Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koitteko esim. kouluaikoina haittaa siitä että sukunimi oli aakkosjärjestyksessä loppupäässä?

Vierailija
25.01.2022 |

Pitikö aina odottaa omaa vuoroaan pitkään? Vai oliko se jopa hyvä asia?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse keskivaiheilla, mutta enemmän mua olis ahdistanut olla se ensimmäinen Ahola kuin viimeinen Wallin.

Vierailija
2/15 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aina alkupäässä, joutui ensimmäisten joukossa aina pitämään esitelmät ym, olisin halunnut olla loppupäässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oli siellä loppupäässä ja kyllä se nyppi, kun kokeet ja todistukset jaettiin nimijärjestyksessä ja oman paperin saatuaan pääsi lähtemään pois.

Vierailija
4/15 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyötyä ja haittaa

Viimeisenä pääsi esim. ottamaan välipalaa (silloin kun sellainen luksus vielä oli) mutta toisaalta oli myös viimeinen ikävissä jutuissa.

Vierailija
5/15 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeni oli aina ensimmäisten joukossa. Nykyinen nimi yleensä viimeisenä. Kyllä se minulle mukavampi on hoitaa asiat heti alta pois, kun odotella vuoroaan loputtomiin.

Vierailija
6/15 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oli siellä loppupäässä ja kyllä se nyppi, kun kokeet ja todistukset jaettiin nimijärjestyksessä ja oman paperin saatuaan pääsi lähtemään pois.

Joo, tämä! Silloin tosiaan ketutti kun kotiinpääsy oli nimestä kiinni. Joskus myöhästyin tämän vuoksi bussistakin, siitä iltapäivän ainoasta...

Vierailija
7/15 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ehkä joskus vanhempana on pari kertaa ollut tilanne jossa on annettu jotkut kommentit asiaan aakkosjärjestyksessä, ja sitten kun päästään viimeisiin kirjaimiin, kaikki olennainen on jo sanottu ja joutuu itse sanomaan jotain turhaa. Tai sitten jos on varattu johonkin asiaan tiukka aikaraja ja aakkosten etupäässä puheenvuorot venyy, niin sitten loppupäästä aikarajaa pitää noudattaa tarkemmin ja kukaan ei jaksaisi enää kuunnella. Mutta eipä oikeasti tärkeitä asioita aakkosjärjestyksessä tehdä.

Pituusjärjestyksessä olin ensimmäisten joukossa ja pääsin nopeasti mm. syömään.

Vierailija
8/15 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä harmitti jos jouduin esim eri ryhmään bestikseni kanssa. Ei kai muuten.

Eikä nimeni nyt onneksi ihan viimisin ollut, R:llä alkoi ja alkaa kuolemaani asti. Ja hautakivessä(?) on senkin jälkeen. 😁

(sukunimihullulle vaan tiedoksi)

Vierailija
9/15 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein loppupäässä, ei haitannut, mutta olin luokan nuorin, niin se ketutti enemmän. Nim. joulukuussa syntynyt.

Vierailija
10/15 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei haittaa, mutta olihan se turhauttavaa aina odottaa.

Vierailija
11/15 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pääsi aakkosjärjestyksessä hakemaan luettavan kirjan. Mulle, viimeiselle, jäi joku typerä avaruusscifi joka ei kiinnostanut yhtään.

Todistukset jaettiin AINA aakkosjärjestyksessä. Ärsyttävää sekin.

Vierailija
12/15 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntapäivän lajit käytiin valitsemassa aakkosjärjestyksessä. Kaikki kivat lajit oli täynnä kun tuli oma vuoro.

Vierailija
13/15 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-alkavana tuntui että oli monesti haittaa, kun joutui jännittämään omaa vuoroa, kun muut oli jo päässeet pälkähästä. Toisaalta mielummin niin kuin ekana oleminen, niin ehti paremmin miettimään ja välttämään ekana tehneiden virheet. Keskivaiheilla tai hieman sen jälkeen olis optimaalisinta.

Vierailija
14/15 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aakkosjärjestyksessä joutui aina ekana vastaamaan open kysymyksiin. ne muut ehti miettii vähän ees mitä sanoo.

Vierailija
15/15 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär oli yläkoulussa J-luokalla ja aakkosten loppupäässä. Aina ihan viimeisten joukossa joka asiassa... vaikka sitten terveydenhoitajan vuositarkastukseen kutsuttuna tai päättötodistusten jaossa. Olikohan tyyliin kolmanneksi viimeinen koko ikäluokastaan, kun mentiin luokittain (aakkosjärjestyksessä) joka luokka aakkosjärjestyksessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi