Voisitko olla todella ruman ihmisen ystävä?
Kommentit (25)
Tietysti! En oo koskaan kattonu kaverisuhteissani ulkonäköä.
En haluaisi olla ilkeä ihminen, mutta mulla on kyllä pari tuttavaa jotka ovat hyvinkin kauneusihanteista poikkeavia... Eikä ole kyse mistään pienestä "ulkonäkövirheestä", vaan oikeasti silmiinpistävästä. Ja jollain tapaa kyllä häpeän heidän seuraansa, en voi sille mitään :(
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 10:21"]
En haluaisi olla ilkeä ihminen, mutta mulla on kyllä pari tuttavaa jotka ovat hyvinkin kauneusihanteista poikkeavia... Eikä ole kyse mistään pienestä "ulkonäkövirheestä", vaan oikeasti silmiinpistävästä. Ja jollain tapaa kyllä häpeän heidän seuraansa, en voi sille mitään :(
[/quote]
Oletpa pinnallinen ja ilkeä.
Te kauniit ja virheettömät ette erottuisi massasta, ellei meitä rumiluksia olisi olemassa. Olemme siis hyödyllisiä - myös ystävinä. Minua kyllä pelottaisi olla ystävä jonkun huippukaunottaren kanssa, mutta onneksi sellaista ei pääse edes tapahtumaan. Luonto suojelee!
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 10:21"]En haluaisi olla ilkeä ihminen, mutta mulla on kyllä pari tuttavaa jotka ovat hyvinkin kauneusihanteista poikkeavia... Eikä ole kyse mistään pienestä "ulkonäkövirheestä", vaan oikeasti silmiinpistävästä. Ja jollain tapaa kyllä häpeän heidän seuraansa, en voi sille mitään :(
[/quote]
He ovat facebookissakin ne eniten mulle kommentoivat... Jatkuvasti kirjoittelevat kuviini ja tilapäivityksiini. Taidan sitten olla pinnallinen kun vaivaannun tuollaisesta. :/ Livenä jutellaan ainoastaan silloin kun törmätään jossain, joten ei varsinaisesti siis mitään hyviä kavereita.
Olen ollutkin. Mitä sitten? Kaikki noista oli älyltään ja persoonallisuudeltaan säkenöiviä ihmisiä joiden seurassa oli vain hauskaa olla.
Tottakai voisin! Ei muiden ulkonäkö kiinnosta minua.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 10:21"]
[/quote]
Oletpa pinnallinen ja ilkeä.
[/quote]
En koe olevani. En ikinä arvostelisi tai haukkuisi heitä kenellekään julkisesti, enkä voisi tarkoituksella louksta ketään. Ainoastaan nyt tunnustin mielipiteeni anonyymina. Oma itseluottamukseni on sen verran huono, joten ehkä ajattelen liikaa muiden mielipiteitä... Ei saisi, tiedän. :(
Ystävän ulkonäöllä ei ole mitään väliä. Yhdestä ystävästäni huolestuin kun hän ei ollenkaan laittautunut (tavallisesti on meikit, vaatteet jne viimeisen päälle), koska se ei ollut hänen tapaistaan. Hänellä oli huolia.
Voi hyvänen aika näitä aloituksia! Ihan lastentarha-meininkiä. Aikuiset ihmiset.
Mikäköhän siinä on että kaikki mun ystävät on mielestäni viehättäviä, ettei vaan olisi jotain tekemistä sen kanssa etten kiinnitä huomiota ulkomuotoon vaan sisäinen kauneus ratkaisee?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 10:31"]Voi hyvänen aika näitä aloituksia! Ihan lastentarha-meininkiä. Aikuiset ihmiset.
[/quote]
No nykyään porukka tuntuu olevan niin tekopyhää. Missä sitten ovat nyt ne kaikki av-palstan arvostelijat? Jopa KAUNIIT julkkikset lytätään täällä jollain tapaa rumiksi. Ei tunnu kivalta näin aidosti ulkonäöstään kärsineen mielestä. - Ap
Ap, ihan varmasti voisin. En itsekään ole mikään maailmanluokan kaunotar, vaan aivan tavallinen talliainen. Ei ystäviä valita ulkonäön perusteella - seksipartnerin valinnassa nyt pinnallisilla asioilla on jotain merkitystä, siis siihen tunteeko sukupuolista vetoa vai ei - mutta siis ystäviä, kuka ihme nyt heidän ulkonäöstään piittaa!!
En voisi, koska en ole koskaan nähnyt ihmistä, jota kutsuisin rumaksi. On erilaisia ihmisiä, ja vaikka jotkut ovatkin enemmän yleisten kauneuskäsitysten mukaisia, kaikissa ihmisissä on myös kaunista, jos sen haluaa nähdä. Joten jos näkee ystävänsä rumana, kyse ei ole ystävästä, vaan ihmisestä, josta ei oikeasti pidä.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 11:26"]
En voisi, koska en ole koskaan nähnyt ihmistä, jota kutsuisin rumaksi. On erilaisia ihmisiä, ja vaikka jotkut ovatkin enemmän yleisten kauneuskäsitysten mukaisia, kaikissa ihmisissä on myös kaunista, jos sen haluaa nähdä. Joten jos näkee ystävänsä rumana, kyse ei ole ystävästä, vaan ihmisestä, josta ei oikeasti pidä.
[/quote]
En ole samaa mieltä. Ei ihmisestä tarvitse sokeaa tulla, vaikka suhtautuukin positiivisesti toiseen ihmiseen. Minusta asia on pikemminkin niin päin, että ystävän heikot puolet (ml. ulkonäkö, mutta siis myös luonteenpiireet) näkee kyllä, mutta ne eivät vaivaa tai niiden yli voi nähdä ja keskittyä hyviin puoliin.
16
Jollain sattuu olemaan hieman pienehköt tai roikkuvat rinnat, huolittelemattomat kulmakarvat, liian kulmikas leuka tai vaikka pieni luomi kasvoissa. Heti suuri osa av-palstalaisista ryhtyy haukkumaan rumaksi.
Itselläni toinen silmä karsastaa pahasti, naama täynnä aknearpia + runsaasti ylipainoa. Eipä näy kavereitakaan, tai varsinkaan minusta kiinnostuneita miehiä... - Ap
Ylipainolle ainakin voisit tehdä jotain, jos se häiritsee sosiaalista elämääsi.
Ulkonäöltään joo, mutta jos myös luonteeltaan niin en.
Voisin, jos kyseinen henkilö olisi luonteeltaan mukava ja samalla aaltopituudella kanssani. Mitä väliä ystävyyssuhteessa on toisen ulkonäöllä?