Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku on tehnyt esikoisestamme lastensuojelu ilmoituksen

Vierailija
27.05.2015 |

Soittoaika meni jo eikä sosiaalipäivystyksessä voida kertoa syytä. Mitä ihmettä, miksi ihmiset tekevät kiusallaan näin!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:36"]

Alapeukut johtuvat siitä, että määrittelet normaaliuden vain oman mittapuusi mukaan. Nimittelet ahdistunutta ja hätäänynyttä äitiä alentuvasti kuin vajaaälyistä. Minä ainakin ymmärrän, että lastensuojelu jo sanana kauhistuttaa ja pelottaa, ja ilmoitus omasta lapsesta saa olon ihan pois tolalataan. Kaiken sen höydteenä täydellinen tietämättömyys mistä voi olla kyse.

Vaikka sinä olisitkin kylmähermoinen viilipytty, niin kaikki eivät ole, silti hekin ovat "normaaleja".

Laskeudu sieltä norsunluutornistasi ja laske sieraimiakin hiukan alemmaksi. Hukut, jos alkaa sataa.

[/quote]

No jos mulle kerrotaan että joku on hysteerinen saadessaan lasuilmoituksen, varsinkin aiheettoman, niin kyllä hieman korvaan särähtää.

En minäkään ollut mikään viilipytty mutta en myöskään hysteerinen. 

Järkyttynyt: kyllä. Vittuuntunut: kyllä. Mutta EN hysteerinen.

Vierailija
22/42 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:18"]Mummon naapuri tehnyt?  Sinulla ei ole ap mitään hätää. Tiedät itse että teillä on kaikki kunnossa eikö niin? :) [/quote] Tiedän, silti se tottakai ahdistaa ja haluaisin niin tietää kuka sen teki. Mistä mummon naapuri olisi lapsemme koko nimen saanut tietoon?

[/quote]

No tiennyt mummon osoitteen ja sanonut että tämän henkilön lapsenlapsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:08"]

Minun esikoisesta on tehty. Ilmoituksen tekijä oli "naapuri". Syy: lapsi itkee välillä öisin ja joskus rapussakin.

Saimme lapun kotiin, siinä oli aika milloin piti mennä lastenvalvojalle. Siellä juteltiin. Ei muuta. 

[/quote]

Meillä oli sama homma. Itku ei olla jokaöistä (lapsi kärsi kauhukohtauksista) eikä se kauaa edes kestänyt. Päivisin meillä oli aina ihan hiljaista ja naapurit näkivät meidät ihan ulkonakin joka päivä.

Tuolloin naapurit olivat lapsettomia. Nyt heillä on 2v. uhmaikäinen lapsi, joka huutaa öisin ja huomattavasti enemmän kuin omamme. Myönnän, että tekisi mieli tehdä kostona ls-ilmo heistäkin  mutta en halua kuormittaa lastensuojelua.
[/quote]
Itse varmasti kuittaisin joskus pihalla, että itkeskeleepä teillä lapsi paljon, mutta en oo viitsinyt ilmoittaa lasuun...

Vierailija
24/42 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:36"]

Alapeukut johtuvat siitä, että määrittelet normaaliuden vain oman mittapuusi mukaan. Nimittelet ahdistunutta ja hätäänynyttä äitiä alentuvasti kuin vajaaälyistä. Minä ainakin ymmärrän, että lastensuojelu jo sanana kauhistuttaa ja pelottaa, ja ilmoitus omasta lapsesta saa olon ihan pois tolalataan. Kaiken sen höydteenä täydellinen tietämättömyys mistä voi olla kyse.

Vaikka sinä olisitkin kylmähermoinen viilipytty, niin kaikki eivät ole, silti hekin ovat "normaaleja".

[/quote]

Miksi lastensuojelu kauhistuttaa ja pelottaa? Siis olettaen, että kotona kaikki ok, ei muksita lasta, ei vedetä huumeita ja viinaa. Ymmärrän, jos on jotain vikaa, mutten ilman syytä. Tulee mieleen ajat kun oli hampaiden kanssa ongelmia, aina kauhistutti hammaslääkärikutsut. Nyt ei kauhistuta, kun ei ole ongelmiakaan hampaissa.

Vierailija
25/42 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:38"]

No minä menin. Niin minä reagoin. Lähinnä mietin että kenen mielestä olen mieheni kanssa niin huono vanhempi että pitää tehdä lastensuojeluun ilmoitus. Suoraan sanottuna olin niin blondi etten tajunnut että jotkut tekevät ilmoituksia todella herkästi. Kävin sitten jokaiselta naapurilta kyselemässä ja yksi pariskunta kertoikin tehneensä. Pyysin että he tulevat kysymään/sanomaan että huutoa on paljon vaikka yöllä jos on huolta lapsestamme.

[/quote]

Ei lastensuojeluilmoitus ole merkki siitä että on huono vanhempi. Se on merkki siitä, että joku välittää lapsesta ja hänen terveydestään ja hyvinvoinnistaan.

Näitkö miten omaa ajattelutapaa muuttamalla asia muuttuu kertaheitolla positiiviseksi. Negatiivinen ajattelutapa on pitemmänpäälle tosi raskas.

Vierailija
26/42 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:38"]

No minä menin. Niin minä reagoin. Lähinnä mietin että kenen mielestä olen mieheni kanssa niin huono vanhempi että pitää tehdä lastensuojeluun ilmoitus. Suoraan sanottuna olin niin blondi etten tajunnut että jotkut tekevät ilmoituksia todella herkästi. Kävin sitten jokaiselta naapurilta kyselemässä ja yksi pariskunta kertoikin tehneensä. Pyysin että he tulevat kysymään/sanomaan että huutoa on paljon vaikka yöllä jos on huolta lapsestamme.

[/quote]

Ei lastensuojeluilmoitus ole merkki siitä että on huono vanhempi. Se on merkki siitä, että joku välittää lapsesta ja hänen terveydestään ja hyvinvoinnistaan.

Näitkö miten omaa ajattelutapaa muuttamalla asia muuttuu kertaheitolla positiiviseksi. Negatiivinen ajattelutapa on pitemmänpäälle tosi raskas.
[/quote]

No ei se ainakaa ole välittämistä jos kiusallaan tekee ilmon ilman syytä.

Vierailija
27/42 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:49"]

[/quote]

[/quote]

Joo, olet aivan oikeassa. Mutta aluksi panikoin sitä ilmoitusta. Sittenkun etsin naapureista ilmoituksen tekijää niin kiittelin heitä että mielummin pitääkin tehdä liian helposti kuin antaa vain olla. Tästä jutusta on monta vuotta aikaa, mutta kerroin ap:lle että millainen tilanne meillä oli ja mitä silloin tein.

-se hysteerinen akka-

Vierailija
28/42 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:08"] Minun esikoisesta on tehty. Ilmoituksen tekijä oli "naapuri". Syy: lapsi itkee välillä öisin ja joskus rapussakin. Saimme lapun kotiin, siinä oli aika milloin piti mennä lastenvalvojalle. Siellä juteltiin. Ei muuta.    [/quote] Meillä oli sama homma. Itku ei olla jokaöistä (lapsi kärsi kauhukohtauksista) eikä se kauaa edes kestänyt. Päivisin meillä oli aina ihan hiljaista ja naapurit näkivät meidät ihan ulkonakin joka päivä. Tuolloin naapurit olivat lapsettomia. Nyt heillä on 2v. uhmaikäinen lapsi, joka huutaa öisin ja huomattavasti enemmän kuin omamme. Myönnän, että tekisi mieli tehdä kostona ls-ilmo heistäkin  mutta en halua kuormittaa lastensuojelua. [/quote] Itse varmasti kuittaisin joskus pihalla, että itkeskeleepä teillä lapsi paljon, mutta en oo viitsinyt ilmoittaa lasuun...

[/quote]

Ihan hyvä idea, itse asiassa.

Itse ihmettelen sitä lasua ihan sen takia, että olimme kuitenkin puheväleissä eli olisi voinut vaikka ulkona tulla kyselemään että onko kaikki hyvin tms. Aivan turhaa lastensuojelun kuormittamista koska ilmoitus oli aiheeton.

Vierailija
29/42 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä kuka sen on tehnyt ja kannattaa niihin ottaa yhteyttä ja suoraan syyttää heitä siitä. Muuten tekevät aina harmia jos et selvitä asiaa heti 

Vierailija
30/42 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Kyllä minäkin helposti säikähtäisin lasu ilmoitusta. Ja aivan varmasti hätääntyisin siitä, että miksi se on tehty. Varsinkin kun tiedän itse hoitavani lapsia kunnolla. Niin kovin on netissä ollut lastensuojelusta negatiivista asiaa, että pohtisin kyllä uskotaanko minua äitinä vai mielummin ihmistä kuka on sen keksinyt sen ilmoituksen. Jotkut ikävä kyllä keksivät karmeita ilmoituksia ihan vaan koska naapurin muksun itku häiritsee tai vaikka vaan henkilökemiat ei pelaa lasten vanhempien kanssa

Vierailija
31/42 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:51"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:38"] No minä menin. Niin minä reagoin. Lähinnä mietin että kenen mielestä olen mieheni kanssa niin huono vanhempi että pitää tehdä lastensuojeluun ilmoitus. Suoraan sanottuna olin niin blondi etten tajunnut että jotkut tekevät ilmoituksia todella herkästi. Kävin sitten jokaiselta naapurilta kyselemässä ja yksi pariskunta kertoikin tehneensä. Pyysin että he tulevat kysymään/sanomaan että huutoa on paljon vaikka yöllä jos on huolta lapsestamme. [/quote] Ei lastensuojeluilmoitus ole merkki siitä että on huono vanhempi. Se on merkki siitä, että joku välittää lapsesta ja hänen terveydestään ja hyvinvoinnistaan. Näitkö miten omaa ajattelutapaa muuttamalla asia muuttuu kertaheitolla positiiviseksi. Negatiivinen ajattelutapa on pitemmänpäälle tosi raskas. [/quote] No ei se ainakaa ole välittämistä jos kiusallaan tekee ilmon ilman syytä.

[/quote]

Pitää paikkansa. Tässä ketjussa tosin ei ole moista väläytellyt kuin yksi henkilö, joka olisi halunnut kostoksi tehdä ilmoituksen. Eli pidetään ne kostot vaikka postilaatikon räjäyttämisinä tms. eikä sotketa kiireistä lastensuojelua omiin kostofantasioihin.

Vierailija
32/42 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:49"]

[/quote]

[/quote]

Joo, olet aivan oikeassa. Mutta aluksi panikoin sitä ilmoitusta. Sittenkun etsin naapureista ilmoituksen tekijää niin kiittelin heitä että mielummin pitääkin tehdä liian helposti kuin antaa vain olla. Tästä jutusta on monta vuotta aikaa, mutta kerroin ap:lle että millainen tilanne meillä oli ja mitä silloin tein.

-se hysteerinen akka-

[/quote]

Kannattaa kuitenkin kertoa myös asian hyvistäkin puolista, eikä lietsoa vain lisää aiheetonta kauhua lastensuojelua kohtaan. Vertaistuki on toki laumasieluiselle ihmisluonnolle tärkeää, mutta siinä voi samalla ohjata tätä lammaslaumaa parempaan suuntaan. Jokainen voi vaikuttaa asiaan omalla toiminnallaan.

Vierailija
33/42 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:28"]Flippaavatko äidit samalla lailla, jos poliisi pysäyttää ja pyytää puhaltamaan pilliin? Koska lastensuojeluilmoitus ei eroa tuosta tilanteesta mitenkään. Minutkin on poliisi poiminut ilmoituksen perusteella liikenteestä, kun sähräsin kenkien kanssa ja tuli ajettua hieman erikoisilla ajolinjoilla. En kokenut asiaa mitenkään kummalliseksi tai ahdistavaksi.
[/quote]

Pilliin puhaltanut ei jää mihinkään rekisteriin tai papereihin, toisin kun lastensuojelun asiakas.

Vierailija
34/42 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:08"] Minun esikoisesta on tehty. Ilmoituksen tekijä oli "naapuri". Syy: lapsi itkee välillä öisin ja joskus rapussakin. Saimme lapun kotiin, siinä oli aika milloin piti mennä lastenvalvojalle. Siellä juteltiin. Ei muuta.    [/quote] Meillä oli sama homma. Itku ei olla jokaöistä (lapsi kärsi kauhukohtauksista) eikä se kauaa edes kestänyt. Päivisin meillä oli aina ihan hiljaista ja naapurit näkivät meidät ihan ulkonakin joka päivä. Tuolloin naapurit olivat lapsettomia. Nyt heillä on 2v. uhmaikäinen lapsi, joka huutaa öisin ja huomattavasti enemmän kuin omamme. Myönnän, että tekisi mieli tehdä kostona ls-ilmo heistäkin  mutta en halua kuormittaa lastensuojelua. [/quote] Itse varmasti kuittaisin joskus pihalla, että itkeskeleepä teillä lapsi paljon, mutta en oo viitsinyt ilmoittaa lasuun...

[/quote]

Ihan hyvä idea, itse asiassa.

Itse ihmettelen sitä lasua ihan sen takia, että olimme kuitenkin puheväleissä eli olisi voinut vaikka ulkona tulla kyselemään että onko kaikki hyvin tms. Aivan turhaa lastensuojelun kuormittamista koska ilmoitus oli aiheeton.

[/quote]

Minä olen mutsin kanssa puheväleissä ja vaikka hän kyselisi onko kaikki hyvin niin vastaus olisi onon. Vaikka se tilanne ei nyt olisi ihan lapasessa ja fine. Jos vieras kyselisi, siis sellainen jonka kanssa olen ihan puheväleissä, niin vastaus olisi on ja tyypin lokeroiminen kerrostalokyttääjäksi. Eli omalla kohdalla läheisten ja ympäristön vaikutusmahdollisuudet hyvin pitkälti olisi viranomaisten kautta, jossei olisi siis ihan selkeää lapsen pahoinpitelyä tai heitteillejättöä omin silmin todistamassa.

Ihan tuosta omasta asenteesta johtuen en kyselisi naapureilta onko kaikki ok, vaan antaisin lasun hoitaa sen. Puuttuminen tapahtuisi henkilökohtaisella tasolla sitten, jos näkisi naapurin retuuttavan lasta jalasta tms.

Vierailija
35/42 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan normaalia että reagoi voimaakkaasti ls-ilmoitukseen. On meistäkin tehty ja minä kyllä kostin. Jaksoin odottaa vuosia ja tiesin että se tilaisuus tulee joskus. Täällä kun tehdään ilmoituksia lapsista ja tapahtumista mitkä tapahtuu ulkona tai auta armias jos seisot jollain pienellä tiellä missä ei edes  autoja kulje.

Sopii vaan tehdä lisääkin niin kostan aina ja arvaan kyllä tekijän vaikka olisi nimettömänä tehty. Ainut tapa päästä kiusaajista eroon.

Vierailija
36/42 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:28"]Flippaavatko äidit samalla lailla, jos poliisi pysäyttää ja pyytää puhaltamaan pilliin? Koska lastensuojeluilmoitus ei eroa tuosta tilanteesta mitenkään. Minutkin on poliisi poiminut ilmoituksen perusteella liikenteestä, kun sähräsin kenkien kanssa ja tuli ajettua hieman erikoisilla ajolinjoilla. En kokenut asiaa mitenkään kummalliseksi tai ahdistavaksi.
[/quote]

Pilliin puhaltanut ei jää mihinkään rekisteriin tai papereihin, toisin kun lastensuojelun asiakas.
[/quote]
No minua ei haitta vaikka siellä merkintä onkin. Se merkintä kun estää ne kiusanteot. Siellä kun lukee se syy miksi on aiemmin tehty ilmoitus sekä myös se että se oli aiheeton lapsen tilasta johtuen. Eli jos joku nyt tekee ilmoituksen niin se lasu näkee että lapsella on tälläinen juttu eikä lähde enempää tutkimaan, soittavat kyllä kuitenkin meille olettaisin mutta MITÄÄN muuta se ei aiheuta.

T: se joka ihmetteli apn hysteriaa

Vierailija
37/42 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:20"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:08"]

Minun esikoisesta on tehty. Ilmoituksen tekijä oli "naapuri". Syy: lapsi itkee välillä öisin ja joskus rapussakin.

Saimme lapun kotiin, siinä oli aika milloin piti mennä lastenvalvojalle. Siellä juteltiin. Ei muuta. 

[/quote]

Meillä oli sama homma. Itku ei olla jokaöistä (lapsi kärsi kauhukohtauksista) eikä se kauaa edes kestänyt. Päivisin meillä oli aina ihan hiljaista ja naapurit näkivät meidät ihan ulkonakin joka päivä.

Tuolloin naapurit olivat lapsettomia. Nyt heillä on 2v. uhmaikäinen lapsi, joka huutaa öisin ja huomattavasti enemmän kuin omamme. Myönnän, että tekisi mieli tehdä kostona ls-ilmo heistäkin  mutta en halua kuormittaa lastensuojelua.

[/quote]

Naapuriasi voisit kuitenkin muistuttaa hänen tekemästään lastensuojeluilmoituksesta ihan päin naamaa...

Vierailija
38/42 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä ilmoituksen tehnyt hymyili tyytyväisenä että pelkkä huolenaihe riittää mutta kun tein hänen lapsesta ilmoituksen niin johan se hymy hyyty raivoksi.

Ilkeille ihmisille on vaan pakko kostaa koska ne ei muuten opi koskaan. 36

Vierailija
39/42 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosikäisen takia kävimme.Porukassa pöljäilyä ja puhalluskoe näytti humalassa olevan.
Menin ihan paniikkiin,vaikka tiesin sen olevan edessä,poliisi tekee ilmoituksen.
Itkin ja hermoilin,vaikka toiset puhuivat järkeä,murrosikäinen mukana.
Kun Eka kertaa on asia edessä,sitä panikoi.
Ei pidä takertua sanoihin.Hysteria,paniikki,samaa sukua.
Ei auttanut tieto ettei ole syytä huoleen.
Käynti oli kaikin puolin positiivinen,nuori myönsi pöljäilyn alkoholin kanssa ja meitä ei osoiteltu tai syytelty.Jäi ainoaksi kerraksi,mies aikuinen ja elää omaa elämää.
Kyllä kaikki järjestyy kun tietää ettei ole syytteisiin aihetta.Ehkä väärinkäsitys??
Lapset laskee joskus melkoista potaskaa ja keksivät sitä mukaa jos joku vähän johdattelee.

Vierailija
40/42 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:28"]Flippaavatko äidit samalla lailla, jos poliisi pysäyttää ja pyytää puhaltamaan pilliin? Koska lastensuojeluilmoitus ei eroa tuosta tilanteesta mitenkään. Minutkin on poliisi poiminut ilmoituksen perusteella liikenteestä, kun sähräsin kenkien kanssa ja tuli ajettua hieman erikoisilla ajolinjoilla. En kokenut asiaa mitenkään kummalliseksi tai ahdistavaksi.
[/quote]

[/quote]
No minua ei haitta vaikka siellä merkintä onkin. Se merkintä kun estää ne kiusanteot. Siellä kun lukee se syy miksi on aiemmin tehty ilmoitus sekä myös se että se oli aiheeton lapsen tilasta johtuen. Eli jos joku nyt tekee ilmoituksen niin se lasu näkee että lapsella on tälläinen juttu eikä lähde enempää tutkimaan, soittavat kyllä kuitenkin meille olettaisin mutta MITÄÄN muuta se ei aiheuta.

T: se joka ihmetteli apn hysteriaa
[/quote]

No minua kyllä haittaisi. Varsinkin kun oon kuullut tapauksista joissa merkintä (aiheetonkin )jää kummittelemaan vuosiksi eteen päin, esim jos koulussa oppimisvaikeuksia jne. Silloin katotaan vaan että jaa lasu-perhe, ketään kiinnostanut että aiheeton ilmo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi