Joku on tehnyt esikoisestamme lastensuojelu ilmoituksen
Soittoaika meni jo eikä sosiaalipäivystyksessä voida kertoa syytä. Mitä ihmettä, miksi ihmiset tekevät kiusallaan näin!
Kommentit (42)
Kyllä se syy sieltä selviää. Jos aihetta ei ole niin asia selviää ihan nopeastikin. Hengittele vaan rauhassa ja soita huomenna.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:01"]Kyllä se syy sieltä selviää. Jos aihetta ei ole niin asia selviää ihan nopeastikin. Hengittele vaan rauhassa ja soita huomenna.
[/quote]
Aihetta ei ole ja ilmoitus tehty sinä päivänä kun lapsi oli mummolassa koko päivän. Eikä kukaan muu kuin äitin, mieheni ja mieheni äiti tiedä tästä. Hieman ahdistaa, noh huomenna sitten. En voi kyllä käsittää miksi?
Minun esikoisesta on tehty. Ilmoituksen tekijä oli "naapuri". Syy: lapsi itkee välillä öisin ja joskus rapussakin.
Saimme lapun kotiin, siinä oli aika milloin piti mennä lastenvalvojalle. Siellä juteltiin. Ei muuta.
5 vielä. Menin aivan hysteeriseksi ja kun en muuta keksinyt soitin neuvolaan. Sain ajan samalle päivälle. Neuvolan terkka rauhoitteli että siellä selviää, ei hätää.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:10"]5 vielä. Menin aivan hysteeriseksi ja kun en muuta keksinyt soitin neuvolaan. Sain ajan samalle päivälle. Neuvolan terkka rauhoitteli että siellä selviää, ei hätää.
[/quote]
Kertoivatko ne neuvolassa syyn siihen ilmoitukseen?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:13"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:10"]5 vielä. Menin aivan hysteeriseksi ja kun en muuta keksinyt soitin neuvolaan. Sain ajan samalle päivälle. Neuvolan terkka rauhoitteli että siellä selviää, ei hätää. [/quote] Kertoivatko ne neuvolassa syyn siihen ilmoitukseen?
[/quote]
Eivät. Kun sain vain lapun kotiin jossa luki tyyliin "teistä on tehty lastensuojeluilmoitus, aika lastenvalvojalle xxxx klo xxx". Soitin lapussa olevaan numeroon mutta puhelimessa ei kerrottu syytä. Sitten soitin sinne neuvolaan.
Jospa se mummo on huolestunut jostakin sen päivän aikana ja soittanut itse sinne.
Saako ilmoittajan nimen tietoon edes siinä kohtaa jos ilmoitus on aiheeton?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:16"]Jospa se mummo on huolestunut jostakin sen päivän aikana ja soittanut itse sinne.
[/quote]
Ei ole soitin jo äidilleni asiasta.
Mummon naapuri tehnyt? Sinulla ei ole ap mitään hätää. Tiedät itse että teillä on kaikki kunnossa eikö niin? :)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:08"]
Minun esikoisesta on tehty. Ilmoituksen tekijä oli "naapuri". Syy: lapsi itkee välillä öisin ja joskus rapussakin.
Saimme lapun kotiin, siinä oli aika milloin piti mennä lastenvalvojalle. Siellä juteltiin. Ei muuta.
[/quote]
Meillä oli sama homma. Itku ei olla jokaöistä (lapsi kärsi kauhukohtauksista) eikä se kauaa edes kestänyt. Päivisin meillä oli aina ihan hiljaista ja naapurit näkivät meidät ihan ulkonakin joka päivä.
Tuolloin naapurit olivat lapsettomia. Nyt heillä on 2v. uhmaikäinen lapsi, joka huutaa öisin ja huomattavasti enemmän kuin omamme. Myönnän, että tekisi mieli tehdä kostona ls-ilmo heistäkin mutta en halua kuormittaa lastensuojelua.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:18"]Mummon naapuri tehnyt? Sinulla ei ole ap mitään hätää. Tiedät itse että teillä on kaikki kunnossa eikö niin? :)
[/quote]
Tiedän, silti se tottakai ahdistaa ja haluaisin niin tietää kuka sen teki. Mistä mummon naapuri olisi lapsemme koko nimen saanut tietoon?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:10"]
5 vielä. Menin aivan hysteeriseksi ja kun en muuta keksinyt soitin neuvolaan. Sain ajan samalle päivälle. Neuvolan terkka rauhoitteli että siellä selviää, ei hätää.
[/quote]
Siis menit hysteeriseksi lasuilmoituksesta JONKA tiedät olevan aiheeton??? Oikeesti...
Missä sun hermot on? Aiotko olla myös hysteerinen siellä LaSussa?
Jos äiti menee tuosta hysteeriseksi ja soittaa neuvolaan niin ehkä sitten onkin jo aihetta huoleen....
Me olemme saaneet myös yhden lasuilmoituksen, aiheettoman meidän näkökulmasta aiheellisen tekijän näkökulmasta, enkä tedellakaan mennyt hysteeriseksi saati soitellut minnekkään paitsi sinne lasuun.
Lasun kanssa asiat selvisivät oikein hyvin ja jopa sen ilmoittajan kanssakin selvitettiin ihan naamatusten.
Oli kyse siitä, että ilmoittajalla oli huolta lapsesta jolla on neurologinen häiriö, ilmoittaja ei sitä tiennyt eikä lasu, mutta nyt tietävät.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:18"]Mummon naapuri tehnyt? Sinulla ei ole ap mitään hätää. Tiedät itse että teillä on kaikki kunnossa eikö niin? :)
[/quote]
Tiedän, silti se tottakai ahdistaa ja haluaisin niin tietää kuka sen teki. Mistä mummon naapuri olisi lapsemme koko nimen saanut tietoon?
[/quote]
No sitten se on mummo joka on tehnyt
Flippaavatko äidit samalla lailla, jos poliisi pysäyttää ja pyytää puhaltamaan pilliin? Koska lastensuojeluilmoitus ei eroa tuosta tilanteesta mitenkään. Minutkin on poliisi poiminut ilmoituksen perusteella liikenteestä, kun sähräsin kenkien kanssa ja tuli ajettua hieman erikoisilla ajolinjoilla. En kokenut asiaa mitenkään kummalliseksi tai ahdistavaksi.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:24"]
[/quote]
Siis menit hysteeriseksi lasuilmoituksesta JONKA tiedät olevan aiheeton??? Oikeesti...
Jos äiti menee tuosta hysteeriseksi ja soittaa neuvolaan niin ehkä sitten onkin jo aihetta huoleen....
Me olemme saaneet myös yhden lasuilmoituksen, aiheettoman meidän näkökulmasta aiheellisen tekijän näkökulmasta, enkä tedellakaan mennyt hysteeriseksi saati soitellut minnekkään paitsi sinne lasuun.
Lasun kanssa asiat selvisivät oikein hyvin ja jopa sen ilmoittajan kanssakin selvitettiin ihan naamatusten.
Oli kyse siitä, että ilmoittajalla oli huolta lapsesta jolla on neurologinen häiriö, ilmoittaja ei sitä tiennyt eikä lasu, mutta nyt tietävät.
[/quote]
ja alapeukut johtuvat mistä?
ei lasuilmoituksesta normaali ihminen mene hysteeriseksi, korkeintaan hieman järkyttyy ja joutuu miettimään mutta ei siitä HYSTEERISEKSI mennä!
Alapeukut johtuvat siitä, että määrittelet normaaliuden vain oman mittapuusi mukaan. Nimittelet ahdistunutta ja hätäänynyttä äitiä alentuvasti kuin vajaaälyistä. Minä ainakin ymmärrän, että lastensuojelu jo sanana kauhistuttaa ja pelottaa, ja ilmoitus omasta lapsesta saa olon ihan pois tolalataan. Kaiken sen höydteenä täydellinen tietämättömyys mistä voi olla kyse.
Vaikka sinä olisitkin kylmähermoinen viilipytty, niin kaikki eivät ole, silti hekin ovat "normaaleja".
Laskeudu sieltä norsunluutornistasi ja laske sieraimiakin hiukan alemmaksi. Hukut, jos alkaa sataa.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:24"]
[/quote]
[/quote]
ja alapeukut johtuvat mistä?
ei lasuilmoituksesta normaali ihminen mene hysteeriseksi, korkeintaan hieman järkyttyy ja joutuu miettimään mutta ei siitä HYSTEERISEKSI mennä!
[/quote]
No minä menin. Niin minä reagoin. Lähinnä mietin että kenen mielestä olen mieheni kanssa niin huono vanhempi että pitää tehdä lastensuojeluun ilmoitus. Suoraan sanottuna olin niin blondi etten tajunnut että jotkut tekevät ilmoituksia todella herkästi. Kävin sitten jokaiselta naapurilta kyselemässä ja yksi pariskunta kertoikin tehneensä. Pyysin että he tulevat kysymään/sanomaan että huutoa on paljon vaikka yöllä jos on huolta lapsestamme.
Voisiko jompi kumpi mummo olla keksinyt jonkin syyn? Jos lapsi on puhunut jotain mielikuvitusjuttua, josta on säikähtänyt? No, pianhan se selviää. Yritä ottaa rauhallisesti.
Ihanko vain kiusallaan?