Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysely miehet/naiset, oma koira vai vieras lapsi tulipalosta.

Vierailija
26.05.2015 |

Vastaa pelastatko hädästä ensin vieraan lapsen vai oman perheen lemmikkikoiran.

Oletko mies vai nainen?

--

Olen mies ja pelastan aina ensin lapsen ja jättäisin oman lemmikkieläimen kuolemaan.

Kommentit (254)

Vierailija
181/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin koiran ensimmäisenä. Kunnioitan niitä enemmän kuin ihmisiä. Turha tulla nillittämään, olen jo sulkenut korvani vittuilulta.

Vierailija
182/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:33"]

Oma koira. Olen lapseton N23. Yrittäisin kyllä varmasti kaikkeni, että onnistuisin pelastamaan molemmat.

[/quote]

Ei yllätä näiden koiranpelastajien iät. Aikuiseksi kasvaminen on vielä kesken. Aivot on valmiit 25-vuotiaana mutta vielä silloinkaan ei olla ihan oikeasti aikuiseksi asti ehditty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:21"]

Lapsen, vaikka vihaisin itseäni sen jälkeen koko sydämestäni, kun annoin oman lemmikkini jäädä liekkeihin.

[/quote]Huonon päätöksen tunnistaa siitä, että sen jälkeen vihaa itseään. Juuri tämän vuoksi minä pelastaisin lemmikkini. En voisi olla pelastamatta. Se, etten voi samalla pelastaa vierasta lasta, on surullinen ja ikävä asia, mutta se ei painaisi mieltäni kohtuuttomasti. En tapaa ottaa tunnolleni sellaista, mikä ei ole hallinnassani. -15

[/quote]

Mikä vellihousu mieheksi... (mieshän se oli..?). Tai naiseksi.

[/quote]

Olen vellihousu, koska toimin omatuntoni mukaan? Kerro toki lisää. -15

[/quote]

Olet vellihousu koska olet itsekäs pikku paska. Tykkääkö naiset vellihousuista? Ei tykkää. Ne tykkää poliiseista ja palomiehistä ja muista MIEHISTÄ jotka todellakin pelastaisi sen lapsen ensin ja jos sen jälkeen on mahdollista, sen koiran.

Vierailija
184/254 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 12:31"]

Ihan oikeasti, oletteko provoja vai mielisairaita te jotka pelastatte "perheen jäsenenne" ja jätettä ihmislapsen kuolemaan tulipaloon? Jos teillä on yhtään uskoa tulevaisuuteen niin kai tajuatte, että se lapsi voi tehdä jotain hyvää tälle maailmalle, koira/kissa on ihan saatanan turha taakka. Ei niistä elukoista ole mitään muuta hyötyä kuin helpottaa teidän surkeiden apatiaa. Vittu että te olette ITSEKKÄITÄ!

[/quote] Itsekäs olet itse ,enkä oikein (tekstisi perusteella) tuosta mielenterveytesikään  kunnossaolosta arvaa sanoa mitään.

Tiedoksi sinulle : nuoren kauniin äitinsä sylissä , hänen hersyvän kaunista rintaansa imevä Josif Vissarionovits   Dzugasvili on ilta-auringon  valon siilautuessa pienen makuuhuoneen  kukallisten pitsiverhojen läpi, luoden ornamenttikuvioitaan äidin ja lapsen tyytyväisille kasvoille, taatusti ollut mitä hellyyttävin näky ...

Oikea pikku päivänsäde!

[/quote]

Oi, etkö osaa kuin toistella apinan tavoin. Kerro logiikka miten olen itsekäs pelastaessa toisen lapsen oman koiran sijaan!

Vierailija
185/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:37"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:21"]

Lapsen, vaikka vihaisin itseäni sen jälkeen koko sydämestäni, kun annoin oman lemmikkini jäädä liekkeihin.

[/quote]Huonon päätöksen tunnistaa siitä, että sen jälkeen vihaa itseään. Juuri tämän vuoksi minä pelastaisin lemmikkini. En voisi olla pelastamatta. Se, etten voi samalla pelastaa vierasta lasta, on surullinen ja ikävä asia, mutta se ei painaisi mieltäni kohtuuttomasti. En tapaa ottaa tunnolleni sellaista, mikä ei ole hallinnassani. -15

[/quote]

Mikä vellihousu mieheksi... (mieshän se oli..?). Tai naiseksi.

[/quote]

Olen vellihousu, koska toimin omatuntoni mukaan? Kerro toki lisää. -15

[/quote]

Olet vellihousu koska olet itsekäs pikku paska. Tykkääkö naiset vellihousuista? Ei tykkää. Ne tykkää poliiseista ja palomiehistä ja muista MIEHISTÄ jotka todellakin pelastaisi sen lapsen ensin ja jos sen jälkeen on mahdollista, sen koiran.

[/quote]

Olet varmasti naisten mielestä varsinainen saalis. -15

Vierailija
186/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:49"]Ihminen menee minulla eläimen edelle, niinkuin luulisi jokaisella normaalilla moraalikäsityksellä varustetulla menevän.
[/quote]
Alapeukuista päätellen ei mene. Minkälaisia hulluja koiran omistajat oikein on :o

Vierailija
187/254 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastaisin ensisijaisesti lapsen. Johan se on velvollisuus, ihmistä ei saa jättää heitteille. Täällä on ihan järkyttäviä perusteluja, "pelastaisin koiran koska minä..." jotainjotain, "minulla ei ole lapseen tunnesidettä" tms. Hirveää ajattelua.

Vierailija
188/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran pelastaisin! Persevittuja maailmassa on jo ihan tarpeeksi!

Vierailija
189/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä tällaisesta asiasta on tapella? Eihän tällä ole minkäänlaista todellisuuspohjaa, te vain riitelette riitelemisen ilosta!

Miten minun oma koirani ja vieras lapsi olisivat joutuneet kahdestaan palavaan taloon? Miksi kumpikaan ei pysty itse liikkumaan? Miten minä pääsen sisään, jos he eivät pääse ulos? Mistä tiedän kumman löydän ensin? Miksi jättäisin ensimmäisen uhrin (oletuksena että se olisi koira) palavaan taloon ja lähtisin etsimään "arvokkaampia" uhreja? Miksi palokaasut eivät ole tappaneet heitä? Miksei kukaan muu ole auttamassa, miksi vain minä olen paikalla? Miksi pitää valita vain toinen? Miksen voi ottaa lasta syliin ja käskeä koiraa seuraamaan? Miksei 80kg pelastuskoirani pysty raahaamaan lasta pihalle? Jos kukaan muu ei ole paikalla auttamassa ja näkemässä tilannetta, miten yhteiskunta voi tuomita minut jos valitsen koiran? Ja jos taas siellä on silminnäkijöitä, miksi heitä ei tuomita siitä, etteivät pelastaneet ketään?

Vierailija
190/254 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pelastaisi ketään mutta ottaisin valokuvia ja myisin ne lehdille.

Vierailija
191/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:49"]Ihminen menee minulla eläimen edelle, niinkuin luulisi jokaisella normaalilla moraalikäsityksellä varustetulla menevän. [/quote] Alapeukuista päätellen ei mene. Minkälaisia hulluja koiran omistajat oikein on :o

[/quote]

Yhtä hyvin voisaan sanoa, että jokainen emotionaalisesti terve ihminen asettaa itselleen rakkaan ja tärkeän veraan ja ei-tärkeän edelle.

Jos ihminen pelastaisi ennemmin vieraan lapsen kuin oman lapsensa, häntä pidettäisiin omituisena. Sama pätee vieraan lapsen pelastamiseen oman lemmikin sijasta. Suhde lemmikkin voi olla yhtä voimakas kuin suhde omaan lapseen, ja lemmikki on varmasti läheisempi kuin vieras lapsi.

Tosipaikan tullen ihmiset eivät tee huolellisia moraalisia laskelmia eläimen ja ihmsen elämän eroista, vaan he toimivat moraalisten ja emotionaalisten vaistojensa varassa. Varmasti voidaan rakentaa argumentti, jossa vieraan lapsen elämä on aina arvokkaampi ja päinvastoin, mutta päätöksen tekijä on se, joka joutuu elämään tekonsa kanssa. -15

Vierailija
192/254 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se olisi varmaan se oma koira, se kun sattuu olemaan lähes ainut ystäväni. Paniikissa luulisin toimivan itsekkäästi, koska ei silloin muita ehditä ajattelemaan.

N21

Vierailija
193/254 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:33"]

Kyllä se olisi varmaan se oma koira, se kun sattuu olemaan lähes ainut ystäväni. Paniikissa luulisin toimivan itsekkäästi, koska ei silloin muita ehditä ajattelemaan.

N21

[/quote]

Mutta täytyy lisätä, että oman henkeni voisin antaa kumman tahansa puolesta.

Vierailija
194/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:49"]Ihminen menee minulla eläimen edelle, niinkuin luulisi jokaisella normaalilla moraalikäsityksellä varustetulla menevän. [/quote] Alapeukuista päätellen ei mene. Minkälaisia hulluja koiran omistajat oikein on :o

[/quote]

Yhtä hyvin voisaan sanoa, että jokainen emotionaalisesti terve ihminen asettaa itselleen rakkaan ja tärkeän veraan ja ei-tärkeän edelle.

Jos ihminen pelastaisi ennemmin vieraan lapsen kuin oman lapsensa, häntä pidettäisiin omituisena. Sama pätee vieraan lapsen pelastamiseen oman lemmikin sijasta. Suhde lemmikkin voi olla yhtä voimakas kuin suhde omaan lapseen, ja lemmikki on varmasti läheisempi kuin vieras lapsi.

Tosipaikan tullen ihmiset eivät tee huolellisia moraalisia laskelmia eläimen ja ihmsen elämän eroista, vaan he toimivat moraalisten ja emotionaalisten vaistojensa varassa. Varmasti voidaan rakentaa argumentti, jossa vieraan lapsen elämä on aina arvokkaampi ja päinvastoin, mutta päätöksen tekijä on se, joka joutuu elämään tekonsa kanssa. -15

[/quote]

Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas.

Vierailija
195/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tietysti. Miettikää nyt hullut jos se sun tärkeä ihminen+jonkun toisen koira olis sielä talosa, ja se joku pelastaaki oman koiransa, jättäen sen sulle tärkeen ihmisen kuolemaan?
-nainen 22, 2 lasta ja 1 koira

Vierailija
196/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:45"]

Mitä järkeä tällaisesta asiasta on tapella? Eihän tällä ole minkäänlaista todellisuuspohjaa, te vain riitelette riitelemisen ilosta!

Miten minun oma koirani ja vieras lapsi olisivat joutuneet kahdestaan palavaan taloon? Miksi kumpikaan ei pysty itse liikkumaan? Miten minä pääsen sisään, jos he eivät pääse ulos? Mistä tiedän kumman löydän ensin? Miksi jättäisin ensimmäisen uhrin (oletuksena että se olisi koira) palavaan taloon ja lähtisin etsimään "arvokkaampia" uhreja? Miksi palokaasut eivät ole tappaneet heitä? Miksei kukaan muu ole auttamassa, miksi vain minä olen paikalla? Miksi pitää valita vain toinen? Miksen voi ottaa lasta syliin ja käskeä koiraa seuraamaan? Miksei 80kg pelastuskoirani pysty raahaamaan lasta pihalle? Jos kukaan muu ei ole paikalla auttamassa ja näkemässä tilannetta, miten yhteiskunta voi tuomita minut jos valitsen koiran? Ja jos taas siellä on silminnäkijöitä, miksi heitä ei tuomita siitä, etteivät pelastaneet ketään?

[/quote]

Näitä kysymyksiä ei saa miettiä, koska pitää noudattaa peruskoulussa opittua mutkat suoriksi-ajattelutapaa. Palstakysymyksenähän tämä on mitä parhain. Otetaan kärjistetty esimerkki vailla mitään järkevää pohjaa ja sitten aletaan riidellä tunnepohjalta.

Vierailija
197/254 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:20"]

En ole lukenut kaikkia edeltäviä kommentteja. Lapsen tietysti pelastaisin muutenkin, mutta jo lainkin perusteella olisi pakko, ettei saisi tuomiota kuolemantuottamuksesta tai heitteillepanosta.

[/quote]

Olet väärässä. Laki ei velvoita ketään syöksymään palavaan rakennukseen pelastamaan yhtään ketään. Et löydä suomalaisesta oikeuskäytännöstä ainuttakaan esimerkkiä, jossa joku olisi tuomittu siitä. -15

Vierailija
198/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa, nappaisin lapsen syliini ja kutsuisin koiraa perääni. Koiran vika jos ei tajuaisi tulla.

Vierailija
199/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:50"]

[/quote]

Jossain kuitenkin menee raja ja tuskin sinäkään olet sitä mieltä että psyykkisesti terve ihminen asettaisi esim. muumimukin lapsen pelastamisen edelle vaikka mukilla olisi kuinka suuri tunnearvo. Sinäkin olet siellä mielenterveysongelmien rajan toisella puolella vaikka et itse sitä näköjään havaitse.

Vierailija
200/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:45"]

[/quote]

Näitä kysymyksiä ei saa miettiä, koska pitää noudattaa peruskoulussa opittua mutkat suoriksi-ajattelutapaa. Palstakysymyksenähän tämä on mitä parhain. Otetaan kärjistetty esimerkki vailla mitään järkevää pohjaa ja sitten aletaan riidellä tunnepohjalta.

[/quote]

Palsta-assit aloittavat seuraavaksi jankkauksen tästä asiasta.