Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillekkin perintö on tärkeämpi kuin vaalia muistoja?

Vierailija
25.01.2022 |

Selittäkää miksi? Kun minun isä kuoli niin ei harmittanut yhtään vaikka pankkitilin saldo ei kasvanut yhtään. Isä oli isä. ❤

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo sulje pois toisiaan. Raha on oma asiansa erikseen.

Vierailija
2/46 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun edesmennyt on kuollut ja kuopattu, voi alkaa rahanahneuksissaan toteuttamaan omaa luonnettaan ilman että siitä kuollut sen kummemmin on näkemässä tai häpeämässä.

Eri asia on myös nämä keissit vaikka kuolleen jo haluaisikin unohtaa. Riitaisessa kuolinpesässä oleva joka haluaisi vain unohtaa koko revohkan saa vähintäään kerran vuodessa verottajalta muistutuksen vaikka ei olisikaan pesänhoitajana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jollekin oman isän kuolema on vain keino korostaa omaa paremmuuttaan suhteessa ihmisiin, joista ei tiedä oikeasti mitään?

Vierailija
4/46 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun edesmennyt on kuollut ja kuopattu, voi alkaa rahanahneuksissaan toteuttamaan omaa luonnettaan ilman että siitä kuollut sen kummemmin on näkemässä tai häpeämässä.

Eri asia on myös nämä keissit vaikka kuolleen jo haluaisikin unohtaa. Riitaisessa kuolinpesässä oleva joka haluaisi vain unohtaa koko revohkan saa vähintäään kerran vuodessa verottajalta muistutuksen vaikka ei olisikaan pesänhoitajana.

Luulen että kyse ei ole rahasta. Oikeasti taustalla voi olla vuosikymmenien riitoja tai katkeruutta, joka purkautuu perinnönjaossa.

Vierailija
5/46 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai suurin osa pitäisi rakkaan läheisen mieluummin täällä, kuin ottaisi perinnön. Mutta kun se rakas ihminen nyt vain kuoli, minusta oli ihan kiva, että jonkun euron sain ja laitoin itselleni tilaustyönä taulun, joka on kotona parhaalla paikalla, muistuttamassa siitä ihmisestä. Jos rahaa ei olisi jäänyt, sekin olisi ollut ok.

Vierailija
6/46 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä asiayhteyttä. Läheisen kuolema on yleensä todella kova paikka ja surutyö on raskasta. Mielestäni on täysin sallittua sen jälkeen nauttia perintörahoilla tehdystä reissusta jonnekin ulkomaille tai mikä se rahan käyttökohde nyt onkaan.

Vierailija
7/46 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vanhemmat ei ole ihania, muistoista puhumattakaan.

Vierailija
8/46 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä asiayhteyttä. Läheisen kuolema on yleensä todella kova paikka ja surutyö on raskasta. Mielestäni on täysin sallittua sen jälkeen nauttia perintörahoilla tehdystä reissusta jonnekin ulkomaille tai mikä se rahan käyttökohde nyt onkaan.

Ei, kun tarkoitin, että miksi joillekkin se raha on tärkeämpi kun itse läheinen. Toki saa nauttia perintörahoista mitkä on saanut.

Vierailija
9/46 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä toivon että saan haluamani suvussa kulkeneet perintötavarat, siskolla on nääs suunnitelmissa tehdä niihin kamalia tuunauksia mikäli saa ne itsellensä. Ja veli taas kuluttaa heti kaiken mitä saa, tervemenoa sitten vaan sukutilalle. 

Vierailija
10/46 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se rahan saaminen mihinkään muistojen vaalimiseen vaikuttaa?

Vierailija
11/46 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minulta on kuollut sekä äiti että isä, olenko nyt hurskaampi ihminen kuin sinä? 

Vierailija
12/46 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ei kiinnosta perinnöt eikä muistot?

Vierailija
13/46 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle voit laittaa tilisiirtona jos et kerran itse yhtään välitä.

Vierailija
14/46 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kun tarkoitin, että miksi joillekkin se raha on tärkeämpi kun itse läheinen. Toki saa nauttia perintörahoista mitkä on saanut.

Varsinainen pölvästi olet.

Siinä vaiheessa kun se perintö tulee, ei voi valita perinnön ja sen läheisen välillä, kas kun se läheinen on jo kuollut.  Todennäköisesti myös ihan perinnönsaajasta riippumattomista syistä.

Koetat vaan hyvesignaloida ja hurskastella.

Vierailija
15/46 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun se perintö tulee, ei voi valita perinnön ja sen läheisen välillä, kas kun se läheinen on jo kuollut.  Todennäköisesti myös ihan perinnönsaajasta riippumattomista syistä.

Ei, kun miksi se raha on joillekkin tärkeämpi kuin itse läheinen. Laitan vielä kerran. Eli miksi, raha, on, joillekkin, TÄRKEÄMPI, kuin, itse, läheinen?

Vierailija
16/46 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, en tajua...Eli asiallinen avaus ja kysyin ihan asiallisesti niin melkein kaikki vastaukset ovat syyllistäviä, hyökkääviä tai provosoivia.

Vierailija
17/46 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei käytännössä ollut isää, häntä kutsuttiinkin vain etunimellä. Oli alkoholisti, voitti sitten lotossa tms muutama satatonnia ja joi itsensä hengiltä. Jäi onneks vielä paljon, kiitos siitä.

Vierailija
18/46 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko, että miksi joku odottamalla odottaa vanhempiensa kuolemaa, että saa perinnön?

En tiedä. En odota heidän kuolemaa.

Vierailija
19/46 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kun miksi se raha on joillekkin tärkeämpi kuin itse läheinen. Laitan vielä kerran. Eli miksi, raha, on, joillekkin, TÄRKEÄMPI, kuin, itse, läheinen?

Ja mistä sinä sen näet, kumpi toiselle on tärkeämpi?

Vierailija
20/46 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että miksi joku odottamalla odottaa vanhempiensa kuolemaa, että saa perinnön?

En tiedä. En odota heidän kuolemaa.

Sellaisiakin löytyy. Ikävä kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme