Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos väitän vuokranantajalle...

Vierailija
26.05.2015 |

Jos väitän vuokranantajalle, että olen töissä, saako vuokranantaja tietää mistään että olen työtön?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ellei erikseen vaadi ulkomaan tyyliin työtodistusta

Vierailija
2/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa, mutta minä kysyn aina myös työnantajan nimen ja työpaikan osoitteen. Jos niitä ei haluta kertoa, en vuokraa asuntoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos tiedosta :)

Vierailija
4/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleensä saa. Me vuokrattiin asunto niin että mä olin opiskelija ja mies työtön. ihan pokkana sanottiin että mä opiskelen työn ohella ja mies kokopäivätyössä. Meillä oli kyllä säästössä rahaa useamman kuun vuokrien verran joten oikeastaan katsottiin ettei meidän työtilanne kuulunut vuokranantajalle mitenkään.

Vierailija
5/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:31"]Ei saa, mutta minä kysyn aina myös työnantajan nimen ja työpaikan osoitteen. Jos niitä ei haluta kertoa, en vuokraa asuntoa.
[/quote]

Työpaikan osoitteen? Erikoista. Yleensä kysytään työnantajan nimi ja puh nro, mutta että osoite...? :D

Vierailija
6/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en antaisi työnantajan tietoja, jos joku niitä kysyisi. En koe sen liittyvän asumiseeni mitenkään. Onneksi on oma asunto.

Vierailija
7/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:34"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:31"]Ei saa, mutta minä kysyn aina myös työnantajan nimen ja työpaikan osoitteen. Jos niitä ei haluta kertoa, en vuokraa asuntoa. [/quote] Työpaikan osoitteen? Erikoista. Yleensä kysytään työnantajan nimi ja puh nro, mutta että osoite...? :D

[/quote]

Mitä erikoista siinä on? En minä sinne aio yhteyttä ottaa, kunhan kysyn. Jos väittää olevansa töissä Kallion koulussa, mutta ei muista osoitetta, niin arvaa kahdesti, onko se siellä töissä. Tai "yhdessä tehtaassa Marjoniemessä" - ai ettei muista tehtaan nimeä?

Vierailija
8/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedot ja verotiedoista näkee

Vierailija
9/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:47"]Luottotiedot ja verotiedoista näkee
[/quote]
Verotiedoistahan näkee vaan sen viime vuoden verotuksen,kö? Ja apn luottotiedot on ok

Vierailija
10/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:34"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:31"]Ei saa, mutta minä kysyn aina myös työnantajan nimen ja työpaikan osoitteen. Jos niitä ei haluta kertoa, en vuokraa asuntoa. [/quote] Työpaikan osoitteen? Erikoista. Yleensä kysytään työnantajan nimi ja puh nro, mutta että osoite...? :D

[/quote]

Mitä erikoista siinä on? En minä sinne aio yhteyttä ottaa, kunhan kysyn. Jos väittää olevansa töissä Kallion koulussa, mutta ei muista osoitetta, niin arvaa kahdesti, onko se siellä töissä. Tai "yhdessä tehtaassa Marjoniemessä" - ai ettei muista tehtaan nimeä?
[/quote]

Mä voin ihan rehellisesti sanoa etten muistaisi työpaikkani osoitetta. Mihin mä sitä tarvitsisin? Työnantajan puhelinnumero mulla kyllä olisi antaa mutta ethän sä sitä kysynyt...

Vierailija
11/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:49"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:47"]Luottotiedot ja verotiedoista näkee
[/quote]
Verotiedoistahan näkee vaan sen viime vuoden verotuksen,kö? Ja apn luottotiedot on ok
[/quote]

Niimpä, verotiedoista näkisit että olen ollut 2014 töissä mutta mitä se tässä hetkessä ketään auttaisi?

Vierailija
12/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:31"]

Ei saa, mutta minä kysyn aina myös työnantajan nimen ja työpaikan osoitteen. Jos niitä ei haluta kertoa, en vuokraa asuntoa.

[/quote]

Jos sanoo olevansa töissä citymarketissa, niin alatko selvittää pitääkö tää paikkaansa? 

Vierailija
13/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:32"]Ei yleensä saa. Me vuokrattiin asunto niin että mä olin opiskelija ja mies työtön. ihan pokkana sanottiin että mä opiskelen työn ohella ja mies kokopäivätyössä. Meillä oli kyllä säästössä rahaa useamman kuun vuokrien verran joten oikeastaan katsottiin ettei meidän työtilanne kuulunut vuokranantajalle mitenkään.
[/quote]

Ihan turhaan alapeukutatte. Tästä on aikaa jo monta vuotta, kaikki vuokrat tuli maksetuiksi ja sittemmin ostettiin oma.

Vierailija
14/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:50"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:34"]

[/quote]

[/quote]

Mä voin ihan rehellisesti sanoa etten muistaisi työpaikkani osoitetta. Mihin mä sitä tarvitsisin? Työnantajan puhelinnumero mulla kyllä olisi antaa mutta ethän sä sitä kysynyt...
[/quote]
En mäkään muista osoitetta! Sinnepäin muistan mutten tarkalleen.

Vierailija
15/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkakuittia pyydän, edellisen kk

Vierailija
16/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:53"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:31"]

[/quote]

Jos sanoo olevansa töissä citymarketissa, niin alatko selvittää pitääkö tää paikkaansa? 
[/quote]

Tai ylipäätään, muistaako joku citymarketin kassa työpaikkansa osoitteen? Tai jos sanon että olen sairaanhoitaja Tyksissä niin oletan kyllä etyä vuokranantajakin tietää missä on tyks eikä tarvitse erikseen osoitetta mihinkään...

Vierailija
17/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:53"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:32"]Ei yleensä saa. Me vuokrattiin asunto niin että mä olin opiskelija ja mies työtön. ihan pokkana sanottiin että mä opiskelen työn ohella ja mies kokopäivätyössä. Meillä oli kyllä säästössä rahaa useamman kuun vuokrien verran joten oikeastaan katsottiin ettei meidän työtilanne kuulunut vuokranantajalle mitenkään.
[/quote]

Ihan turhaan alapeukutatte. Tästä on aikaa jo monta vuotta, kaikki vuokrat tuli maksetuiksi ja sittemmin ostettiin oma.
[/quote]
Ei kukaan väittänyt ettettekö olisi maksaneet, vaan alapeukut tuli paskan puhumisesta.

Vierailija
18/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkakuitti täytyy olla

Vierailija
19/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja ei saa tietää vuokralaisen työttömyydestä niin kauan kuin vkralainen maksaa kaiki maksunsa, mutta jos jotain menee ulosottoon ja julistetaan varattomaksi niin se tieto tietty menee myös vuokranantajalle. 

Yleensä vuokralaisilta kuitenkin yrittää udella kaikenlaista suhteessa heidän elämäntilanteesnsa ja yleensä se elmäntilanne kyllä ihan oikeasti liittyy asumiseen, toisin kuin joku yllä väitti. On kaikkien etu, jos asunto ja asukat soivat toisilleen. Ei ole kenekään etu jos asunto on vuokralaiselle liian kallis, liian työläs, liian mummoutuneessa tai liian nuorekkaassa taloyhtiössä, jos ei ole parkkipaikkaa vaikkatarvii autoa työssään jne. Vuokrasuteista tulee pidempiä ja asunto söilyy paremmassa kunnossa, kun asunto ja vuokralainen sopivat toisillee. On myös vuokranantajan oikeud (ja vähän velvollisuuskin) arvioida tätä. Siksi niitä tietoja tarvitaan. Itse en koskaan ottaisi vuokralleihmistä, joka on sitä mieltä, ettei minulla ole oikeutta arvioida, sopiiko asuntoni hänelleja hän asunnolleni.

olen itse kerran tarkistanut työnantajatiedot. Vuokralaisehdokkaalla oli luottotiedoissa isoja ongelmia ja erinäisistä syistä harkitsin häntä kuitenkin. En soittanut työnantajalle (turha minun häntä olisi ollut vaivata eikä työntekijän asunnon aihto nyt hänelle kuulukaan) vaan työnantajan puhelinvaihteeseen ja pyysin yhdistämään tälle henkilölle. Kun se onnistui, tiesin, että hän on töissä siellä.  Hänestä tuli meille vuokralainen. Todettakoon, että jälkeenpäin kyllä kävi ilmi, että epäluuloni oli aiheellien ja tyyppi oli virhe. Ei se oikein osannut pitää asioidtaan huolta: Maksoi kyllä vuokransa, mutta jälkeen jäi aika sotku.

Vierailija
20/30 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:53"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:31"]

[/quote]

[/quote]

Jos luottotiedot on kunnossa ja edellinen vuokranantaja suosittelee, en erikseen asiaa tarkista. Mutta muista, että ne työttömät osaa harvoin valehdella sujuvasti, jos kyselee työpaikasta, koska ne ei tiedä, kysynkö työnantajalta vai en. Kerran yksi vuokralaisehdokas kertoi olevansa töissä siellä mainitsemassasi Citymarketissa ja totesin, että ai kun kiva, mun äiti on siellä myös. Yllättäen työsuhde kuivui kiireavuksi ja satunnaisiksi vuoroiksi kassalla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi