Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musti ja Mirri boikottiin

Vierailija
23.01.2022 |

Lemmikkieläintarvikkeita myyvän Musti ja Mirri -ketjun maajohtaja Timo Tervo myöntää, että ketjun työoloissa on parannettavaa.

Lemmikkitarvikeketju on saanut viime päivinä kritiikkiä osakseen. Asian nosti esiin perjantaina myös palvelualojen ammattiliitto Pam, joka julkaisi verkossa aiheesta uutisen Ei hännänheilutusta Musti ja Mirri -ketjun työoloille.

Uutisen mukaan liittoon on tullut useita yhteydenottoja Musti ja Mirri -ketjun työntekijöiltä. Keskustelu on vellonut sosiaalisessa mediassa.

Milloin yritykset oikein oppii ettei työntekijöitä voi kohdella miten vain. Ei edes Suomessa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palmuöljyä?

Vierailija
2/15 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieki boikotoin mustii, ne tulee tänne ja vie meiän eläkerahat.

-Leif

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ihan puun takaa johdolle tyyliin "Kuulen nyt ensimmäistä kertaa asiasta"

Vierailija
4/15 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008559708.html

Meidänkin pikkupaikkakunnalla pitkäaikainen asiantunteva ja palveleva lemmikauppa kuristui kuoliaaksi, kun naapuriin muutti aggressiivisesti hintakilpaileva Musti ja Mirri.

Ja taas se sitten nähtiin mistä nämä haloaketjut katteensa repivät.

Vierailija
5/15 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että muutama vuosi takaperin yritys nimenomaan palkittiin hyvänä työpaikkana. Toisin on nyt. Varmaan haettu säästöjä ja näin sitten käy.

Vierailija
6/15 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaten tuon mustin ja mirrin omistaja haukkui suomalaiset ras i steiksi ja pyhää vihaa suomalaisuutta kohtaan.

En sen jälkeen oo käyny, myyköön ulkomaalaisille vaan.

Vierailija
7/15 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo esim. hyvinvointipalveluita tarjoavissa pisteissä toimivat hierojat joutuvat omasta palkastaan maksamaan ketjun tutustumisalet ja muut kampanjat. Luulis että kun firmalla on vaikka -20 % palvelusta niin firma tinkii katteesta eikä se hieroja. Laitoin tuosta palautetta niin ei edes vastattu.

Joutuvat myös tekemään palkatta ne markkinoidut tutustumisvartit yms.

Voi olla että joku varaa ilmaisen tutustuminen aamuun, joku päivälle ja joku iltaan. Useimmille hyvinvointipalvelun työntekijälle myymälä ei tarjoa näille muuta työtä vaan sitten pitää ajella tekemään vain noi ilmaiset hoidot. Hyväksikäyttöä.

Vierailija
8/15 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Musti ja Mirri ole pörssiyhtiö? Sitten ei varsinkaan ole ihme.

Vierailija
9/15 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan pitkään boikotissa, koska sain sähköpostilla kuittauksen käsitellystä yhteydenotostani, jossa oli otsikkona ”näitä turhaan soittaneita asiakkaita”… viestin loppua en nähnyt tarkemmin. Olin siis nähtävästi unohtanut näyttää kantiskorttiani ja siitä olin ollut yhteydessä…

En ikinä edes viitsinyt tehdä numeroa asiasta, olin nuori ja loukkaannuin. Ajattelin äänestää jaloillani. Nykyisin olen joutunut asioimaan heillä, oikeastaan sen takia että en halua asioida paikoissa, jossa myydään eläimiä. Ja olen saanut ihan ok palvelua… ehkä pitää harkita uudestaan, kun netissä on laajemmat valikoimat ja kotiinkuljetus keksitty.

Vierailija
10/15 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustin voi laittaa boikottiin mutta ei nyt mirriä ainakaan.

Vierailija
11/15 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikoinaan pitkään boikotissa, koska sain sähköpostilla kuittauksen käsitellystä yhteydenotostani, jossa oli otsikkona ”näitä turhaan soittaneita asiakkaita”… viestin loppua en nähnyt tarkemmin. Olin siis nähtävästi unohtanut näyttää kantiskorttiani ja siitä olin ollut yhteydessä…

En ikinä edes viitsinyt tehdä numeroa asiasta, olin nuori ja loukkaannuin. Ajattelin äänestää jaloillani. Nykyisin olen joutunut asioimaan heillä, oikeastaan sen takia että en halua asioida paikoissa, jossa myydään eläimiä. Ja olen saanut ihan ok palvelua… ehkä pitää harkita uudestaan, kun netissä on laajemmat valikoimat ja kotiinkuljetus keksitty.

Suosittelen Zooplussaa, halvemmat hinnat, hyvä valikoima, edulliset tai ilmaiset postikulut, vähänkään isommat paketit tulee kotiinkuljetuksena automaattisesti.

Vierailija
12/15 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes noissa erikoisliikeissä käy? Tavallisesta Prismasta saa kaiken mitä useimpien lemmikki vaatii ja halvemmalla.

Vierailija
13/15 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaten tuon mustin ja mirrin omistaja haukkui suomalaiset ras i steiksi ja pyhää vihaa suomalaisuutta kohtaan.

En sen jälkeen oo käyny, myyköön ulkomaalaisille vaan.

Onko linkkiä tai tarkempaa tietoa?

Vierailija
14/15 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Musti ja Mirri ole pörssiyhtiö? Sitten ei varsinkaan ole ihme.

Kuuluu ketjuun jonka liikevaihto 340 miljoonaa vuodessa ja silti ihmisiä kohdellaan noin huonosti. Ahneudelta kuulostaa.

Vierailija
15/15 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaadittiin kuivakäymälää työntekijöille myymälän sisälle, ettei aikaa menisi vessassakäynteihin.  Itse jouduin maastossa työskennellessä käyttämään ulkovessoja, mutta on ihan eri asia, kun muita vessoja ei ole ulkona. Joutui tietysti joskus tekemään tarpeensa suoraan luontoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi