Pukeutuuko joku kauppaan jotenkin hienommin?
Käydään raahaa kaupasta maitoa, miksi siihen tarvitaan "kauppatakkia" tms.?
Kommentit (37)
Joo, varmasti jotkut pitäisi omaa rutiiniani älyttömänä kun vedän "paremmat" kuteet niskaan aina kun menen ovesta ulos. Sisällä olen pieruverkkareissa ja t-paidassa mutta aina kun menen ulos niin jalkaan vaihtuu vähintään farkut ja sitten joku takki. Ja kun ne on valikoitu huolella niin näyttää aina särmätyltä vaikka ei mitenkään erikoisesti pynttäydykään.
Ajatusmaailmani kun on että vaatteisiin menee rahaa kuitenkin, joten parempi käyttää ne rahat saman tien siisteihin vaatteisiin eikä mihinkään ylisuuriin tuulitakkeihin.
Laitan mieluummin päälle siistit vaatteet (esim. farkut ja t-paita) kuinkulahtaneet pieruverkkarit ja reikäiseksi kuluneen lempparipaidan jota käytän kotona.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:24"]
Totta! Maalaiskaupassa todella näkee väkeä, joka vaikuttaa roskaläjästä nousseelta. Mökkiläiset tulee kauppaan kesken paskahuussin tyhjennyksen, kun keksivät, että maito on loppu. Maalaiset vaihtaa sen verran siistiä päälle, että ei hävetä, jos tulee tuttuja vastaan.
[/quote]
Näin on! Ehkä mökkiläiset luulee että maalaiset on rähjäisiä ja kuvittelevat sitten sulautuvansa joukkoon. Oikeat maalaiset joutuvat kuitenkin aina ottamaan huomioon sen mahdollisuuden että vastaan tulee tuttuja. Minusta olisi todella noloa törmätä kirkko- tai yhdistystuttuihin "lampolan hajuisena", ja varmasti siitä tulisi selän takana ihmettelyä. Kaupunkilaiset eivät tule ajatelleeksi asioita tältä kantilta. Niiden ei tarvitse antaa itsestään hyvää kuvaa kun ne tapaavat koko ajan eri ihmisiä eri yhteyksissä.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:56"]
Mitä ihmeen kotivaatteita. Porukka pukeutuu joihinkin räjähtänäisiin vaatteisiin kotona puolison iloksi...
[/quote]
Jep... mun mies. Lähtee aamulla ennenkuin herään ja tulee aiemmin kotiin kuin minä. Mä en näe sillä edes farkkuja jalassa kuin muutaman kerran vuodessa kun on jotkut koulun joulujuhlat tai päästään viihteelle kaksin.
Ei vaan huvita näyttää juntilta. Siksi.
Jos joku haluaa laittaa kauppatakin kauppaan niin mitä se sua haittaa? Onhan joillakin "kotivaatteet" myös.
AP menee itse kauppaan aina homssuisena.....
Vanhemmille ihmisille on usein ihan itsestään selvyys että kaupoille lähtiessä pannaan päälle vähän siistimpää, ei työvaatteita.
No en nyt varsinaisesti pukeudu hienosti mutta siististi kyllä koska kotona notkun nytkin leggareissa ja topissa niin ei ehkä ole ihan katseen kestävä asu :)
Mä lähen joka paikkaan kivasti pukeutuneena. Mä rakastan pukeutumista ja näen kauppareissunkin tekosyynä pukeutua. En siis tietenkään pukeudu "hienosti" eikä mulla ole mitään kauppatakkia :D mutta näytän aina viimeistellyltä. Asutko maalla, ap?
Kyllä minä laitan hiukkasen paremmat vaatteet päälle kauppaan. En lähde niissä kotiverkkareissa(joita siis pidin kun odotin tuota nuorimmaista ja joissa on reikiä siellä sun täällä). En tosin laita juhlavaatteitakaan vaan vaikka farkut ja jonkun siistin puseron. Kauppatakkia en valitettavasti omista,eteisessä roikkuu 1ainut minun takki.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:28"]
AP menee itse kauppaan aina homssuisena.....
[/quote]
En ole ikinä homssuinen, mutten kyllä ala mitään vaatteita vaihtelee kauppaan mennessä. Juhliin, kyläillessä ja työpukeutumiseen kiinnitän enemmän huomiota.
Olen kotona kotivaatteissa. En voi näillä virttyneillä vetimillä mennä ihmisten ilmoille.Ei mitään ihmeellistä kauppaankaan, mutta farkut ja siisti takki ainakin
Kyllä mä nyt aina vaihdan farkut jalkaan, kotona kun hengailee ne aina vauvan puklulla kuorrutetut pieruverkkarit jalassa. Kerran toosi väsyneenä menin vahingossa kauppaan reikäiset pyjamahousut jalassa, tajusin mokani siellä hyllyvälikössä. Vähän hävetti :)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 11:32"]
Kyllä minä laitan hiukkasen paremmat vaatteet päälle kauppaan. En lähde niissä kotiverkkareissa(joita siis pidin kun odotin tuota nuorimmaista ja joissa on reikiä siellä sun täällä). En tosin laita juhlavaatteitakaan vaan vaikka farkut ja jonkun siistin puseron. Kauppatakkia en valitettavasti omista,eteisessä roikkuu 1ainut minun takki.
[/quote]
"Julius ja Eenokki, äiti lähtee kauppaan, tuokaa juhla-verkkarit jossa on koristekristalleja".
Riippuu oonko ollut koko päivän himas, jos oon niin en mitenkään erityisemmin ehostuksella lähikauppaan itseäni laita. Jos oon tarkoituksella menossa kauemmas ruokakauppaan ja hoitelee muitakin asioita niin laittaudun samalla tavalla kuin "normaalistikin" :)
Jos mä olen kotona milloin missäkin rievuissa niin todellakin vaihdan siistimpiin vaatteisiin jos lähden kauppaan (vaikka mullakaan ei ole "kauppatakkia"). Mulla on masennusta ja sosiaalisia pelkoja, joten mulle ulos mennessä kivasti pukeutuminen on myös jonkinlaista tsemppaamista, jaksan nähdä vähän vaivaa ja on kivempi liikkua ulkoa kun tietää ettei ainakaan näytä hullulta vaikka sitä oliskin.
Ei sinne ennenvanhaankaan navettatakissa menty.
Samoissa kuljen kaikkialla, työssä ja asioilla: puhtaat farkut, paita, takki ja jotkut nahkakengät. Ei mua kaupassa maalarin työhaalarit tai ulkoilijan kuoripuku häiritse, mutta spurgulta tuoksahtavat (hiki ja pinttynyt paska) siideripissikset meikeissään kiinnittävät huomion.
Lapsella on tietenkin siistimpikin takki ja kengät, kuin se mutalätäkössä uinut ulkoiluasu ja ne siistimmät nimenomaan laitetaan päälle kun ihmisten ilmoille mennään.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:37"]
Just kävin viemässä pulloja lähikauppaan. En lähtenyt kulahtaneessa tunikassa ja joogatrikoissa, vaan heitin päälle farkut ja siistin t-paidan sekä kaulakorun. Jalkaan laitoin oikein ballerinat, vaikka pinkit feikkicrocsitkin olisivat olleet vaihtoehto.
Asun maalla ja lähikaupassa näkee porukkaa laidasta laitaan. Yleensä mökkiläiset ovat kaikkein räjähtäneimpiä, paikalliset pukeutuvat siistimmin.
[/quote]
Totta! Maalaiskaupassa todella näkee väkeä, joka vaikuttaa roskaläjästä nousseelta. Mökkiläiset tulee kauppaan kesken paskahuussin tyhjennyksen, kun keksivät, että maito on loppu. Maalaiset vaihtaa sen verran siistiä päälle, että ei hävetä, jos tulee tuttuja vastaan.