Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää teiniä

Vierailija
24.01.2022 |

Itsekäs ja ylimielinen, tiuskii kaikesta, ei auta missään vapaaehtoisesti, ei tee juuri muuta kun kiukuttelee, pyytää sitä ja tätä hirveästä käytöksestä huolimatta
ja on koneellaan.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Murrosikä jatkunut jo 3 vuotta.

Auta armias 😩

Ap

Vierailija
22/40 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annat lapsen hyppiä silmille ja henkisesti ottaa yliotteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta suorittaminen ja rentoudu. Istu yksin paikallasi puhumatta. Sitten muistele vauvasta lähtien kaikkia hyviä hetkiä mitä teillä on ollut. Ajattele sitä, että nyt saat vielä hetken pitää tätä arvokasta lahjaa kotonasi. Kohta hän lähtee omilleen ja sinä ikävöit häntä vielä monta kertaa.

Älä suorita äitiyttäsi tai kuvittele että olisit onnistunut silloin kun nuori siivoaa tai tekee jotain mitä käsket. Olet tärkeä hänelle ja siihen ei tarvitse tekemistä vaan olemista. Näyttämällä että rakastat rauhoitat hänen oloaan. Kehu kun voit ja kerro miten tärkeä hän on sinulle. Usko siihen että hän oppii kyllä. Nyt on vaan se vaikea hetki, se menee ohi.

Vierailija
24/40 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta suorittaminen ja rentoudu. Istu yksin paikallasi puhumatta. Sitten muistele vauvasta lähtien kaikkia hyviä hetkiä mitä teillä on ollut. Ajattele sitä, että nyt saat vielä hetken pitää tätä arvokasta lahjaa kotonasi. Kohta hän lähtee omilleen ja sinä ikävöit häntä vielä monta kertaa.

Älä suorita äitiyttäsi tai kuvittele että olisit onnistunut silloin kun nuori siivoaa tai tekee jotain mitä käsket. Olet tärkeä hänelle ja siihen ei tarvitse tekemistä vaan olemista. Näyttämällä että rakastat rauhoitat hänen oloaan. Kehu kun voit ja kerro miten tärkeä hän on sinulle. Usko siihen että hän oppii kyllä. Nyt on vaan se vaikea hetki, se menee ohi.

Välillä vaan on pakko saada aikaan, ja siitäkin tulee epäreilu olo jos puurtaa kaikki tarvittavat, kun yksi perheenjäsen ei suostu tekemään mitään. Mikään ylisuorittaja en todellakaan ole. Se hyvien muistelu kyllä auttaa ja on mukavaa, kiitos näkökulmasta. Ap

Vierailija
25/40 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mullakin on vaikea välillä suhtautua, välillä mietin sitä että tosiaan enää muutama vuosi ja joudun luopumaan jo hänestä, tässäkö se jo oli kun ei ole ehditty edes paljon mitään ja en ole vielä valmis. Ja joinain hetkinä melkein odotan, että sais vaan lisää rauhaa elämään. Ap

Vierailija
26/40 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä vaan on pakko saada aikaan, ja siitäkin tulee epäreilu olo jos puurtaa kaikki tarvittavat, kun yksi perheenjäsen ei suostu tekemään mitään. Mikään ylisuorittaja en todellakaan ole. Se hyvien muistelu kyllä auttaa ja on mukavaa, kiitos näkökulmasta. Ap

Juu ymmärrän kyllä. Minulla on useampi teini ollut ja jokainen oman tapaisensa. Minua auttoi kun rentouduin ja keskityin hyvään. Se kiukuttelija kävi melkein tuoksumaan vauvalta ja näyttikin hellyyttävältä suu mutrussa. Sitten pohdin kaikki tehtäväni kotona onko ne minulle tärkeitä vai teenkö niitä siksi, että joku muu ehkä odottaa sitä minulta. Vähensin siis työmäärääni. En tarkoittanut että teini saisi jättää kaiken tekemättä vaan että oma olo parani näillä keinoin ja sitten jaksoi ohjata paremmin toista. Ja on niitä tosiaan tullut ikävä vaikka onhan tämä rauhallisuuskin hauskaa vaihtelua!

Vierailija
27/40 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin on vain vaihe joka menee ohi. Usko pois, vielä se helpottaa.

Vierailija
28/40 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kestäisi teidän rajattomia pahantuulisia teinejänne päivääkään. En ole mikään eteismatto johon paha tuuli puretaan kuin kurat kengistä. En myöskään ole siivooja enkä pyykkääjä. Jokaisen on osansa tehtävä. Ja kokkikin olen vain kilteille. Ja kyllä, minulla on ollut teinejä itselläni, eikä siitä ole edes kauaa, juuri ovat nuoria aikuisia nyt.

Kaikki riippuu teistä itsestänne, uusavuttomat vanhemmat. Aiotteko te päästää ne hörhöt lapsenne vaikka 18-vuotiaina (jos esim opiskelupaikka on muualla) irti ilman että osaavat itse pitää itsestään huolta, ja ilman tietoa käyttäytymisestä?

Vierailija
29/40 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuulemma maailman ihanin ja helpoin lapsi kunnes tuli teini-ikä. Vanhemmat repivät pelihousujaan koko ajan. 17-18-vuotiaana tasaannuin ja kaikki oli taas kivasti. Sellaista se on. Vaikka tuntuisi siltä, että lapsi on lopullisesti pilalla oleva kamala ihminen niin ei se ole.

Vierailija
30/40 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kestäisi teidän rajattomia pahantuulisia teinejänne päivääkään. En ole mikään eteismatto johon paha tuuli puretaan kuin kurat kengistä. En myöskään ole siivooja enkä pyykkääjä. Jokaisen on osansa tehtävä. Ja kokkikin olen vain kilteille. Ja kyllä, minulla on ollut teinejä itselläni, eikä siitä ole edes kauaa, juuri ovat nuoria aikuisia nyt.

Kaikki riippuu teistä itsestänne, uusavuttomat vanhemmat. Aiotteko te päästää ne hörhöt lapsenne vaikka 18-vuotiaina (jos esim opiskelupaikka on muualla) irti ilman että osaavat itse pitää itsestään huolta, ja ilman tietoa käyttäytymisestä?

Sinulla on ilmeisesti helpot teinit, jos teinejä ollenkaan. Tai sitten olet nujertanut heidät jo lapsena. Teinit ovat hyvin erilaisia. Meidän hyvin sopuisasti lapsesta yli hyvin haastava teini, jota hormonit heittelee. Ankarat otteet vain pahentaa asiaa.

Vierailija
31/40 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ilmeisesti helpot teinit, jos teinejä ollenkaan. Tai sitten olet nujertanut heidät jo lapsena. Teinit ovat hyvin erilaisia. Meidän hyvin sopuisasti lapsesta yli hyvin haastava teini, jota hormonit heittelee. Ankarat otteet vain pahentaa asiaa.

Ikinä en ole nujertanut ketään! Ja ne teinit minulla todella olivat! Olen vain seurannut ihan normaalia kasvatusperiaattetta ”rajat ja rakkaus” mutta sinulla - ja muilla täällä - on nyt menneet sekaisin sanat ”haastava” ja ”vaikea”. Kenelläkään 13-vuotiaalla ei ole oikeus olla perheen tuhooja, kiukutteleva, yhteisien tilojen käyttäjä mutta niistä ei huolehtiva, ovien paiskova riiviö! Johan me tavalliset vanhemmat pienille lapsillekin opetamme että duplot korjataan pois ennenkuin brio-junarata tai palapelit otetaan esille…. Jaa ei??? No siitähän se sitten tuleekin!! Sitä saa mitä haluaa!! Olette itse syyllisiä, mitä täällä valitatte?

Vierailija
32/40 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään raskaan kiireisen työpäivän päätteeksi kotiin ja tarvottuani puolentoista tunnin työmatkasta loppuosan kotiin lumipyryssä, kotona kysyn sohvalla röhnöttävältä somettavalta teiniltä että koskas koiraa on käytetty viimeksi pissillä, no monta tuntia sitten että voisitko viedä sen ulos kun ei enempiä kiireitä näytä just olevan? Teini siihen: emmä nyt millään jaksa, alan lukee kokeisiinkin ihan kohta, etkö sä vois kun sulla on nuo ulkovaatteetki jo päällä. Kilahdin. Koira lähtee myyntiin! Teinihän sitä oli mankunut ja luvannut hoitaa, mutta ei pyynnöistäkään hoida kuin pitkin hampain. Jumatsukka nyt saa riittää. Kadun sekä lapsen että koiran hankintaa. Ja kyllä, älkää tehkö lapsia!!!!!

Vierailija
33/40 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään raskaan kiireisen työpäivän päätteeksi kotiin ja tarvottuani puolentoista tunnin työmatkasta loppuosan kotiin lumipyryssä, kotona kysyn sohvalla röhnöttävältä somettavalta teiniltä että koskas koiraa on käytetty viimeksi pissillä, no monta tuntia sitten että voisitko viedä sen ulos kun ei enempiä kiireitä näytä just olevan? Teini siihen: emmä nyt millään jaksa, alan lukee kokeisiinkin ihan kohta, etkö sä vois kun sulla on nuo ulkovaatteetki jo päällä. Kilahdin. Koira lähtee myyntiin! Teinihän sitä oli mankunut ja luvannut hoitaa, mutta ei pyynnöistäkään hoida kuin pitkin hampain. Jumatsukka nyt saa riittää. Kadun sekä lapsen että koiran hankintaa. Ja kyllä, älkää tehkö lapsia!!!!!

Laita se koira oikeasti myyntiin, äläkä vaan uhkaile. Jos vaan uhkailet etkä tee sitä, teet karhunpalveluksen veltolle teinillesi.

Vierailija
34/40 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa huostaan. Mitäs teitte ne.

Vierailija
35/40 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalia. Anna olla rauhassa. Tee selväksi, että etuja tulee, kun käyttäytyy hyvin. Älä ärsytä. Viikottain tietysti vähintään kuulumisten kysyminen ja tee selväksi, että teinin asiat kiinnostaa, mutta anna tilaa. Se on kehityksen merkki, kun tekee eroa vanhempiin.

Ei mitään lisäetuja jos on kiva, vaan velvollisuudet tiskiin. Jos perseilee, lähtee netti tai lumilauta tai kyydit harrastuksiin (mopoauto). Rajoja ja rakkautta.

Jokainen tavallaan, itse en ole jatkuvien rankaisujen tielle lähtenyt. Keskustellaan asioista, perustelen pyyntööni, kiitän, kehun ja palkitsen, kun teini osallistuu. Ei ole tarvinnut kiukuttelua kuunnella tai tapella, vaikka tosi omatahtoinen teini onkin. Joustoa ja ymmärrystä puolin ja toisin, natsimeiningillä ei saa kuin pahaa mieltä kaikille. 

Vierailija
36/40 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna remmiä aina kun kiukuttelee

Vierailija
37/40 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita se koira oikeasti myyntiin, äläkä vaan uhkaile. Jos vaan uhkailet etkä tee sitä, teet karhunpalveluksen veltolle teinillesi.

Virhe tapahtui jo siinä kohtaa, kun on hankkinut lemmikin kuvitellen, että sen voi jättää lapsen vastuulle. Kyllä pitäisi vanhemmankin aikuistua ja miettiä, onko se ihan ok. 

Vierailija
38/40 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normi hommaa... tv: Viiden pojan äiti

Ärsyttää "pyytää" ja muistuttaa auttamaan, kun siitä seuraa joku 10 minuutin kiukuttelu että tekee jonkun pienen homman. Ja jos on isompi homma voi mennä "edut" parilta viikoltakin ennenkuin tarttuu toimeen

Ap

Anna olla rauhassa. Jos annat huomiota vain keksimällä töitä tai tenttaat niin ärsyyntyy kyllä. Muistan oman teini-aikani erittäin hyvin.

Tämä. Itselläni on ollut ihan todella helppoa lasten kanssa, kun en ole ollut jatkuvasti vaatimassa jotain kotitöiden tekemistä. Silloin harvoin kun pyysin/pyydän, niin homma onnistuu ilman ongelmia. Tuo rangaistusten liittäminen kotitöihin on kyllä aivan älytöntä, itse kaivat nyt omaa kuoppaasi.

Vierailija
39/40 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään veisi, jos joku tulisi tuolla asenteella mäkättämään ja kilahtelemaan.

Kokeilepa seuraavaksi puhua teinille kuin normaalille ihmiselle. "Käytätkö koiran ulkona, kun mun täytyy nyt alkaa laittaa ruokaa?." Ei mitään narinaa laiskottelusta ja siitä, että näyttää olevan ylimääräistä aikaa eikä todellakaan mitään lapsellista kilahtelua ja myymisellä uhittelua.

Vierailija
40/40 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOIRA PARKA!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi