Kova vatsakipu syömisen jälkeen
Tämmöinen vaiva alkoi eilen aamulla: mahaan sattuu kovasti, sitä oikein polttaa ja pitää kävellä melkein kaksikerroin vatsakivun takia aina syömisen jälkeen. Ajattelin, että kipu olisi laantunut yöunien jälkeen mutta tänään miltei heti aamupalan jälkeen (puuroa + desi vadelmia) kova kipu alkoi taas. Sairastan masennusta (syön essitalopraamia) ja olen viimeiset 3kk kärsinyt erittäin kovasta stressistä ja ahdistuksesta lopputyön ym. takia. Viikon aikana stressi on yltynyt aivan maksimiin. Mietin, voisko tämä olla jokin alkava vatsahaava tai ärtyneen suolen oireyhtymä? Syön ihan normaalisti, mutta mulla on yleensä muutenkin paljon ilmavaivoja, ripulilla ja ummetuksella vuorotellen. Tosin, stressaantunut olotila on minulle ihan normaali.
Onko muilla kokemusta? Onko mitään keinoa lievittää kipua? Tyhmyyksissäni otin ibuprofeiinia eilen - ei auttanut, vedenjuonti ei auta, eikä nukkuminen. Söin juuri banaanin, ja kivut on huipussaan...
Kommentit (6)
Mee lääkäriin, Ibs, mahahaava,... Tsi jotain muuta
Sappikohtaus, Ibs... Syitä on monia
Mä olin pari vuotta sitten todella stressaantunut, silloin mulla oli just tuollaista kohaa mahakipua aina syömisen jälkeen. Ravasin kaikenmaailman tutkimuksissa, ei ollut vatsahaavaa, keliakiaa, laktoosi-intoleranssia tai umpisuoliongelmaa, ultraäänelläkin katsottiin mutta mitään ei löytynyt. Nyt kun stressi on helpottanut, mahaongelmatkin ovat hävinneet täysin :) eli pelkkä stressi itsessäänkin voi aiheuttaa tuollaisia vaivoja, mutta kannattaa silti mennä lääkärille, voihan siellä tosiaan ollakin ihan "oikeaakin" vikaa.
Ainiin, Renniekään ei auta. -ap