Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIksi pitää odottaa aborttia?

Vierailija
24.05.2015 |

Olen viikolla 4, pääsen ekalle lääkärille vasta viikolla 6. Miksi aborttia ei tehdä heti?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:10"]

Mulla oli ap sama, tein positiivisen raskaustestin kun menkat oli päivän myöhässä, soitin saman tien neuvolaan että haluan keskeytyksen, neuvolalääkärille joka teki lähetteen pääsin muistaakseni suht nopeasti, mutta sinne itse keskeytykseen pääseminen oli sit viikoilla 6+ jotain. Mulla onneksi näkyi ultrassa vaan pieni möntti, ei edes sykettä vielä. Vähän se ärsytti, kun ne oikein näytti mulle sitä, varmaan ajattelivat että tulisin katumapäälle. Muutenkin olivat todella tylyjä siellä polilla. Mutta oli se tosiaan kurjaa odotella se pari viikkoa, tuntea sitä pientä poltetta vatsassa. Mulla ei onneksi ehtinyt silloin olemaan pahoinvointia. Mulle abortti sillä hetkellä oli oikea ratkaisu, päivääkään en ole katunut.

[/quote]

Juu, tottahan abortintekijän pitää päästä jonon kärkeen, heti aika ja menoksi. Ne muut odottakoon ja niiden ajat voi siirtää. Pääasia ettei aborttia tarvi odotella. 

Vierailija
22/29 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:39"]

onko se niin kamalaa odottaa pari viikkoa? vai onko kuitenkin tuska tehdä murha.

[/quote]

No on se varmaan ikävää pitää sisällään jotain solurykelmää, jota ei halua? Varmaan haluisit syöpäkasvaimestakin eroon mahdollisimman nopeasti? Täällä on ihan asiallisesti keskusteltu abortin aikatauluista, turha sun on tulla jeesustelemaan. Me syödään alkioita aamupalaksi.
[/quote]
Nimenomaan syöpäkasvaimestakaan ei välttämättä pääse heti eroon, jos sairaalassa sattuu olemaan ruuhkaa eikä kasvain ole erityisen aggressiivinen. Sikiö sitä tuskin on, joten sen poistamisen ei pitäisi mennä kiireellisyydessä esimerkiksi juuri syöpäleikkauksen edelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raskaudenkeskeyttämistä koskevat asiat on terveydenhuollossa aina käsiteltävä kiireellisinä."

http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus?id=khp00025

Vierailija
24/29 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:41"]

Kertoisitko vähän että miksi haluat tehdä abortin? Se ei ole mikään hampaanpoistoon verrattavissa oleva "toimenpide" vaan siinä keskeytetään jo alkanut ihmiselämä. Kannattaa oikeesti miettiä että abortti on lopullinen päätös koska kuollutta lasta ei saa enää myöhemmin takaisin vaikka kuinka kaduttaisi. Sun lapsellasi on oikeus elää. ---- Voit kysyä kelasta että mitä tukia oot oikeutettu saamaan ja jos kaipaat keskusteluapua niin sitä saa mm. Itu-projektilta: http://ituprojekti.net/fi/

[/quote]

Hei, minusta syyni abortille eivät kuulu tuntemattomille ihmisille netissä. Halusin vain tietää miksi abortin saamisella on aikataulu, ja siihen sainkin jo vastauksen. :)

- AP
[/quote]
Ihan oikeesti, älä tee sitä. Sun lapsella on oikeus elää niin kuin kaikilla muillakin ihmisillä. Jos sun elämäntilanteesi on vaikea niin apua on kyllä saatavilla, kunhan otat asiat puheeksi vaikka neuvolassa.

Vierailija
25/29 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsia kolme ja yhden abortin olen tehnyt. Lapsiani rakastan enemmän kuin mitään muuta, mutta aborttiani en kadu, enkä ole missään vaiheessa katunut. Lääkkeellinen keskeytys on varhaisilla viikoilla mielestäni jopa suht kivuton, vaikka kyllä itsekin jouduin särkylääkkeen ottamaan. Kun aloin vuotamaan, oli olo vain helpottunut, huh, nyt se on ohi. Ei kaikki ajattele aborttia murhana ja alkiota ihmisenä. Mä olen todella tunteellinen ihminen, mutta kun tulee raskaaksi tilanteessa jolloin ei ikinä koskaan milloinkaan haluaisi olla raskaana, sitä ajattelee asioita puhtaasti järjellä eikä kadu.

Vierailija
26/29 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei terveydenhuollossa ole sellaista turhakäyntiä, että aikoja löytyisi heti seuraavalle päivälle tai viikolle.

Minulla kävi niin, että sain ajan raskausvkolla 5 ja se meni miltei kolmen viikon päähän. Olin todella pahoinvoiva ja itkuinen ja odottelu oli kamalaa. Sitten vkolla 8 kun lopulta olin lääkärin vastaanotolla, ei näkynytkään sykettä vaan pelkkä tyhjä pussi. Lääkäri sanoi, että viikon päästä uusi aika jolloin katsotaan tarkemmin. Olin niin nuori, että jouduin käymään myös sos.hoitajan juttusilla siellä sairaalassa. Odotin sitten itku kurkussa vielä sen viikon ja taas ultrassa näkyi pelkkä kalvopussi. Sain keskeytyslääkkeet, mutta ne eivät toimineet. Vasta kolmansien lääkkeiden jälkeen raskausviikolla 11 alkoi kunnon vuoto ja raskaus keskeytyi. Prosessi oli 15-vuotiaalle kamalan raskas ja silloin pidin kiusantekona sitä, ettei asiaa vaan hoidettu heti pois kaavinnalla. Onneksi äitini oli aina mukana kaikilla käynneillä ja hän oli sitä mieltä, että hoito oli hyvää.

No, tuosta on nyt 5 vuotta aikaa. Tällähetkellä olen raskaana vkolla 23 ja vauva on todella toivottu.Jos ensimmäinen raskauteni olisi keskeytetty heti, tänäpäivänä luulisin, että minulla voisi olla esikouluikäinen lapsi. Nyt kun asia hoidettiin rauhassa, tiedän että kyseessä oli tuulimunataskaus eikä mitään lasta koskaan olisi tullut. Jos minut olisi kaavittu tuolloin, se olisi voinut vahingoittaa kohtuani ja vaikeuttaa tulevia raskauksia / synnytyksiä. Nyt kun kaavintaa ei ole taustalla, voin olla huoleti.

Ei vkolla 4 ole mikään kiire. Raskaus voi keskeytyä ennen lääkäriaikaa itsekseen tai osoittautua tuulimunaksi. Tosin vkolla 6 ei vielä sykettä kuitenkaan varmasti näy. Malta vaan odottaa, kyllä siitä selviää.

Vierailija
27/29 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan maalaisjärjellä ajatellen se menee sitä paremmin mitä aikaisemmin sen tekee. Ja sitä vähemmän herättää eettisiä kysymyksiä.

Vierailija
28/29 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:41"] Kertoisitko vähän että miksi haluat tehdä abortin? Se ei ole mikään hampaanpoistoon verrattavissa oleva "toimenpide" vaan siinä keskeytetään jo alkanut ihmiselämä. Kannattaa oikeesti miettiä että abortti on lopullinen päätös koska kuollutta lasta ei saa enää myöhemmin takaisin vaikka kuinka kaduttaisi. Sun lapsellasi on oikeus elää. ---- Voit kysyä kelasta että mitä tukia oot oikeutettu saamaan ja jos kaipaat keskusteluapua niin sitä saa mm. Itu-projektilta: http://ituprojekti.net/fi/ [/quote]   Hei, minusta syyni abortille eivät kuulu tuntemattomille ihmisille netissä. Halusin vain tietää miksi abortin saamisella on aikataulu, ja siihen sainkin jo vastauksen. :)   - AP [/quote] Ihan oikeesti, älä tee sitä. Sun lapsella on oikeus elää niin kuin kaikilla muillakin ihmisillä. Jos sun elämäntilanteesi on vaikea niin apua on kyllä saatavilla, kunhan otat asiat puheeksi vaikka neuvolassa.

[/quote]

Mun elämäntilanteeni ei ole vaikea. Kiitos kumminkin huolenpidostasi!

- Ap

Vierailija
29/29 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa ennen kuudetta raskausviikkoa tehdyt abortit ovat riskialtiimpia komplikaatiolle ja runsaalle vuodolle. Siksi mielummin odotetaan.