Miehen vaikeus/haluttomuus puhua tunteista
Miesystäväni ei osaa/halua puhua tunteistaan ja nyt haluaisin kuitenkin tietää mitä tuntee minua kohtaan niin olisiko parempi kysyä viestillä vai kasvotusten? Kumpaan on mielestäsi helpompi vastata totuudenmukaisesti? Ja kyseessä introvertti/sosiaalisesti rajoittunut tapaus, mutta mielestäni niin ihana :) tuohon kun saisin vastauksen niin tietäisin miten jatkaa eteenpäin, itsellä tunteet pinnassa, mutta jarrutanko vai syvennänkö niitä riippuu vastauksesta.
Kommentit (27)
Arjen pieniä tekoja on paljon :) Kai minun vaan täytyy rauhoittaa mieleni ja ajatella että jos hänellä ei olisi tunteita minua kohtaan niin rohkenisi häippästä eikä jäisi vaan mielikseni.
Vierailija kirjoitti:
Arjen pieniä tekoja on paljon :) Kai minun vaan täytyy rauhoittaa mieleni ja ajatella että jos hänellä ei olisi tunteita minua kohtaan niin rohkenisi häippästä eikä jäisi vaan mielikseni.
Mikä kiire sinulla on mihinkään? Annat asioiden mennä omalla painollaan ja aika näyttää mikä on se teidän suhteenntulevaisuus.
Tässä maassa tunteista puhuvaa miestä tuomitaan hyvin herkästi valittajaksi ja epämaskuliiniseksi. Miesystäväsi on epäilemättä saanut kuulla tästä paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa tietää, että mies ei tunne ihastusta. Ei koskettele eikä suukottele eikä puhu. Soittaako edes vai onko ihan viestisuhde teillä? Ehdottaako mies tapaamisia?
Toki suukot, kosketukset, sanat on tärkeintä, mutta siitä tulee ihan eri tavalla hyvä olo, kun mies tulee esim kaupasta ja ihan innoissaan kaivaa sieltä kassista jotain mistä on ajatellut sinun ilahtuvan.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mietin vaan että eikö se ole kummallista kysyä tuommoista asiaa viestillä... mutta toisaalta "uskaltaako" ja haluaako sanoa kasvotusten totuutta... melkein vuosi yksissä pyöritty mutta nyt alkaa tuntumaan että kaveriako vaan haluaa kun ei "tunteile".
Eli olet vuoden ajan harrastanut seksiä miehen kanssa, ihastunut itse ja erehtynyt luulemaan, että miehelläkin on tunteita ja että teillä on suhde.
Et ole aiemmin ottanut asiaa esiin, vaan olet vain ajautunut passiivisena tähän tilanteeseen ja toivonut parasta. Paha virhe. Mitään epämääräistä tapailua ei pidä koskaan jatkaa kuin max. 3 kk, jos haluaa parisuhteen.
Oletko tavannut miehen vanhempia, sisaruksia, ystäviä? Käyttekö ikinä missään ihmisten ilmoilla, vai tapaatteko aina toisen kotona? Ottaako mies ikinä yhteyttä oma-aloitteisesti?
Ja ei, miehet eivät halua naisista "kavereita", vaan joko seksiä tai sitten parisuhdekumppanin, jolta saa seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ja todellakin, en ole itse kyllä juurikaan parempi puhumaan tunteista kuin miesystäväni, sillähän tässä varmaan on hyvin toimeen tultu. Itsellä olisi kyllä kova halu opetella, ja sen vuoksi haluaisinkin viritellä keskustelua, mutta kun tiedän miten rajoittavaa sellainen introverttiys on, ja haluaisin kuitenkin totuudenmukaisen vastauksen tähän.
Introverttiydellä ei ole yhtään mitään tekemistä asian kanssa. Introverttiys on sitä, että sosiaaliset tilanteet eivät anna voimia vaan pikemminkin kuluttavat niitä, ja siksi introvertti tarvitsee usein rauhaa ja hiljaisuutta sosiaalisten tilanteiden jälkeen. Introverteillä on myös rikas sisäinen maailma eli voisi ajatella, että meillä jos kenellä on kyky myös reflektoida tunteitamme.
Introversio ei liity ujouteen eikä sosiaalisten taitojen puutteeseen.
Ap taitaa tietää, että mies ei tunne ihastusta. Ei koskettele eikä suukottele eikä puhu. Soittaako edes vai onko ihan viestisuhde teillä? Ehdottaako mies tapaamisia?