Oletko myynyt paniikissa osakkeesi jo?
Kommentit (60)
Ei kannata myydä! Laskisipa vielä lisää, vielä viikko että tulee tuet tilille ja vasta sillon raaskii ostaa lisää
Kyllä ne vielä laskee... käsittämättömiä arvostuksia vieläkin monessa osakkeessa. 30% sanoisin vielä pois, niin kannattaa alkaa ostelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ostin lisää.
Tuollaisille käy aina huonosti. Sitten kun ollaan -40% niin tuut oksentamaan vessassa pahoinvointiasi ja myymään paniikissa jokaikisen pikku osakkeen mitä sulla on. Jos et vieläkään silloin niin mennään alas tuostakin.
Dont cätch a falling naif.
Nyt en ehdi myymään mitään kun vahingossa ripuloin koko eteisen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne vielä laskee... käsittämättömiä arvostuksia vieläkin monessa osakkeessa. 30% sanoisin vielä pois, niin kannattaa alkaa ostelemaan.
Tuo on niin osakekohtaista. Jo nyt löytyy lukuisia alle tasearvon olevia osakkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin lisää.
Tuollaisille käy aina huonosti. Sitten kun ollaan -40% niin tuut oksentamaan vessassa pahoinvointiasi ja myymään paniikissa jokaikisen pikku osakkeen mitä sulla on. Jos et vieläkään silloin niin mennään alas tuostakin.
Mistä tiedät milloin lasku pysähtyy? voi olla tässä korjausliike tai sitten ei. Muistan kun koronaromahduksen aikoihin moni hoki ettei ole kiire. Niin vain jäivät junasta 😆
Miksi ihmeessä pitäisi myydä? Ei tässämitään hätää ole. En osta koskaan velkarahalla, joten ei ole ongelma se että arvo välillä laskee. Aina se nousee sitten taas uudellen. Mitäänhän ei häviä jos ei myy mitään. Silloin ainoa riski hävitä on että koko yritys tekee konkurssin, ja niin nyt tuskin käy jokaiselle yhtiölle joihin olen sijoittanut.
Annan olla rauhassa. Minulla on 10 vuoden sijoitushorisontti.
Sijoitan pitkäaikaisesti, en nopean rahan toivossa. Tietenkään en myy.
Kukaan ei myy ja silti pörssi on kovasti laskussa 🤭
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi myydä? Ei tässämitään hätää ole. En osta koskaan velkarahalla, joten ei ole ongelma se että arvo välillä laskee. Aina se nousee sitten taas uudellen. Mitäänhän ei häviä jos ei myy mitään. Silloin ainoa riski hävitä on että koko yritys tekee konkurssin, ja niin nyt tuskin käy jokaiselle yhtiölle joihin olen sijoittanut.
Ei se välttämäti aina nouse... vaikka viimeiset 200v trendi on ollutkin ylös, niin tuo heijastelee teollistumista ja talouden koon kasvamista. Voi hyvinkin tulla tilanne lähiaikoina, jossa löhdetään pitempään laskusuhdanteeseen. Ihmisten määrä ei enää lisäännyt, tekniikan kehitys ei enää lisää kulutusta jne. Talous voi hyvin alkaa suuressa mittakaavassa kutistua lievästi.
Myin muutaman firman osakkeet pois pienellä voitolla, kun lasku alkoi, mikä oli hyvä, koska nyt olisi nuokin osakkeet ihan reilusti miinuksella. Lähinnä että saa lisää sijoitettavaa sitten kun aika tulee. N. 50k salkku tällä hetkellä -5% pakkasella. Eipä ole nyt kuitenkaan tarvetta rahalle ja säästötilillä puskuria, ehdin siis odotella vaikka 25v nousua (säästän eläkepäiviä varten). Nyt sain vähän kotiutettua voittoja ja odottelen rauhassa, että aletaan olla pohjalla, sitten siirryn taas ostokannalle. Parempi varmaan nyt rauhassa katsoa tilannetta, eikä vielä lähteä ostamaan lisää, koska isokin korjausliike voi olla luvassa.
Ostin vähän lisää pohjoismaista indeksirahastoa. En ymmärrä mitään mutta hiukan olen laittanut yhdistelmä- ja indeksirahastoihin. Ei kaada elämää jos menetän rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin lisää.
Tavoitteeni on vuodessa 2039. Nämä pikku laskut ei tunnu missään. Aloitin homman jo yli 20 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ostin vähän lisää pohjoismaista indeksirahastoa. En ymmärrä mitään mutta hiukan olen laittanut yhdistelmä- ja indeksirahastoihin. Ei kaada elämää jos menetän rahat.
Et sinä niitä menetä, mutta pakkaselle voi mennä noin 30% hetkellisesti.
En myynyt mitään. En tarvitse rahoja nyt, kyllä ne sieltä joskus taas nousee.
En. Oon ostanut niin halvalla, että oon plussalla, vaikka lähtisi 50% pois. Joutaa ne rahat siellä olla ja odotella, että nousee taas.
Onneksi en ehtinyt vielä aloittaa osakesijoittamista. Odotan vielä jonkin aikaa ja laitan muutaman kymppitonnin pohjiksi, kun alkaa näyttää siltä, että ollaan romahduksen pohjilla.
Siis tappiolla.