Rokottamaton koronaa sairastava - kuinka voit nyt?
Sain itse viikonloppuna positiivisen testituloksen ja haluaisin kuulla muiden kokemuksia taudin etenemisestä.
Mitä odotettavissa? Alkoi päänsäryllä ja kuumeella, nyt lievää voimattomuutta ja väsymystä. Menossa positiivisen testin ottamisesta kolmas päivä.
Kommentit (112)
Miksi täällä jotkut alapeukuttaa niitä joilla on ollut paha koronaoire rokottamattomana???
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä jotkut alapeukuttaa niitä joilla on ollut paha koronaoire rokottamattomana???
Varmaan siksi ettei siitä voi tykätä. Kun ei voi laittaa voi ei, onpa kurjaa, niin itse ainakin laittaisin mielummin alapeukun että en tykkää että sinulle kövi näin merkin.
Tosi kurjaa kuulla että näin kovia oireita joillain on.
Ap
Nyt on ollut aika paljon voimakkaita oireita 2-3 krt rokotetuilla. Julkkiksetkin näistä kertoneet. Rokottamattomilla tutuilla ei ainakaan voimakkaampia ole ollut kuin rokotetuilla. Jopa vähemmän. Toisaalta ovat nuoria hyväkuntoisia, ehkä johtuu enemmän siitä kuin rokotuksista.
Kaikki rokotetut jotka ovat saaneet tartunnan ja jotka tunnen ovat selvinneet melkeinpä ilman oireita. Työskentelen hoitoalalla ja sairaalahoidossa on valtaosa rokottamattomia. Muutama rokotettu ikääntynyt on lisäksi.
Minä rokotettu sairastin ilman oireita ja mies rokottamaton joutui kans sairaalaa. Onneksi selvisi vaikka lähellä käytiinkin. Keuhkot vaurioituneet.
Rokottamaton naapuri pääsi tänään kotiin sairaalasta. Vaimonsa kertoi, että mies on ollut tosi sairas. Vielä kolme viikkoa saikkua ja sitten joku kontrollikäynti.
Maaliskuussa 2vk kuume ja yskä, sen jälkeen ollut terveenä. Ilman rokotuksia.
Tässä käy kuten Espanjan taudissa. Muuttuu lopulta tappavammaksi ja tappavammaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki rokotetut jotka ovat saaneet tartunnan ja jotka tunnen ovat selvinneet melkeinpä ilman oireita. Työskentelen hoitoalalla ja sairaalahoidossa on valtaosa rokottamattomia. Muutama rokotettu ikääntynyt on lisäksi.
Et todella työskentele jos näin väität. Tehollakin jo huomattavan paljon rokotettuja. Sairaalahoidossa jo valtaosa. Ikääntyneitä ja/tai isovatsaisia kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et todella työskentele jos näin väität. Tehollakin jo huomattavan paljon rokotettuja. Sairaalahoidossa jo valtaosa. Ikääntyneitä ja/tai isovatsaisia kylläkin.
Voit uskoa kutrn haluat. Se ei ole minulta pois.
Sairaalahoidossa on tällähetkellä valtaosa rokottamattomia ja muutama rokotettu vanhus. Sille sä et coi mitäön halusit tai et. Ja joo työskentelen sairaalassa hoitajana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi ettei siitä voi tykätä. Kun ei voi laittaa voi ei, onpa kurjaa, niin itse ainakin laittaisin mielummin alapeukun että en tykkää että sinulle kövi näin merkin.
Tosi kurjaa kuulla että näin kovia oireita joillain on.
Ap
Vai johtuisko siitä kun vastaus ei tuekaan omaa agendaa 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sinä kulkutautimyönteinen varmaan toivot. Täällä on ollut monenlaista juttua tuosta suhteesta, mutta vaikka siellä olisi vain puoletkin rokottamattomia, suhde on hurja - 1/10 porukasta vie 5/10 paikoista.
Kuumetta ja yskää, seitsemäntenä päivänä sairaalaan ja siellä 2 viikkoa, ei tehohoitoa. 2kk kesti paranemisessa työkykyiseksi.
Ei täällä missään tiedä kukaan enää mitään faktaa.
Voin kirjoittaa, että kaksi viikkoa sairaalassa, keuhkot vaurioitui. M25
Tai
Kurkku oli karhea kaksi päivää. N37
Kuka tietää, kummalla tekstillä huijaan, vai kummallakin?
No, ei se ole outoa täällä, mutta saatteko te jotain faktaa irti uutisista? Päätöksistä?
Lapsille testit kouluun? Karanteenit? Rokotukset turvallisia? Vain ainoastaan turvallisia? Eikö se jo pelkästään herätä epäilyksiä? Miljoonia piikitetään, eikä siitä ole kellekkään mitään haittaa? On muuten eka lääke/rokote, jos näin on.
Eli ihan mitä vaan voi puhua. Kaikki uppoaa. Ja jos joku epäilee, annetaan lupa jonottaa tunti pakkasessa tai ämpäri taas kouraan, niin johan mennään eikä meinata.
Ja niin, itse olen 3x rokotettu. Eiku en ehkä ole. Olen kuitenkin. En ole. Vain 2x. Ja kaikki uskoo.
Parilla tutulla pitkän koronan jälkioireet venyneet yli vuoden pituisiksi. Olivat sairastuessaan rokottamattomia kun silloin ei vielä rokotettu kuin riskiryhmäläisiä. Tämä siis jo ennen delta - versiota.
Itse muiden vahingoista viisastuneena otan rokotukset, vältän ihmisjoukkoja varsinkin sisätiloissa ja käytän FFP2 maskia aina kun altistuksen riski. Ei haittais yhtään vaikka kuuluisin siihen vähemmistöön joka ei tautia lähivuosina saa.
Sain koronan itsenäisyyspäivän tienoilla. Perusterve 30+ nainen.
Flunssana ei elämäni pahimpia, mut ei nyt mikään heinänuhakaan. Kuumetta pari päivää juuri alle 38, muuten lämpöilyä noin kaksi viikkoa ja hieman nuhaa ja päänsärkyä, mutta se VÄSYMYS on ollut jotain kirjaimellisesti sairasta, ja se vaivaa vaan edelleen, vaikkei ihan yhtä pahana enää.
Rokottamaton lähinnä koska äitini suhtautuu todella kriittisesti ja epäilevästi ja minulla ei ollut vahvoja mielipiteitä suuntaan tai toiseen. Nyt jos pystyisin kelloa kääntämään olisin ottanut, ja aion ottaa jos on mahdollista 6 kk jälkeen sairastumisesta.
Tämä paska olo on rajoittanut urheilemista, työntekoa ja ihan sosiaalisia suhteitakin ja mua pelottaa että miten kauan tätä vielä kestää ja helpottaako ikinä.. ihan paska tauti.
Vierailija kirjoitti:
Viikko kovassa kuumeessa ja sitten sairaalahoidossa 8 päivää. Edelleen olen työkyvytön koska keuhkot vaurioituneet. Vasen enemmän kuin oikea.
N29
Niin varmaan. Fake story.
Olen yllättynyt, että myös Omikron saattaa käydä pahasti keuhkoihin. Piti olla lievempi tautimuoto siltä osin.
Tuttavaperheen nuori oli saanut taudin, ja liikkuminen on nyt hankalaa, kun käy niin keuhkojen päälle. Osalla kuuluu sitten olevan vaan todella lieviä oireita.
Onneksi olen ainakin vielä säästynyt taudilta. Toivottavasti ei iskekään. Toki täällä on melkoiset tartuntalukemat, eli todennäköisesti vain ajan kysymys. Kaikkeni kuitenkin teen, ettei tauti tarttuisi.
Elämäni kovin tauti henkisesti ja fyysisesti. Aluksi kurkkukipu joka muuttui sitten yskäksi ja kuumeeksi. Lopulta voimat oli niin pois etten päässyt ylös sängystä. Lapsi soitti ambulanssin ja sillä reisaulla meni 11 päivää. Kans keuhkot vaurioitui ja kunto edelleen ihan nollissa.