Rokottamaton koronaa sairastava - kuinka voit nyt?
Sain itse viikonloppuna positiivisen testituloksen ja haluaisin kuulla muiden kokemuksia taudin etenemisestä.
Mitä odotettavissa? Alkoi päänsäryllä ja kuumeella, nyt lievää voimattomuutta ja väsymystä. Menossa positiivisen testin ottamisesta kolmas päivä.
Kommentit (112)
Luulin flunssaksi. Vähän kuumeinen olo oli parina päivänä: kurkku kipeenä, niveliä särki, vilunväreitä oli, tukkosuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taytyy kyllä myöss vähän nöyrtyä näin jälkikäteen. Olin myös rokottamaton kunnes sairastuin. Alkuun oli oireina ainoastaan kuume. Seuraavaksi alkoi yskä ja lopulta hengenahdistus. Viikon päästä oli tauti edennyt kans keuhkoihin ja jouduin sairaalahoitoon. 11 päivää meni sairaalassa hoidossa ja sen jälkeen toipuminen on jatkunut kotona. Jälikitaudiksi jäi oilean keuhkon alalohkon vauriot ja urheilu-ura on sen vuoksi vaakalaudalla.
Hienoa että nöyrryt mutta olisi hienoa kuulla joskus anteeksipyyntökin riskiryhmäläisille. Olet vaarantanut heidät välinpitämättömyydelläsi, oletan että et ole käyttänyt maskiakaan. Ajattelepa jos joku syöpähoidoissa nollavalkosoluilla oleva lapsi olisi saanut sinunlaiseltasi tartunnan. Miten huonoon kuntoon ajattelet tällaisten potilaiden menevän?
Harvoon tuloo kaupas vastaan sellaasia ihimisiä 😂
Kaupan työntekijällä tai asiakkaalla saattaa olla tällainen lapsi tai perheenjäsen. Itsekin kävin syöpähoitojen aikana kaupassa ja kuljin hoitoihin julkisilla. Huomasin tuolloin että on olemassa kaltaisiasi ihmisiä jotka viis välittää sairaista ihmisista ja jopa naureskelee heille.
Muistapa sitten että kun sinä sairastut vakavasti ja makaat sairaalasängyllä kattopaneeleja tuijotellen ja miettien jäätkö henkiin vai et että minä nauran sinulle kans kyyneleet roiskuen!
Kannattaa vältellä julkisia tiloja ja ihmisiä tuolloin. Näin ohjeistetaan sairaalassa potilaita ja omaisia. Ei voi syyttää toisia jos itse tai omainen riskeeraa potilaan turvallisuuden.
T. Syöpäosaston hoitaja
En päässyt testiin keväällä 2020 vaikka olin kohtuullisen kipeä.
Tammikuussa 2022 pääsin testiin huomattavasti vähäisemmillä oireilla. Oli lämpöä yhtenä iltana ja seuraavana aamuna olin terve.
Vierailija kirjoitti:
Ne on teholla, ei siltä ehdi vastailla.
ei ehdi, kylläpä sitten on teholla kiireet. olet olevinasi hauska mutta olet vain tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
En päässyt testiin keväällä 2020 vaikka olin kohtuullisen kipeä.
Tammikuussa 2022 pääsin testiin huomattavasti vähäisemmillä oireilla. Oli lämpöä yhtenä iltana ja seuraavana aamuna olin terve.
Ja niin. Oli ihan hyvä ratkaisu että en ottanut rokotteita.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka otetaan tuo joulukuu joka näyttää rokotettujen osalta pahalta.
Esimerkki:
Ei rokotusta kuolleita 71
Täysi suoja kuolleita 126Rokotettuja on noin 13,5 kertaa enemmän kuin rokotettuja. Huom noin.
Eli jos rokotettujen osuus on tuo 126 kuolemaa.
Kerrotaan rokottamattomien lulu 13,5 ja kappas saadaankin rokottamattomien kuolinluvuksi 958 kuollutta. Näitä kahta lukua kun vertaa niin voi mieli muuttua.
Ja sitten kun ajatellaan että nuo rokotetut edustaa pääasiassa jo iäkästä osaa kansasta ja rokottamattomat nuorta osaa niin suhde on vieläkin hurjempi.
En voisi olla lukuja vertaamalla rokottamaton.
En tiedä kannattaako tällaisia analyysejä postailla, kun rokotevastaisten matematiikan taito on mitä on. Pahimmassa tapauksessa tästäkin postauksesta poimitaan vain "joulukuu" "rokotettu" "958" eli joukuussa kuoli 958 rokotettua ja vain 71 rokottamatonta ;)
Mä rokottamaton just mietin että olinkohan koronassa tuossa pari päivää sitten kun mulla oli kurkku oikeasti karhea, tuntui kuin santapaperia oli kurkussa ja sitten olin ehkä väsynyt.
Tuota kesti pari päivää mutta epäilen että se oli koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka otetaan tuo joulukuu joka näyttää rokotettujen osalta pahalta.
Esimerkki:
Ei rokotusta kuolleita 71
Täysi suoja kuolleita 126Rokotettuja on noin 13,5 kertaa enemmän kuin rokotettuja. Huom noin.
Eli jos rokotettujen osuus on tuo 126 kuolemaa.
Kerrotaan rokottamattomien lulu 13,5 ja kappas saadaankin rokottamattomien kuolinluvuksi 958 kuollutta. Näitä kahta lukua kun vertaa niin voi mieli muuttua.
Ja sitten kun ajatellaan että nuo rokotetut edustaa pääasiassa jo iäkästä osaa kansasta ja rokottamattomat nuorta osaa niin suhde on vieläkin hurjempi.
En voisi olla lukuja vertaamalla rokottamaton.
En tiedä kannattaako tällaisia analyysejä postailla, kun rokotevastaisten matematiikan taito on mitä on. Pahimmassa tapauksessa tästäkin postauksesta poimitaan vain "joulukuu" "rokotettu" "958" eli joukuussa kuoli 958 rokotettua ja vain 71 rokottamatonta ;)
Mutku mutku... Hauskahan niitä on seurata kuinka tyhymiltä ne vaikuttaa. Ne ei osaa eres laskia yks plus yks. Jostain mv leherestä luetaan sitten mutku juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Mä rokottamaton just mietin että olinkohan koronassa tuossa pari päivää sitten kun mulla oli kurkku oikeasti karhea, tuntui kuin santapaperia oli kurkussa ja sitten olin ehkä väsynyt.
Ja sitten teiränlaiset postailee tänne että ei ollu juurikaan oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten teiränlaiset postailee tänne että ei ollu juurikaan oireita.
Täh? Korona on valtaosasta väestöä oireeton tai lieväoireinen ja vain erittäin harvalle se tulee vakavana tautimuotona.
Mun rokottamaton kaveri joutui teholle.
Viikonloppuna nosti kuumeen, ja olin myös väsynyt. Kuume laski kun söi buranaa. Tänään kävin testissä joten ei ole vielä virallinen tauti, mutta kotitesti näytti positiivista.
Rokottamaton perusterve 35 v mies. Ensin oireet lieviä, ensimmäinen selkeä oire oli maku- ja hajuaistin häviäminen. Päivät kuluivat ja olo meni huonommaksi. Kuume sahasi. Mikään ei enää maistunut, ei pystynyt syömään eikä juomaan. Kaiken oksensi, jonka sai nieltyä. Reilun viikon sairastamisen jälkeen eka käynti terveyskeskuksessa, kun olo oli heikentynyt. Lähti tk:sta kotiin pahoinvointilääkkeiden kanssa, ei suostunut osastolle. Tästä vajaan viikon päästä olo vieläkin huononi, ei edelleenkään ollut syönyt tai juonut ja hengästyi puhuessa. Uusi käynti lääkärissä ja sieltä suoraan ambulanssilla sairaalaan. Keuhkokuume, johon sai tiputuksella antibioottia ja nesteytystä. Olo koheni saman tien ja pääsi jo seuraavan päivänä kotiin. Menee varmasti viikkoja ennen kuin toipuu työkuntoiseksi, niin huonoon kuntoon ehti mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taytyy kyllä myöss vähän nöyrtyä näin jälkikäteen. Olin myös rokottamaton kunnes sairastuin. Alkuun oli oireina ainoastaan kuume. Seuraavaksi alkoi yskä ja lopulta hengenahdistus. Viikon päästä oli tauti edennyt kans keuhkoihin ja jouduin sairaalahoitoon. 11 päivää meni sairaalassa hoidossa ja sen jälkeen toipuminen on jatkunut kotona. Jälikitaudiksi jäi oilean keuhkon alalohkon vauriot ja urheilu-ura on sen vuoksi vaakalaudalla.
Hienoa että nöyrryt mutta olisi hienoa kuulla joskus anteeksipyyntökin riskiryhmäläisille. Olet vaarantanut heidät välinpitämättömyydelläsi, oletan että et ole käyttänyt maskiakaan. Ajattelepa jos joku syöpähoidoissa nollavalkosoluilla oleva lapsi olisi saanut sinunlaiseltasi tartunnan. Miten huonoon kuntoon ajattelet tällaisten potilaiden menevän?
Kaupan työntekijällä tai asiakkaalla saattaa olla tällainen lapsi tai perheenjäsen. Itsekin kävin syöpähoitojen aikana kaupassa ja kuljin hoitoihin julkisilla. Huomasin tuolloin että on olemassa kaltaisiasi ihmisiä jotka viis välittää sairaista ihmisista ja jopa naureskelee heille.
Muistapa sitten että kun sinä sairastut vakavasti ja makaat sairaalasängyllä kattopaneeleja tuijotellen ja miettien jäätkö henkiin vai et että minä nauran sinulle kans kyyneleet roiskuen!
Kannattaa vältellä julkisia tiloja ja ihmisiä tuolloin. Näin ohjeistetaan sairaalassa potilaita ja omaisia. Ei voi syyttää toisia jos itse tai omainen riskeeraa potilaan turvallisuuden.
T. Syöpäosaston hoitaja
Et ole syöpäosaston hoitaja, ainakaan pätevä jos puolustelet noita kulkutaudin levittäjiä. Syöpäpotilas joutuu ravaamaan esim. tutkimuksissa ja labroissa niin paljon että on pakko kulkea näiden kulkutautimyönteisten joukossa. Itselläni ei ollut ketään joka olisi käynyt kaupassa tai apteekissa puolestani tai kyydinnyt leikkauksiin tai hoitoihin. Sinun on varmaan helppo sanoa kun itselläsi on läheisiä. Sitä on niin helppo toisia kiusata kun itsellä on asiat hyvin. Olet omahyväinen ja itsekäs, häpeä!
Siskoni sairasti koronan jo ennen rokotteita. 2 päivää kuumetta ja sitten tauti oli ohi. Maku-ja hajuaisti oli poissa vaihtelevasti, päivästä riippuen, mutta palautui kokonaan takaisin parissa kuukaudessa.
Itsekin olen rokottamaton ja riskiryhmäläinen. Olen elänyt normaalia elämää, mutta en ole saanut tartuntaa. Maskin hylkäsin jo melkein vuosi sitten. Sen kanssa saan niin kovia yskänpuuskia, etten voi mennä mihinkään. Helpompi olla ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Syöpäosaston hoitaja
Et ole syöpäosaston hoitaja, ainakaan pätevä jos puolustelet noita kulkutaudin levittäjiä. Syöpäpotilas joutuu ravaamaan esim. tutkimuksissa ja labroissa niin paljon että on pakko kulkea näiden kulkutautimyönteisten joukossa. Itselläni ei ollut ketään joka olisi käynyt kaupassa tai apteekissa puolestani tai kyydinnyt leikkauksiin tai hoitoihin. Sinun on varmaan helppo sanoa kun itselläsi on läheisiä. Sitä on niin helppo toisia kiusata kun itsellä on asiat hyvin. Olet omahyväinen ja itsekäs, häpeä!
Niin kyse ei ole siitä että puolustaisin heitä vaan siitä miten syöpäsairaiden ja omaisten tulisi toimia. Immuunipuutossairautta sairastavien ja omaisten tulee välttää isoja ihmisjoukkoja ja kontakteja ulkopuolisiin.
Ja joo olet oikeassa eträ en työskentele syöpäosastolla. Enään. Olen siirtynyt dialyysiosastolle syksyllä oltuani 18 vuotta syöpäosastolla.
Voisi vielä mainita oliko omikron vai delta. Delta teki tepposet mun kropalle ja edelleen toivun eli kunto romahtanut. Olen ihan nuori nainen.
Pääkipua parina päivänä, viikko vähäisellä maku ja hajuaistilla. Ihan perus nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Pääkipua parina päivänä, viikko vähäisellä maku ja hajuaistilla. Ihan perus nykyään.
Tää oli ennen omikronia
viikko lisähappee osastolla. Olen yksi niistä jotka uskoi facebookin hauskoja meemejä. Ei naurata enää.