Tavallinen laihduttaja,miksi pitää olla jollain dieetillä? Normiruokavalio?
Runsaasti ylipainoinen,miksi olet jollain hullulla dieetillä, liian pienillä kaloreilla? kun voisit syödä ihan tavallista ruokaa ilman rajoituksia ja suht hyvillä kaloreillakin ja laihtua maltillista vauhtia elämästä nauttien. Okei,moni haluaa nopeita tuloksia,mutta käykö usein niin että paino nousee takaisin ennemmin tai myöhemmin? Mihin on unohtunut perus lautasmallin mukainen laihduttaminen (siis oikeasti lautasmallin mukainen,tarpeeksi kasviksia,täysjyvää,protskua,marjoja,maitotuotteita,hedelmää,vettä tarpeeksi)?
Kommentit (12)
Jos aion laihtua, niin en voi juurikaan syödä hiilareita. Niihin tulee himo ja homma lähtee lapasesta. Siksi.
Mä en vain laihdu "tavallista" ruokaa, tavallisia annoskokoja syömällä. Pitää rajoittaa joko tiettyjä ruoka-aineita tai rankasti kaloreita, jotta uskaltaa edes unelmoida painon putoamisesta...
En mäkään laihdu tavallisesti syömällä. Annosten pitää olla todella pieniä, että laihdun ja se tarkoittaa nälkää. Eikä auta vaikka liikkuisin kunnolla 5-7 krt viikossa
Jotkut vaan tarvii sen sykäyksen ja päästä irti vanhasta kierteestä. Myös itse kuulun tuohon ryhmään. Olin en niin tiukalla, mutta tarkalla kuurilla. Tuon aikana opin paljon. Mm ateriarytmin, ja aamiaisen syömisen ja sen tärkeyden. Opin hahmottamaan annoskoot. Runsaasti vihanneksia jne,,,
Se oli loistava tapa päästä irti vanhasta. Katkaista kierre. Kyllä mullakin oli se tieto muusta, mutta ei vaan riittänyt. Ja ei vaan toiminut alkuun.
Laihduttamiseen on lukisia keinoja. Jokaiselle löytyy se omansa.
No mä en ole varsin ylipainoinen minkään muun mittarien kuin omien vaatteitteni ja ulkonäkökriteerieni suhteen (172/65), joten normiruokavalio ei mua laihduta. Olen havainnut itselleni toimivaksi keinoksi täydellisen kieltäytymisen huonoista hiilareista, eli sokeri ja valkoinen vehnä kokonaan pois. Tarvitsen katkaisuhoidon ollakseni ilman, kun istuu väsyneenä kokouksissa niin siinä ei toimi mikään "syön herkkuja vaan kerran viikossa", mutta kun oon päässyt sokerihimosta eroon niin ei tee edes mieli sitä tyrkyllä olevaa pullaa tai keksejä. Syön hyvinkin lautasmallin mukaan ja harrastan liikuntaa hölkkäämällä ja kotijumpalla useita kertoja viikossa.
No mä kutsun tätä dieetiksi, vaikken laske kaloreita ja syön tavallista ruokaa. Koska mietin kaikkea mitä syön, punnitsen mielessäni vaihtoehdot, ajattelen asiaa joka kerran syödessäni eli opettelen uudet elintavat. Kutsun tätä niin kauan dieetiksi kunnes tästä tulee normaalia. Se on siis tavoitteeni.
En ole hurjasti ylipainoinen, vaan aloitin kokonumerossa 42/44. Nyt 40/42. Tavoitteeni on kokonumero 36/38. En edes punnitse itseäni, koska se tuo vain stressiä ja tyytymättömyyttä, jos paino ei putoa tasaisesti. Syön terveellisesti annoskokoja tarkkaillen ja liikun ja katson, millaisen painon ja kropan se tuon tullessaan.
Diet -sana tarkoittaa ruokavaliota. Aika monen ihmisen, joka haluaa pysyä painossaan pitää tarkkailla syömisiään ainakin jollakin tasolla. Mulla se tapahtuu tolla ns. normaaliruokavaliolla niin, että olen jättänyt herkkuja pois, vähentänyt hiilareita ja maitotuotteita, samoin annoskoot yleensä ovat pienentyneet. Sillä tavalla saan pidettyä ne kaksikymmentä kiloa jotka olen laihduttanut poissa. Jos haluaisin laihtua vielä lisää, pitäisi ruokavaliota tiukentaa tästä vielä ennestään.
Sillä saa boostia hommaan ja laihdutuksen huikeeseen alkuun! Se idea niissä on.
Minä olen lihonut sillä tavallisella ruoalla. En siis ole mässyttänyt herkkuja kaksin käsin tai mitään sellaista. Vain syönyt pieneen kulutukseeni nähden liian suuria annoksia tavallista, sinänsä varsin terveellistä ruokaa.
Nyt olen laihduttanut jo 13 kg osapaastolla jossa syödään kaikki päivän ruoka 8 tunnin syömisikkunan aikana. Syön yhtä paljon kuin aiemminkin, mutta ennen en laihtunut sillä, nyt laihdun. Aion myös noudattaa tätä syömistapaa loppuikäni, niin hyvin tuntuu minulle sopivan.
En ole dieetillä, syön ihan tavallista ruokaa. Paljon kasviksia, lihaa, kalaa, munia, hapanmaitotuotteita. Kaikki normaalirasvaisena.