Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te,joilla useita lapsia ja mies usein iltaisin poissa?

Vierailija
21.09.2006 |

Miten ihmeessä selviätte lasten nukuttamisten kanssa? Erityisesti jos lapset ovat vielä kaikki pieniä?

Meillä 3 lasta, 5-v, 4-v sekä 6 kk vauva.

Mies aloitti juuri iltatyöt, kestävät koko talven ja on poissa 3-4 iltaa viikossa. Koko kesän oon tottunut siihen, että mies on hoitanut isompien lasten nukutukset (hampaiden harjaukset, pyjamat, pesut, sadun lukemisen) ja minä olen imettänyt vauvan ja hoitanut hänen nukuttamisensa.

Nyt sitten minun pitäis selvitä tuosta kaikesta yksin! Tää viikko on mennyt ihan ok, mutta joskus tuntuu ettei hommasta tuu yhtään mitään. Mä juoksen vauvan huoneen ja vanhempien lasten huoneen välillä. Vauva huutelee sillä aikaa kun teen jotain isompien kanssa ja kun oon vauvan kanssa niin isommat alkaa riehua:(((.

Yleensä onneksi vauveli osaa nukahtaa ihan itsekseen ja sillä aikaa ehdin sitten vaihtaa isommille pyjamat ja harjata hampaat yms.

Mutta miten te muut selviätte nukutuksista jos ei ole miestä paikalla???

Muutenkin on tylsää olla yksin iltaisin kun itseäkin alkaa väsyttää eikä pinna ole iltaisin pisimmillään...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus otan kaikki parisänkyyn illalla, nukahtavat tosi nopeasti. Sitten jos huvittaa niin siirtelen omiin sänkyihinsä.

Vierailija
2/8 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kaikilla oli yhteinen nukkumahuone. Sillon nukutus kävi kätevästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva viihtyy ylensä sitterissä iltapalan ajan, ja isompien yöpuvut hammaspesut, iltapalat, iltalääkkeet ja kylvyt sujuu jotenkin siinä sivussa ilman sen kummempia ongelmia.

Vierailija
4/8 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäisen olin suihkuttanut ennen iltapalaa. Vauva notkui pesuhuoneen oven raossa ja odotteli. Sitten iltapalan jälkeen hampaanpesut. Hieman ennen klo 20 yläkertaan. Isoin lukee hetken omassa huoneessaan sängyssä. Keskimmäinen käy omassa huoneessaan nukkumaan. Kaikille hyvät yöt. Vauva " sanoo" myös. Sitten menen vauvan kanssa meidän makkariin ja imetän. Ei edes siihen nukahtanut vaan nostin hereillä omaan sänkyyn. Vähän höpinöitä kuului ja sitten nukahti. Aina ei ole kyllä ollut näin helppoa. Esim. silloin, kun vauva oli täysimetyksellä ja söi iltaisin tunnin välein..

Vierailija
5/8 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sulla on noi kaks " jo noin vanhoja" . Siis kyllä neljä ja viis vuotiaitten kai pitäs tajuta olla rauhassa sen aikaa ku äiti on vauvaa laittamassa nukkumaan. Ja noin isot osaa kyllä jo nukahtaa itestäänkin jos ne siihen ois totuttanu. Ihme juttu että siitä nukkumisesta tehdään noinkin isojen kohdalla joku kauheen suuri asia. Sehän on ihan luonnollinen juttu... kaikki ihmiset tarttee unta ja kaikki nukkuu. Sillä hyvä. Meillä kans kolme muksua joista tytöt 6 ja 2 vuotiaat ja molemmat laittavat itekseen nukkumaan. Poju on 10 kk ja se saattaa pari kertaa huudella seisaaltaan sängyssä, joten siellä käyn laittamassa muksua nukkumaan... mutta en osaa ees kuvitella tilannetta että noi isommatki vielä pelleilis nukkumisen kans.

Vierailija
6/8 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo, tuon perusteella luulin, että esikoiset on jotain 2 ja 1 v. Kyllähän nyt 4- ja 5-vuotiaat osaa itsenäisesti suoriutua yöpuvun pukemisesta ja iltatoimistaankin, ainakin se 5vee. Iltasadun voit lukea vauvaa imettäessäsi.

Vierailija
7/8 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain kommentoin tuota 8:n kommenttia että vauvaa voi imettää kun lukee iltasadun isommille. No ei tod voi kaikkia vauvoja sillai imettää! Kuopusta en ikinä voinut imettää toisten lasten läsnäollessa vaan aina oli pakko olla makkarissa omassa rauhassa. Ja kun kuopus vähän kasvoi niin oli siinä niitä kirjoja repimässä kun yritin vanhemmille lukea iltasatua... eli aika plörinäksi meni ajoittain.

Monilla 4-5 -vuotiailla on ihme kausi, että hakevat huomiota siinä nukkumaanmenoaikaan. On aina jotain asiaa ja jotain " vialla" . Sen olen ainakin omista lapsistani huomannut. Pitää vain tehdä selväksi että palvelu ei enää pelaa kun ovat sängyissään.

Vierailija
8/8 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yleensä ollut paljon yksin lasten kanssa ja saanut hyvät rutiinit näihin nukutuksiin, mutta nyt kesän aikana kun mies on ollut iltaisin kotona niin tavallaan mä en oo enää tottunut tekemään näitä iltajuttuja yksin. Tuntuu että tekemistä on paljon!

Joo tottakai vanhemmat lapset nukahtavat ihan itsekseen ja saavat sen pyjamankin päälleen ja pissallekin pääsevät itse mutta eivät tuon ikäiset silti osaa niistä asioista itse huolehtia. Kyllähän mun vanhempana on pidettävä " langoista" ja ohjattava heitä. Eikä vauva aina niin vain nukahda itsekseen (tosin nyt tällä viikolla on nukahtanut) joten joskus tuntuu että nuo kaks vanhempaa jäävät liikaakin yksikseen riehumaan. Että eivätkö muiden tämän ikäiset muka riehu ollenkaan iltaisin? Mä luulin että se kuuluu asiaan... Ainakin meillä riehuvat jos ei aikuinen oo paikalla.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi