Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nielurisaleikkauksen kokeneet!

Vierailija
21.09.2006 |

Olen menossa ensi viikolla leikkaukseen toistuvien angiinoiden takia ja olisi mukava kuulla teidän kommentteja leikkauksesta jotka olette sen kokeneet. Miten kipeä kurkku on ollut ja miten kauan kipu on kestänyt? Kärsiikö edes puhua heti leikkkauksen jälkeen? Ja entä miten syöminen onnistuu? Ja muuttuiko teidän ääni mitenkään erilaiseksi?

Mua ei ole koskaan ennen nukutettu ja hieman pelottaa. Kaverini kertoi joka on kaks kertaa nukutettu että hän on molemmilla kerroilla oksentanut heräämisen jälkeen. Mietin vaan että miten oksennan jos tuleekin huono olo, voi siinä olla kurkku koetuksella.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se leikkaus niin kamala ollut, ekan viikon syöminen oli vähän hankalaa. Ällöttävimmälle tuntui ne ruvet siellä kurkussa.

Vierailija
2/5 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin se itse nukutus meni. Kesti vaan hitsin kauan, että löysivät suonen mihin pistää ;-)

Minulle kävi sitten niin, että jouduin jäämään sairaalaan yöksi oksentelun takia. Oksensin koko illan ja yön. Aamulla loppui.

Ei ollut mitenkään ihana kokemus, koska kyllähän se kurkku oli kipeä ja tippa vielä kädessä joka vaikeutti liikkumista oksulle ja nukkumista.

Aika vaikeaa oli muistaakseni se puhuminen aluksi. Muistaakseni puhumista ei suositella n. 3-5 päivään.

Kovimmat kivut kestivät ehkä n. 7-10 päivää. En ole koskaan syönyt niin suuria määriä kolmiolääkkeitä kuin tuolloin! Tuntui että pää meni niistä ihan sekaisin.

Varaa kotiin kylmää ja nestemäistä ruokaa. Jätskiä (mehujäät oli must!), kiisseliä, jugurttia..

Saikkua tulee n. kaksi viikkoa. Kannattaa oikeasti levätä ja ottaa rauhallisesti, ettei tule mitään jälkivuotoja.

N. kahden viikon jälkeen huomattiin että ääneni muuttui hieman. Mutta en ole enää siitä ollenkaan niin varma... Aika samalta tuo kuulostaa kuin ennenkin!

Tsemiä leikkaukseen! Hienosti se menee. Loppuu varmasti sinun sairastelusi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 5 kertaa vuodessa angiina, joten leikkaus tuli tarpeeseen ja sen jälkeen angiinat loppui kuin seinään.

Sitä nukutusta on turha pelätä. Hyvin se kuitenkin menee!

Olin 1,5 viikkoa leikkauksen jälkeen sängyn oma. Taisi olla kuumetta koko ajan ja kurkku kipeä leikkauksen jäljiltä. Mut leikattiin torstaina ja seuraavan kerran pääsin kauppaan seuraavan viikon lauantaina, silloin siis pysyin jo jotenkin tolpillani, tosin särkylääkkeiden avulla. Särkylääkkeitä saikin ottaa niin paljon kun halusi. Oli kiva, kun lääkäri sanoi sen etukäteen ja jouduinkin ottamaan muutaman tunnin välein lääkkeitä sillä kurkku oli aivan sairaan kipeä. Mutta hyvin siitä selvittiin:)

Kannattaa ehdottomasti mennä leikkaukseen, jos kärsit toistuvasta angiinasta!

Vierailija
4/5 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans nyt vuoden sisään ollu viis kertaa angiina ja joka kerralla korkea kuume, yli 39 astetta ja heinäkuussa olin angiinan takia sairaalassa tiputuksessa kun tulehdusarvot oli yli kahdensadan.

ap

Vierailija
5/5 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä kuulosti kauhealta, mutta oikeasti siinä herätyshuoneessa olet niin tokkurassa ettei paljon oksentelut haittaa. Eikä se oksentelu ainakaan sattunut.

Puhumaan et pysty muutamaan päivään, tai toki voi muutaman sanan sanoa, mutta kurkku on aika kipeä, joten ei kannata paljon puhua.

Onnea kuitenkin leikkaukseen, kuten sanottu, niin ehdottomasti kannattaa mennä. Ja turhaan sitä leikkausta pelkäät! Hyvin kaikki menee.

t. 4