Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen kutsuu kävelyä liikunnaksi?

Vierailija
25.05.2015 |

Hehkuttaa KÄVELLEENSÄ likkojen lenkin tms.

Ei hyvää päivää...

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:15"]

Reipas kävely on vieläpä usein tehokkaampaa kuin juoksu :)

[/quote]

No niin varmaan. Korkeintaa laiska läski näin itseään kusettaa.

[/quote]

Älä puhu kun et tiedä. Erittäin tehokasta liikuntaa. Reipas kävely 60 min. 3-4 kertaa viikossa yhdistettynä terveelliseen ruokavalioon toimii kun haluaa laihduttaa. Terv. -20 kg.

Vierailija
42/58 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kutsunut sitä liikunnaksi jo silloin, kun juoksin monta pitkää lenkkiä viikossa ja ramppasin hulluna salilla. Nykyään, kun en jaksa enkä ehdikään urheilla niin paljon, minua lohduttaa se, että tämän vaiheen yli pääsen vähemmällä kunnon rapautumisella, kun kuitenkin kävelen ja hyötyliikun paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:42"]

Olen kutsunut sitä liikunnaksi jo silloin, kun juoksin monta pitkää lenkkiä viikossa ja ramppasin hulluna salilla. Nykyään, kun en jaksa enkä ehdikään urheilla niin paljon, minua lohduttaa se, että tämän vaiheen yli pääsen vähemmällä kunnon rapautumisella, kun kuitenkin kävelen ja hyötyliikun paljon. 

[/quote]

Vielä lisäys tähän: olen edelleen kaukana ylipainosta painoindeksini taitaa olla 20 (olen vähän yli nelikymppinen). Painan kylläkin jokusen kilon enemmän kuin joskus nuorempana, mutta silloin olinkin alipainoinen. 

Vierailija
44/58 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7km tunnissa on musta ihan hyvää liikuntaa kävellen.

Vierailija
45/58 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Pari tuntia reipastahtista kävelyä vaihtelevassa maastossa metsässä on itselleni (ja koirilleni) ainakin tehokkaampi liikkumismuoto kun vastaava matka juosten asfaltilla.

Vierailija
46/58 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tunnin reipas kävely on liikuntaa. Mä en pysty juoksemaan eikä se ole välttämätöntä. On muitakin liikuntalajeja.

Vierailija
47/58 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koekilkaapa kävellä vaikka 30 km. Varmasti tunnette liikkuneenne.

48/58 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen puolen tunnin reipas kävely on terveysliikuntaa. Sillä siis ennaltaehkäistään kakkostyypin diabeetestä, sydän verisuonisairauksia ja muita tules sairauksia. Sillä on myös positiivisia vaikutuksia mieleen, se siis piristää. Reipas kävely on siis liikuntaa. Liikuntaa on monenlaisa, on rankkaa ja kevyttä, eritasoinen liikunta auttaa ja ennaltaehkäisee eri asioita. En yhtään vähättelisi terveysliikunnan vaikutuksia. Puolentunnin reipas kävelylenkki on siis vähintä mitä voi terveytensä eteen päivittäin tehdä. Se ei kohenna kuntoa vaan ylläpitää jo saavitettua kuntoa. Niin ja sellaiset ihmiset kutusvat kävelyä liikunnaksi, jotka tekevät sitä terveydensä vuoksi eikä ulkonäön. 

Vierailija
49/58 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Noin 3-5 kertaa viikossa treenaan kovaa, eli esimerkiksi käyn salilla tai teen 10-15 km juoksulenkin, plus pari kertaa viikossa liikun kevyemmin tekemällä kävelylenkin. Liikunnaksi nekin silti lasken, olkoonkin tarkoituksella vähän kevyempää.

Vierailija
50/58 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:44"]

Mä. Harrastan reipasta kävelyä. Kehonkoostumusmittauksen mukaan kroppani ikä on -10 vuotta. Kyseisen mittauksen yhteydessä jumppatäti tiedusteli innokkaana, että mikä mun tavoite on. Olin ihan että eiköhän tavoite ole saavutettu, ainoa tavoite on pitää hommat näin :)

[/quote]

Kropan ikä on miinus 10 vuotta.

Oletko siittiö-? Vai muna-?

Vierailija
51/58 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen suomalaisakka :D

Vierailija
52/58 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelen ja uskoisin että minulla on parempi yleiskunto kuin monella muulla.
Teen joka päivä vähintään tunnin lenkin, yleensä kyllä lenkki venyy kahden tai jopa kolmen tunnin mittaiseksi.
Työnnän samalla tuplarattaita ja menen todella lujaa. Ohitan kaikki kävellen lenkillä olevat helposti!

Jaksan kyllä hölkätä mutta en tykkää siitä.
Reipas kävely on parasta mitä tiedän!

Vierailija
53/58 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei polvi kestä hölkkäämistä tai juoksemista. Liikuntamuotoni ovat siis useimmiten kävely ja pyöräily. 

Kävelykin alkaa pidemmän päälle tuntumaan polvessa.

Vierailija
54/58 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilu on urheilua. Muu liikkuminen liikuntaa.

Vierailija
55/58 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikenlainen kropan heiluttelu ole liikuntaa? Kyllähän pitkän lenkin kävellessä lihakset saavat töitä, hiki tulee ja kalorit palaa. Liikuntaakin on eri tasoista, tämä pitää muistaa eikä alentaa toisia kun he "vain" kävelevät. Tulee mieleen oma mieheni joka on monesti minulle kommentoinut kuinka kävelylenkki ei ole urheilua. Hyvähän hänen on näin sanoa kun on terve ja hyväkuntoinen mies. Itse taas sairastan parantumatonta sairautta joka vaikuttaa joskus liikkumiseen. Sellaisina päivinä minulle sekin että  nostelisin käsiä tunnin ajan olisi liikuntaa :D Hyvinä kausina juoksen, ja kun en siihen pysty, kävelen. Ja se tuntuu hyvältä!

Vierailija
56/58 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ja hikiliikunta (urheilu) ovat eri asia.

Kävely on aina vähintään kevyttä liikuntaa, pikakävelijöillä voi mennä jo urheilun puolelle. 

Vierailija
57/58 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 12:44"]

Mä. Harrastan reipasta kävelyä. Kehonkoostumusmittauksen mukaan kroppani ikä on -10 vuotta. Kyseisen mittauksen yhteydessä jumppatäti tiedusteli innokkaana, että mikä mun tavoite on. Olin ihan että eiköhän tavoite ole saavutettu, ainoa tavoite on pitää hommat näin :)

[/quote]

Lisään vielä, että muutama pv sitten oltiin kaupungilla ja siellä oli jotain häppeningiä ja elixian koju, jossa ko putiikkia oli mainostamassa kolme tiukkatrikoista naista. Katoin niitä naisia ja totesin ukolleni, että jos elixiassa käyminen aiheuttaa tuollaista fätässiyttä, ni todellakin ennemmin meen sitten "vaan" kävelylenkille.... Oletan, että kojuun oli kuitenkin pistetty promoamaan mahd hyvännäköisiä naisia... :) /30

[/quote]

Kävelysi ei ainakaan luonteenkauneutta ole sinulle antanut, kun toisia haukut noin

Kuinka minä inhoankaan ihmisiä, jotka arvostelevat toisia ja kohottavat itseä muiden kustannuksella. Ehkä elixian kopille oli katsottu naisia, joita on helppo lähestyä, kun ovat sellaisia FÄTASSEJA ja antaa kuvan, että myös FATASSIT voi aloittaa liikuntaharrastuksen, eikä vain KEHONKOOSTUMUSMITTAUKSESSA -10V SAANUT KÄVELIJÄ.

Mitä saat halveksimalla muita naisia ja heidän ulkonäköään

[/quote]

Höh, koska en yksilöinyt näitä naisia, niinen mielestäni loukannut heitä. Mutta taisin loukata muuta naissukukuntaa. Väitätkö, ettet itse koskaan kritisoi ketään tämän tietämättä, esim ystävääsi miehellesi? Etkö tosiaan koskaan? No jos näin joskus kuitenkin teet, niin koetko loukkaavasi ystävääsi? Ilmeisesti, edellisestä kommentistasi päätellen. 

Ja juu, mulla on hyvät geenit, pikku vaivalla ja vapaalla syömisellä mulla on siltikin hyvä kroppa, vaikka monta lasta olenkin tästä puskenut ulos... Olen asiaan todella tyytyväinen. Kävelylläkin voi saavuttaa hyvän kropan :) siihen ei välttämättä hikitreenejä ja satselixioita tarvita. Tykkäsitte tai ette, pidän mielipiteeni ;) /30;

Vierailija
58/58 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään pidä kävelyä oikeana liikuntana (sellaista kävelyä, mitä perusjamppa kävelee). Hiki kun virtaa niin tietää tehneensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi