Uskon, että monilla ihonhoidon minimalisti -ihmisillä on yhtä hyvä tai parempi iho kuin ikänsä ihoaan hoitaneilla
Liika hoito tekee vain ärtyneeksi. Ihon ja sitä kautta myös ihmisen.
Kommentit (29)
Hassusti sanottu.
Ihonhoito on:
Aamuin illoin pesu puhdistuaineella. Kasvovesi ja voiteet. Kuorinta ihon tarpeen mukaan. Kerran pari kuussa kasvonaamio.
Tuotteet ihotyypin mukaan.
Mitä tuo mainitsemasi liika hoito on?
Melkoisen harvalla iäkkäämmällä miehellä on hyväksi kutsuttava iho, tuskin ovat voiteilla lätränneet.
Voi olla. Itsekin olen luopunut kaikista ylimääräisistä tuotteista.
Mulla on ollut aina hyvä iho kuivuutta lukuunottamatta. Siis sellainen, jota toiset ihmiset erikseen kehuu.
Iltarutiineihin kuuluu neljä steppiä (tuplapuhdistus, retinol tai glykolihappo, kosteutus) ja aamulla samoin (puhdistus, c-vitamiiniseerumi, kosteutus ja aurinkosuoja). Iho on kauniimpi nyt seerumien kanssa kuin pari vuotta sitten ilman, vaikka lähestyn neljääkymmentä.
Jollekin tuotteita on tässä jo minimalistinen määrä ja toiselle paljon, mutta fakta on se että vähentämällä en päätyisi parempaan. Mutta jos joku haluaa elää yksinkertaisemmin ja iho on silti hyvä, sehän on hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo mainitsemasi liika hoito on?
Jotkut käyttävät hirveätä määrää eri tuotteita joka päivä, kuorivat monta kertaa viikossa ja käyttävät samoin naamioita monta kertaa viikossa. Käyttävät tujuja aineita ihoon. Vähemmästäkin iho muuttuu punaiseksi ja ärtyneeksi ja reagoi lopulta kaikkeen.
Minimalistinen ihonhoito = perinteinen ihonhoito eli puhdistus + kasvovesi ja/tai seerumi + kosteusvoide.
Taas joku markkinarako keksinyt pyörän uudelleen...
Jaa. Minä, entinen näppylänaama, olen joutunut vuosikausia käyttämään a-vitamiinivalmisteita ja suojautumaan auringolta. Ei meillä vertailla, mutta ovathan nuo aiemmin huolettomalla ja hyvin ruskettuvalla iholla varustetut ikätoverit näin keski-ikään tultua aika tavalla ryppyisempiä. Ei niin, että asialla olisi väliä.
Liiallinen kuoriminen ja liian pesevien puhdistusaineiden käyttö nyt tuskin kenenkään mielestä on hyvää ihonhoitoa.
En rasvaa kasvoja. Iho on aivan virheetön. Ihomeikkiä en käytä. hieman vain rusketa poskipunaa ja silmämeikki aina. En käytä mitään ihorasvoja. Enkä pese saippualla. Syntynyt V. 1947. Hiukset ovat myös paksut pitkät ja hyväkuntoiset , mutta värjätty. jos nyt mitenkään liittyy asiaan