Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos väitän vuokranantajalle...

Vierailija
26.05.2015 |

Jos väitän vuokranantajalle, että olen töissä, saako vuokranantaja tietää mistään että olen työtön?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:57"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:53"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:32"]Ei yleensä saa. Me vuokrattiin asunto niin että mä olin opiskelija ja mies työtön. ihan pokkana sanottiin että mä opiskelen työn ohella ja mies kokopäivätyössä. Meillä oli kyllä säästössä rahaa useamman kuun vuokrien verran joten oikeastaan katsottiin ettei meidän työtilanne kuulunut vuokranantajalle mitenkään.
[/quote]

Ihan turhaan alapeukutatte. Tästä on aikaa jo monta vuotta, kaikki vuokrat tuli maksetuiksi ja sittemmin ostettiin oma.
[/quote]
Ei kukaan väittänyt ettettekö olisi maksaneet, vaan alapeukut tuli paskan puhumisesta.
[/quote]

No kyllä mä nyt sen tajusin, mutta pointti olikin siinä että onko se paskan puhuminen niin väärin kun vuokranantajallehan kuuluu vain se että vuokrat tulee maksetuiksi ja asunto pysyy siistinä. Ei se, mistä ne vuokrarahat tulee,ä tai mitä vuokralaiset päivisin tekee. Jos mä nyt vuokraisin jostain syystä asunnon, niin en kertoisi mitään työpaikkani tietoja vaikka virasa olenkin. Työasiani ei vaan kuulu vuokranantajalle.

Vierailija
22/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:07"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:57"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:53"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:32"]Ei yleensä saa. Me vuokrattiin asunto niin että mä olin opiskelija ja mies työtön. ihan pokkana sanottiin että mä opiskelen työn ohella ja mies kokopäivätyössä. Meillä oli kyllä säästössä rahaa useamman kuun vuokrien verran joten oikeastaan katsottiin ettei meidän työtilanne kuulunut vuokranantajalle mitenkään. [/quote] Ihan turhaan alapeukutatte. Tästä on aikaa jo monta vuotta, kaikki vuokrat tuli maksetuiksi ja sittemmin ostettiin oma. [/quote] Ei kukaan väittänyt ettettekö olisi maksaneet, vaan alapeukut tuli paskan puhumisesta. [/quote] No kyllä mä nyt sen tajusin, mutta pointti olikin siinä että onko se paskan puhuminen niin väärin kun vuokranantajallehan kuuluu vain se että vuokrat tulee maksetuiksi ja asunto pysyy siistinä. Ei se, mistä ne vuokrarahat tulee,ä tai mitä vuokralaiset päivisin tekee. Jos mä nyt vuokraisin jostain syystä asunnon, niin en kertoisi mitään työpaikkani tietoja vaikka virasa olenkin. Työasiani ei vaan kuulu vuokranantajalle.

[/quote]

Ongelma: vuokra ei välttämättä tule maksetuksi, jos ei ole  töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:55"]Palkkakuittia pyydän, edellisen kk
[/quote]

No huhhuh. Saisit kyllä pitää tunkkisi. En todellakaan antaisi palkkakuittiani sinulle...

Vierailija
24/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:10"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:07"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:57"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:53"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:32"]Ei yleensä saa. Me vuokrattiin asunto niin että mä olin opiskelija ja mies työtön. ihan pokkana sanottiin että mä opiskelen työn ohella ja mies kokopäivätyössä. Meillä oli kyllä säästössä rahaa useamman kuun vuokrien verran joten oikeastaan katsottiin ettei meidän työtilanne kuulunut vuokranantajalle mitenkään. [/quote] Ihan turhaan alapeukutatte. Tästä on aikaa jo monta vuotta, kaikki vuokrat tuli maksetuiksi ja sittemmin ostettiin oma. [/quote] Ei kukaan väittänyt ettettekö olisi maksaneet, vaan alapeukut tuli paskan puhumisesta. [/quote] No kyllä mä nyt sen tajusin, mutta pointti olikin siinä että onko se paskan puhuminen niin väärin kun vuokranantajallehan kuuluu vain se että vuokrat tulee maksetuiksi ja asunto pysyy siistinä. Ei se, mistä ne vuokrarahat tulee,ä tai mitä vuokralaiset päivisin tekee. Jos mä nyt vuokraisin jostain syystä asunnon, niin en kertoisi mitään työpaikkani tietoja vaikka virasa olenkin. Työasiani ei vaan kuulu vuokranantajalle.

[/quote]

[/quote]

Niin, mutta ei se tule välttämättä työssäkäyvälläkään maksettua.

Vierailija
25/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:39"]

Minä en antaisi työnantajan tietoja, jos joku niitä kysyisi. En koe sen liittyvän asumiseeni mitenkään. Onneksi on oma asunto.

[/quote]

Jos on oma asunto on varaa venkuroida. Jos etsii pääkaupunkiseudulta kohtuullista vuokra-asuntoa antaa vaikka lapsensa koulutodistuksen jos vuokranantaja kysyy.

Vierailija
26/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:10"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:07"]

[/quote]

[/quote]

Ongelma: se että on vuokraushetkellä töissä ei kerro pidemmällä välillä mitään. Vuokrasuhteen aikana työsuhde voi päättyä, voi tulla eroa ja sitä kautta vuokralaisena voikin kohta olla vaikka työtön yh vaikka vuokrasi asunnon alunperin hyväpalkkaiselle pariskunnalle, voi tulla sairaseläkkeitä ja mt-ongelmia ja ihan mitä vaan maksukykyyn vaikuttavaa.

Vierailija
27/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:50"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:34"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:31"]Ei saa, mutta minä kysyn aina myös työnantajan nimen ja työpaikan osoitteen. Jos niitä ei haluta kertoa, en vuokraa asuntoa. [/quote] Työpaikan osoitteen? Erikoista. Yleensä kysytään työnantajan nimi ja puh nro, mutta että osoite...? :D

[/quote]

Mitä erikoista siinä on? En minä sinne aio yhteyttä ottaa, kunhan kysyn. Jos väittää olevansa töissä Kallion koulussa, mutta ei muista osoitetta, niin arvaa kahdesti, onko se siellä töissä. Tai "yhdessä tehtaassa Marjoniemessä" - ai ettei muista tehtaan nimeä?
[/quote]

Mä voin ihan rehellisesti sanoa etten muistaisi työpaikkani osoitetta. Mihin mä sitä tarvitsisin? Työnantajan puhelinnumero mulla kyllä olisi antaa mutta ethän sä sitä kysynyt...
[/quote]

Etkä saisi sitä selville millään kysyttäessä?

Vierailija
28/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:18"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:10"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:07"] [quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:57"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:53"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:32"]Ei yleensä saa. Me vuokrattiin asunto niin että mä olin opiskelija ja mies työtön. ihan pokkana sanottiin että mä opiskelen työn ohella ja mies kokopäivätyössä. Meillä oli kyllä säästössä rahaa useamman kuun vuokrien verran joten oikeastaan katsottiin ettei meidän työtilanne kuulunut vuokranantajalle mitenkään. [/quote] Ihan turhaan alapeukutatte. Tästä on aikaa jo monta vuotta, kaikki vuokrat tuli maksetuiksi ja sittemmin ostettiin oma. [/quote] Ei kukaan väittänyt ettettekö olisi maksaneet, vaan alapeukut tuli paskan puhumisesta. [/quote] No kyllä mä nyt sen tajusin, mutta pointti olikin siinä että onko se paskan puhuminen niin väärin kun vuokranantajallehan kuuluu vain se että vuokrat tulee maksetuiksi ja asunto pysyy siistinä. Ei se, mistä ne vuokrarahat tulee,ä tai mitä vuokralaiset päivisin tekee. Jos mä nyt vuokraisin jostain syystä asunnon, niin en kertoisi mitään työpaikkani tietoja vaikka virasa olenkin. Työasiani ei vaan kuulu vuokranantajalle. [/quote] Ongelma: vuokra ei välttämättä tule maksetuksi, jos ei ole  töissä. [/quote] Ongelma: se että on vuokraushetkellä töissä ei kerro pidemmällä välillä mitään. Vuokrasuhteen aikana työsuhde voi päättyä, voi tulla eroa ja sitä kautta vuokralaisena voikin kohta olla vaikka työtön yh vaikka vuokrasi asunnon alunperin hyväpalkkaiselle pariskunnalle, voi tulla sairaseläkkeitä ja mt-ongelmia ja ihan mitä vaan maksukykyyn vaikuttavaa.

[/quote]

Totta. Mutta jos jo alussa on tällainen maksuun vaikuttava asia, niin ollaan astetta ikävämmässä tilanteessa kuin jos vuokralainen on vielä töissä.

Vierailija
29/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just köyhimpiä nuo vuokralla asuvat duunarit. Eivät saa asumistukeakaan paljon mitään.

Vierailija
30/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:14"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:10"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:07"] [quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:57"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:53"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:32"]Ei yleensä saa. Me vuokrattiin asunto niin että mä olin opiskelija ja mies työtön. ihan pokkana sanottiin että mä opiskelen työn ohella ja mies kokopäivätyössä. Meillä oli kyllä säästössä rahaa useamman kuun vuokrien verran joten oikeastaan katsottiin ettei meidän työtilanne kuulunut vuokranantajalle mitenkään. [/quote] Ihan turhaan alapeukutatte. Tästä on aikaa jo monta vuotta, kaikki vuokrat tuli maksetuiksi ja sittemmin ostettiin oma. [/quote] Ei kukaan väittänyt ettettekö olisi maksaneet, vaan alapeukut tuli paskan puhumisesta. [/quote] No kyllä mä nyt sen tajusin, mutta pointti olikin siinä että onko se paskan puhuminen niin väärin kun vuokranantajallehan kuuluu vain se että vuokrat tulee maksetuiksi ja asunto pysyy siistinä. Ei se, mistä ne vuokrarahat tulee,ä tai mitä vuokralaiset päivisin tekee. Jos mä nyt vuokraisin jostain syystä asunnon, niin en kertoisi mitään työpaikkani tietoja vaikka virasa olenkin. Työasiani ei vaan kuulu vuokranantajalle. [/quote] Ongelma: vuokra ei välttämättä tule maksetuksi, jos ei ole  töissä. [/quote] Niin, mutta ei se tule välttämättä työssäkäyvälläkään maksettua.

[/quote]

Ulosotosta saa ripeämmin rahat, jos vuokralainen on töissä. Luottotiedot nyt joka tapauksessa pitää tarkistaa, joten jos ne on OK, toimii ulosotto ihan kiitettävästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi