oletko lukenut koskaan Kafkaa?
Kommentit (22)
Juu, tein esitelmän lukiossa Kafkan teoksesta. Se oli hyvä teos.
Lukiossa oli luettava. Mielenkiintoista.
Lempikirjailijani. Oon lukenut kaikki teokset useaan kertaan. Kestää lukemista todella hyvin, joka lukukerralla avautuu uusia kulmia jne.
Olen lukenut - ja myös kokenut, ihan normiarki tässä maassa voi yhdessä hetkessä muuttua kafkamaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se on? joku uskonto kirja
Kirjailija, joka käsittelee mm. yhteiskuntarakenteita mielestäni ravistelevasti. Luin lukiossa kirjan oikeusjuttu.
Ote wikipediasta:
Franz Kafka oli saksankielinen böömiläinen kirjailija, jota pidetään yhtenä modernismin tärkemmistä saksankielisistä kirjailijoista. Monille Kafkan teoksille on tunnusomaista synkkyys, ahdistus ja unenomaisuus. Suuri osa Kafkan merkittävimmästä tuotannosta julkaistiin vasta hänen kuolemansa jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hassu olettamus. Ja kertoo yleissivistyksen puutteesta.
Joo. Oikeusjuttu oli koulussa pakollista luettavaa. En tajunnut siitä mitään. Onneksi kirja oli aika ohut. Myöhemmin yritin Linnaa (siis Kafkan romaani, ei suomalainen kirjailija), mutta en jaksanut kuin muutaman sivun.
Kai se ihan hyvä kirjailija silti on, minä vain en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
🤣
mitä tarkoittaa kafkamaisuus millaista se on
Olen lukenut, Muodonmuutos on suosikkini häneltä. Poloinen Gregor Samsa.
Vierailija kirjoitti:
mitä tarkoittaa kafkamaisuus millaista se on
Epätodellisesta järjettömyydestä johtuva kammottavuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjailija, joka käsittelee mm. yhteiskuntarakenteita mielestäni ravistelevasti. Luin lukiossa kirjan oikeusjuttu.
Ote wikipediasta:
Franz Kafka oli saksankielinen böömiläinen kirjailija, jota pidetään yhtenä modernismin tärkemmistä saksankielisistä kirjailijoista. Monille Kafkan teoksille on tunnusomaista synkkyys, ahdistus ja unenomaisuus. Suuri osa Kafkan merkittävimmästä tuotannosta julkaistiin vasta hänen kuolemansa jälkeen.
Kafkan kirja oli ainut kirja, joka todella säväytti. No, mun mielikirjailijoiden teokset on monen mielestä outoja 🤷♀️
Luen kaupassa tuoteselosteita. Haluan tuotteet ilman karrageenejä.
Vain Muodonmuutoksen. Halusin nähdä mistä puhutaan, koska sitä usein kuulee pidettävän klassikkona.
Lapsena, kun ei kirjahyllystä löytynyt sillä hetkellä muuta. Oli ehkä turhan haastavaa ja jäi kesken.
Olen lukenut varmaan kaikki muut paitsi Kirjeitä Milenalle ja Kirjeitä Felicelle. Hyviä ovat ja hauskoja.
Paikkansa ansainnut…