Mitä ajattelet pihistä naisesta jonka mielestä rahaa ei saa kuluttaa mihinkään turhaan??
Mielellään vaatteita ei ostella edes, ylimääräistä tavaraa ja itseä ei piristää shoppailemalla vaan toisella tapaa
Kommentit (17)
Jos on tietty määrä rahaa kuussa ja vähän, niin siinä ei paljon ostella. Joka kuussa tavaraa ja vaatetta. Jotain saa ostettua aina vähän kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos on tietty määrä rahaa kuussa ja vähän, niin siinä ei paljon ostella. Joka kuussa tavaraa ja vaatetta. Jotain saa ostettua aina vähän kerrallaan.
miks joka kuukaus pitää ostaa vaatteita? T. Pihi nainen
Vierailija kirjoitti:
Rasittava niuho. Mihin sitä rahaa säästät? Käärinliinoissa ei ole taskuja.
Niin olenkin mutta miksi pitää ostella? T. Pihi nainen
Järkevä nainen.
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi itseä pitää piristää juuri shoppailemalla. Itse en saa turhasta shoppailusta mitään irti.
Toki itseä on kiva välillä piristää, mutta mulle riittää siihen ihan vaikka kuppi kahvia. En tartte uutta mekkoa tai sisustustaulua.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ei ajatele rahan käyttöä.ostelaan jotain koko ajan koska haetan sillä itselle henkistä tyydytystä: Jos se tapahtuu aviolitossa tai avo-liitossa? kielii kaikki ei hyvin siellä kotona.Jos ostaja asuu eri osoite,ei kulu kellekään mihin rahansa käytää tai on käyttämättä.
Ei miksikään ja kun kohtelee hyvin vaatteitaan huomaa lopulta kuinka paljon sitä tavaraa on siltikin kertynyt vaikka kuinka vähän ja pihistä ostaa.
En ajattele mitään muuta kuin, että säästää itseään rasitukselta, jos joutuu muuttamaan kun tavaraa on vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miks joka kuukaus pitää ostaa vaatteita? T. Pihi nainen[/quote
Sukkahousut menee esim rikki ja sukat pitää uusia. Rintaliivit pitää joskus vaihtaa uusiin. Farkut pitää ostaa aina välillä ja muuta vaatetta.
Olen juuri tuollainen ja arvostan itseäni. En käytä rahaa mihinkään turhaan. Näin sitä riittää kaikkeen tarpeelliseen ja myös lahjoitettavaksi hyviin tarkoituksiin, joihin luen myös muiden ihmisten auttamisen.
Superärsyttävä parisuhteessa jossa yhteiset rahat. Muuten ei väliä, jos piheilee omilla rahoillaan - korkeintaan ärsyttää sitten jos yhteisistä ruokaostoksista löytyy aina jotain "liian kallista" mäkätettävää, ja valitus jatkuu vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Järkevä nainen.
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi itseä pitää piristää juuri shoppailemalla. Itse en saa turhasta shoppailusta mitään irti.
Toki itseä on kiva välillä piristää, mutta mulle riittää siihen ihan vaikka kuppi kahvia. En tartte uutta mekkoa tai sisustustaulua.
Aivan. Minä piristän itseäni musiikilla, lämpimällä suihkulla ja kävelyllä kaverin kanssa.
Mistä tuommoisia unelma naisia löytää?
Arvostan. Sellainen nainen lienee todellinen harvinaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miks joka kuukaus pitää ostaa vaatteita? T. Pihi nainen[/quote
Sukkahousut menee esim rikki ja sukat pitää uusia. Rintaliivit pitää joskus vaihtaa uusiin. Farkut pitää ostaa aina välillä ja muuta vaatetta.
Ostat kerralla sellaisen 6 pakkauksen setin sukkia, niin ei tarvitse joka kuukausi ostaa. Ja kyllä jos on vaikka 4 paria rintaliivejä, niin kyllä niillä nyt muutama vuosi pitäisi pärjätä. Jos viidelläkympillä ostaa alusvaatteita Lidlistä (sukat, sukkahousut, rintaliivit, niin niillä pärjää kyllä seuraavat 5 vuotta, jos hyvin kohtelee niitä. Niin ja farkut, jos ostaa alesta kahdet farkut vuodessa, niin kymmenessä vuodessa kaapissa on 20 paria farkkuja. Monen ongelma on se, että heittävät pois vaatteita, mutta se suuri määrä auttaa siinä ettei ne kulu liikaa. Kymmen paria kenkiä kymmene vuoden ajan kestää jostain syystä paremmin, kuin yksi pari joka vuosi. Joka tilanteelle kun on sopiva jalkine.
Vaatteita ostan kun tarvitsen, kampaajalla ja jalkahoidossa käyn säännöllisesti. Asumiseni ja elämiseni maksan itse. Ja säästän joka kuukausi tuloistani 20 %.
Pitäisikö minun säästämisen sijaan rahoittaa jonkun persaukisen miehen menoja ja harrastuksia, kun hänen rahansa ovat loppu ja luottokortit tapissa? Nähty on, toista kertaa en halpaan mene.
Otsikon mukainen nainen, jonka mielestä rahaa ei saa kuluttaa mihinkään voi kyllä olla vähän rasittava niuho kaverina. Sitten taas semmoinen joka ei ostele turhia vaatteita ja tavaroita vaan piristää itseään muulla tavoin, sehän on vaan fiksua. Riippuu siis siitä miten pihi on ja paheksuuko rahan käyttöä vai onko kuitenkin ihan rento suhde rahaan. Pihiyskin voi mennä yli ihan järjettömiin mittasuhteisiin, jos mielihyvää ja turvallisuuden tunnetta haetaan vaan sillä kasvavalla tilin saldolla.
Jos on överipihi, se on melkein kuin sairaus. (Samalla tavalla kuin himoshoppaaminen siellä skaalan toisessa päässä.) Ei myöskään liity välttämättä mitenkään tulotasoon eli ei tarkoita sitä, että ihminen olisi persaukinen. Jos MIHINKÄÄN ei voi käyttää rahaa, et voi ystävänä koskaan esim. hänen kanssaan käydä missään yhteisissä menoissa tai edes kahvilassa joskus... saatika sitten jos olet tällaisen ihmisen kanssa parisuhteessa ja saat aina kauppareissulla saarnan siitä miten maitolitra olisi ollut 0,10 eur halvempi toisella merkillä... älä edes unelmoi mistään yhteisestä lomareissusta...
Rasittava niuho. Mihin sitä rahaa säästät? Käärinliinoissa ei ole taskuja.