edes niiden jotka kumartaa ja tottelee joka virkamafian sormien liikettä!
Kuka tässä ei ihmishengistä välitä, antivaxxereiden mielestä heikot riskiryhmäläiset ja vanhukset joutavatkin kuolemaan. Heillä itselläänhän on tämä superdeevitamiinisinkkivastustuskyky (ja silti teholla on 80% rokottamattomia - eikä pliis sitä väsynyttä "ne on läskejä", onhan rokotetuissakin paljon ylipainoisia)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, miten kukaan voi enää hyväksyä sitä että sua uhkaillaan,sua kiristetään ja sulle asetetaan ehtoja että saat käydä enää edes kaupassa??
Ei mulle mitään ehtoja ole
t. 2xAZ, 1xModerna
Tätä kuulee aivopestyiltä usein: ei tämä minua koske, ei minulle ole ehtoja koska oon totellut🤦♀️
niin, järjen ääntä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki ole antivaxxereita hyvä ystävä... Esim minulla on rokotukset mutta en halua pakkopiikkejä, rokotustodistuksia työpaikoille ym... Joten tuo 4000 ihmistä ei ole oikea suhdeluku pakkopiikkejä vastaan.... Kaikkein kiimaisimmat pakkopiikkejä haluavat tässä enemmän meuhkaavat... Ei rokottamattomat tässä halua teiltä "ihmisoikeuksia" pois suurin osa hyväksyy että jos joku ottaa rokotteen... siitä vain mutta pakkopiikkien vaatijoiden pitäisi myös kunnioittaa toisen mielipidettä...
Pakkopiikitystä vaativalta on turha odottaa kunnioitusta. Sama kuin pyytäisi raiskaajalta kunnioitusta ymmärtää raiskaamiaan ihmisiä.
Niin se taitaa joissain tapauksissa olevan... En yleistä mutta pahimmassa kiimassa olevien kanssa on aivan turha edes yrittää käydä "älyllistä" keskustelua... puolesta tai vastaan
Ne jotka puhuvat että rokotteessa on siruja, grafeenia etc. tai että se on suunniteltu tappamaan puhuvat keskustelun "älyllisyydestä" ?
Koita nyt ymmärtää ystävä hyvä... Olenko minä puhunut siruista, grafeenista etc.?EN.... Minulla on rokotteet eli ei kaikki pakkopiikkejä vastustavat ole "ääriryhmää" Minä myös ymmärrän henkilöitä jotka rokotteita ei ota.... Eli tätä minä tarkoitan... Lue tekstit tarkkaan... Nyt siellä taas "hiotaan näppäimistön päälle" kun ei ymmärretä vaikka kuinka selittää.... EI KAIKKI OLE ÄÄRIRYHMÄÄ! Minä kunnioitan henkilöiden oikeutta OTTAA ROKOTE tai OLLA OTTAMATTA! Menikö se nyt perille? Ei tässä riidellä tarvi... hyvä ystävä... Hyvää kevättä myös sinulle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivopestyjä on todella paljon, ei noi tietyn agendan kannattajat välitä ihmishengistä! Ymmärtäkää se jo! Ei edes niiden jotka kumartaa ja tottelee joka virkamafian sormien liikettä!
Kuka tässä ei ihmishengistä välitä, antivaxxereiden mielestä heikot riskiryhmäläiset ja vanhukset joutavatkin kuolemaan. Heillä itselläänhän on tämä superdeevitamiinisinkkivastustuskyky (ja silti teholla on 80% rokottamattomia - eikä pliis sitä väsynyttä "ne on läskejä", onhan rokotetuissakin paljon ylipainoisia)
No,otitko itse rokotteet muita suojellaksesi vai pääsikö tuollainen aivopieru koska on mukava syyllistää ja totella hallituksen rosvoja ja suoltaa papukaijana mitä media valehtelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tulee käyttöön mahdollisimman laajasti ja mahdollisimman nopeasti.
Elätkö jossain tynnyrissä vai psykoosissa? Meillä on variantti joka leviää kulovalkean tavoin ja jota edes se neljäs rokote ei estä. Ranskassa mennään puoli miljoonaa tartuntaa per päivä lukemissa vaikka siellä ei pääse ilman passia kuin ruokakauppaan ja apteekkiin ja vaaditaan boosteri 4kk välein.
Mitäs meinasit tehdä sille mittavalle kansanterveydelliselle ongelmalle kun terveitä ihmisiä syrjäytetään yhteiskunnasta ja töistään köyhyysrajalle masentumaan ties kuinka pitkäksi aikaa? Nämä rokotteet eivät ole mikään sellainen asia jota voi edellyttää kaikilta ihmisiltä itsestäänselvyytenä. Minä en tule ikinä tätä vaatimaan kanssaihmisiltäni enkä halua että kukaan muukaan vaatii.
Lisäksi jos joku haaveilee täällä pakkotoimenpiteistä sillä perusteella että haluaa jonkun 100% kattavuuden niin kai te nyt ymmärrätte ettei se ole mahdollista. Esim. Ranskassa vieläkin jumitetaan jossain 75% kattavuuden kohdalla vaikka kaikki olleet kesästä asti tiukilla.
Eikä se ole päättäjien tarkoituskaan. Edes Itävallan pakkorokotus ei ole mikään 100% kaikkien rokotus. Siitä voi ostaa itsensä ulos 15000 eurolla vuodessa. Samaten passi työpaikoille ei koske rikkaita.
Nämä pakkotoimet on TAVALLISTEN ihmisten kiristykseen. Saat kyllä edelleen valita jos vaan rahaa löytyy.
Mitään 100% kattavuutta ei tule. Meillä on aina se pieni etuoikeutettujen joukko jotka saavat tehdä päätöksensä itse ja sitten varmasti myös joitakin jotka vaan syrjäytyy yhteiskunnasta pärjäilemään siten kun yhteiskunnan ulkopuolella elävät nyt yleensä pärjäilee.
Kuulostaako terveeltä yhteiskunnalta tämä? Ihmiset vaatii raivona jotain pakkotoimia eivätkä käsitä että sahaavat omaa oksaa, kurjistavat omaa elämää, vaativat omia oikeuksia pois ja mitään 100% kattavuutta ei siltikään tule. Niin kuin se ylipäätänsä pitkällä tähtäimellä mitään auttaisi kun nämä rokotteet ei estä tartuntoja ja suojateho niin lyhyt kestoinen.
Portugalissa oli maailman korkeimpia rokotekattavuuksia syksyllä. Jo ennen kuin omikron levisi maailmalle, siellä jo alettiin vaatia negatestiä rokotetuiltakin ja pistettiin paikkoja säppiin. Sama Giblartarilla, missä peräti 100 prosentin kattavuus. Kuitenkin ilmoitettiin, että "joulu peruuttu" jo ennen omikronia. Jotkut silti edelleen jaksaa uskoa rokotteiden mahtavuuteen ja että päästäis sinne "normaaliin"
Rokotteilla on ehkä ehkäisty jonkin verran vakavia tapauksia hetkellisesti, mutta mitään vaikutusta sillä ei ole leviämisen tai muun kannalta. Lisäksi rokotettukin voi sairastua vakavasti tai kuolla tautiin. Muun muassa näiden syiden takia on aivan järjetöntä vaatia kaikilta piikkiä. Etenkään perusterveiltä ihmisiltä.
Helppo huomata tästä ketjusta kummalla laidalla on fiksummat ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koita nyt ymmärtää ystävä hyvä... Olenko minä puhunut siruista, grafeenista etc.?EN.... Minulla on rokotteet eli ei kaikki pakkopiikkejä vastustavat ole "ääriryhmää" Minä myös ymmärrän henkilöitä jotka rokotteita ei ota.... Eli tätä minä tarkoitan... Lue tekstit tarkkaan... Nyt siellä taas "hiotaan näppäimistön päälle" kun ei ymmärretä vaikka kuinka selittää.... EI KAIKKI OLE ÄÄRIRYHMÄÄ! Minä kunnioitan henkilöiden oikeutta OTTAA ROKOTE tai OLLA OTTAMATTA! Menikö se nyt perille? Ei tässä riidellä tarvi... hyvä ystävä... Hyvää kevättä myös sinulle...
Tuosta sirusta jauhamisen voisi lopettaa muutenkin. Minä en foliona missään vaiheessa luullut tai esittänyt sellaista skenaariota. Mikrosiru kuitenkin on tulossa, sillä ihan valramediassa on väläytelty, että k-passin tai rokotetiedot voisi laittaa siruun. Ruotsissa jo jotkut joukkoliikenteen liput saa siruun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No,otitko itse rokotteet muita suojellaksesi vai pääsikö tuollainen aivopieru koska on mukava syyllistää ja totella hallituksen rosvoja ja suoltaa papukaijana mitä media valehtelee?
No, alfan/betan osalta tuo suojasi myös muita
Tuo kommentti liittyi lähinnä siihen, että slogan on aika usein "ei rajoitteita, ei rokotteita, ei maskeja"
Tuo johtaisi taudin menoon kansan läpi - seuraukset nähtiin Ruotsissa vaikka siellä vedettiin hätäjarrusta ja Tengnell laitettiin syrjään hetkeksi
Papukaijana toistaminen varmaan tulee mieleen aika nopeasti, kun Roganin, Malonen yms. sanat kulkevat sinunkin pääsi läpi suoraan tänne palstalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta sirusta jauhamisen voisi lopettaa muutenkin. Minä en foliona missään vaiheessa luullut tai esittänyt sellaista skenaariota. Mikrosiru kuitenkin on tulossa, sillä ihan valramediassa on väläytelty, että k-passin tai rokotetiedot voisi laittaa siruun. Ruotsissa jo jotkut joukkoliikenteen liput saa siruun.
Niin että en pelkää sirua mutta pelkään kumminkin ?
No se eka kerta olikin tosi nolo ;)
Sinne toiseen oli muuten bussikuljetukset ja kaikki - kukahan nekin muuten maksoi, ruplillakohan maksettiin. Lisäksi oli vaihtoehtona Jkylä