Hirveä ikäkriisi 35-vuotiaana!
Etenkin koska näytön naamasta niin ikääntyneeltä vauvavuoden jäljiltä ja yhä joudun heräilemään yöllä. Onneksi en enempää lapsia ole tekemässä mutta miten tästä eteenpäin? Kamalaa kun kaikki tuntuvat olevan itseä
Nuorempia ja freesimpiä ja itsellä on suunta vain alaspäin kun ei ole rajattomasti rahaa eikä aikaakaan sijoittaa ikääntymisen hidastamiseen :(
Kommentit (28)
Älä syö lääkkeitä, ne vanhentaa. Älä tupakoi ja vältä alkoholia.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:24"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:11"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:46"]
Mitä voin tehdä kun lapsi edelleen valvottaa!? Lähes nuo kaikki jo teen. Ei ole varaa käydä hoidoissa jatkuvasti. Lisäravinteisiin menee jo satanen kuussa. Ap
[/quote]
No jätä ne lisäravinteet pois, ne eivät auta mitään! Saat vain lompakon laihemmaksi ja sileämmäksi. Vitamiinit ym pitää saada ravinnosta, tutkimukset tukevat tällöin terveysvaikutuksia kiistatta. Lisäravinteina otettuna vitamiinit lisäsivät jopa syöpäriskiä eivätkä mitenkään edistäneet terveyttä (suomalaistutkimus, joka keskeytettiin kasvavan syöpäriskin takia). Ala syömään ne ravinteet ihan ruoasta.
[/quote]
Anteeks mikä juttu tämä on? Mitkä vitamiinit eritoten?! Linkkiä?
[/quote]
Suomalainen SETTI-tutkimus. En muista mitkä vitamiinit, mutta antioksidantteja siinä erityisesti tutkittiin, muistaakseni ainakin E-vitamiini oli vaarallista. Tutkimus todella lopettetiin kesken koska syöpää alkoi ilmaantumaan enemmän ravintolisiä käyttävillä. Googlaa niin löytyy varmasti.
Mun miehellänikin on ikäkriisi ja hän on sun ikäinen sanoo sen johtuvan mun iästä (21). Luultavasti myös siitä, että hänen elämästään meni hukkaan ryyppäämiseen ja sekoiluun n.16 vuotta, kunnes sitten todettiin makaskirroosi jonka takia ei voi juoda tippaakaan, (juominen on ollut hänelle se ainoa "pakokeino"), ja liuta muita sairauksia mitkä enemmän tai vähemmän suoraan johtuu alkoholista. Osa sairauksista mielletään vanhusten sairauksiksi. Kauheista kivuista kärsii ja sairaus voi viedä pahimmillaan liikuntakyvyn toinen sairaus taas voi viedä hyvinkin aikaiseen hautaan. :'( Myös vakava asteisia psyykkisiä diagnooseja löytyy paljon. Ylähampaat häneltä puuttuu ja sekin on aika kova pala hänelle. Hänellä on lääkkeistä johtuvia erektio ja pidätysongelmia. Nyt ollan saamassa ensimmäistä lastamme ja sekin varmaan omalta osalta tuo esiin ikäkriisiä. Mies ei ole opiskellut, eikä ollut 90-luvun jälkeen töissä. Itsetuohoiset ajatukset pyörivät hänellä mielessä, se on todella raskasta seurata vierestä, kun toista rakastaa enemmän, kuin mitään! Ei sulla asiat kuitenkaan näin huonosti ole.
Kunhan lapsi alkaa nukkumaan paremmin ja saat itsekin levättyä enemmän, tasaantuu tilanne varmaan jonkin verran. Samaan tilanteeseen tuskin palaudut kuin ennen lasta, kuluttaa se raskaus kuitenkin kroppaa niin paljon. Varmaan parhainta olisi vain opetella antamaan omalle kropalle enemmän armoa, etenkin, kun se on kantanut ja synnyttänyt uuden ihmisen. Se nyt vain on niin raskasta elimistölle, että vaikuttaa ihan pysyvästi moneen asiaan.
Olin yllättynyt, miten eräs melkein nelikymppinen ystäväni, joka nyt odottaa esikoistaan, oli vanhentunut yhtäkkiä. Ennen raskautta oli hoikka, nuorekas ja kaunis. Ryppyjäkään näkyi tuskin yhtään. Nyt raskauden puolivälissä ja rankka raskausaika onkin yhtäkkiä vanhentanut ystävääni varmaan 10 vuodella. Painoa tullut reippaasti, kunto romahtanut ja kasvot väsyneet ja ryppyjen täyttämät. Kaunis edelleen, mutta ikä todella ruvennut näkymään ja muutos tapahtunut ihan kuukausissa. Ehkä vielä palautuu siitä, mutta luulen, että vauva-aika rankkudellaan saattaa vain vanhentaa entisestään. En tiedä, kokeeko ystäväni jotain ikäkriisiä, mutta ei ainakaan ole maininnut.
Kroppani on paremmassa kuosissa kuin koskaan. Ap
Tutulta kuulostaa, ap. Täällä kans yksi 35v ja kyllä meinaa ikäkriisiä olla. On jotenkin tosi vaikea ymmärtää, että olen JO 35v. Nämä viimeiset 5v on mennyt niin vauhdilla, että tällä vauhdilla olen 40v ennen kuin huomaankaan. Pahinta tässä on se, että mun elämä vaan junnaa edelleen samassa kuin aina. Samaa kotiäitiyttä kuin 10v sittenkin...
Ja mitä tulee tuohon ulkonäköön, niin mun mielestä se on niinpäin, että tosi moni tämän ikäinen näyttää jo tosi vanhalta. Esim. usein jos näen lehdessä jonkun 35-vuotiaan taviksen, niin joka kerta järkytyn, että onko 35v todellakin jo noin aikuisen ja vanhan näköinen. Mä vissiin kuvittelen näyttäväni edelleen 25-vuotiaalta ja varmaan just siksi, kun elämä junnaa paikoillaan ja olen henkisesti siinä 25v iässä. Tuo, että näkee jonkun vanhan näköisen 35-vuotiaan saa hirveän kriisin aikaiseksi, että olenko minäkin jo noin vanha.
Mitä voin tehdä kun lapsi edelleen valvottaa!? Lähes nuo kaikki jo teen. Ei ole varaa käydä hoidoissa jatkuvasti. Lisäravinteisiin menee jo satanen kuussa. Ap
[/quote]
Miksi kävisit hoidoissa ja söisit lisäravinteita? Miten olisi ihan oikea ruoka? Tiedätkö, että ravinto on muutakin kuin kaloreita. Se vaikuttaa terveyteesi ja hyvinvointiisi niin sisäisesti kuin ulkoisestikin. Eikä maksa paljon!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:11"]
[/quote]
No jätä ne lisäravinteet pois, ne eivät auta mitään! Saat vain lompakon laihemmaksi ja sileämmäksi. Vitamiinit ym pitää saada ravinnosta, tutkimukset tukevat tällöin terveysvaikutuksia kiistatta. Lisäravinteina otettuna vitamiinit lisäsivät jopa syöpäriskiä eivätkä mitenkään edistäneet terveyttä (suomalaistutkimus, joka keskeytettiin kasvavan syöpäriskin takia). Ala syömään ne ravinteet ihan ruoasta.
[/quote]
Anteeks mikä juttu tämä on? Mitkä vitamiinit eritoten?! Linkkiä?