Hoitaja. Miksi äänestät Kokoomusta?
Hoitohenkilöstöllä on Kokoomuksessa vahva kannatus mistä se johtuu, vaikka he eivät ole suurituloisista työntekijöitä
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no kokoomushan poistaa kaikki sairaanhoitajat ja lähihoitajat työkentältä ja tuo hoiva-avustajat. Halvempia kato ja kenet tahansa voi ottaa kadulta ja kouluttaa muutamassa päivässä. Onnea matkaan. Tätähän te haluatte.
Luuletko että Amerikassa kalliissa yksityissairaaloissa ei oo töissä ne vuosikurssinsa parhaat arvosanat ja työtodistukset saaneet hoitajat?
Ootko tosissas? Ai oikein kalliissa yksityissairaaloissa, joita Suomessa tulee olemaan ehkä 1? Meinaatko, että kaikki Suomen parhailla arvosanoilla valmistuneet palkataan sinne?
Kyllä kuule se niin on, että hoiva-avustajia tullaan nyt ottamaan pilvin pimein joka paikkaa yksityisissä firmoissa. Ja tiäkkö mikä jännä juttu siinä myös on? Valvira ei valvo hoiva-avustajia.
Valvira valvoo ainoastaan sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilöitä. Hoiva-avustaja ei koulutuksensa perusteella ole sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilö.
Elikkä laatu tulee laskemaan kuin lehmän häntä.
Jos ne hoiva-avustajat on filippiiniläisiä, kaikki voittaa. Tekevät vähän halvemmalla, mutta suurella sydämellä ja oikeasti hoivaavat eivätkä sovella suomalaista kuntouttavaa työotetta, johon kuuluu, että mitä sairaampi ja huonokuntoisempi potilas, sitä vähemmän sitä autetaan.
Miksi ne filippiiniläiset tänne tulisivat? Suomessa on kehnoimmat palkat Pohjoismaista.
Vai pidätkö heitä sen verran yksinkertaisina, etteivät osaa tehdä palkkavertailuja eri maiden välillä?
Vierailija kirjoitti:
peersauki kirjoitti:
En ole mieltänyt koskaan kokoomusta tai oikeistopuolueita yleensäkään rikkaiden puolueiksi. Ne ovat samoja arvoja arvostavien puolue eli ihmisille, jotka korostavat yksilön omaa vastuuta ja yrittämistä. Ihmisille, jotka uskovat olevansa oman onnensa seppiä. Toiseen laitaan kuuluvat sitten ne pessimistisimmät, jotka odottavat valmista ja ovat sitä mieltä, että raha kuuluu tasaisesti kaikille, vaikka ei itse mitään elämänsä eteen yrittäisikään.
Minä olen kanssa niitä haihattelijoita, jotka uskoo että raha kuuluu niillekin jotka ei itse yritä. Niinkuin kehitysvammaisille, vammautuneille, huumeperheeseen syntyneille lapsille tai muistisairaille vanhuksille. Vi**n laiskat luuserit!
Kuuluuko muiden elättää ihmiset, jotka eivät halua tehdä töitä, mutta pystyisivät? Tässä menee minun rajani. Haluan avustukset sellaisille ihmisille, jotka eivät muuten pärjää. Tuo erottaa oikeiston ja vasemmiston suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska työskentelen yksityisellä
Ei ole todellista!😂
Samaa ajattelin. Äly hoi, älä jätä. Koomista!
Näitä kommennteja lukiessani ja aikaisemmin rokottamattomien hoitajien kommentteja lukiessani, on pakko sanoa, että arvostus hoitajia kohtaan on vain tippunut. Älykkyys ei hoitajilla kyllä hehku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
peersauki kirjoitti:
En ole mieltänyt koskaan kokoomusta tai oikeistopuolueita yleensäkään rikkaiden puolueiksi. Ne ovat samoja arvoja arvostavien puolue eli ihmisille, jotka korostavat yksilön omaa vastuuta ja yrittämistä. Ihmisille, jotka uskovat olevansa oman onnensa seppiä. Toiseen laitaan kuuluvat sitten ne pessimistisimmät, jotka odottavat valmista ja ovat sitä mieltä, että raha kuuluu tasaisesti kaikille, vaikka ei itse mitään elämänsä eteen yrittäisikään.
Minä olen kanssa niitä haihattelijoita, jotka uskoo että raha kuuluu niillekin jotka ei itse yritä. Niinkuin kehitysvammaisille, vammautuneille, huumeperheeseen syntyneille lapsille tai muistisairaille vanhuksille. Vi**n laiskat luuserit!
Kuuluuko muiden elättää ihmiset, jotka eivät halua tehdä töitä, mutta pystyisivät? Tässä menee minun rajani. Haluan avustukset sellaisille ihmisille, jotka eivät muuten pärjää. Tuo erottaa oikeiston ja vasemmiston suomessa.
Ei, vaan ero on siinä, että sinä et halua edes miettiä MIKSI joku ei halua töihin. Ja TÄSSÄ on oikeiston ja vasemmiston ero.
Kokoomuksen mielestähän olisi ihan oikein, että kaikki pakotettaisiin töihin paskapalkalla ja paskoihin työoloihin koska vaihtoehtona olisi kylmään kuoleminen talvella. Kokoomuksen näkökulmasta vaihtoehtona ei ole palkkojen nostaminen tai työolojen parantaminen, koska sellainen veisi rahaa rikkailta verotuksen tai sitten yksityisyritysten palkkojen muodossa. Tässäkin on oikeiston ja vasemmiston ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
peersauki kirjoitti:
Ei, vaan ero on siinä, että sinä et halua edes miettiä MIKSI joku ei halua töihin. Ja TÄSSÄ on oikeiston ja vasemmiston ero.
Kokoomuksen mielestähän olisi ihan oikein, että kaikki pakotettaisiin töihin paskapalkalla ja paskoihin työoloihin koska vaihtoehtona olisi kylmään kuoleminen talvella. Kokoomuksen näkökulmasta vaihtoehtona ei ole palkkojen nostaminen tai työolojen parantaminen, koska sellainen veisi rahaa rikkailta verotuksen tai sitten yksityisyritysten palkkojen muodossa. Tässäkin on oikeiston ja vasemmiston ero.
Tuossa on se ero.
Olen palkansaaja. Miksi minun pitäisi maksaa laskojen eläminen? Miksi verorajoja ei ohjata noilta loisilta ihmisille, jotka eivät kykene elättämään itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
peersauki kirjoitti:
Tuossa on se ero.
Olen palkansaaja. Miksi minun pitäisi maksaa laskojen eläminen? Miksi verorajoja ei ohjata noilta loisilta ihmisille, jotka eivät kykene elättämään itseään.
Eihän sun ole mikään pakko maksaa, ei ole pakko edes elää ja asua Suomessa. On paljon maita, missä köyhät ja työtätekemättömät jätetään pärjäämään itsekseen ja elämään kadulle, muuta sellaiseen maahan, siellä on alhainen verotus ja voit ihan huoletta loikkia niiden kadulla nukkuvien ylitse työmatkallasi, tai vaikka astua päällekkin, ei ketään kiinnosta.
Muistat vain sitten, että jos sulle käy huonosti työelämässä, niin saatat itsekkin päätyä kadulle, älä vain sitten tule takaisin tänne Suomeen muiden elätettäväksi, vaan elä kuten opetat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
peersauki kirjoitti:
Tuossa on se ero.
Eihän sun ole mikään pakko maksaa, ei ole pakko edes elää ja asua Suomessa. On paljon maita, missä köyhät ja työtätekemättömät jätetään pärjäämään itsekseen ja elämään kadulle, muuta sellaiseen maahan, siellä on alhainen verotus ja voit ihan huoletta loikkia niiden kadulla nukkuvien ylitse työmatkallasi, tai vaikka astua päällekkin, ei ketään kiinnosta.
Muistat vain sitten, että jos sulle käy huonosti työelämässä, niin saatat itsekkin päätyä kadulle, älä vain sitten tule takaisin tänne Suomeen muiden elätettäväksi, vaan elä kuten opetat.
Tuo oli vaan vastauksena ihmisille, miksi jotkut äänestävät oikeistopuolueita. Varmasti haen työtä ja menen töihin, jos joudun työttömäksi koska en halua loisia veromaksajien rahoilla. Nuo kuuluvat mielestäni oikeasti heikossa asemassa oleville. Mutta olenkin vain paha oikeistolainen.
Tuo ehdotuksesi on sama kuin suosittelisin sinua painumaan Venezuelaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no kokoomushan poistaa kaikki sairaanhoitajat ja lähihoitajat työkentältä ja tuo hoiva-avustajat. Halvempia kato ja kenet tahansa voi ottaa kadulta ja kouluttaa muutamassa päivässä. Onnea matkaan. Tätähän te haluatte.
Luuletko että Amerikassa kalliissa yksityissairaaloissa ei oo töissä ne vuosikurssinsa parhaat arvosanat ja työtodistukset saaneet hoitajat?
Ootko tosissas? Ai oikein kalliissa yksityissairaaloissa, joita Suomessa tulee olemaan ehkä 1? Meinaatko, että kaikki Suomen parhailla arvosanoilla valmistuneet palkataan sinne?
Kyllä kuule se niin on, että hoiva-avustajia tullaan nyt ottamaan pilvin pimein joka paikkaa yksityisissä firmoissa. Ja tiäkkö mikä jännä juttu siinä myös on? Valvira ei valvo hoiva-avustajia.
Valvira valvoo ainoastaan sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilöitä. Hoiva-avustaja ei koulutuksensa perusteella ole sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilö.
Elikkä laatu tulee laskemaan kuin lehmän häntä.
Jos ne hoiva-avustajat on filippiiniläisiä, kaikki voittaa. Tekevät vähän halvemmalla, mutta suurella sydämellä ja oikeasti hoivaavat eivätkä sovella suomalaista kuntouttavaa työotetta, johon kuuluu, että mitä sairaampi ja huonokuntoisempi potilas, sitä vähemmän sitä autetaan.
Miksi tätä on alapeukutettu? Katsoin noita vaaliväittelyitä ja muita kyselyitä, kaikki muut paitsi perussuomalaiset halusivat filippiiniläisiä. Ovatko kaikki palstan hoitajat sitten perussuomalaisia vai ettekö tienneet minkä puolesta olette äänestäneet?
Vierailija kirjoitti:
Olen työskennellyt hoitajana sekä yksityisellä että julkisella. Selkeästi työskentelen mieluummin julkisella, koska yksityisellä pesin lattioita, tein ruokaa, pesin pyykkiä ja silitin pyykkejä yms. (esim. jopa yksikön johtajan omia vaatteita (!), kun oli lähdössä matkalle ulkomaille ja pakkasi matkalaukkuaan,) työhön kuului niin paljon kaikkea muutakin kuin hoitotyötä, joten kaikki tehtiin jatkuvalla kiireellä vähän sinne päin ja jotkut tietyt asiat kuten vanhusten ulkoiluttaminen tai haavan hoito jäi tekemättä kokonaan. Hyi yök.
Kaikesta piti säästää ja kumihanskoja ei olisi saanut käyttää, vaan paska olisi pitänyt pestä omin käsin, ja vaippoja piti säästää ja pesulappuja ei olisi saanut käyttää. Lääkepurkitkin pestiin ja käytettiin uudelleen.
Tismalleen totta. Koettu on, mutta onneksi noista paikoista voi lähteä pois.
Nim. Ei koskaan enää.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Ja mitenhän he järjestäisivät sen hoidon ilman rahaa yksityisellä?
Jos tarkoitat palveluseteliä niin sehän on puhdasta veroeurojen siirtämistä yksityisen taskuun.Höpsistä. Kyllä palveluseteliä käytettäessä siirtyy rahojen lisäksi myös potilas... joka näin saa maksutta yksityisen hoidon. Sosialisteille tämä on kauhistus, markkinataloutta ymmärtäville hieno asia.
Sulla on vähän liian ruusuinen kuva palvelusetelistä. Et kai vaan luule, että sillä palveluseteleillä kävelet sitä lippua heilutellen mihin tahansa yksityiselle ja mitä vaivaa tahansa hoidattamaan?
Ehei, palvelusetelin mukana tulevasta listasta valitset mihin edes voit varata ajan. Sen jälkeen otat selville mikä heidän taksansa on. Palvelusetelin arvo on tietty summa ja tarjoaja pyytää hinnan. Jos listalta ei löydy yhtään paikkaa mikä palvelisi setelin hinnalla, niin erotuksen maksat itse.
Siinä ajassa olet jo käynyt terveysasemalla kun selaat sitä listaa ja vertailet hintoja.
Toinen harhaluulo on se, että saat palvelusetelin erikoislääkärille. Yleislääkärille ne on ja senhän tietää millaiset lääkärit näitä köyhien palveluja tarjoavat. Juuri ja juuri valmistuneet tai muuten uuvatit.
Mutta firma kyllä laskuttaa veronmaksajia suurella summalla.
Kannattaisi tutustua siihen palveluseteliin ennen kuin alkaa huutelemaan sen erinomaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hienoa,että valituiksi tuli hoitajia ja lääkäreitä. Yli puoluerajojen.
Ainut vaan, että osaltaan toivon,ettei siellä lähdetä vain omista lähtökohdista.
Meni vähän ohi nyt.
Valta tuo mukanaan vastuun ja kovat odotukset. Näitä äänestäneet odottavat nyt myös tuloksia. Ei oikein sovi epäonnistua.
Mielenkiinnolla odotan lääkäreiden ja sairaanhoitajien tekemiä leikkauksia omiin alueisiin. Vai käykö niin että leikkaukset kohdistuvatkin toisten tontille. Rahaa ei riitä, joten alueiden tehtävänä on priorisoida ja leikata jotta toisaalle riittää rahaa.
Mitä, eikö Vasemmistoliiton lupaama köyhyyden poisto onnistukaan tällä vaalituloksella? Toivottavasti nyt kuitenkin palvelut paranevat kuten on mainostettu. Että ei kävisi niin että kasvava asiakkaiden joukko jatkuvasti vain tarvitsee enemmän ja enemmän palveluita, jolloin samalla rahalla saa entistä vähemmän.
Ei vasemmisto poista köyhyyttä. Sehän olisi kuin ampuisi itseään jalkaan. Vasemmistopoliitikotjhan joutuisivat työttömiksi. Päinvastoin. Vasemmiston agendalla on köyhyyden lisääminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluat vielä kiireisemmän ja pieni palkkaisen elämän?
Haluan pitää työpaikkani.
Kokoomus haluaa tuoda työvoimaa muualta ja suosivat ulkoistusta muutoinkin, tässä käy perinteinen monessa maassa nähty "they tooked our jobs" ilmiö, osittainhan tämä ilmiö jo toteutuu, kun työolot ja palkka on sellaiset, ettei niillä järkevä valkoinen työskentele.
En käsitä tätä kokoomus haluaa-mantraa.
Nykyinen hallitus ei ole muusta puhunutkaan, kun työperäisestä muuhanmaatosta helpotuksena hoitajapulaan.
Tosin mitään ei ole silläkään saralla tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hienoa,että valituiksi tuli hoitajia ja lääkäreitä. Yli puoluerajojen.
Ainut vaan, että osaltaan toivon,ettei siellä lähdetä vain omista lähtökohdista.
Meni vähän ohi nyt.
Valta tuo mukanaan vastuun ja kovat odotukset. Näitä äänestäneet odottavat nyt myös tuloksia. Ei oikein sovi epäonnistua.
Mielenkiinnolla odotan lääkäreiden ja sairaanhoitajien tekemiä leikkauksia omiin alueisiin. Vai käykö niin että leikkaukset kohdistuvatkin toisten tontille. Rahaa ei riitä, joten alueiden tehtävänä on priorisoida ja leikata jotta toisaalle riittää rahaa.
Mitä, eikö Vasemmistoliiton lupaama köyhyyden poisto onnistukaan tällä vaalituloksella? Toivottavasti nyt kuitenkin palvelut paranevat kuten on mainostettu. Että ei kävisi niin että kasvava asiakkaiden joukko jatkuvasti vain tarvitsee enemmän ja enemmän palveluita, jolloin samalla rahalla saa entistä vähemmän.
Ei vasemmisto poista köyhyyttä. Sehän olisi kuin ampuisi itseään jalkaan. Vasemmistopoliitikotjhan joutuisivat työttömiksi. Päinvastoin. Vasemmiston agendalla on köyhyyden lisääminen.
Oikeistoko sen poistaa? Kyllä se oikeiston agendalla on pienipalkkaisten köyhyyden lisääminen.
Tätä mäkin ihmettelen. Kokoomuksen aatteella hoitajien tulotasolla palkat senkun laskee. Ja teen itse yksityisellä töitä suht pienessä yrityksessä - eipä aja kokoomus pienyrittäjien etuja.
Olen kristillinen Kokoomuslainen ja käyn poliklinikalla päivätyössä.
Mieheni tienaa niin hyvin, ettei minun edes tarvitsisi käydä töissä, mutta teen tätä ns, harrastuksena, etten pitkästyisi kotona. Nyt kun lapset ovat jo isompia, voin hyvin käydä päivätyössä ja minusta palkka on hyvä sairaanhoitajille, joten en missään nimessä kannata palkkojen nostoa, koska se veisi pohjan taloudelta ja nostaa vaan verotusta ja tekee lisää työttömiä.
Palkka on hyvä, oma asia, miten sen käyttää.
Mielestäni myös aikansa eläneet vuorolisät saa poistaa, koska sekin vaan tekee mahdottomaksi laadukkaan hoidon, kun raha kulkee turhina kuluina. Ei yövuorossa ja viikonloppuisin mitään tekemistä osastoillakaan ole, kun lääkärit ei siellä kierrä.
Nähty on, että hoitajat istuvat kahvihuoneessa ja Facebookissa.
Turhasta työstä ei tule maksaa vaan suoritteiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluat vielä kiireisemmän ja pieni palkkaisen elämän?
Haluan pitää työpaikkani.
Ei se noin ole pysymässä, mutta tuohan on oikeus sun kyykyttämiseen. Oisko kivaa jos joutusit hankkii toisen työn jotta elät palkallasi koska yrityksen pitää tuottaa voittoa osakkeenomistajille?
Amerikassa sairaanhoitajat tienaa hyvin, ku siellä terveydenhoito on bisnes. Jos Donald Trump tai Jeff Bezos joutuu sairaalaan niin sitä hoitaa varmasti asiansa osaava hoitaja ja saa siitä korvauksen sen mukaan.
Jos keskituloinen joutuu jenkeissä työttömäksi, sitä ei välttämättä oteta hätätapauksissakaan sairaalaan jos ei ole vakuutusta. Ei pysty esim. insuliinejaan ostamaan jos on diabeetikko. Ei ole eettisesti kovin kestävä järjestelmä.
Jenkeissä yksityinen sairausvakuutus maksaa 100 $/kk. Useimmille vakuutuksen maksaa työnantaja tai julkinen esim. Medicare. Amerikkalaisista 85 % on valkuutettuja.
Ei siellä USAssa kaduille kuolla, eikä Väiskin Lihatiski ole CIAn propagandaa, vaikka punikkitrollit yrittää Suomessa niin uskotella.
Hoitotyöstä pitäisi maksa sen mukaan, miten hyvä hoitaja olet. Kuulostaa tylyltä, mutta kun tuo työ ei juuri tuota, niin pitäisi maksaa suoritteiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
peersauki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
peersauki kirjoitti:
Mites kun minulla on kehitysvammainen ja autistinen lapsi, joka tarvitsee valvontaa 24/7, eikä ikinä itsenäisty ikätasoisesti. Onko hänkin oman onnensa seppä?
Ei taida Suomesta löytyä sellaista puoluetta, joka jättäisi oikeasti avuttoman heitteille. Ei Kokoomuskaan. Valitettavasti, et ilmeisesti ymmärrä "oman onnensa seppä" - sanontaa/asennetta. Kukaan ei kuvittele, että kaikkeen voi vaikuttaa. Tietyllä asenteella nähdään vaivaa menestymisen eteen asioissa, joissa voidaan.
Kyllä kokoomus jättäisi, ihan päivänselvä asia. Paitsi jos rahaa on, niin hoitoa ja turhia kokeita tehdään tuhansien eurojen edestä.
kun velkahanat menevät kiinni ja rahat loppuvat, kaikki ovat vailla hoitoa ja palveluita. Vasemmisto vie meitä kohti epäinhimillisiä aikoja
No mihin ne veroeurot menevät jos eivät terveydenhuoltoon? Yksityisten terveysjättien vastikkeettomiin yritystukiin ja sijoittajien taskuihin ja sitä kautta veroparatiiseihin?
Ei ihme, että olemme kovaa vauhtia menossa kohti epäinhimillisiä aikoja kun kokoomus haluaa, että vain rahalla saat hoitoa.
Sitä sopii kysyä. Olemme verotettu lähes kuiviin ja terveydenhuollon puolella se ei näy. Ei oikeiston, eikä tämän vasemmisto hallituksen aikana.
Muille maille on vara rahaa lapata, suomalaisille tarjotaan ei oota. Ihan sama, mitkä puolueet vallan kahvassa seisoo. Avatkaa jo silmänne.
Itse pitkään julkkarin ostamia yksityisiä sosiaalipalveluja tuottaneena, sanoisin että julkkarilla on myös kovin ruusuinen kuva oman palvelutuotantonsa kustannustasosta. Eli suomeksi tuskin osaavat edes laskea oikein, siinä iloisesti jää perinteiset pääomakulut ja muut ihan vahingossa pois laskuista.