Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joiden ona äiti oli kotiäiti

Vierailija
27.05.2015 |

Millainen hänen tulotasonsa on nyt? Onko töissä vai eläkkeellä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä. Tuloja en osaa sanoa, mutta tuskin eläke kovin suuri voi olla, kun oli kotona yli 15 vuotta. Olen iloinen että ihan mukavasti vanhemmillani näyttää rahat riittävän, jopa matkusteluun ym. Tietysti velaton asunto pienentää menoja.

Vierailija
22/31 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti (opettaja) teki osa-aikatöitä silloin tällöin ammattikoulussa kun me oltiin pieniä, meni täyspäiväiseksi ala-asteelle (eli ei pitkiä työpäiviä poissa kotoa, valmisteluhommat yms kun pystyi tekemään kotonakin) joskus kun me oltiin 10v kieppeillä. 

Ehti siis olla töissä jotain 25v putkeen ennen eläköitymistään. Eiköhän he isän kanssa tule ihan hyvin toimeen eläkkeillään, on velattomat koti, mökki, vene, kaksi autoa. Isäkin oli valtiolla duunissa, joten ei mikään suurituloinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanu mennä töihin. Silloin olisi ollu perheellä paremmassa jamassa talous. Kaikki jäi isän harteille. Ja nyt kun on eläkkeellä saa vain kansaneläkkeen eli eipä juuri mitään. Sääliksi kävi isää joka raatoi aamusta iltaan koko elämäsä.

Vierailija
24/31 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli 8v kotona (3 lasta). Sitten meni töihin, aluksi aika hanttitoimistohommiin, kouluttautui työn ohessa ja on nyt keskipalkkaisessa, monipuolisessa työssä jossa viihtyy. Jäämässä eläkkeelle. Tosin hänen nykyinen miehensä on todella varakas, joten sitä kautta taloutensa on myös turvattu.

Anoppi on ollut käytännössä aina kotona miehensä liikkuvan työn takia. Appi on maksanut hänelle eläkevakuutusta ja ostanut sijoitusasunnon hänen nimiinsä. Oletan myös ettei heillä ole avioehtoa, joten erotilantessa saisi puolet heidän isohkosta omaisuudestaan. Anoppi on kyllä kauhistellut esim kansaneläkkeensä pienuutta.

Vierailija
25/31 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä, Taideala. Tulot noin 6000+/kk.

Vierailija
26/31 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä. Eläkkeestä jää käteen reilut 1000€. Tulee hyvin toimeen ainakin kun asuu yhdessä isäni kanssa, jonka eläke on 200-300€ suurempi. Omistaa kodin, kesämökin, maata, metsää, sijoitusasunnon, osakkeita, talletuksia jne yhdessä isäni kanssa. On osannut elää säästeliäästi ja sijoittaapitkällä tähtäimellä osan tuloistaan aina. Tekee paljon itse ja saa näin laadukkaampaa. Esim pakastimessa on aina marjoja ja luomulihaa ja kellarissa juureksia, vaikka asuukin kerrostalossa. Rahat riittävät lääkkeisiinkin, vaikka maksuraja tuleekin täyteen (rajan jälkeen saa loput takaisin veronpalautuksina). On käynyt mukavuussyistä yksityisellä hoidattamassa vaivojaan esim kaihileikkauksessa. Ei tarvinnut odottaa! Hän ei ole pihi vaan hyvä rahankäyttäjä.

Vierailija
27/31 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äiti oli kotona siihen asti, kun nuorin meni kouluun, yhteensä 12 vuotta. Meni sitten kirjastoon töihin. Jäi juuri eläkkeelle ja kertoi saavansa vain noin 1000 euroa eläkettä.

Mutta koska isä on ollut koko ajan töissä rakennusmestarina, niin hyvin ovat pärjänneet varsinkin, kun talo on itse rakennettu. Myös meidän talomme on pääosin isän ja apen tekemä.

Vierailija
28/31 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin muija. N.800 e/kk, eläkkeellä.

Vierailija
29/31 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli kouluja käymätön tehdastyöläinen, kun jäi kotiin hoitamaan meitä. Olin kahdeksannkun pikkusisko täytti kolme, sen jälkeen äiti alkoi perhepäivähoitajaksi. Nykyään on kiertävä hoitaja tai jotain, kouluttautunut lähihoitajaksi ja työnantaja kannustaa lisäkoulutukseen. On viisikymppinen nyt, isällä on hyväpalkkainen työ, niillä on velaton talo ja äiti vissiin sijoittaa johonkin eläkerahastoonkin kuukausittain.

Vierailija
30/31 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:55"]Rutiköyhä eläkeläinen. Oli kotiäitinä yhteensä n.15 vuotta ja aloitti niin aikaisin, että koulunkäynti jäi. Isällä oli hyvä palkka, joten eivät osanneet tulevaa pelätä. No, isä sitten lopulta sairastui ja kuoli.
[/quote]

Sittrnhän hänen tulisi saada leskeneläkettä

Vierailija
31/31 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä. Jäi kotiin hoitamaan pikkuveljeäni sillä ajatuksella, että menee takaisin töihin (perustoimistohommia ilman varsinaista koulutusta) kun tämä aloittaa koulun. No, tuli 90-luvun suuri lama eikä töitä enää ollut. Ei viitsinyt kouluttautua, kun "en mie tässä iässä enää kehtaa". Pari tukityöllistämisjaksoa ei paljon työeläkettä ole kartuttanut, joten eläke on jäänyt pieneksi. Tuota touhua katsellessa vannoin jo teininä, että itse en ikinä sorru samaan - lapsia en tee ja kouluttaudun niin pitkälle kuin pää kestää. Olen edelleen vakuuttunut siitä, että avioliitto, lapset ja aivan erityisesti kotiäitiys ovat pahin ansa, mihin nainen voi itsensä tyhmyyksissään ajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän