Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voinut äänestää kun ei ollut henkilöllisyyspapereita

Vierailija
23.01.2022 |

Ei ollut henkilöllisyyspapereita niin käskivät poistua. Sanoin että minulla on oikeus äänestää mutta uhkasivat kutsua vartijan jos en poistu. Jotenkin tämä on väärin. Henkilöllisyyspaperit maksaa jolloin kaikilla ei niitä ole. Pitäisi olla joku ilmainen mahdollisuus todistaa henkilöllisyytensä.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla olis montakin henkkaria ja äänestyspaikka tuossa lähellä. Ainoa vain että en tilaa lehtiä, en tiedä ketä on ehdokkaina. Summassa en lähde nimiä arvailemaan siellä äänestyskopissa. Netistä en löytänyt oman paikkakunnan ehdokaslistaa, etsin monta tuntia. Yksi löytyi mutta olisi pitänyt tilata paikallislehti nettiversiona että olisi listat nähnyt. Myöskään en ole nähnyt mitään haastatteluja heiltä. Kaupungillakaan ei ollut yhtään julistetta kuten muissa vaaleissa yleensä on. Tein vaalikoneita netissä ja tuloksena ei tullut yhtään oman kaupungin ehdokasta vaikka se kotipaikkakunta piti valita ennen kysymyksiin vastaamista. Ei taida demokratia toimia oikein näissä vaaleissa.

Taitaa sun kotikaupunki olla Helsinki, sen ehdokkata ei löydy mistään.

en ole, pohjoisesta olen.

Eiköhän se ole niin että jos älli on tuolla sun tasolla, ettei selviydy edes perus elämästä, niin on varmasti ihan tarkoituksenmukaista ettet äänestä. Ei kehitysvammaisten ja heikkolahjaisten ehkä noin muutenkaan pitöisi päästä äänestämään tärkeistä asioista, kuten sote-asiat.

Että kun sinä et ymmärrä mitä minä tarkoitan, niin minä olen kehitysvammainen :D

Kiitos päivän nauruista!

Vierailija
42/75 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolue on tärkein kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla olis montakin henkkaria ja äänestyspaikka tuossa lähellä. Ainoa vain että en tilaa lehtiä, en tiedä ketä on ehdokkaina. Summassa en lähde nimiä arvailemaan siellä äänestyskopissa. Netistä en löytänyt oman paikkakunnan ehdokaslistaa, etsin monta tuntia. Yksi löytyi mutta olisi pitänyt tilata paikallislehti nettiversiona että olisi listat nähnyt. Myöskään en ole nähnyt mitään haastatteluja heiltä. Kaupungillakaan ei ollut yhtään julistetta kuten muissa vaaleissa yleensä on. Tein vaalikoneita netissä ja tuloksena ei tullut yhtään oman kaupungin ehdokasta vaikka se kotipaikkakunta piti valita ennen kysymyksiin vastaamista. Ei taida demokratia toimia oikein näissä vaaleissa.

Mä tein näin netissä:

1. Päätin puolueen

2. Googlasin puolueen oman ehdokaslistan

3. Valitsin äänestysalueen ja sitten ehdokkaan, numero oli siinä kuvan vieressä.

Kokeilin noinkin ja menin puolueiden sivuille ja siellä oli paikkakunta-haku mutta se ei toiminut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että Kokoomus voittaa nämäkin vaalit kun ei päästetä tavallista suomalaista äänestämään.

Vierailija
44/75 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vähän tyhmä

Vierailija
45/75 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että Kokoomus voittaa nämäkin vaalit kun ei päästetä tavallista suomalaista äänestämään.

Kyllä tavallinen suomalainen saa äänestää kun 99,99% väestöstä on henkilöllisyystodistus.

On kyllä epätavallinen suomalainen jos hänellä ei ole henkilöllisyystodistusta.

Omasta mielestäni olet kyllä jossain mielessä päästäsi vialla.

Vierailija
46/75 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOIMASSA OLEVA: Voimassa oleva ajokortti, ei käy Enää henkilötodistuksesta Pitää olla voimassa oleva henkilötodistus !

Vierailija
47/75 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolue on tärkein kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tein näin netissä:

1. Päätin puolueen

2. Googlasin puolueen oman ehdokaslistan

3. Valitsin äänestysalueen ja sitten ehdokkaan, numero oli siinä kuvan vieressä.

Kokeilin noinkin ja menin puolueiden sivuille ja siellä oli paikkakunta-haku mutta se ei toiminut.

No nyt löytyi yhdestä vaalikoneesta paikkakunnittain haku ja sain listauksen esiin. Olipa se työn takana. Nyt äänestämään, vielä ehtii.

Vierailija
48/75 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VOIMASSA OLEVA: Voimassa oleva ajokortti, ei käy Enää henkilötodistuksesta Pitää olla voimassa oleva henkilötodistus !

Kyllä käy ajokortti.

Vierailija
49/75 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta vaalipaikalla käy, kuten yllä on jo lainattu vaaliohjeesta.

Vierailija
50/75 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalivirkailijana en jaksa teitä jotka luulette voivanne tulla äänestämään ilman henkkareita. Viime vaaleista ei ole edes niin kauan aikaa niin miten voi tulla ihmisille yllätyksenä, että henkkareita tarvitaan jos mielii äänestää?! Ei pankkiinkaan mennä ja sanota "Geoffrey Bezos" ja virkailijat vaan kyseenalaistamatta avaa pankkiholvin. Ei saatana.

Vierailija
51/75 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa sun kotikaupunki olla Helsinki, sen ehdokkata ei löydy mistään.

en ole, pohjoisesta olen.

Eiköhän se ole niin että jos älli on tuolla sun tasolla, ettei selviydy edes perus elämästä, niin on varmasti ihan tarkoituksenmukaista ettet äänestä. Ei kehitysvammaisten ja heikkolahjaisten ehkä noin muutenkaan pitöisi päästä äänestämään tärkeistä asioista, kuten sote-asiat.

Että kun sinä et ymmärrä mitä minä tarkoitan, niin minä olen kehitysvammainen :D

Kiitos päivän nauruista!

Kuule, sun ekasta viestistä näkee jo ihan kristallinkirkkaasti että et pelaa ihan täydellä kädellä. Se sopivan ehdokkaan löytäminen kun ei ole millään tapaa haastava tehtävä. Jos se tuntuu vaikealta kuten sinulla nyt tuntui, olet heikkolahjainen. Heikkolahjaiset ihmiset, kuten sinä, ovat heikkolahjaisia juuri siksi, etteivät selviä arjen perusjutuista itsenäisesti ja ilman tukea. Edelleen, on oikein hyvä ettet sinä äänestä.

Vierailija
52/75 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti, Digipiiturikortta, Ammattipätevyyskortti ja vanhentuneet henkkarit, kaikki kuvallisia, ei kelvannut äänestuspaikalla.

Puhut pskaa, ajokortti käy hyvin. Jos joku on niin ääliö ettei kykene hankkimaan henkkareista itselleen ajoissa niin on todella hyvä ettei tämä ääliö äänestä yhteisistä asioista.

En ole AP,mutta itselläni ei ole voimassa olevia henkkareita. Enkä käynyt äänestämässä. Olen sen verran sairas,että kotoa en pääse ilman apua,mutta veikkaanpa,että en ole ”sen verran ääliö” että olisi parempi, etten äänestä vaaleissa.

Kaikki tentit katsottu ja vaalikoneet tehty. Ja seuraan politiikkaa. Huomannut itse,että "tajuan asioista enemmän" kuin moni,joka käynyt äänestämässä.

Mutta hienoa, että ihmiset kokevat aina "ylivertaisuutta" toisiinsa nähden. (Sarcasm).

Vierailija
53/75 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyyys!

Vierailija
54/75 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti, Digipiiturikortta, Ammattipätevyyskortti ja vanhentuneet henkkarit, kaikki kuvallisia, ei kelvannut äänestuspaikalla.

Jännästi kelpas mulla ja miehelläni ajokortti. Ja on kelvanneet ennenkin.

Vierailija
55/75 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen suomalainen =\= sinunkaltaisesi lievästi kehitysvammainen, syrjäytynyt ja tuen tarpeessa oleva henkilö joka elää Suomessa suomalaisena paperitta eikä vaivaudu ja/tai kykene niitä itselleen hankkimaan.

Vierailija
56/75 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tavallinen suomalainen saa äänestää kun 99,99% väestöstä on henkilöllisyystodistus.

On kyllä epätavallinen suomalainen jos hänellä ei ole henkilöllisyystodistusta.

Omasta mielestäni olet kyllä jossain mielessä päästäsi vialla.

Olet kyllä niin väärässä tuolla 99,99 prosentilla.

Tästä oli juttua esim. Kun pankit alkoivat vaatimaan henkkareita. (Siis tarkastuksia varten), ei pankissa asiointia.

Vierailija
57/75 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut pskaa, ajokortti käy hyvin. Jos joku on niin ääliö ettei kykene hankkimaan henkkareista itselleen ajoissa niin on todella hyvä ettei tämä ääliö äänestä yhteisistä asioista.

En ole AP,mutta itselläni ei ole voimassa olevia henkkareita. Enkä käynyt äänestämässä. Olen sen verran sairas,että kotoa en pääse ilman apua,mutta veikkaanpa,että en ole ”sen verran ääliö” että olisi parempi, etten äänestä vaaleissa.

Kaikki tentit katsottu ja vaalikoneet tehty. Ja seuraan politiikkaa. Huomannut itse,että "tajuan asioista enemmän" kuin moni,joka käynyt äänestämässä.

Mutta hienoa, että ihmiset kokevat aina "ylivertaisuutta" toisiinsa nähden. (Sarcasm).

Ihan omista kyvyistä kertoo jos ei Suomessa suomalainen ole vaivautunut henkkareita hankkimaan, ei ole normaalin ihmisen touhua. Tiesitkö muuten että heikkolahjaiset ja muuten vajaat tuppaa ajattelemaan itsestään juuri noin kuten sinä, että tajuaisivat asioista enemmän kuin muut?

Joka tapauksessa, hyvä että Suomessa karsiutuu äänestämästä edes ihan ne pahnanpohjimmaiset jotka eivät vaivaudu edes henkkareita hankkimaan.

Vierailija
58/75 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauri Tähkä äänestämässä:

- Ettekste tiedä kuka mä olen??

- ei täältä mitään lauri tähkää listalta löydy!!

- eiku siis tota se on jarkko suon nimellä...

- kuule hae nyt ne henkkarit niin katsotaan sitten sitä äänestämistä uudelleen, oli se nimi mikä tahansa

Vierailija
59/75 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen luullut, että jokaisella Suomen kansalaisella pitää olla voimassa oleva henkilöllisyystodistus? Hankipa hetimiten, ettet olr tärkeämmässä tilanteessa pulassa.

Vierailija
60/75 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno palsta.

Joa täällä kertoo vaikka sairaudesta niin mollataan vain lisää.

En yleensä toivo kenellekään pahaa,mutta.🤷

Asioita voi joskus ajatella sen omankin boksin ulkopuolelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme