Kertokaa kokeneet asunnonostajat..
Olen löytänyt mieluisen asunnon, ollut yhteydessä sen välittäjään ensin kirjallisesti suoraan myynti-ilmoituksen kautta, tähän ei vastannut niin soitin neljän päivän päästä perään ja pyysin isännöintitodistusta. Sain sen kolmen päivän päästä, kiitin todistuksesta ja vielä pyysin sitä näyttöaikaa. Tästä on aikaa viisi päivää. Onko tälläinen normaalia asuntokaupoissa? Haluaisin kesäksi uuteen kotiin ja kaikki muut katsomani asunnot olen hylännyt yleisen näytön perusteella. Tietysti asunnon myyjäkin voi vitkulle, mutta olisi kohteliasta ilmoittaa mulle että voi suosiolla siirtyä taas seuraavaan...
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:45"]No, jos minun asuntoani kauppaisi, olisi pian entinen välittäjä. Ehkäpä kyseisellä asunnolla on kovasti menekkiä ja kyselijöitä tai sit se on joku kassiin jolla on isommat kaupat kiikarissa, heh. Kiinteistövälittäjä on MYYJÄ. Luulis rahan ansaitseminen kiinnostavan. Mutta jos asunto on tosi mieluisan oloinen ja hinta sinulle kohdallaan, älä anna ko. amatöörin pilata hankintaasi. Älä kuitenkaan käytä samaa välittäjää tai edes välitystoimistoa sitten kun haluat myydä eteenpäin :)
[/quote]kassiin piti olla kasslin ;)
just tällaisten tilanteiden takia ostetaan/myydään suoraan omistajalta
ei pidä pelätä, se on ihan helppoa
Kuinka vaikeaa se on yhden näytön järjestäminen? Kaksi puhelinsoittoa riittää puoleen ja toiseen. Voit aina soittaa suoraan firmaan ja sanoa ettei näyttöaikaa kuuluu, voi pomoakin kiinnostaa moinen...
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 13:36"]
Ei pidä sinua todellisena ostajana.
Soita ja sovi näyttöaika, ja jos ei tapahdu mitään, niin laittaisin viestiä myyjälle että välittäjänsä on vätys.
Ei ostaja tiedä asunnon omistajasta mitään, ei välttämättä edes nimeä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 13:36"]
Soita ja sovi näyttöaika, ja jos ei tapahdu mitään, niin laittaisin viestiä myyjälle että välittäjänsä on vätys.
[/quote]
[/quote]
No nimi näkyy kyllä isännöintitodistuksessa ja ap sen oli jo saanut.....
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 13:36"]
[/quote]
[/quote]
Osoitteen varmaan tietää?
Ota yhteyttä suoraan myyjään, ja kerro ettei välittäjä vastaa sinulle. Jos asunto siis sinua oikeasti kiinnostaa, ja tuntuu että vastaavaa ei helposti löydä. Myyjää varmasti kiinnostaa välittäjän toiminta...
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 16:10"]Ota yhteyttä suoraan myyjään, ja kerro ettei välittäjä vastaa sinulle. Jos asunto siis sinua oikeasti kiinnostaa, ja tuntuu että vastaavaa ei helposti löydä. Myyjää varmasti kiinnostaa välittäjän toiminta...
[/quote]
Niin siinä on vaan se "vaara" että vitkastelu johtuu myyjästä. Jos menet soittelemaan niin voi koko kaupanteko tyssätä siihen.
Höh. Eikä. Ostajan markkinat. Aina.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 16:10"]Ota yhteyttä suoraan myyjään, ja kerro ettei välittäjä vastaa sinulle. Jos asunto siis sinua oikeasti kiinnostaa, ja tuntuu että vastaavaa ei helposti löydä. Myyjää varmasti kiinnostaa välittäjän toiminta... [/quote] Niin siinä on vaan se "vaara" että vitkastelu johtuu myyjästä. Jos menet soittelemaan niin voi koko kaupanteko tyssätä siihen.
[/quote]
Niin, no minä en kyllä haluaisi ostaakaan sitten sitä asuntoa. Jos myyjä on "änkyrä" niin se tietää aina huonoa.
Hei mulla sama juttu, keskiviikkona laitoin yhteydenottopyynön näytölle eikä oo kuulunu mitään. Onkohan tää vielä normaaliaika oi arvon viisaat?
Joskus syy yhteydenoton viivästymiseen on se, että joku on jo tarjonnut ja neuvotteluissa olllaan edetty. Kämppä pidetään kumminkin myynnissä kauppakirjojen allekirjoittamiseen asti.
Kyllähän tuo kuumottelee, jos on pitkän etsinnän jälkeen löytänyt itselle sopivan asunnon eikä pääse edes näkemään sitä. Päivät kuluvat vastausta odotellessa ja itse kotona hermoilee, meneekö kämppä jollekin toiselle. Suosittelen puhelinsoittoa heti aluksi tai peräti henk koht käyntiä välittäjän toimistossa. Isännöitsijäntodistuksesta: välittäjällä kyllä on se haettuna pian myyntitoimeksiannon saatuaan, ei sitä tarvi erikseen tilata joka ostajaehdokkaalle.
No, jos minun asuntoani kauppaisi, olisi pian entinen välittäjä. Ehkäpä kyseisellä asunnolla on kovasti menekkiä ja kyselijöitä tai sit se on joku kassiin jolla on isommat kaupat kiikarissa, heh. Kiinteistövälittäjä on MYYJÄ. Luulis rahan ansaitseminen kiinnostavan. Mutta jos asunto on tosi mieluisan oloinen ja hinta sinulle kohdallaan, älä anna ko. amatöörin pilata hankintaasi. Älä kuitenkaan käytä samaa välittäjää tai edes välitystoimistoa sitten kun haluat myydä eteenpäin :)