Me todella tarvitsisimme miehen kanssa jonkinlaista "irtiottoa" tms.
Olemme olleet vanhempia 14v ajan ja kuopuskin täytti jo 12v. Kaikenlaista on koettu ja läpikäyty, saattohoitamista ym lasten ollessa pieniä, on ollut toistuvaa työttömyyttä jne. Lapset olleet ehkä 5x muiden hoteissa kuin meidän vanhempien kanssa, viimeksi n.2-3v sitten ja aina kork 1vrk kerrallaan.
Meistä on tullut pitkälti kavereita miehen kanssa, ystäviä. Paitsi että ystävät ei päästele suustaan sellaista myrkkyä mitä meiltä tulee jos riidellään. Varsinkin minä olen hirmu paha suustani kun kiroilen ja haukun mutta ei ne miehenkään puheet kauniita aina ole. Intohimo, sitä ei ole, satunnaista seksiä silloin tälloin.
Minkä ikäiset nuoret voi jättää kotiin esim vkonlopuksi? Saati vaikkapa viikon etelänmatkan ajaksi? Joskus 5v kuluttuako? En usko että olemme enää elossa silloin, me ei olla enää me, ei edes tässä määrin kuin nyt. Ja tiedän kyllä ettei tuollainen matka tms mitään ns ratkaisisi, mutta olisi vain hirmu tarpeen. Osaisiko sitä edes olla ilman vanhemman roolia ja sitä "suorittamista" siinä mielessä, en tiedä.
Ahdistaa.
Kommentit (25)
Sama tilanne meillä. Tosin lapsia vain yksi 12 vuotias. Vielä kuuteen vuoteen en voisi kuvitella jättäväni ylsin viikoksi kotiin. Jos sittenkään. Kyseessä poika. Viikonloppua voisi harkita neljän vuoden päästä. Suostuisivatko lapsenne menemään jollekin leirille kesällä? Meillä ei ole ikävä kyllä suostunut.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:52"]
Sama tilanne meillä. Tosin lapsia vain yksi 12 vuotias. Vielä kuuteen vuoteen en voisi kuvitella jättäväni ylsin viikoksi kotiin. Jos sittenkään. Kyseessä poika. Viikonloppua voisi harkita neljän vuoden päästä. Suostuisivatko lapsenne menemään jollekin leirille kesällä? Meillä ei ole ikävä kyllä suostunut.
[/quote]
ja siis meillä ei mitään hoitopaikkaa ole, eikä ole koskaan ollut.
Eihän se sama ole mennä lasten kanssa, mutta suosittelisin varaamaan kunnon loman (esim. 2 viikkoa) all inclusive hotelliin. Tuon ikäiset lapset ymmärtävät jo asian, jos etukäteen puhutte heidän kanssaan että äiti ja isä tarvitsevat lomalla myös hieman omaa aikaa (mikä ei tarkoitan lasten "hylkäämistä" ennen kun joku siitä alkaa sanoa!) jota saatte kun lapset osallistuvat hotellin järjestämiin juttuihin, valitkaa hotelli jossa on aktiviteetteja. Voitte viettää miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa, jos saisitte sitä 2-3h/päivä niin tuo olisi hyvä juttu.
Noissa AI-hotelleissa on se hyvä juttu, ettei MISTÄÄN tarvitse huolehtia itse. Lapset saavat hakea (ilman rahaa) juomista ja syömistä aina kun mieli tekee, ja aikuisillakaan ei ole ns. mitään kotitöitä tmv. huolehdittavinaan reissun aikana, aina pääsee valmiiseen pöytään.
Suosittelen (rannalla olevaa) AI-hotellia myös siksi, että saatte ns. kaiken mahdollisen ajan toisillenne, aikaa ei mene ns. siirtymiin (hotellilta rannalle --> rannalta hotellille --> hotellilta ravintolaa etsimään --> ruuan ja laskun odottelua jne.) vaan kaikki käy helposti ja vaivattomasti.
Voi herran jumala! Olen 100 % yh, joka on omistautunut enimmäkseen lapselleen, mutta panoreissut hotelliin eivät pilaa 12-vuotiaan turvallisuuden tunnetta. Jopa minä olen testannut.
Miten olisi koko perheen matka? Tuon ikäiset varmasti viihtyvät esim rannalla tai vesipuistossa ja tekin saatte omaa aikaa. Vaikkei se tietenkään ole sama kuin kahdenkeskinen loma mutta kyllä siinäkin pääsee jo irtautumaan arjesta!
Aika monelle tekisi hyvää lähteä yksin reissuun. Mies pärjää lasten kanssa, lähde sinä viikoksi.
Eikö niillä lapsilla ole kavereitakaan, minne voisivat mennä? Pitkäksi viikonlopuksi kavereille! Ja sitten vaikka se pidempi loma koko perheenä. Eihän tuon ikäisiä tarvii enää vahtia jatkuvasti, voisitte hotellialueella tehdä paljon juttuja kahdestaankin. Nuo pärjää keskenään jo omassa huoneessakin.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:56"]
Eihän se sama ole mennä lasten kanssa, mutta suosittelisin varaamaan kunnon loman (esim. 2 viikkoa) all inclusive hotelliin. Tuon ikäiset lapset ymmärtävät jo asian, jos etukäteen puhutte heidän kanssaan että äiti ja isä tarvitsevat lomalla myös hieman omaa aikaa (mikä ei tarkoitan lasten "hylkäämistä" ennen kun joku siitä alkaa sanoa!) jota saatte kun lapset osallistuvat hotellin järjestämiin juttuihin, valitkaa hotelli jossa on aktiviteetteja. Voitte viettää miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa, jos saisitte sitä 2-3h/päivä niin tuo olisi hyvä juttu.
Noissa AI-hotelleissa on se hyvä juttu, ettei MISTÄÄN tarvitse huolehtia itse. Lapset saavat hakea (ilman rahaa) juomista ja syömistä aina kun mieli tekee, ja aikuisillakaan ei ole ns. mitään kotitöitä tmv. huolehdittavinaan reissun aikana, aina pääsee valmiiseen pöytään.
Suosittelen (rannalla olevaa) AI-hotellia myös siksi, että saatte ns. kaiken mahdollisen ajan toisillenne, aikaa ei mene ns. siirtymiin (hotellilta rannalle --> rannalta hotellille --> hotellilta ravintolaa etsimään --> ruuan ja laskun odottelua jne.) vaan kaikki käy helposti ja vaivattomasti.
Siis oikeastiko sitä voi sanoa 14v:lle, että isä ja äiti haluaa naida, menkää altaalle? Ja luottaa siihen, että se 12v ei saa sellaista kaveriseuraa, joka jättää sen jonnekin rannalle yksin eksyksiin?
Alapäälomat ei ole perhelomia. Tosin ei ne parisuhdetta korjaa tai edes paranna.
Kuulostaa tosi ikävältä. Tuli taas hyvä mieli siitä, ettei meillä ole lapsia. Lapset pilaavat parisuhteen.
Kyllä tuon ikäiset pärjää yhden vkl:n ihan kaksistaankin. Tai ainakin itse pärjäsin :) Itse tunnet parhaiten lapsesi, mutta varmasti ainakin yhden yön voivat olla kahdestaankin 12- ja 14-vuotiaat.
Teet ruoat jääkaappiin valmiiksi, niin että lapset lämmittävät omat annokset mikrossa. Tai ostat valmisaterioita. Jätät vaikka vielä 30€ rahaa, jos haluavat ostaa karkkia tai pizzaa jonain päivänä.
Voisitte lähteä baariin minun kanssa.
-Mies 29v + 1v-
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 21:12"]Kyllä tuon ikäiset pärjää yhden vkl:n ihan kaksistaankin. Tai ainakin itse pärjäsin :) Itse tunnet parhaiten lapsesi, mutta varmasti ainakin yhden yön voivat olla kahdestaankin 12- ja 14-vuotiaat.
Teet ruoat jääkaappiin valmiiksi, niin että lapset lämmittävät omat annokset mikrossa. Tai ostat valmisaterioita. Jätät vaikka vielä 30€ rahaa, jos haluavat ostaa karkkia tai pizzaa jonain päivänä.
[/quote]
Näin on. Ja tutulle ilmoitat asiasta että tilanne tämä ja annat lapsellesi tuttavan numeron. Se tuttava voi vaikka käydä tsekkaamassa illasta tilanteen kotona.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 20:56"]
Siis oikeastiko sitä voi sanoa 14v:lle, että isä ja äiti haluaa naida, menkää altaalle? Ja luottaa siihen, että se 12v ei saa sellaista kaveriseuraa, joka jättää sen jonnekin rannalle yksin eksyksiin?
Alapäälomat ei ole perhelomia. Tosin ei ne parisuhdetta korjaa tai edes paranna.
[/quote]
Alapääloma??? Ei ihme, että kaikki ei kykene toimivaan parisuhteeseen! Se suhde korjataan ensin, sitten seksikin paranee. Lomalla voi stressittä viettää aikaa yhdessä, nukkua hyvin, syödä hyvin ja tehdä yhdessä mukavia asioita! Sitten olisi suhteellisen tärkeää jutella puolison kanssa. Kaikkea näitä ja paljon muuta voi tehdä tuon ikäisten kanssa. Voi vaikka kävellä käsi kädessä hiekkarannalla tms. Taatusti parantaa suhdetta ja lataa akkuja! Ja ne lapset pärjäävät varmaan yön ihan omassa huoneessakin, joten vähän yksityisyyttäkin ehkä olisi.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 21:08"]
Kuulostaa tosi ikävältä. Tuli taas hyvä mieli siitä, ettei meillä ole lapsia. Lapset pilaavat parisuhteen.
[/quote]
Alapeukutetaan tosiasioita. Perus-AV.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 21:12"]
Kyllä tuon ikäiset pärjää yhden vkl:n ihan kaksistaankin. Tai ainakin itse pärjäsin :) Itse tunnet parhaiten lapsesi, mutta varmasti ainakin yhden yön voivat olla kahdestaankin 12- ja 14-vuotiaat.
[/quote]
No ei kyllä voi jättää kahdestaan tuon ikäisiä. Ei taida olla ihan laillistakaan. Jos jotain sattuu, on lastensuojelun virkailijat oven takana varmasti.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 21:12"]
[/quote]
Kannatan! Omat vanhempani ovat hyvin vastuuntuntoisia opettajia ja koska me lapset olimme heidän hyvin (tiukasti) kasvattamiaan, ei ollut mikään ongelma jättää meitä viikonlopuksi keskenämme tuon ikäisinä. Sitä paitsi meillä oli paketissa vielä 3v pikkusisarus! Asuimme maalla rivitalossa ja naapurit olivat turvanamme, mutta mitään hätää ei ollut eikä ongelmia tullut. Tämä siis aikana ennen matkapuhelimia...
Enrä jos sopisitte miehen kanssa, että joka ilta klo 19.00 istutte yhdessä alas ja keskustelette 30 min. Lapsille sanotte, että siihen aikaan ei häiritä. Olette vaikka keittiössä, pois tietokoneet ja kännykät ja lehdet, vain te kaksi ja keskustelette. Ihan mistä tahansa, työpäivästä, kahvin hinnasta jne. Tärkeintä on löytää keskusteluyhteys, oppia puhumaan. Ensin arjesta, vasta myöhemmin tunteista ja haaveista. Keskustelette riitelemättä, erilaisia mielipiteitä saa olla. Opettelette taas tuntemaan toisenne.
Ei siihen tarvita viikonloppulomaa, parisuhde tehdään arjessa. Toista kuuntelemalla.
Eli lapset on 5. ja 7. luokkalaiset? Kyllä sen ikäiset jo yhden ja parikin yötä yksin pärjää. Ainakin itse pärjäsin. Ja osasin kokata, ei tarvinnut äidin passuuttaa valmiiksi. Ja voihan naapurilta kysyä, jos voisi käydä tarkistamassa pientä korvausta vastaan parin tai muutaman kerran päivässä, että kaikki on kunnossa. Ei tuon ikäiset lapset täysin avuttomia ole :)
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 21:23"]Enrä jos sopisitte miehen kanssa, että joka ilta klo 19.00 istutte yhdessä alas ja keskustelette 30 min. Lapsille sanotte, että siihen aikaan ei häiritä. Olette vaikka keittiössä, pois tietokoneet ja kännykät ja lehdet, vain te kaksi ja keskustelette. Ihan mistä tahansa, työpäivästä, kahvin hinnasta jne. Tärkeintä on löytää keskusteluyhteys, oppia puhumaan. Ensin arjesta, vasta myöhemmin tunteista ja haaveista. Keskustelette riitelemättä, erilaisia mielipiteitä saa olla. Opettelette taas tuntemaan toisenne.
Ei siihen tarvita viikonloppulomaa, parisuhde tehdään arjessa. Toista kuuntelemalla.
[/quote]
Hirveetä paskaa.
Ikävä tilanne :( riippuu varmaan lapsesta mutta eikö 12v pärjäis jo viikon/pitkän viikonlopun jos on hyvä ja tuttu hoitopaikka?