Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi puolison itsesäälissä rypemiseen, uhriutumiseen ja lihomiseen? Olen toivoton

Vierailija
23.01.2022 |

Kilot ahdistaa, mutta terveellisiä elämäntapoja jaksetaan pari päivää. Sitten herkutellaan. Sitten voivotellaan, kiukutellaan omaa ulkonäkö ahdistusta.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se Rakas sinusta on tullut pullukka ohjelmaan

Vierailija
2/60 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä se terapeutille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pysty pelastamaan häntä. Hänen tulisi itse tajuta tilanne, haluta muutosta ja olla valmis tekemään vaadittava työ sen eteen.

Vierailija
4/60 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potku takalistoon.

Vierailija
5/60 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se on selkärangattomilla...

Vierailija
6/60 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vastuussa hänestä ellet satu olemaan hänen huoltajansa. Aikuisen pitää kantaa vastuunsa, itse itsensä. Älä ota stressiä vaan eroa, jos koet ansaitsevasi parempaa!

Vierailija
7/60 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se herkuttelu oikein on, josta tälläkin palstalla niin usein, melkein aina puhutaan.

Mitä se käytännössä tarkoittaa?   Voisiko joku hiukan selventää.

Olen aina luullut, että kaikki ihmiset syövät arkisin tavallista arkista ruokaa, joko eväinä töissä, tai käyvät työpaikalla lounaalla, tai jossain lounasravintolassa syömässä ruokatunnillaan.

Kotona on tavallista ruokaa lapsille ja perheelle päivällisenä.  Sitten vanhemmat voivat juoda kahvin.   Ja harratuksista tullessa lapset ja usein vanhemmatkin syövät vielä kevyen iltapalan.

Missä välissä siinä ehtii herkuttelemaan, kun sitä arkeakin pitää täysillä pyörittää.

Toki meilläkin leivotaan vkonloppuisin ja pakastetaan leivonnaisia, kuten korvapuusteja ja jotain marjapiirakkaa, muffinseja, jopa kuivakakkuja leivotaan kahvileiväksi vieraidenkin varalta.

Mutta ei noita joka ikinen päivä syödä.  Mies pitää korvapuusteisa ja usein lämmittelee niitä pakasteesa itselleen kahvin kanssa.

Ja toki vkonloppuna tehdään parempaa kotiruokaa ja on jälkiruokaakin.

Joten mitä ihmeitä ne herkut ovat?  Mitä ne ovat?  Ja koska niitä syödään?

Ja paljonko ne herkut maksaa?

Vierailija
8/60 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduta miestäsi ja kerro, että rakastat häntä eikä miehen ulkonäkö ja terveys merkitse sinulle mitään.

Vierailija
9/60 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero... Ei se valittamalla paremmaksi muutu.

Vierailija
10/60 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä mitään mahda. 

Minulla oli parisuhde, jossa lihoimme yhdessä. Suhteen loputtua minä laihduin, mies ei, syynä ihan se oma tahto.

Vierailija
11/60 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa oikeasti olla suhde kriisissä samankaltaisen tilanteen takia. En vaan pysty ymmärtämään tuota. Olen itse aika suoraviivainen ja toimelias tyyppi. Jos jokin juttu elämässä ahdistaa, ryhdyn vitkastelematta toimenpiteisiin, jotta asiaan saataisiin muutos.

Vierailija
12/60 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä alkaa oikeasti olla suhde kriisissä samankaltaisen tilanteen takia. En vaan pysty ymmärtämään tuota. Olen itse aika suoraviivainen ja toimelias tyyppi. Jos jokin juttu elämässä ahdistaa, ryhdyn vitkastelematta toimenpiteisiin, jotta asiaan saataisiin muutos.

Tämä kyllästyy hetkessä, kun parissa päivässä ei putoakaan 30kg ja lopettaa

Ap

Vierailija
13/60 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se herkuttelu oikein on, josta tälläkin palstalla niin usein, melkein aina puhutaan.

Olen aina luullut, että kaikki ihmiset syövät arkisin tavallista arkista ruokaa, joko eväinä töissä, tai käyvät työpaikalla lounaalla, tai jossain lounasravintolassa syömässä ruokatunnillaan.

Kotona on tavallista ruokaa lapsille ja perheelle päivällisenä.  Sitten vanhemmat voivat juoda kahvin.   Ja harratuksista tullessa lapset ja usein vanhemmatkin syövät vielä kevyen iltapalan.

Missä välissä siinä ehtii herkuttelemaan, kun sitä arkeakin pitää täysillä pyörittää.

Toki meilläkin leivotaan vkonloppuisin ja pakastetaan leivonnaisia, kuten korvapuusteja ja jotain marjapiirakkaa, muffinseja, jopa kuivakakkuja leivotaan kahvileiväksi vieraidenkin varalta.

Mutta ei noita joka ikinen päivä syödä.  Mies pitää korvapuusteisa ja usein lämmittelee niitä pakasteesa itselleen kahvin kanssa.

Meillä puoliso ei harrasta kuin lukemista ja lapsilla 1xvko harrastus. Välillä käydään pulkkamäessä, mutta kyllä pääasiassa illat istutaan kotona.

Puoliso syö lukiessa esim levyn suklaata.

Ap

Vierailija
14/60 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et pysty pelastamaan häntä. Hänen tulisi itse tajuta tilanne, haluta muutosta ja olla valmis tekemään vaadittava työ sen eteen.

No kyllä tajuaa tilanteensa, siksi valittaakin melkein päivittäin mahaansa. Hieman myös erakoitunut, kun on lihonut, ilmeisesti itsetunto laskenut pahasti.

Ongelma on tuo luovuttaminen.

Vierailija
15/60 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideoita:

1. Saxenda-resepti auttaa löytämään tasapainon ruokailutottumuksissa.

2. Masennuslääkkeet auttaa pääsemään liikkeelle, joka on tärkein askel masennuksen hoidossa.

3. Tuleehan unta vähintään 8h yössä? Jos uupumusta, niin vähintään 10h.

4. Saahan puoliso olla omien ajatusten kanssa vähintään tunnin päivässä?

5. Heittäkää kuormittavat ihmissuhteet ulos elämästä. Oli se sitten anoppi tms.

6. Ota lähelle ja silitä, kerro että välität ja haluat auttaa.

Näillä keinoin rakas mieheni auttoi minut tuosta samasta kuopasta ylös.

Vierailija
16/60 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ideoita:

1. Saxenda-resepti auttaa löytämään tasapainon ruokailutottumuksissa.

2. Masennuslääkkeet auttaa pääsemään liikkeelle, joka on tärkein askel masennuksen hoidossa.

3. Tuleehan unta vähintään 8h yössä? Jos uupumusta, niin vähintään 10h.

4. Saahan puoliso olla omien ajatusten kanssa vähintään tunnin päivässä?

5. Heittäkää kuormittavat ihmissuhteet ulos elämästä. Oli se sitten anoppi tms.

6. Ota lähelle ja silitä, kerro että välität ja haluat auttaa.

Näillä keinoin rakas mieheni auttoi minut tuosta samasta kuopasta ylös.

Kaikkea kokeiltu, paitsi laihdutus, - ja masennuslääkkeitä. Ap

Vierailija
17/60 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkissä ja vertaistuessa on paljon oimaa. Kannusta ja tsemppaa kumppaniasi elämäntapamuutokseen. Tehkää yhdessä korjausliikkeitä.

Yllättävän moni unohtaa sen, että aivoilta vaaditaan muutokseen tottumiseen yleensä vähintään 2 kuukautta aikaa, joskus enemmänkin. Pitkäjänteisyys olisi siis avainasemassa puolisosi tapauksessa..

Vanhasta tavasta ja tottumuksesta kyllä pääsee, kunhan vain jaksaa toteuttaa kärsivällisesti ja systemaattisesti uutta, terveellisempää elämäntapaa. Sitten ei enää kaipaa sitä vanhaa.

Tapojen muuttaminen vaatii siis tietoista asennoitumista, jossa puolison tuki olisi tärkeää.

Millaista elämää AP itse vietät? Oletko aktiivinen, normaalipainoinen ja syötkö terveellisesti?

Vierailija
18/60 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni ruokarytmi ja ateriat kuluneella(kin) viikolla:

- iltapäivällä klo 14-17 välillä "aamiainen": muroja JA kaurapuuroa JA voileipiä, jälkiruoaksi munkkeja ja keksejä

- illalla noin klo 21 päivällinen: salaattia ja lämmin ruoka (kotiruokaa, joskus eineksiä). Salaattiin runsaasti salaatinkastiketta

- päivän aikana, aamusta alkaen, hedelmiä (banaania, viinirypäleitä, mandariineja) ja karkkia. Viimeiset karkit sängyssä noin klo 01 saakka aamuyöllä

Mutta hei, hän on kuulemma pätkädieetillä ja siksi syö vain noin 14-22 välillä. Se on terveellistä!

Vierailija
19/60 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkuisen mielikuvitusta kehiin. Tuntematta ap:n tapausta ja tietämättä edes sitä, onko hän mies vai nainen (pahoittelut, jos se tuli jossain ilmi, en kuitenkaan huomannut), keksin monta hetkeä päivässä/viikossa, jolloin herkuttelua voi olla liiallisesti (=siinä määrin, että ihminen lihoo).

Ensinnäkin, vaikka sinä ja perheesi syötte tavallista kotiruokaa, kaikki eivät tee niin. Tai vaikka söisikin, sitäkin voi syödä liiallisesti. Herkut eivät välttämättä maksa hirveästi, niitä voi itse leipoa edullisesti. Tavallinen kotiruokakin tarkoittaa eri asioita eri ihmisille. Osa käyttää paljon rasvaa ruuanlaitossa, osa näistä piilorasvoja, joita tulee vaikkapa juustosta. Suklaa on herkku, jota on helppo syödä rivi silloin, toinen tällöin, vaikkapa sitä ruokaa laittaessa. Kun lapset on saatu nukkumaan ja istuu telkkarin ääreen, monella on tapana herkutella (karkeilla, leivonnaisilla, sipseillä tms.). Niitä ei tarvitse edes syödä kerralla paljon, jos niitä syö useamman kerran viikossa, ne kerryttävät ylimääräisiä kaloreita. 

-ohis-

Vierailija
20/60 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu muuttumaan. Mä en olis ihmisen kanssa joka vaan valittaa eikä tee muutoksia. Rupeaisin halveksimaan sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme