Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä voi olla syynä totaaliseen voimattomuuteen?

Vierailija
23.01.2022 |

Siis fyysiseen sellaiseen, en jaksaisi oikeastaan mitään, jalatkin ihan vetelät.
Voiko vuosikausien psyykkinen kuorma ja päivittäinen ahdistus, suru, toivottomuus, ilottomuus jne oireilla näin, yht'äkkiä?
Mitähän se työterveyslääkäri tuumaisi ja diagnosoida, jos astelisi ovesta ja tuumaisi tuon, täydellisen voimattomuuden ja vetämättömyyden, nukun helposti 1h päiväunet vaikka olisi 9h yöunta takana.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronavirus

Vierailija
2/23 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tällaista on liikkeellä. Jos ei koronaa, niin jotain vastaavaa. Siitä on tehty monta aloitusta av:lle viime päivinä ja itsellänikin meni torstaipäivä makuulla, kun ei kerta kaikkiaan jaksanut mitään muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs meni jalat alta nyt. Täydellisesti.

Vierailija
4/23 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt koronatestin viimeksi tänään ja oli neg.

Ap

Vierailija
5/23 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino.

Vierailija
6/23 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntavat yleensä on suurin syy, ei nukuta riittävästi, liikutaan lian vähän, ruoka ei ole tarpeeksi monipuolista, ei syödä kulutukseen nähden sopivasti, käytetään liikaa alkoholia tai muita päihteitä, on vitamiini puutoksia....

Vierailija
7/23 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhainen hemoglobiini

Vierailija
8/23 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ms?

Vierailija
9/23 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama ja epäilen suureksi syyksi nimenomaan tätä: "vuosikausien psyykkinen kuorma ja päivittäinen ahdistus, suru, toivottomuus, ilottomuus". Mulla myös masennuksesta johtunut kyvyttömyys huolehtia fyysisestä terveydestäni.

Vierailija
10/23 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitko? Keuhkoissa jotain vikaa? Keuhkoahtaumatauti?

Vierailija
11/23 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosien henkinen kuorma alkanu painaa. Tosin nyt tuntuu uupuvan yks jos toinen. Kokeilisin itse unta sopivassa määrin, mielekästä liikuntaa, päivittäistä ulkoilua, terveellistä ruokaa sekä keskittyisin rentoutusharjoituksiin.

Toisaalta voishan verenkuvaa vilkaista ja siitä etenkin kilpirauhasarvot ja ferritiini. Tai saatkohan riittävästi B-vitamiinia?

Vierailija
12/23 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti-ilmiö tuo voimattomuus on.

Vierailija
13/23 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samaa. Jotenkin kaikki tekeminen on täyttä pakkopullaa. Mikään ei oikein huvita, eikä mitään ”jaksa”. Tämä energian puute tuntuu enemmän jotenkin henkiseltä kuin fyysiseltä.

Epäilen, että kyse saattaa olla ainakin osin etätöistä. Tai vaihdevuosioireista. Aluksi olin etätöistä todella innoissani. Aikaa jäi paljon kaikkeen muuhun, liikuntaan, lukemiseen ja eräälle harrastukselle. Puolitoista vuotta meni hyvin. Tuossa ennen joulua alkoi kuitenkin outo väsymys. Ei jaksa lähteä lenkille, ei jaksa nostaa puntteja, ei jaksa siivota jne. Työ tuntuu jotenkin tympeältä. Mikään ei oikein huvita. Vaihdevuosioireet tosiaan alkoivat myös, hikoilut, ja pätkittäiset yöunet.

En ole koskaan ollut masentunut, enkä koe, että olisin sitä nytkään. Mietin, voisiko sosiaalisten kontaktien puute aiheuttaa pidempään jatkuessaan tällaista apaattisuutta? Olemme kuitenkin työyhteisön kanssa päivittäin kontaktissa Teamsin kautta. Asun yksin, mutta näen miesystävääni aina viikonloppuisin. Muut kontaktit kavereihin ja sukulaisiin ovat olleet nyt pandemian aikana lähinnä soittelua ja viestittelyä.

Tai ehkä kyse on näiden kaikkien yhdistelmästä. En tiedä. Mutta flegmaattista on nyt ollut oleminen. Tiedän, että nyt pitäisi vain lähteä sinne lenkille, eikä jäädä sohvalle makaamaan. Fyysinen passiivisuus vain pahentaa tilannetta. Mutta jotenkin ei vaan millään huvita.

Vierailija
14/23 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt ajoissa nukkumaan ja silti viime yönäkin nukuin sitten 11 tuntia. 

On myös vähän voimaton olo, erityisesti aamuisin.

Vierailija
15/23 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut masentunut, enkä koe, että olisin sitä nytkään. Mietin, voisiko sosiaalisten kontaktien puute aiheuttaa pidempään jatkuessaan tällaista apaattisuutta? Olemme kuitenkin työyhteisön kanssa päivittäin kontaktissa Teamsin kautta. Asun yksin, mutta näen miesystävääni aina viikonloppuisin. Muut kontaktit kavereihin ja sukulaisiin ovat olleet nyt pandemian aikana lähinnä soittelua ja viestittelyä.

Kyllä voi. Ja masennuskin voi olla tuollaista, tai dystymia.

Olen huomannut monet kerrat, että aluksi on kivaa kun ei tarvitse mennä kotoa mihinkään ja on aikaa itselle, mutta pitkittyessään siitä tulee yhdentekevää. Ihminen tarvitsee muitakin virikkeitä kuin kotona tehtäviä ja muiden ihmisten seuraa, tai useimmat ainakin tarvitsevat.

Vierailija
16/23 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaularangan tai sydämen tukokset,ms taudin tai muun neurologisen ongelmat olis hyvä selvittää,aiheuttaa kans väsymystä?

Vierailija
17/23 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiinin puute. Osta purkki vahvempaa D-vitamiinia, kysy lisää apteekista.

Vierailija
18/23 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nainen, muista ostaa energiajuomaa ja lämmitä kurkkua mikrossa.

Vierailija
19/23 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uniapnea?

Vierailija
20/23 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

D-vitamiinin puute. Osta purkki vahvempaa D-vitamiinia, kysy lisää apteekista.

Ei ole, olen jo vuosia ottanut 50mikrog/pv

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän