Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIMASSUJEN PE-MA

14.08.2008 |

29.12.tjw-----------------28v--------eka-------------Jorvi

1.1.kimmi----------------33v--------viides----------K-SKS

1.1.ninette---------------30v--------toinen----------TYKS

3.1.noffetus--------------26v-------eka-------------TAYS

5.1.jasper08-------------26v-------kolmas--------kättäri

6.1.trio---------------------38v-------kolmas--------kättäri

7.1.Eno-Elmeri---------35v--------toinen---------Jorvi

8.1.döner78-------------30v--------toinen---------hyvinkää

9.1. Tii75-----------------33v--------toinen----------KOS

12.1.tepa84--------------24v-------eka-------------TAYS

13.1.mae3---------------27v-------kolmas--------kättäri

13.1.ela-------------------26v-------eka-------------TYKS

13.1.minnikki-----------24v-------neljäs----------SatKs

13.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS

14.1.pineli----------------37v-------toinen---------kättäri

14.1.Ronjakasperi-----32v-------eka-------------Oys

14.1.Anni09--------------31v-------eka-------------?

14.1.Niinanii-------------34v-------toinen---------naistenklinikka?

15.1.3xäippä74---------33v-------viides----------Seks

15.1.footprint74---------34v-------seitsemäs---?

15.1.äitiliini2004--------24v-------kolmas-------kättäri

15.1.amelie--------------21v-------eka-------------Oulu

15.1.Charlie-------------32 v------toinen----------ulkomaa

17.1.Pinkspinks--------26v-------toinen---------?

17.1.Kohka--------------31v-------toinen---------Seks

17.1.Laura 1981-------26v-------kolmas-------tammisaari

18.1.kesämamma83-24v-------toinen---------SAS

18.1.winterangel-------31v-------eka-------------?

19.1.Nasu----------------28v-------kuudes-------Jorvi

19.1.lootuskukkanen-27v-------kolmas-------jorvi

19.1.Dazka--------------31v-------kolmas-------VKS

19.1. Littlestar----------31v-------eka------------ulkomaat

19.1.MOELPA----------??v--------toinen---------?

20.1.Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS

20.1.Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS

20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL

20.1penelope77-------??v-------?----------------SatKs

20.1.basilika5----------32v-------neljäs---------kättäri

20.1. Salsatar----------27v-------toinen----------OYS

20.1.Maaju--------------33v-------toinen----------K-SKS

21.1.Peregriina--------25v-------eka-------------TAYS

21.1.krista_81----------27v-------eka-------------Lohja

21.1. mamti81----------27v-------neljäs---------KOS

22.1. TiiaMariia---------26v-------eka-------------?

22.1. Sinnuli-------------31v-------eka-------------Naistenklinikka

22.1. maimu-------------24v-------toinen---------PKKS

22.1. Ahemo-------------??v-------kolmas-------Hys

23.1. Vauhtiviuhti-------23v-------eka-------------Hys

23.1. Ama-riia-----------27v-------toinen---------K-SKS

24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas--------SEKS

25.1. milo84-------------23v-------eka-------------kättäri?

25.1. jonna-78----------29v-------seitsemäs---PKKS

25.1. Blomma-76------32v-------toinen---------Lohja

25.1. raisa78------------29v-------toinen---------PKKS

25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS

25.1. kerveli-------------33 v--------eka-----------Jorvi

26.1. aino-maaria------23v-------eka-------------Tays

26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks

26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?

27.1. pibii-----------------33v-------toinen---------TYKS

28.1. Emmuli81--------26v-------toinen---------TAYS

28.1. pumpuli85--------23v-------eka-------------Seks

28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL

28.1. Shei----------------22v-------kolmas--------ulkomailla

29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS

29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS

29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL

29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS

30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS

30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.

30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS

30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?

31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS

31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin varaslähdön perjantaihin, niin sain päivitettyä tiedot omalta osaltani.

Jipii, kohta alkaa viikonloppu!

Marie

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

29.12.tjw

1.1.kimmi, ninette

2.1

3.1.noffetus

4.1

5.1.jasper08

6.1.trio

7.1.Eno-Elmeri

8.1.döner78

9.1. Tii75

10.1

11.1

12.1.tepa84

13.1.mae3, ela, minnikki, puhkarhu

14.1.pineli, Ronjakasperi, Anni09, Niinanii

15.1.3xäippä74, footprint74, Äitiliini2004, Amelie, Charlie

16.1

17.1.Pinkspinks, Kohka, Laura 1981

18.1.kesämamma83, Winterangel

19.1.Nasu, Lootuskaukkanen, Dazka, Littlestar, MOELPA

20.1.Thilia-thalia, Peppi_82, Lila82, Penelope77, basilika5, Salsatar, Maaju

21.1.Peregriina, krista_81, mamti81

22.1. TiiaMariia, Sinnuli, maimu, Ahemo

23.1. Vauhtiviuhti,Ama-riia

24.1. eikkuli80

25.1. milo84, jonna-78, Blomma-76, raisa78, Mittu-maari, kerveli

26.1. aino-maaria, vilivilijonkka, Marie1981

27.1. pibii

28.1. Emmuli81, pumpuli85, Stiina,Shei

29.1. ukku, curious, Pantsa, miuwau,

30.1. hömppä82, Minna_J, Hiirulainen, KainoElvi

31.1. Jaffa76, JB72

Vierailija
4/43 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh kirjoitetaan nytten tähän...

Meillä ei mitään uutta vähäsen nuhaa olen huomannut pojilla ja itselläkin nenu tukossa....

Tulen kirjoitteleen lisää kun mieleen tulee jotain

Vierailija
5/43 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tosiaan kun viikonloppu alkaa...!

Minkäslaisia vaippailijoita vauvoistanne tulee? 2 poikaa mennyt kertis-vaipoilla, mutta nyt vähän kiinnostais kokeilla kestovaippoja, mut oikeastaan ainoastaan all-in-one vaipat kiinnostais... muuten se kuulostaa niin monimutkaiselta. Mut kertokaahan kokeneemmat, mistä parhaimmat aio-vaipat löytyy (tai edullisemmat), ja montako kantsii hankkia alkuun?

Dazka 17+4

Vierailija
6/43 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon harkinnut kestoilijaksi ryhtymistä, joten vinkkejä otetaan mieluusti täälläkin vastaan! Ykkösen kanssa oli tarkoitus, mutta paha koliikki vei voimat ja kertakäyttöiset veivät voiton.

Kävin aamulla neuvolassa. Ihan kivasti meni, vaikka ekalla kerralla tuntuikin, ettei kemiat tädin kanssa oikein toimi. Paino oli 7 viikossa noussut 1,6 kg eli "kohtuullisesti", mutta verenpaine 113/65 sentään oli "hyvä". No joo, ehkä mä vaan oon vähän herkässä tilassa... Tädin kommenttien mukaan vatsa on "pullahtanut" ja siltä se kyllä näyttääkin, etenkin illalla. Sf-mitaksi sai 16 cm, vaikka ei kai sitä vielä olisi tarvinnut edes mitata.

Maanantaina lähen sitten reissuun, toivottavasti pääsen koneelle jonakin päivänä. Muuten on niin kamalasti luettavaa kun palaan seuraavalla viikolla.

Hyviä vointeja ja viikonloppua,

Curious 16+3

Vierailija
7/43 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dazka kyseli mitä vaippoja käytetään. Me käytettiin esikoisella osittain kestovaippoja, jossain vaiheessa ihan pelkästäänkin kestoja. Otin itse ennen esikon syntymää tosi paljon selvää kestoista lähinnä kestovaippainfon tietokantasivulta ja keskustelupalstalta sekä vaippamyyjien sivuilta. Kokeiltiin paljonkin erilaisia ja eniten tykkäsin taskuvaipoista, Fuzzi Bunz ja Bum Genius, niihin sai laitettua imuja tarpeen mukaan, enemmän pidemmälle vaihtovälille kuten päikkäreiden ajaksi ja niin edelleen. Käytettiin myös jonkun verran sisävaippoja ja kuoria ja nekin tuntui sopivan meille ihan hyvin. Yleensä imutehoa niihin sai vielä enemmän. Jostain syystä, kun esikoinen sitten meni hoitoon niin meidän osalta kestoilu jäi siihen. En jaksanut viedä hoitoon kestoja ja lopulta kotonakin kestoilu jäi, kun tuntui, ettei niitä tule tarpeeksi pyykättäväksi. (Vaikka pestiinkin niitä muun pyykin kanssa samassa.) Sitten mua rupes jossain vaiheessa myös ärsyttämään se, kun lapsi oli isompi ja pissamäärätkin oli isoja, niin kestovaippojen kanssa ei oikein mitkään housut mahtuneet jalkaan. Farkkuja tai muita vähän tiukempia housuja ei voinut käyttää ollenkaan, vaan aina oli löysät verkkarit tms. jalassa.

Tästäkin huolimatta olen ajatellut, että tuleva vauva saisi myös käyttää kestoja ainakin osittain. Ostin esikoiselle Fuzzeja jenkeistä (kaverin kautta) ja sain niistä Suomessa myytäessä saman hinnan kuin mitä itse maksoin. Kestoilla on siis tosi hyvät jälleenmyyntimarkkinat. Siksi kannattaa melkein itsekin ostaa muutama erilainen kesto aluksi käytettynä. Lapset ovat eri malllisia, niin omalle lapselle oikea malli löytyy vain kokeilemalla.

AIO-vaippoja käytin joskus, mutta niissä on tavallisesti aika huono imuteho ja jos niihin ei pääse lisäämään imuja, niin imuteho ei usein riitä kuin pariksi tunniksi. Tai näin ainakin meillä. Siksi en tykännyt hirveesti AIO:sta.

Mutta nyt kyllä rupes taas kädet syyhyämään, että pääsis tilailemaan uusia kestoja. Jotkut on vaan niin syötävän suloisia, varsinkin jotkut sisävaipat =).

Blomma rv 16+5

Vierailija
8/43 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee,onpahan perjantai vaikken töissä ookaan pariin päivään ollu.Jotenkin tänään on ollu tosi väsyny olo,tuntuu ettei oo energiaa mihinkään.

Masuun kuuluu pelkkää hyvää,kovasti siellä aamulla möyrittiin mut nyt on rauhallista.Viikko rakenneultraan ja sit tiedetään kumpi siellä on.Ja jos ei nyt näy niin sit 4d:ssä viimeistään.Me halutaan siis kumpikin tietää etukäteen.

Tänään ollaan menossa vauvaliikkeisiin kokeileen vaunuja ja muutenkin tutkaileen valikoimia,ja vielä miehen ehdotuksesta!!!

Mut nyt lenkille koiran kans...

tepa 18+4

Vierailija
9/43 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiilä noustiin aikaseen tänään kun ukko lähti reissuun.

Eilen käytiin poikien kanssa shoppailemassa ja sain raivarit kun bussipysäkillä nostin rattaat bussiin ja kun mun piti ottaa 3,5v poika kyytiin niin kuski löi oven kiinni ja kaasua vaan, HUUSIN TODELLA NAISELLISESTI ETTÄ VITTU MUN LAPSI ON VIELÄ PYSÄKILLÄ!!! Kuski tietty jarrutti ja nappasin pojan kainaloon. Teen kohta valituksen asiasta ytv:lle.

Tuo on vissiin tulos siitä kun kuskeja on liian vähän.

Todella kurjaa kun poika muutenkin pelkää kaikkia isoja autoja, sanoi viellä illalla että ei halua enään mennä bussilla kauppaan :(

Sillon ekan kerran muuten supisteli ja lujaa.

Herkkä kun olen niin en sitten saanut unta kunnolla kun vasta klo 03.00.

Sen kylläkin huomaa että pikkusen väsyttää ja kiukuttaa.

Tänään ajattelin mennä poikien kanssa ikeaan se on onneksi kävely matkan päässä välillä liiankin lähellä just sen takia että siellä sitten tulee käytyä usein. Olen myös ollut siellä 3.5 vuotta töissä ennen kun siirryin toisiin hommiin,kotona on siis aika paljon ikean kamaa.

tepa84: Löytykö millaisia vaunuja ja minkäs hintaisia katselitte??Oliko paljon alennuksessa?

Hyvää Lauantaita kaikille

T:Lootuskukkanen ja FrankAada 17+5

P.s Laittakaa masukuvia tuonne toiseen ketjuun :)

Vierailija
10/43 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ois jotain aivan kauheeta, jos lapsi jäis pysäkille tai bussiin ja vanhempi sitten muualle, huh.. onneks selvisitte säikähdyksellä ja sait pojan kyytiin, Lootuskukkanen!

Mäkin haluan Ikeaan.. tarvisin sieltä semmosen kympin lampun, joka on NIIN ihana.. meillä siis oli semmonen mun yöpöydällä ja poika sitten leikki meidän sängyssä isänsä kanssa tyynysotaa ja mun lamppu meni säpäleiks ;( No jos joskus pääsis sie käymään ja taitaa tänne meillepäin olla semmonen tulossa, mut en tie koska.. ehkä 2009, et taidan sitä ennen haluta sinne pääkaupunkiseudulle poikkeen.

Mua kans kiinnostais toi kestoilu, mut en tie kuinka sitten jaksaisin sitä.. mut osittain se vois ainakin mennä ja siinä jossain vaihees.. alussa ei välttämättä, jos on kova kakkimaan vauva tai itkuinen muutenkin! Mut täytyy kysellä yhdeltä tutulta niistä, kun se on niitä tehnytkin, joten voisin niitä saada kokeiltavaks ja ostaa sitten siltä.

Miehen suhtautumisesta raskauteen on ollut puhetta.. Meillä mies piti ekassa raskaudessa oikeen pakottaa puhuun koko asiasta, ei oikein osannut sisäistää ajatusta, kunnes lapsi oli maailmassa :) Tai ei ehkä aatellut sitä kokoajan niinkuin minä.. Oli kyllä innolla ultrassa mukana ja sillee, mut muuten vähän "ulkopuolinen".

Nyt sitten on ehkä vähän paremmin mukana, että ehkä kaks kertaa on masuakin JO silitelly.. tietää vähän jo kokemuksestakin, että haluaisin sitä ;) Mutta ei tod haluais vielä lähteä osteleen mitään vauvakamaa.. oon yrittänyt ehdotella, mutta ei lähde mun kaa turvaistuinta kattoon :( Että sillä taitaa olla joku semmonen pieni varaus vielä......

Miten muuten ne alennusmyynnit on?? Jostain luin, et ois jo lokakuun tienoilla.. mut eikös vuodenvaihtees värit vaihdu?

Kauheen pitkä stoori tuli, sori.. Lisäsin kans masukuvan sinne kuva-pinoon. Kauhee masu jo mulla, mut kun on tota ylimääräistä jo valmiiksi :(

Muutkin masukuviin mukaan!!!!

Emmuli rv 16+3

Vierailija
11/43 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lootuskukkanen, mä oisin varmaan raivonnu kans sille kuskille! Ihan käsittämätöntä meininkiä!

mä olen myös miettinyt tuota kestoilua...saa nähdä kuinka käy. En ota siitä mitään paineita. Käytän jos käytän.

Onko teillä muilla paineentunnetta alavatsalla?? Mulla on melkein jatkuvasti. Ei mua koske, mutta iljettävä tunne koko ajan. Vessassakin juoksen aika usein. Nivusissa tuntuu myös välillä "menkkamaista jomotusta". Selkä on aika kipeä myös. Olen neuvolaan jo soitellut ja käskivät levätä. No ei ole helppoa levätä kun tyttö on tällä hetkellä kipeänä ja mun pitäis jatkuvasti olla sen kanssa tekemässä jotain tai nostelemassa sitä. Terkkari sanoi, että jos ei hellitä tuntemukset, niin lääkäriin näytille, ettei ole kohdunsuu vain pehmentynyt. HIEMAN HUOLESTUTTAA!! Olis ihan kamalaa joutua vuodelepoon tässä vaiheessa!

rv 17+5

12/43 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu on tosiaan, mutta tämä mamma ainakin on ihan tööt. Takana eka työviikko + eilen miehen paapan hautajaiset. Yöllä taas valvoin ja olin surullinen sitten vielä päivänkin edestä. Istuttiin kirkossa eturivissä ja eka virsi oli sellainen, jota en ole ikinä kuunaan pystynyt kuivin silmin laulamaan... joten siinä vaiheessa aukes viimeisetkin padot ja muutenkin oli vaikea saada niitä hillittyä. Haudalla meidän 2v. halusi poimia kukkia kun kerran muutkin veivät kukkia kummulle, joten sitten taiteltiin kanervia ja vietiin ne sinne joukkoon. Mutta elämä jatkuu ja sukuun on tulossa lapsenlapsenlapsia kaksikin, joten näin se vaan menee.

Kohta kurvaa anoppi ja appi pihaan ja lähdetään yhdessä mieheni (toivottavasti viimeiseen) pesispeliin tältä kesää. toinen vaihtoehto on, että niitä on vielä edessä pahimmillaan tusina...

Masuun ei oikeastaan paljon uutta kuulu, torstaina tilanne tuli tutuksi kaikille mahdollisille pomoille, joista yksi (naispuolinen!) oli arvellut työkaverille minun jäävän lomalle jo ihan pian. Onkohan tämä todella niin ison näköinen??? Liikkeitä tuntuu mutta en kovin aktiivisesti ole niitä seuraillut. Taitaa olla hiljaiseloa raskauden suhteen tässä vaiheessa, jos ei mitään ihmeempiä ole, ehkä hyvä siis näin.

mutta nyt pakkamaan lapsille jotain herkkuja mukaan, jos jaksaisivat pysyä suht aloillaan iltapäivän ajan...

eikkuli 17+1

Vierailija
13/43 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä on taasen piisannut kun en eilenkään kerennyt edes koneelle istahtaa.

Nytkin pitäisin jo oikeasti olla valmistumassa jumpalle lähtöön, mutta en millään malttanut olla kurkkaamatta mitä tänne pinoon kuuluu.

Kestoilemaan en varmaankaan ryhdy. Periaatteessa tosi hyvä juttu, mutta epäilen, ettei aika riitä ylimääriseen pyykkäilyyn.

Kimmi tilasin sen dopplerin ebayn kautta. Vähän oli ongelmia maksun kanssa kun ohjelma ei hyväksynyt mun puhelinnumeroa, mutta loppujenlopuksi sain hoidettua maksun suoraan pankin kautta ja doppler on jo tosiaankin matkalla Suomeen.

Mulla yöt ovat nyt parempia kuin alkuraskaudesta. En herää enää aamuyöstä vessaan ja nukun muutenkin kuin tukki siihen asti kun muksut minut herättävät. Jaksamisia teille joilla huonoja öitä takana (ainakin Eikkuli ja Lootuskukkanen).

Olen alkuviikon poissa linjoilta kun menen ma-ke koululle lähijaksolle, joten jos en huomenna ehdi koneelle niin kaikille mukavaa alkavaa viikkoa.

Nyt vaihtamaan kamoja ja menoksi!

t: KainoElvi rv 16+1 (ja niin ne viikot paukkuu täälläkin)

Vierailija
14/43 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko siis reissussa ja mä kotona näiden termiittien kanssa....miten te oikeesti jaksatte te jolla on miehet muualla töissä pitkiä aikoja???

Kävin tänään ikeassa ja taas tarttu mukaan kaikkee kivaa...kävelimme poikien kanssa sinne ja ajattelin että energia varmaan loppuu jossain vaiheessa pojilta mut ei se on vaan yltynyt.Täällä sataa ja ainut ulkoilu tänään oli tuo kävelyreissu...

Onneks kohta saan laittaa pojille kylvyn ja sit nukkumaan:)

Välillä kyllä mietin jaksamista kolmen lapsen kanssa....mitähän siitä tulee??En kyllä tarkoita etteikö vauva olisi tervetullut :)

KainoElvi:Ole onnellinen kun voit nukkua ku tukki...minä joko herään yöllä poikien kanssa tai sit pissahätään :( Katkonaista siis täällä...

No kylläpä tuli taas tekstiä..

Terkuin:Lootuskukkanen

Vierailija
15/43 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lootuskukkanen: Juu kaikkea kivaa kaupoilta löyty,ostettu ei tosin vielä.Vaunuja olis nyt kolmet vaihtoehtoina eli Emmaljunga duo edge,bora breaker lux ja brio kombi.Kaikki siis yhdistelmiä.Tykästyin ehkä eniten brion vaunuihin mut mietitään vielä.Tampereella ainakin oli jo lastentarvikkeessa ale ja vauvatalo johannassakin oli alennuksessa vaunuja.Mut ollaan miehen kans sillä asenteella et maksoi mitä maksoi,kunhan on hyvät.

Nyt on siis suunnilleen päätetty vaunut,hoitopöytä,turvakaukalo ja sänky.Siinähän ne isoimmat onkin.Enää täytyy mennä ison setelitukun kans kauppaan!!!Mut me ainakin aiotaan ostaa tällain suht ajoissa niin loppuvuonna ei sit tarvi enää stressata ja sit kun on vielä joululahjojen ostot yms.Mut viikon päästä kun tiedetään kumpi on tulossa niin sit varmasti mennään ostaan,tietää sit millaisilla kankailla ostaa.Kuulostan varmaan ihan hömpältä,mut esikoinen tulossa ja siihen aiotaan panostaa :) Mies on aivan ihanasti mukana tässä,oon siitä tosi ylpeä.

Viikon päästä lähdetään sinne tukholmaankin ja ties mitä kivaa sieltä löytyy.En yhtään tiiä mitä esim. Emmaljungat maksaa siellä,vaihtoehtoja varmasti on ainakin enemmän.Ja kaikkia ihania vaatteita siellä on ainakin enemmän kun suomessa.Ja siellä hennesillä on kuulemma laajemmat äippävaate valikoimat.Mut viikko vielä...

Tuosta kestovaippailusta on ollu puhetta ja mä vähän luulen et me ei siihen lähdetä.Tietysti osittain saatetaan käyttää kestoja mut katotaan nyt.

Onko muilta muuten jo kysytty ne mahdollisen hätäkasteen nimet?Meidän pitäis tiistain neuvolassa antaa ne.Päätetty on jo kyllä...

Mut nyt saunaan ja sit iltapuurolle.musta on tän raskauden myötä tullu ihmeellinen puuron ystävä,mut terveellistähän se vaan on...

tepa rv 18+5

16/43 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole jaksanut kirjoittaa vaikka olen lukenut teidän viestejä. Mulle masuun kuuluu aika aktiivista käännähtelyä. Alaselkä on ihan pois pelistä ja silti yritän tukivyön kanssa olla töissä. Perjantaina olin viikon saikun jälkeen eka päivää ja tänään seisoin taas yhdeksästä aamulla kahteen asti iltapäivään niin että ehdin istua 10 min. siinä välissä. Älytöntä, sanoisin minä.

Täytynee taas hakea saikkua ens viikolla jos tuo tukivyö ei ala auttamaan. Kyllä se ainakin ryhtiä parantaa. Sitte ne sydämen rytmihäiriöt jotka vaan pahentuu kokoajan. Illalla kun meen nukkuun niin monta minuuttia menee siihen että hengitän syvään ja saan sen rauhoittumaan. sanoivat kättärin päivystyksestä että ne on hyvänlaatuisia tykytyksiä koska pahanlaatuisiin liittyy paniikin omaista pahaa oloa ja hengen ahdistusta.

Moniko meinaa anoa haikaran pesään? Minä aion vaikka olen varma että meidän porukka jää kotiin yöksi. Ei meidän lapset sairaalassa viihdy vaikka olis kuinka pieni vauva ihmeteltävänä. Kun vauva nukkuu niin lapset kaipaa heti jotain aktiviteettiä.

Kysyn yksityishuonetta jos vaan ikinä on mahdollista sellasta saada. Tuli muuten mieleen mikä vois nostaa maitoa tehokkaasti. Yleensä kättärillä on ollut kotikaljaa jääkaapissa, jos se ei maistu mutta tykkää oluen mausta muuten niin alkoholiton olut saattaa olla ihan hyvä. Oluen kun tiedetään nostavan maitoa tehokkaasti. Mulla oli mamma teetä mukana jota hauduttelin siellä ja kätilöt katto mua vinoon kun sehän on luontaistuotteesta.

Tällanen sepustus tuli multa tänään.

Ja lootuskukkaselle: kyllä olis meikäläisenkin kitarisat näkyny kaivolta kotia kun olisin huutanu kuskille! tauti mikä tollo tuommonen kun ei yhtään kato onko asiakkaat kyydissä vai ei. Ihan oikeen tehdä valitus. Olen minäkin jääny pysäkille kerran rattaiden ja kahden lapsen kanssa niin että bussi pysähtyi meidän kohdalle ja kun olin valmistautumassa nousemaan kyytiin niin tyyppi pitää ovet kiinni ja painaa kaasua! Tilaa rattaille olis ollu kun kyydissä ei ollu yksiäkään rattaita! Että silleen.

17/43 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lootuskukkaselle myös, käsittämättömän huoleton bussikuski!!! Toivottavasti teit valituksen. Mulle on käynyt kaksi kertaa ohraisesti bussissa esikoisen aikaan kun kaupungissa asuttiin ja julkisilla pääasiassa kuljettiin, molemmat oli niitä vanhoja ei-matalalattia-malleja. Eka kerralla vanha nainen nosti vaunuja avuksi ulos, kesken kaiken alkoi ähkyä että käsi ei kestä kun on niin huonona! Olin aivan paniikissa ja jotenkin melkein yksin nostin ne vaunut ulos, vaikka nainen roikkui mukana... onneksi lapsi pysyi kyydissä siinä rytäkässä. Kukaan muu ei tarjoutunut auttamaan vaikka bussi oli melkeinpä täynnä. Toisella kertaa sama tilanne, poistuin bussista ja nuori mies auttoi, mutta TIPAUTTI otteensa vaunuista ennenkuin oltiin maassa! Vauva oli muutaman kk:den ja hyppäsi vaunuissa niin paljon kuin jalkapeite (onneksi oli päällä vaikka kesä olikin!) antoi myötä. Sen jälkeen en ole IKINÄ pyytänyt ulkopuolisilta apua. Tuosta viimeisestä jäi aivan traumat... Yhden ainoan kerran bussikuski on vaivautunut auttamaan, ja silläkin kertaa luultavasti siksi, että bussi oli tyhjä. Voi taivas, jos lapsesi olisi jäänyt yksin pysäkille...!

Meidän isukin kausi on ohi ja hyvä niin :) Tosin en tiedä, malttaako kokonaan lopettaa pelaamista kun on sitä 25 vuotta tehnyt. Tehköön aivan oman valintansa, mutta seuraava joukkue voisi olla huomattavasti lähempänä kuin tämänkesäinen...

Nyt katsotaan vielä jakso dvd-boxista, eilen olin niin väsynyt että nukahdin ennen kuin lapset...

eikkuli edelleen 17+1

Vierailija
18/43 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä todella hyvin nukuttu yö IHANAA, aluksi en meinannut itse saada unta kun olen tottunut että vieressä kuorsaa mies ja lujaa..oli liian hiljaista :)

Mulla on eilisen kävelyreissun jälkeen ollut alavatsa tosi kipee, kaikki liikkeet on sattunut ja jopa istuminen tekee et alkaa sattumaaan, tämä on mulle tuttu juttu mutta en kyllä muistanut että se alkaa näin aikaisessa vaiheessa!

Meillä jää kyllä kestoilut ihan kokonaan, mulla ei oikeesti riitä siihen hermot ja varsinkin kun nuo kaksi jo tekee niin paljon pyykkiä..

Huomasin eilen että sain oikeasti siivottua tosi paljon kun ukko ei ollu kotona, varmaan se että kun muksut leikki keskenään niin sai tehtyä asioita omalla tahdilla....

nyt pyykin pesuun

Mukavaa sunnuntaita kaikille kasvaville masuille

T:Lootuskukkanen ja FrankAada 17+6 hui huomenna 18

Vierailija
19/43 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin hyvin nukuttu yö takana,ja se on TOSI harvinaista.Lapset antaa kyllä hyvin nukkua,mutta sitten on sellaisia kroonisia selkävaivoja jotka valvottaa,ja allergiakohtaukset myös,olen ihan tottunut siihen että pyörin kaikki yöt.Nyt en käynyt edes vessassa!

Mies on reissussa myöskin meillä,ja yksi lapsista,tilalle sain sitten lasten kaksi kaveria,porukan sain untenmaille vasta kello 24,mutta sitten nukuttiinkin hyvin.

Minä myös siivosin kun heikkopäinen kun mies ei ole kotona,nyt on monta kaappia järjestyksessä,hurja määrä pyykkiä kuivumassa,ja suunnittelin vauvan kamppeille paikat.

Yksi päivä tutkin mitä olen kuopukselta säästänyt ja ilokseni huomasin että kaikkea kivaa on tallessa,en vaan voi miehelle hehkutell amiten fiksu olenkaan ollut kun olen pojan kamppeita säästänyt,kun sopii tulokkaalle,hehkuttelen sitten täällä.

Huomenna ois rakenneultra,hui,jännittää hirveästi,toivottavasti siellä ois asiat kunnossa...ja kokenut lääkäri.

Eilen näin ekat liikkeet!!Etuistukka on peittänyt ne tähän asti,ihanaa,pikkunen siellä töni äitiään kesken sohvalla köllöttelyn ja selviytyjien.Hymy tuli huulille!

Leppoisaa sunnuntaita siskot,Kimmi ja poju 20+4

Vierailija
20/43 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista, että milloin viimeksi kirjoittelin. Hirveä urakka oli lukea pari viimekertaista pinoa läpi (lukematta kun en tietenkään malttanut olla). Siis uskokaa tai älkää, mutta olen hurahtanut täysin. Siinä syy, miksi en ole tälle palstalle edes "ehtinyt".. Siis koneella olen kyllä istunut (siis IHAN liikaa). Tekin olitte keskustelleet kestovaipoista, ja niihin minä olen nyt sitten hurahtanut! Meillä on siis kuopus (joka kolmas muksu) nyt 1,5v, ja talossamme ei ole ikinä ollut yhtään ainuttakaan kestovaippaa. En myöskään tunne ketään, ketä kestoilisi. Silti, yht'äkkiä _minä_ hurahdin niihin käsittämättömällä tavalla. Olen nyt sitten tilaillut ihan pieniä kestoja vauvalle, sekä niitä All In One kestoja tolle kuopukselle. Miksi? Ihan vaan koska olen NIIN kyllästynyt kertisvaippajätteisiin. Meillä kun on kertiksiä käytetty jatkuvasti esikoisen syntymästi lähtien, eli pian 5,5v (ei hän nyt enää vaippoja tarvitse, mutta kun hän lakkasi, oli kakkonen vaipoissa, kun kakkonen lakkasi, aloitti kolmonen, ja nyt sitten kolmonen ja nelonen tulee olemaan samaan aikaan vaipoissa).

Bola-korusta on ollut juttua. Olin jo tilaamassa sitä, kun aloin miettiä, että kannattaako kuitenkaan.. Raskausaikana kun sitä käyttää (pysyykö edes ison masun päällä..), niin se kuulemma helisee niin , että ei välttämättä tule julkisilla paikoilla käytettyä. Ja vauvan synnyttyä, mulla ainakin sellaisia koti teepaitoja päällä, että ei aida koru sopia asuunkaan (tai mitä väliä taas, jos kotona vaan ollaan). Ja imetysaikana, kun sitä mainostetaan, että vauva voi sitten sitä näprätä, niin olen sitä mieltä, että sitten se vaatii sen aina imetyshetkeen, tottuu siihen (meillä ovat muksut näpränneet imetyksen ajan rättiä/liivinsuojaa), ja sitten kun pikkuinen alkaa osata viedä tavaroita suuhun, niin voin vaan kuvitella, että minkälaisen raivarin saa, jos ei anneta sitä helyä suuhun (sitähän ei tietty suuhun saa antaa). Eli en tilannut korua.

Ja sitten piti kommentoida sairaalassaolosta. Toivottavasti meillä riittäisi taas yksi yö sairaalassa (siis synnytyksen jälkeinen yö, kaikki kolme ovat syntyneet yöllä), enkä halua, että isommat lapset tulevat sairaalaan minua ja vauvaa katsomaan. Minulle jäi niin hirveät traumat viime kertaisesta sairaalassaoloajasta, kun isoveli ja isosisko kävivät uutta vauvaa katsomassa, ja isosisko olisi sitten halunut myös jäädä sairaalaan äidin kanssa, mutta piti lähteä, ja jättää äiti vauvan kanssa sinne (kyyneleet alkoivat jo valua, kun ajattelenkin sitä kauheaa hetkeä ).. Tyttö lähti väkisin, ja minä olin ihan rikki pitkään sen jälkeen.. Eli voin ennemmin olla pari päivää kokonaan erossa näistä kolmesta, kuin että joutuisin taas kokemaan tuon painajaisen.

Nyt pitää mennä ruoan laittoon!

Minnikki (ja rv:ista ei hajuakaan! Palaan vielä myöhemmin, tarkistan viikotkin kun ehdin..)